Visi komentāri - Deputāts Kulbergs rosina mazlietotiem auto samazināt tehniskās apskates biežumu

Deputāts Kulbergs rosina mazlietotiem auto samazināt tehniskās apskates biežumu 27

 
Nozare.lv | 13.aprīlis 2023 12:26

Jaunām un mazlietotām automašīnām būtu jāsamazina transportlīdzekļu tehniskās apskates biežums, grozījumiem Ceļu satiksmes likumā piedāvā Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS).

Kā aģentūru LETA informēja politiķis, priekšlikums paredz, ka pēc pirmreizējās reģistrācijas jaunām automašīnām tehniskā apskate būtu jāveic pēc trīs gadiem, savukārt otrā un trešā - attiecīgi ik pēc diviem gadiem, tādējādi Latvijā ieviešot "3+2+2+1" modeli, sekojot vairāku citu Eiropas valstu pieredzei.

Saskaņā ar pašreizējo regulējumu Latvijā jauniem automobiļiem pirmreizējā tehniskā apskate ir jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas valstī. Deputāta priekšlikums grozījumiem likumā paredz, ka Latvijā un ārvalstīs iepriekš nereģistrētam vieglajam automobilim, piekabei ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām nosakāma tehniskās apskates periodika "3+2+2+1" gads.

Kulbergs skaidro, ka pašlaik auto ražotāju pārstāvji jauniem transportlīdzekļiem piedāvā garantiju līdz septiņiem gadiem, tādējādi paredzēts, ka automašīnai regulāri arī kontrolēs tehnisko stāvokli auto ražotāja pārstāvja servisā.

"Prasība veikt pirmreizējo tehnisko apskati jau divus gadus pēc automašīnas reģistrēšanas ir novecojusi. Mainot esošo kārtību, būtiski tiktu atvieglota noslodze, kāda pastāv tehniskās apskates veikšanas punktos, vienlaikus atvieglojot arī autovadītāju ikdienu, lieki nepārbaudot labā tehniskā stāvoklī esošas automašīnas," uzsver Kulbergs.

Politiķis skaidro, ka Eiropas Savienības nosacījumi attiecīgo kategoriju transportlīdzekļiem atļautu tehniskās apskates veikt, ievērojot vismaz šādus intervālus: četrus gadus pēc transportlīdzekļa sākotnējās reģistrācijas un pēc tam - ik pēc diviem gadiem.

"Daudzās Eiropas valstīs ir noteikts, ka pirmo valsts tehnisko apskati veic pēc trīs vai četriem gadiem, un turpmākās tehniskās apskates veic ik pēc diviem gadiem, piemēram, Somijā, Zviedrijā, Šveicē, Francijā un citviet valsts pirmā tehniskā apskate tiek veikta pēc četriem gadiem," norāda Kulbergs, kurš akcentē, ka Latvijā tehniskās apskates biežums esot viens no "bargākajiem" visā Eiropā.

Politiķis pārliecināts, ka tehniskās apskates biežuma maiņa neatsaukšoties uz kopējo drošību uz ceļu. Kulbergs norāda, ka jaunas automašīnas ir aizvien kvalitatīvākas, tāpēc iespējamie bojājumi tik īsā laikā nebūtu satiksmei bīstami.

"Mūsdienās ražotāja garantija vairs nav viens vai divi gadi, bet gan industrijas standarts jau audzis līdz pieciem un septiņiem gadiem, kas nozīmē, ka auto tiek uzturēts tehniskā kārtībā no ražotāja puses," pauž deputāts, kurš uzskata, ka pārāk krasas problēmas jauniem auto neradīs arī Latvijas ceļu stāvoklis.

Kulbergs aicina veikt izmaiņas, lai atrisinātu problēmu ar mūsu autoparka "vecināšanu", jo pircēji apzinās, ka pašlaik jaunu un mazlietotu automašīnu īpašniekiem priekšrocības tehniskās apskates veikšanas biežuma ziņā ir minimālas. "Tāpēc daudzi neredz iemeslu iegādāties "svaigākus" automobiļus," pašreizējo situāciju raksturo politiķis.

 
Visi komentāri
 
0pis 13.aprīlis 2023 13:04
6 2 Atbildēt

Kā noteikt kas ir mazlietots auto? 2gadīgs ar 100Kkm ir mazlietots? Bet 10gadīgs ar 60Kkm ir kāds?

GTD2 13.aprīlis 2023 13:09
9 2 Atbildēt

Deputāts lobē jauno auto iegādi, jo tas viņa intresēs, pavisam vienkārši pēc viņa aritmētikas trīs-gadīgs ar 300 tūkst. ir mazlietots, tas nekas ,ka sen nav oficiālo dīleri redzējis jo garantija auto beigusies

Volx 13.aprīlis 2023 13:37
1 0 Atbildēt

Viņa interesēs? A kā vajadzēja veicināt 10 gadīgu dīzelīšu atbrīvošanu no teh apskates? Kā tad tur būs pareizāk vai mēs veicinām jaunu mašīnu iegādi vai lietotu?

GTD2 13.aprīlis 2023 13:48
4 0 Atbildēt

Viņam ,kā deputātam vienīgais kovajag veicināt ir ekonomikas attīstību, tikai ar to kaut kā deputātiem neveicās, pirms vēlešanām solīja un ar to viss apstājās. Diemžēl ar šādu ekonomiku pie dzivojot mums pārsvarā sanāk tikai desmitgadīgie dīzelīši, un daudziem tik divedesmitgadīgie, kad varēsim nopelnīt jauniem tad tos pirks bez jebkādas veicināšanas. No tehniskās apskates var atbrīvot ja mazlietots. bet auto vai mazlietots mēra pēc nobraukuma nevis vecuma

Volx 13.aprīlis 2023 15:24
0 1 Atbildēt

Pag, pag tu tagad pārlec uz citu tematu. Pieņemsim, ka tu tagad esi Saeimas deputāts. Tavi priekšlikumi pat TA, ja jau Kulbergam ir kkas izdevīgi, tavuprāt nepareizi.

GTD2 13.aprīlis 2023 16:10
1 0 Atbildēt

Redz viņš ir ne tikai saemas deputāts, bet arī auto asociācijas prezidents ar savām intresēm. Es neesmu pret Kulberga priekšlikumiem, man, kā autovadītājam tikai labāk.  lai gan auto nolitotību vajadzētu mērīt pēc kilometriem nevis gadiem. Mums firmā bussiņi pēc divu gadu ekspluatācijas ir tādi, ka bail pat skatīties uz viņiem, kur nu vēl par tehnisko stāvokli pēc off road lietošanas

Nja 13.aprīlis 2023 21:13
0 0 Atbildēt

Gribi lai spidometrus tin ne tikai pārdodot, bet pirms katras TA arī? Aizmirstam par visu ar ko var manipulēt! Ražošanas gads un Āmen! Var vienīgi izskatīt ka ražotāja garantija, ja liela, tad var ko pastiept.

650 13.aprīlis 2023 14:14
1 0 Atbildēt

Kādu jums vel te nahfig samazināt,- vajadzīgs (to) vispār Atcelt ! 

Pa to laiku dzērājiem atņems,nabagiem izjuks pa ceļam,saeimojosajiem depopuputātiem visu kompensēs Valsts, bet Jaunieši (2/3 domājamās daļas no topošo Lohu kopskaita, kopā kopējajā jājā kopskaitā 46%) brauks ar elektro skrejamratiem.

Kam nabadzīgāki (tupāki) senči ,tie mauks slalohmā starp ušakakakova stabiņiem un ziedošajiem sakakuras ķiršu kokiem ar rīgas domes piešķirtiem kājskrejamajiem finiera balansriteņiem ar apzināti samazinātu v/max..Ura! Vot tak!

Mairis 13.aprīlis 2023 15:51
2 0 Atbildēt

Lai tas Kulbergs pajautā savam priekšniekam Pīlēnam kompartijas biļeti - ar Ēlerti un Kalnieti vienā pervičkā bija?

650 13.aprīlis 2023 16:10
0 0 Atbildēt

Saskaņā/ar instrukciju no blakus raksta par vw iD.7... To var vadīt arī ar balss komandām, piemēram, pasakot: "Sveiks Volkswagen, man salst rokas". -sveiks, Kūlberg, man gribās (..ēst).

vietējais 13.aprīlis 2023 16:36
0 0 Atbildēt

To var darīt tikai gadījumos, kad auto ir ar regulāru un pierādāmu servisa vēsturi.

Johnny 13.aprīlis 2023 16:40
1 0 Atbildēt

Tūlīt veco šrotu īpašnieki sāks cepties

Mx5 13.aprīlis 2023 16:46
0 1 Atbildēt

Nakosas tehniskas skates terminu varetu noteikt csdd apskates meistars vins ta redz aptuveni tas varetu but pec 1,5 gada vai divi tas atkatigs no tehniska stavokla

vietējais 13.aprīlis 2023 17:13
1 0 Atbildēt

Ļoti neobjektīvs pasākums. Nez, cik garu termiņu viņš uzliktu savam auto? Esmu dzīvē redzējis kā TA inspektors pats ar savu (vai ne-savu) auto izbrauc cauri, novērtē un ielīmē sev uzlīmi.

Bradypus 14.aprīlis 2023 11:18
0 0 Atbildēt

Kurš inspektors un kā to noteiks? Tas, kurš saka, ka auto ar roceni uz velkošajie riteņiem "nepiesēžas" to mēģinot izkustināt, un vispār rocenei esot jāspēj noturēt tā, lai tie riteņi šļūc pa zami, tādēļ auto ir nepietiekams rocenes spēks?

wons 13.aprīlis 2023 17:52
0 0 Atbildēt

Ja ieved Latvijā lietotu auto vecāku par 10gadi tad uzlikt tādu nodokli, tādu nodokli !!!

650 13.aprīlis 2023 18:20
0 0 Atbildēt

Bet 52% LViešu brauc ar 14g/vid veciem tr.līdzēkļiem. Ciku(caku) procentu autolietotāju intereses pārstāv misters Depuputāts.

Ciki(caki) misteri citi Depupoputāti mums "brauc" ar jauniem a/m (vai ar jaunām Motorlaivām).Nu tā konkrēti, pēc publiski piejamajiem datiem.Jā.

 Kas neskaidrs,vienkārša kalkukulācija- 1g vecam TA reizi 4 gados.Bet 5g vecam- 4x gadā! 6g vecam- 6x.Un 12g vecam-ne mazāk (līdz/pat) 24x !

Jo 13.aprīlis 2023 19:04
0 0 Atbildēt

Man ir trīs gab. Tad jau manējie visi auto tiek maz lietoti un pienākas retāk viņus apskatīt!

Tas nekas ka viņi ir veci.

Vēl 13.aprīlis 2023 19:43
0 0 Atbildēt

jau ir arī hobijauto, ar kuriem gadā tiek nobraukts pāris simti km. Un kāpēc šiem auto būtu jāiet TA katru gadu ???  Bet līdz kaut kam tādam jau mūsu auto ierēdņu diktatūra nebūs spējīgi aizdomāties.  Un vēl pie tam,  ja tas nepilda kāda budžetu, ka piemēram VS auto lieta.

Volx 13.aprīlis 2023 20:48
0 0 Atbildēt

Un ko tad tas veicinās, ka hobijauto nebūs jāiet TA?

Kā jau te augstāk spīkeri norāda - mums problēma ir šroti no Vācijas. Tu piedāvā veicināt vēl iegādāties hobij auto. Tak noņem no uzskates un hobijojies bez maksas

13.aprīlis 2023 21:12
0 0 Atbildēt

jau ir. Mums vēl daudz jāaug līdz normālam jobijauto līmenim. Mūsu līmenis  BMW žurkas un krūmu gonkas ar veciem lūžņiem

Ābols 14.aprīlis 2023 9:50
1 1 Atbildēt

Es uzskatu ka nav akli javadās tikai 'jauno' auto segmentā. Jo arī jaunu nullīti tu pat pāris mēnesos vari to auto sačakarēt pa mūsu ceļiem(nevajag pat braukt bezceļos)...  Tā ka garantijas serviss tiks atteikts un skati arī neiziet kamēr nesalabosi. 👍

 Drīzak būtu kādu 'progresīvo' TA/nodokļu modeli. Piemēram pēc (jauno auto tehniskās, kas patlaban ir 2+2.)

 Ja tehniskajā saņem nullīti, tad nākamajā gadā saņem -10% atlaidi ceļa nodoklim. Ja saņem otrajā gadā nullīti tad -15% atlaidi nākamā gada nodoklim, ja dabūn trešo nullīti un vairāk pēc kartas tad -20% nakama gada ceļu nodoklim.

Un arī attiecīgi uz divnieciņiem, ja auto neesi kopis un pirmo gadu skati izgaji ar atkartoto tad nākamaja gadā +10% pie nodokļa klāt, ja nakamaja gada arī konstatēti divnieciņi un izej ar atkārtoto, tad +15%, ja trešajā gadā tad +20%

 Kas šāds domāju disciplinētu šoferīšus sakārtot savus spēkratus. Nevis brauka ar pussaluzušām mašīnam un iet skati jau zinot ka neizies, vnk dabūnot labu lai zin kuri šie 'divnieciņi' kas jaizsmērē lai tikai iedotu skati un varētu ripot talāk, turpinot čīkstēt par ceļa stāvokli Latvijā (kaut pats savu auto tehn. stāvokli  nevar sakārtot) 😐

Bradypus 14.aprīlis 2023 11:26
1 0 Atbildēt

Tev tak vispār nav ne jaumas, kam un par ko tos divnieciņus dod. Jau tagad skatē ir acīmredzama metodika piekasīties attiecīga vecuma auto un ielikt 2 par to pašu, kas jaunākam auto iziet kā 0.

Kad pārlasīju savu auto uz poliuretānu, tie mudaki divatā ņēmās pa kratītāju 15 minūtes, tāpat beigās neko nespējot atrast. Bet oriģinālās amerikāņu piekares detaļas ir tik mīkstas, kas pat par jaunām var skatē dabūt 2 pirmajā reizē un pēc tam 0, ottreiz aizbraucot ar to pašu detaļu, kas apslaucīta ar eļļainu lupatu. 

Kā ieteiksi dabūt 0 pie vērtējuma "virsbūves un nesošo elementu virspusēja korozija", kurš vienmēr pēc konkrēta gada tiks ielikts kā 1.

Ābols 14.aprīlis 2023 16:04
0 0 Atbildēt

Savā 12gadus pieredzē un 3 autiņiem, esmu vienmēr izgajis ar kādiem minimalajiem nenozīmīgajiem vieninieciņiem(pat 91g. ford kuram bija 20 gadi) jo vienmēr pirms skates sataisu ko vajag.

 Nevis brauc uz skati 'moš saies' un varēs ieekonomēt uz servisu.... a protams, ka nesaiet, saņemot lapu zin ko pieskočēt klāt, tā lai izbrauktu pa minimumu...

Un šo 'pieskocešanu' ka normu kas ir ieviesusies arī vajadzētu izskaust.

 Protams ir bijusi pāris reizes īgni inspektori, kuri vēlējusies arī mani izgāzt, kaut nepamatoti(vēl tajos laikos varēji būt klāt) un uzreiz nepiekrist, pirms vēl izprintē melno uzlīmi, tad pasauci maiņas vadītaju, bet tas tādos brīžos ka zini ka tur ir viss kartībā ar to lietu. Nevis mēģini izšmaukt....

Bet pārsvarā(90% gadījumu) jo autiņš patiesi ir kartībā tad ar apskates iziešanu ar pirmo problēmu nav bijis markai nav nozīmes, viss ir kā šo auto kop.

Iepriekšejā mana kompanjone honda accord 2005g, nobraucis 7 latvijas ziemas(6 mana īpasumā) un noripojis bij 350k+, nevienā skatē ko gāju man nav ielikts vieniniecinš par virspusejo(vai jebkādu) koroziju. 😉 Un pēdējās 5 skates bija ar '0' Rīga- Antenas ielas skate un nē nav pazīšanās.  Pirmajā skatē ielika vieninieciņu jo vējstikls bija sašvīkāts no iepriekšejiem saimniekiem un viena migla nebija ar 'E marķējumu' 

Tā kā nav taisnība par konkrēto gadu, ka speciāli gāž ārā.  Neko tādu neesmu sajutis!

Auto vajag kopt regulāri! Nevis tik dragāt kamēr fiziski salūzt un tikai tad mainīt!

 Tad arī nebūs ar sakostiem zobiem, jāiet tehniskā!

Bradypus 15.aprīlis 2023 14:26
0 0 Atbildēt

PN. Auto kopju ne vien regulāri, bet daudz vairāk, kā prasa skates minimums - ne jau dēļ auniem Antenas ielā mainīju mīksto OEM piekari uz poliuretānu. Nekad nav bijusi neviena būtiska problēma, kam piesieties, bet vienmēr - kaut kāds piemeklēts sūds uz kociņa, ko centīgi meklējot ir izdevies atrast. Un ir skaidri redzama nepamierinātība, kad tipiskajās konkrētu auto problēmvietās problēmas nav atrodamas - kā iepriekš minēju, sauc pat palīgspēkus un pisās 15 minūtes, neko nespējo atrast. Un man auto ir braukšanai, nevis pucēšanai. Ja ir problēma, saremontēju. Ja problēmas nav - norādītajā datumā braucu uz skati, nevis tai īpaši gatavojos. 

Un par saviem sakostajiem zobiem jau patiesībā atklāji patiesību. Man ar tādiem nav jābrauc uz skati - vienkārši rēķinos, kas tas būs 2x pasākums un nebojāju sev nervus, pedantiski visu sataisot pēc labākās sirdzapziņas tieši priekš skates un tāpat izgāžoties. Uztveru to kā papildus diagnostiku, piedevām uz kratītāja, kas piekari var pārbaudīt labāk, nekā servisā, kam tāda nav.

anonimikis 14.aprīlis 2023 11:24
0 0 Atbildēt

kādam Audi hlamam standartā ir vairāk par 2 gadi garantijas?

0pis 14.aprīlis 2023 13:18
0 0 Atbildēt

CSDD piekrita samazināt jaunu auto (jaunākiem par 5 gadiem) apskates biežumu, vienlaicīgi ierosinot veikt apskati 2x gadā vecākiem par 10g auto. Dabā esot jāvalda līdzsvaram un tad visiem būšot labs prāts. Vai ne tā, ko.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rietumu sankcijas un rietumu auto – krievi pērk kā pirkuši 12

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 13

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti