Valdība ceturtdien atbalstīja normatīvā regulējuma sakārtošanu, lai bez birokrātiskā sloga varētu atjaunot ceļa segumu.
Kā norāda Ekonomikas ministrijā (EM), normatīvais akts izstrādāts, lai jau šajā vasaras periodā varētu efektīvi atjaunot autoceļu un ielu segumu, kas novērsīs ceļu sabrukšanas riskus nākotnē.
Pašreiz autoceļu un ielu būvnoteikumi paredz, ka valsts autoceļu būvniecībai būvniecības iesniegums, paskaidrojuma raksts vai paziņojums nav nepieciešams ikdienas uzturēšanas darbiem. Savukārt noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli nosaka valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības un to izpildes kontroles kārtību. Šobrīd noteikumi neparedz, ka pašvaldības ceļu un ielu ikdienas uzturēšanas darbus var veikt bez būvniecības ieceres dokumentiem.
Ņemot vērā iepriekš minēto un lai nodrošinātu vienādas prasības starp valsts autoceļu un pašvaldības ielu un ceļu uzturēšanu, ar noteikumu projektu tiek plānots noteikts, ka arī attiecībā uz pašvaldības ceļiem un ielām to ikdienas uzturēšanas darbiem nav nepieciešami būvniecības ieceres dokumenti.
Vienlaikus EM norāda, ka būtu nepieciešams ņemt vērā, ka būvniecības likums nosaka, ka būves atjaunošana ir būvdarbi, kuru rezultātā ir nomainīti nolietojušies būves nesošie elementi vai konstrukcijas vai veikti funkcionāli vai tehniski uzlabojumi, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju. Ceļa visu slāņu nomaiņa, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju, ir uzskatāma par šī ceļa atjaunošanu.
Tāpat būtu nepieciešams arī ņemt vērā, ka, lai nodrošinātu satiksmes drošību, autoceļu pārvaldītājs var noteikt augstākas prasības darbu veikšanai, veikt preventīvas darbības, kā arī papildus noteikumos minētajiem darbiem veikt citus autoceļu un to kompleksā ietilpstošu būvju vai sistēmu uzturēšanas darbus.
Pie preventīvām darbībām ceļu uzturēšanā būtu pieskaitāmas tādas darbības, kuras novērš "bedru" rāšanos nākotnē, nevis tikai reaģē uz to esamību tagadnē, piemēram, lai novērstu ceļa tālāku sabrukšanu būtu nepieciešams atjaunot savlaicīgi ceļa virskārtu. Lai novērstu, ka divi dažādi regulējumi regulē ceļu seguma atjaunošanas darbu, nepieciešams noteikt, ka šos jautājumus regulē tikai viens no regulējumiem, nevis abi divi vienlaikus, norāda EM.
Noteikumu projektā ir ietverts regulējums, ka ceļa virskārtas, neskarot zemes klātni un ceļa pamatu, atjaunošanai nav nepieciešami būvniecības ieceres dokumenti. Šāds risinājumus novērsīs neskaidrības noteikumu piemērošanā, kā arī paātrinās seguma atjaunošanas procesu.
Vienlaikus regulējuma izmaiņas neatceļ prasības ievērot trešo personu intereses, citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, pašvaldības teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus, satiksmes drošības normatīvos aktus, kā arī saskaņojumu saņemšanu, ja tādi nepieciešami.
Pateicoties "patriotiem" ceļu būvē jau tagad 70% ir tadžiki, uzbeki, moldāvi u.c.