Deputāts Kulbergs rosina mazlietotiem auto samazināt tehniskās apskates biežumu - iAuto

Deputāts Kulbergs rosina mazlietotiem auto samazināt tehniskās apskates biežumu 27

 
Nozare.lv | 13.aprīlis 2023 12:26

Jaunām un mazlietotām automašīnām būtu jāsamazina transportlīdzekļu tehniskās apskates biežums, grozījumiem Ceļu satiksmes likumā piedāvā Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS).

Kā aģentūru LETA informēja politiķis, priekšlikums paredz, ka pēc pirmreizējās reģistrācijas jaunām automašīnām tehniskā apskate būtu jāveic pēc trīs gadiem, savukārt otrā un trešā - attiecīgi ik pēc diviem gadiem, tādējādi Latvijā ieviešot "3+2+2+1" modeli, sekojot vairāku citu Eiropas valstu pieredzei.

Saskaņā ar pašreizējo regulējumu Latvijā jauniem automobiļiem pirmreizējā tehniskā apskate ir jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas valstī. Deputāta priekšlikums grozījumiem likumā paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim, piekabei ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām nosakāma tehniskās apskates periodika "3+2+2+1" gads.

Kulbergs skaidro, ka pašlaik auto ražotāju pārstāvji jauniem transportlīdzekļiem piedāvā garantiju līdz septiņiem gadiem, tādējādi paredzēts, ka automašīnai regulāri arī kontrolēs tehnisko stāvokli auto ražotāja pārstāvja servisā.

"Prasība veikt pirmreizējo tehnisko apskati jau divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas ir novecojusi. Mainot esošo kārtību, būtiski tiktu atvieglota noslodze, kāda pastāv tehniskās apskates veikšanas punktos, vienlaikus atvieglojot arī autovadītāju ikdienu, lieki nepārbaudot labā tehniskā stāvoklī esošas automašīnas," uzsver Kulbergs.

Politiķis skaidro, ka Eiropas Savienības nosacījumi attiecīgo kategoriju transportlīdzekļiem atļautu tehniskās apskates veikt, ievērojot vismaz šādus intervālus: četrus gadus pēc transportlīdzekļa sākotnējās reģistrācijas un pēc tam - ik pēc diviem gadiem.

"Daudzās Eiropas valstīs ir noteikts, ka pirmo valsts tehnisko apskati veic pēc trīs vai četriem gadiem, un turpmākās tehniskās apskates veic ik pēc diviem gadiem, piemēram, Somijā, Zviedrijā, Šveicē, Francijā un citviet valsts pirmā tehniskā apskate tiek veikta pēc četriem gadiem," norāda Kulbergs, kurš akcentē, ka Latvijā tehniskās apskates biežums esot viens no "bargākajiem" visā Eiropā.

Politiķis pārliecināts, ka tehniskās apskates biežuma maiņa neatsaukšoties uz kopējo drošību uz ceļu. Kulbergs norāda, ka jaunas automašīnas ir aizvien kvalitatīvākas, tāpēc iespējamie bojājumi tik īsā laikā nebūtu satiksmei bīstami.

"Mūsdienās ražotāja garantija vairs nav viens vai divi gadi, bet gan industrijas standarts jau audzis līdz pieciem un septiņiem gadiem, kas nozīmē, ka auto tiek uzturēts tehniskā kārtībā no ražotāja puses," pauž deputāts, kurš uzskata, ka pārāk krasas problēmas jauniem auto neradīs arī Latvijas ceļu stāvoklis.

Kulbergs aicina veikt izmaiņas, lai atrisinātu problēmu ar mūsu autoparka "vecināšanu", jo pircēji apzinās, ka pašlaik jaunu un mazlietotu automašīnu īpašniekiem priekšrocības tehniskās apskates veikšanas biežuma ziņā ir minimālas. "Tāpēc daudzi neredz iemeslu iegādāties "svaigākus" automobiļus," pašreizējo situāciju raksturo politiķis.

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 13.aprīlis 2023 13:09
9 2 Atbildēt

Deputāts lobē jauno auto iegādi, jo tas viņa intresēs, pavisam vienkārši pēc viņa aritmētikas trīs-gadīgs ar 300 tūkst. ir mazlietots, tas nekas ,ka sen nav oficiālo dīleri redzējis jo garantija auto beigusies

0pis 13.aprīlis 2023 13:04
6 2 Atbildēt

Kā noteikt kas ir mazlietots auto? 2gadīgs ar 100Kkm ir mazlietots? Bet 10gadīgs ar 60Kkm ir kāds?

GTD2 13.aprīlis 2023 13:48
4 0 Atbildēt

Viņam ,kā deputātam vienīgais kovajag veicināt ir ekonomikas attīstību, tikai ar to kaut kā deputātiem neveicās, pirms vēlešanām solīja un ar to viss apstājās. Diemžēl ar šādu ekonomiku pie dzivojot mums pārsvarā sanāk tikai desmitgadīgie dīzelīši, un daudziem tik divedesmitgadīgie, kad varēsim nopelnīt jauniem tad tos pirks bez jebkādas veicināšanas. No tehniskās apskates var atbrīvot ja mazlietots. bet auto vai mazlietots mēra pēc nobraukuma nevis vecuma

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rietumu sankcijas un rietumu auto – krievi pērk kā pirkuši 12

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 13

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti