Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji - iAuto

Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji 31

 
LTAB | 10.augusts 2023 12:52

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2022.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji.

Apkopotajā statistikā par neapdrošināto transportlīdzekļu izraisītajiem CSNg 2022.gadā redzams, ka 28,36 % izraisījuši 18 - 29 gadus veci autovadītāji[i]. Vismazāk CSNg ar neapdrošinātu spēkratu izraisījuši 50 – 59 gadus veci autovadītāji (9,75 %). Jāatzīmē, ka 2,30 % no CSNg, kas notikuši ar neapdrošinātu auto, izraisījušas personas, kas vēl nav sasniegušas 18 gadu vecumu.

“Salīdzinot pērnā gada datus ar iepriekšējo gadu rezultātiem, secinām, ka CSNg īpatsvars, ko izraisījuši gados jauni autovadītāji ar neapdrošinātu transportlīdzekli joprojām ir ļoti augsts. 2020.gadā tādi bija 32,2 %, 2021.gadā – 26,54 %. Tāpat neiepriecina fakts, ka pēdējos trīs gados salīdzinoši biežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg izraisa personas, kas jaunākas par 18 gadiem. Ja 2020.gadā tādi bija 1,18 %, 2021.gadā – 1,80 %, tad pērn tādi bija jau 2,30 %,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs uzsver, ka neatkarīgi no neapdrošinātā transportlīdzekļa un tā vadītāja vai īpašnieka vecuma, jāatceras, ka ja negadījums izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli, nodarītie zaudējumi CSNg cietušajiem var būt mērāmi pat desmitos tūkstošu eiro apmērā, un tos regresa kārtībā nāksies segt no savas kabatas: “Ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja.”

Jāatzīmē, ka arī salīdzinot neapdrošināto vadītāju izraisīto CSNg datus ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) autovadītāju reģistra datiem[ii], var secināt, ka visneapzinīgākie ir tieši autovadītāji vecumā no 18 – 29 gadiem. Izraisīto CSNg īpatsvars bez derīgas OCTA šajā vecuma grupā ir 0,12% (kopā 136981 autovadītājs; izraisīti 160 negadījumi bez OCTA).  Vecuma grupā no 30 – 39 gadiem (266017 vadītāji; 125 CSNg) šis procents ir 0,05 %, vecuma grupā no 40 – 49 gadiem (265121 vadītājs; 94 CSNg) – 0,04%, 50 – 59 gadus vecu vadītāju grupā (257170 vadītāji; 55 CSNg) – 0,02%, bet vecumā virs 60 gadiem (316408 vadītāji; 117 CSNg) – 0,04%


[i] Ja informācijā par CSNg vadītāja datu nav, tad  - auto īpašnieks vai turētājs
[ii] Dati uz 01.01.2022.

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 10.augusts 2023 19:31
3 3 Atbildēt

Tev pašam tā vecā plate neapnīk? Visas pasaules autobūves drošības sistēmu politika ir vērsta uz vienu - uz DISTANCES ievērošanu. Adaptīvā kruīzkontrole (tavs mīļais distances tempomāts), automātiskā bremzēšana, brīdināšana par sadursmi u.t.t. Viss ir vērsts uz drošas DISTANCES nodrošināšanu. Ātruma samazināšana mūsdienās notiek pilnīgi automātiski, vadītājam gandrīz vairs nav jālieto bremzes. Akmens laikmets ir garām, kāda tur vēl signālu rādīšana ar roku! Ak jā, pie avārijas bremzēšanas avārijas gaismu signalizācija ieslēdzas automātiski.

Vernons 10.augusts 2023 21:20
2 0 Atbildēt

Pārtrauca manu pirms Nāves atvaļinājumu, jo tādi kā Tu nebija spējīgi apkalpot Dziesmu svētkus!

Novēlu Tev Saules Mūžu!

650 11.augusts 2023 1:53
2 0 Atbildēt

Vecmeistaram jāturās pie tā dēvētās Veselības, jo savādāk virsroku ņems tā dēvētie Lohi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Hibrīds ar 200 Zs un sporta režīmu - Honda Prelude atgriežas pēc 25 gadu prombūtnes 7

Savulaik populārā kupeja atkal būs redzama Eiropas ceļos, jo 2026. gadā Honda uzsāk tās pārdošanu arī mūsu kontinentā. Lasīt vairāk

 

Ieskats IAA Mobility izstāžu zālēs (+ FOTO)

IAA Mobility 2025 ir liela starptautiska mobilitātes un auto tehnoloģiju izstāde, kas šobrīd notiek Minhenē, Vācijā. Lasīt vairāk

 

Mercedes galvenais dizaineris kritizē konkurentu jaunākos darbus 7

Mercedes-Benz galvenajam dizainerim Gordonam Vageneram īsti neiet pie sirds nedz Audi jaunākais koncents “Concept C”, nedz BMW pirmais “Neue Klasse” modelis iX3. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti