Visi komentāri - Aptauja: Latvijā ir daudz automašīnu, bet ar tām brauc maz

Aptauja: Latvijā ir daudz automašīnu, bet ar tām brauc maz 17

 
Nozare.lv | 1.aprīlis 2023 9:23

Latvijā ir ļoti daudz automašīnu – pat 84 procentiem iedzīvotāju ir savs personīgais transportlīdzeklis, daudziem pat vairāki. Lai arī 49% respondentu ir norādījuši, ka ar automašīnu pārvietojas katru dienu, tomēr vidējais nobraukums ir no 10 001 līdz 20 000 kilometru gadā, liecina If Apdrošināšanas veiktā aptauja.

Vislielākais automašīnu skaits ir reģionos, kur tikai desmit procentiem ģimeņu nav sava auto. Mazpilsētās bez automašīnas var iztikt 12% iedzīvotāju, lielākajās pilsētās 14% un Rīgā 21%.

Kā norāda Roberts Skrupskis, If Apdrošināšanas KASKO produkta vadītājs, aptauja atklāja, ka cilvēka dzīvesvietai ir vislielākā loma automašīnas īpašumā un lietošanā: “Skaidrs, ka ārpus pilsētām dzīvojošajiem auto ir visvairāk nepieciešams. Lielākās pilsētās vieglāk iztikt bez auto. Tāpat gada laikā ar automašīnu nobrauktie attālumi lielā mērā ir atkarīgi no dzīvesvietas. Ja pilsētās ir 31% cilvēku, kas ar savu transportlīdzekli gadā nobrauc mazāk nekā 10 000 kilometru, tad ārpus pilsētu robežām tādu ir tikai teju 20%. Iedzīvotāji, kas dzīvo ārpus lielajām pilsētām, parasti mēro 20–30 tūkstošus kilometru gadā.”

Baltijā situācija atšķiras

Salīdzinot Latvijas rādītājus ar pārējo Baltijas valstu datiem, aptauja atklāja, ka, lai arī Latvijai, Lietuvai un Igaunijai teritoriālās platības atšķiras, tomēr Baltijas iedzīvotāji gada laikā vidēji nobrauc vienādu kilometru skaitu – no 10 līdz 20 tūkstošiem. Visvairāk automašīnu ir Lietuvā, kur 90% iedzīvotāju pieder vismaz pa vienam auto (Igaunijā 86% un Latvijā 85%). Taču Igaunijā ir krietni jaunāks autoparks – 40% iedzīvotāju auto ir līdz sešiem gadiem vecs, Latvijā šis rādītājs ir 21%, bet Lietuvā 18%. Gan Latvijā, gan Lietuvā lielākā daļa automašīnu (Lietuvā 61% un Latvijā 59%) ir vismaz desmit gadus vecas.

Aptaujas dati rāda:

24% Latvijas iedzīvotāju gadā nobrauc līdz 10 tūkstošiem kilometru, lielākā daļa (36%) nobrauc līdz 20 tūkstošiem kilometru. 15% respondentu mēro no 20 līdz 30 tūkstošiem kilometru, 7% brauc no 30 līdz 40 tūkstošiem kilometru, tikai 3% pieveic no 40 līdz 50 tūkstošus garu distanci, savukārt 50 vai vairāk tūkstošus kilometru gadā nobrauc 4% Latvijas iedzīvotāju. Aptaujā 11% respondentu atbildēja, ka nezina, cik kilometru gadā nobrauc.

Aptaujā, kuru If Apdrošināšana veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk par 3000 cilvēkiem.

 
Visi komentāri
 
janka 1.aprīlis 2023 10:53
0 0 Atbildēt

viens raksts, divi nosaukumi?

iauto.lv/zinas/latvija...ltica-projektu

srt 1.aprīlis 2023 11:22
1 3 Atbildēt

Tūlīt galvenais dīvānpirdējs visu izskaidros Par! lohiem!

HE 1.aprīlis 2023 11:29
0 0 Atbildēt

TO:I auto ,virsraksts precīzi atbilst saturam, šodien taču 1.aprīlis

Slinkais 1.aprīlis 2023 12:19
0 0 Atbildēt

Mans auģiks jau 5 gadus stāv garažā...))

imzz 1.aprīlis 2023 13:12
2 1 Atbildēt

Tikai, ja garāža maza, tad tak nav pietiekami vietas kur atkāpties apbrīnošanai, vajag vismaz dažus metrus no tās izbraukt :-/

Rr19 1.aprīlis 2023 20:26
4 1 Atbildēt

Viņam bail izbraukt, jo tad OCTA jāpērk.

imzz 1.aprīlis 2023 13:07
6 0 Atbildēt

Hm. ja runa par virsrakstu, tas rada pārdomas, ka faktiskais vieglo auto CO2 izmešu daudzums valstī ir krietni mazāks, nekā pieņemts, un, šajā sakarībā Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli vajag samazināt.

Rexx 2.aprīlis 2023 20:37
0 0 Atbildēt

Vai Tu traks, tā tak valsts budžets pakārsies!

Mhm 3.aprīlis 2023 9:30
0 0 Atbildēt

Latvijā jau tā ir mazs gada nodoklis. Neredzu jēgu mazinat

HE 1.aprīlis 2023 13:46
0 0 Atbildēt

Tiem kas vēlās izlasīt ne tikai virsrakstu, bet arī rakstu:

😄www.delfi.lv/auto/zinas/la....d?id=55390612

darklight 1.aprīlis 2023 22:45
2 1 Atbildēt

Par tiem 84% iedzīvotāju, kam ir savs auto, - tās gan, manuprāt, ir muļķības.

GTD2 2.aprīlis 2023 10:06
2 0 Atbildēt

Muļķības sanāca, jo rēķinātāji sarēķinājuši tā, ja piemēram Tev pieder pieci auto, tad pārējos četrus piekabinājuši tiem kam nav auto. laukos ir ļoti daudziem kam pieder vairāki auto tā teikt katrām vajadzībām savs, ar darba pikapu taču nebrauksi uz operu. Kā arī tas drošībaija kāds salūzt tad lai nepaliek bez auto, jo tas ir vitāli nepieciešams

0pis 2.aprīlis 2023 12:39
0 0 Atbildēt

Jā, no laukiem uz operu brauc 2x nedēļā, tāpēc tam vajag atsevišķu auto.

Un ar to pikapu tak nebrauc iekšā pa operas durvīm - tas noparko kaut kur, kur it vieta un atnākot līdz operas ieejai, neviens jau nezinās kurš ar ko atbraucis - ar opervāģi, pikapu, taksi vai tramvaju.

GTD2 2.aprīlis 2023 14:42
0 0 Atbildēt

Ar to auto brauc ne tikai uz operu, uz pilsētu darīšanās u.t.t, vismaz tapēc lai drēbes nenosmērē

GTI 3.aprīlis 2023 8:42
0 0 Atbildēt

Nevajag jau ar sūdu stumjamo traktoru braukt)). Bet auto ir jākopj, lai drēbes nesmērējas. 

Kāpēc amerikāņu fermeri uz pilsētu brauc ar pikapu? Tāpēc ka tas ir viņu auto teju visām vajadzībām, un tipiski visi ir labā skatā, nav ne sūdaini, nekā.

Krotow 2.aprīlis 2023 18:34
0 0 Atbildēt

Par 84% iedzīvotājiem piederošiem auto tiešām būs samuldēts.  Būs pieskaitījuši arī auto kas nav noņemti no uzskaites. Kur īpašnieks aizbraucis no valsts, sēž aiz restēm, jau miris vai viņam vnk pofig.

Maksims Ter-Oganesovs 2.aprīlis 2023 22:39
0 0 Atbildēt

Pff...daudziem autovaditajam ir dārgi uzpildīt degvielu un salabot mašīnu pēc mūsu ceļiem Tāpēc brauc maz

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti