Saskaņā ar Valsts policijas sniegto informāciju, kopš 2023. gada februāra, kad ceļu satiksmes uzraudzība tiek veikta ar pielāgotām meteostaciju kamerām, ievērojami ir pieaudzis fiksēto autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjetes nemaksātāju skaits.
Pielāgotās meteostaciju kameras kontrolē vinjetes esamību, neapturot transportlīdzekli. Satiksmes ministrija (SM) aicina transportlīdzekļu vadītājus būt atbildīgiem un savlaicīgi iegādāties vinjeti.
“Mēs visi apzināmies, ka autoceļu kvalitāte ir jāuzlabo, bet tam ir nepieciešams finansējums. Autoceļu lietošanas nodeva jeb vinjetes ir maksa par Latvijas galveno un reģionālo autoceļu izmantošanu, lai nodrošinātu to uzturēšanu un attīstību, kā arī, lai veicinātu videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu. Gribētu aicināt būt atbildīgiem un laikus iegādāties vinjeti, pretējā gadījumā būs jāmaksā soda nauda”, uzsver Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.
Saskaņā ar “Autoceļu lietošanas nodevas likumu”, ja vinjete nav iegādāta, transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam vai pārvadātājam piemēro naudas sodu no simt līdz divsimt naudas soda vienībām, atbilstoši sods var būt līdz pat 1000 eiro.
Nodeva jāmaksā par valsts galveno (visu A1-A15) un reģionālo (P5, P80) autoceļu posmu lietošanu, izņemot to šķērsošanu, tostarp, apļveida krustojumos. Nodeva attiecas uz kravas transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 3 tonnām, un kravas transportlīdzekļa sastāvu, kura velkošā transportlīdzekļa pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām.
Pārkāpumu kontrole un fiksēšana notiek vairākās vietās uz valsts galvenajiem autoceļiem: A4 Rīgas apvedceļš, Baltezers–Saulkalne 7,8 kilometrā, P80 autoceļš Tīnūži–Koknese 13,4 kilometrā, A9 autoceļa Rīga (Skulte)–Liepāja13,3 kilometrā, kā arī A8 autoceļa Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (Meitene) 23 kilometrā. Papildu informācija par vinjetēm: ”Latvijas Valsts ceļi” un https://www.lvvignette.eu/.
Pilnīgi pareizi! Tikai tranzītniekiem to vinjeti vajadzētu vismaz 200 EUR par vienu LV caurbraukšanu. Nu tā, lai atmaksātos riepu un urīnpudeļu vākšana, un sabojāto ceļu remonts.
A cik tranzītnieki maksā par mūsu ceļu lietošanu?
Kuru interesē tranzītnieki?
Neklātienes sodīšanas pisness jau orientēts uz vietējiem, ideāli ja patrāpās kāds kas lohs, kas kļūdas vai nezināšanas dēl izbrauc bez vinjetes vai OCTA - tam var pa kluso viena brauciena laikā uzlikt 10 sodus...
Ceļus jau lielākoties bojā mūsu pašu bāleliņu pārkrautie kokvedēji
Vai tās pārbaudes vietas bus nokomplektētas ar svariem, kas spēj automātiski sodīt pārkrauto kokvedēju? Ja nē, tad arguments pilnīgi garām. Pie tam tie paši kokvedēji jau nu vislabāk zin, kur notiek kontrole un kā to apbraukt, izārdot mazos ceļus...
Dīvaina tev tā loģika...ja pārbaudes vietas nav aprīkotas ar svariem, tad tas atceļ visus fizikas likumus un smagais vairs nebojā ceļu? Tad mums vajag visur novākt svarus un ceļi vairs nebojāsies 😂
Vienīgais ko es teicu bija tas ka vietējie pārkrautie baļķvedēji bojā ceļus vairāk nekā ārzemju fūres kuras nav tik pārkrautas. Viss. Es neko neminēju ne par kādām pārbaužu vietām vai ko citu. Nezinu kur tu to izrāvi.