Visi komentāri - Gribētos auto sportisku un ikdienišķu vienlaikus? Aber lūdzu!

Gribētos auto sportisku un ikdienišķu vienlaikus? Aber lūdzu! 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 2.maijs 2023 12:32

Ierasts domāt, ka automašīnas ar lielāku jaudu un sportiskāku šasiju ir dārgākas par ikdienišķajiem pilsētas apvidniekiem. Pastāv arī uzskats, ka tās patērē vairāk degvielas un ir nepraktiskas.

Tāpat tās tikai provocējot uz agresīvu braukšanu un potenciāliem negadījumiem, tā teikt – jo jaudīgāka mašīna, jo smagāka labā kāja. Bet kā būtu, ja ikdienas auto būtu sportisks, praktisks un maksātu tikpat, cik ekonomiskās klases pilsētas krosoveri? Kā būtu, ja šāds dinamisks auto būtu drošāks par konkurentiem un daudz patīkamāks braukšanai? Tas būtu lieliski, un tas ir pilnīgi reāli.

Apvienojot praktiskumu un sportiskumu

Audi, Mercedes, BMW un citi premium klases ražotāji dažādiem modeļiem piedāvā īpaši sportiskas versijas, tomēr tās ir daudz dārgākas nekā parastās modifikācijas. Piemēram – Audi Q5 ar 204 ZS motoru maksā gandrīz 49 tūkstošus eiro, bet, lai tajā pašā modelī iegūtu vismaz 286 ZS, būs jāmaksā par 10 tūkstošiem vairāk. Vēl vairāk zirgu maksās vēl vairāk eiro.

Ja luksuss nav tik aktuāls, ekonomiskāku auto ražotāji, piemēram, Volkswagen, piedāvā arī ikdienišķu modeļu sportiskās versijas. Piemēram, ja iepriekšminētais Audi Q5 ar 204 ZS benzīna dzinēju maksā 49 tūkstošus eiro, Volkswagen T-Roc R jaudīgāko versiju ar 300 ZS motoru jau var iegādāties par 48 tūkstošiem.

Mūsu tirgū viens no modeļiem, kas precīzi atbilst dinamiska SUV kritērijiem, ir CUPRA Formentor. Tas nav tikai piecvietīgs krosovers ar patīkami augstu klīrensu. Tam ir arī sportiski balstiekārtas režīmi un iespaidīgs zirgspēku skaits. Viena no dinamiskajām Formentor versijām apgādāta ar 2,0 litru benzīna turbomotoru, kas attīsta 310 ZS. Kombinācijā ar visu riteņu piedziņu tā no 0 līdz 100 km/h paātrinās 4,9 sekundēs. Savukārt ekskluzīvajā VZ5 versijā tam ir pat 390 ZS.

Runājot par šo modeli, Latvijas Gada auto žūrijas biedrs auto žurnālists Toms Timoško akcentē precīzo vadību. "Dinamiskie SUV ļoti reti spēj konkurēt ar modeļiem, kas atrodas tuvāk ceļam, tomēr Formentor var lepoties gan ar labu vadāmību, gan šasiju. Tas ir patiesi labs auto ar sportisku raksturu," saka žurnāla Klubs auto apskatnieks.

CUPRA Formentor sākumcena Latvijā ir 40 400 eiro. Salīdzinot ar citiem auto, par tādu pašu cenu var iegādāties Audi Q3 ar 1,5 litru benzīna vai 2,0 litru TDI dīzeļa dzinēju – abas versijas attīsta 150 ZS. Līdzīgi ir arī Volkswagen Tiguan gadījumā. Visi šie modeļi ir praktiski un ietilpīgi, taču atšķirības to raksturā būs acīmredzamas.

Lielāka jauda dod arī drošību

Vai ar atraktīvu un sportisku mašīnu var iekļūt satiksmes negadījumā? Jā, tikai to izraisīs nevis auto, bet gan pats vadītājs. Kā norāda Toms Timoško, braucot pārāk agresīvi, var zaudēt kontroli pār jebkuru transportlīdzekli neatkarīgi no tā, vai tam ir 100 vai 300 ZS. Lai mazinātu negaidītu saslīdēšanu un citus riskus, jaunie modeļi ir bagātīgi aprīkoti ar dažādām drošības sistēmām, kas palīdz autobraucējam spēkratu vadīt droši.

Lielākā daļa jauno modeļu ir aprīkoti ar braukšanas elektronisko stabilizāciju, vadītāja modrības asistentu, frontālas sadursmes brīdināšanu, joslas saglabāšanu, adaptīvo autopilotu un daudzām citām tehnoloģijām, kuru aprakstīšanai būtu nepieciešama pat vesela rakstu sērija. Tās visas ir izstrādātas, lai cilvēks droši sasniegtu galamērķi neatkarīgi no laika apstākļiem vai viņa prasmēm. Lai gan šīs sistēmas ir pieejamas lielākajā daļā jauno auto, bieži vien mašīnu cena šādā izpildījumā ir daudz augstāka par 40 tūkstošiem eiro.

Tas var šķist paradoksāli, taču jaudīgāka mašīna palīdz braukt drošāk. "Es vienmēr esmu teicis, ka jaudīgs auto ir drošs auto. Uz šosejas, kur ir tikai viena josla katrā virzienā, apdzīšana var būt ļoti bīstama, un tieši šādās reizēs spēcīgas mašīnas priekšrocības var sajust vislabāk. Dinamisks auto ļaus apdzīt ātrāk, tādējādi jums mazāk laika būs jāpavada pretējā joslā. Ja izprotat un spējat kontrolēt savu braucamo, jaudīgs spēkrats ļauj būt situācijas noteicējam, jo tas reaģē uz jūsu darbībām tieši tā, kā esat iecerējis," ir pārliecināts Toma Timoško, kurš ikdienā brauc ar 370 ZS jaudīgu sportisko auto.

Pieaugošā popularitāte

To, ka sportiskie modeļi kļūst arvien populārāki, pierāda arī Baltijas valstu jauno auto tirgus – cilvēki ikdienas vajadzībām arvien biežāk izvēlas veiklākus un azartiskākus transportlīdzekļus. Piemēram, iepriekšminēto Formentor Baltijas valstīs pagājušajā gadā iegādājās 692 cilvēki, kas ir pat trīs reizes vairāk nekā 2021. gadā.

"Cilvēki pelna vairāk un var atļauties labākas lietas. Kāpēc pirkt vienkāršu, salīdzinoši garlaicīgu hečbeku, ja var iegūt daudz jestrāku un vieglāk vadāmu mašīnu? Ne visiem to vajag, tomēr pircēju, kura šādus auto skatās, kļūst arvien vairāk," saka Toms.

Ar gadiem cilvēki atbrīvojas no dažādiem stereotipiem un vairāk pievēršas savu vēlmju piepildīšanai. Viņus arvien vairāk interesē konkrētā modeļa īpašības un tas, cik daudz prieka auto spēj sagādāt. "Sportiskā versija vienmēr būs ļoti iekārojama, jo tā demonstrē maksimālo, ko var izspiest no konkrētā modeļa. Un tas attiecas ne tikai uz jaudas rādītājiem, bet arī uz aprīkojumu,” pārliecināts ir Toms.

Tāpat viņš vērš uzmanību uz to, ka daži ražotāji piedāvā modeļus ar sportisku šasiju, kas nodrošina dinamiku, neraugoties uz to, ka šiem auto ir vājāks motors un mazāk zirgspēku. Tas ir interesants risinājums, kas noder mazāk pieredzējušiem autovadītājiem, kuri vēlas tērēt mazāk degvielas. Piemēram, CUPRA Formentor versija ar 1,5 litru dzinēju (150 ZS) maksā gandrīz par 10 tūkstošiem eiro mazāk nekā 300 ZS versija. Taču neļaujiet skaitļiem sevi maldināt – neskatoties uz standarta dzinēju, tā ir ugunīga manta!

 

 

 
Visi komentāri
 
0pis 2.maijs 2023 13:24
6 3 Atbildēt

Viss ir labi, kamēr vienā joslā nesatiekas divi veiklo un maksimāli sapakoto auto vadītāji, kuru vadīšanas prasmes, bet galvenokārt savadība un apdomīgums atpaliek no auto izcilības. Būdami pārliecināti par savu varēšanu un savu taisnību, tie satiekās frontāli vai pa slīdošu trajektoriju un lai Dievs stāv klāt pārējiem (lohiem), kas nav ne veikli, ne izcili, bet vienkārši brauc ar noteiktu ātrumu (V) no punkta A uz punktu B.

ZZZZ 2.maijs 2023 15:05
3 0 Atbildēt

Labi Kupra ir noliktavā, pārējie var iet ieskrieties 😝

Jo 2.maijs 2023 19:43
0 1 Atbildēt

Jā, tom, sapratu, cupra ar 150 zirgiem ir labāka par audi ar 204 zirgiem.

es 2.maijs 2023 19:49
1 1 Atbildēt

Par Audi cenu sanāk 300 zs Cupra + chips.

LOHS22 3.maijs 2023 0:29
1 2 Atbildēt

Bezkomplektācijas 204zs audi ir domāts lohiem, bet cik izcilam loham ir jābūt, lai pirktu 310zzs benzīna kupri? Kāds tam ir imidžs un kas vispār tas ir? Nafig viņam čips?? Kam tas plastmasas gabals vispār ir domāts?

Piz-da-bolt 3.maijs 2023 0:37
0 0 Atbildēt

Plastmasnieks kas sāk grabēt pie 40t noskrejiena, kaimiņš nevar tikt vaļā jo neviens nepērk, jo no motora resursa arī daudz kas nav palicis pāri, sākumā jau gan bija baigi priecīgs, ka palecas kad pedāli piespiež, bet tā dinamika ir uz plikuma rēķina un parputs mazmotorins, žēl klausīties to nabaga cilvēku. Kur nu vēl cipot tad vēl ātrāk tur viss beigsies. Tā jau viss knapi turās kopā

GTD2 3.maijs 2023 13:17
0 0 Atbildēt

priekš sportiska auto klīrenss par lielu, vieīgais der,  ja paredzēts sportot pa meža ceļu

0pis 3.maijs 2023 14:24
3 0 Atbildēt

Aizvest Omi uz mežu, pa ceļam sportiski šķērsojot ežu.

CHEVYBOY 5.maijs 2023 10:08
0 0 Atbildēt

Pašam ir 150 kumeļu Seat LEON FR, ar dinamisko balstiekārtu,7 pakāpju DSG kārbu, high led lukturiem, braukšanas profiliem un principā visu, ko vien var iebāzt jaunā automašīnā. 

Viena lieta, ko esmu secinājis, ka ikdienā 150ZS ir pilnībā pietiekami. Auto ir gana dinamisks gan pilsētvidē, gan uz šosejas. Degvielas patēriņš, nebraucot kā, mierpilsonim ir ļoti patīkams, vidēji- pilsēta/šoseja (35/65)%, patēriņš nepārsniedz 5,8l/100km un tas caurmērā par visu gadu, jo ziemā slidenākas ielas/grūtāka uzsākšana no vietas pilsētā, bet mazāks ātrums uz šosejas un vasarā vairāk skaidrojams ar to, ka ir lielāki atļautie ātrumi un var drošāk pabraukt sportiskākā manierē.( no hate )

Jāatzīst gan, ka mans nākamais auto noteikti būtu, 190ZS ar divu litru motoru un automātisko ātrumkārbu, kas, manuprāt, ir ideālais zirgspēku skaits priekš Latvijas ceļiem, kā arī Eiropas autostrādēm.

Kopumā es šo SEAT/CUPRA paaudzi vērtēju atzinīgi, vismaz dizaina ziņā noteikti, tas ir sportisks un azartisks gan no iekšpuses, gan ārpuses un pa lielam piepildīts ar daudziem mūsdienīgiem risinājumiem, kas pateicoties arī zemajai sākuma cenai, mūsu ģimeni pārliecināja, par to, ka jāiegādājas tieši šāds auto. 

Gan jau vecie dīzelisti, mani apspļaudīs par manu izvēli, bet ja uz to brīdi (2021. gada septembris) Jūs paskatītos, kas bija tas, ko varēja īsā termiņā saņemt, no jauno auto klāsta, tad es domāju ikviens man pasistu pa plecu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rietumu sankcijas un rietumu auto – krievi pērk kā pirkuši

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 13

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti