Visi komentāri - Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji

Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji 31

 
LTAB | 10.augusts 2023 12:52

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2022.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 18 - 29 gadus veci autovadītāji.

Apkopotajā statistikā par neapdrošināto transportlīdzekļu izraisītajiem CSNg 2022.gadā redzams, ka 28,36 % izraisījuši 18 - 29 gadus veci autovadītāji[i]. Vismazāk CSNg ar neapdrošinātu spēkratu izraisījuši 50 – 59 gadus veci autovadītāji (9,75 %). Jāatzīmē, ka 2,30 % no CSNg, kas notikuši ar neapdrošinātu auto, izraisījušas personas, kas vēl nav sasniegušas 18 gadu vecumu.

“Salīdzinot pērnā gada datus ar iepriekšējo gadu rezultātiem, secinām, ka CSNg īpatsvars, ko izraisījuši gados jauni autovadītāji ar neapdrošinātu transportlīdzekli joprojām ir ļoti augsts. 2020.gadā tādi bija 32,2 %, 2021.gadā – 26,54 %. Tāpat neiepriecina fakts, ka pēdējos trīs gados salīdzinoši biežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg izraisa personas, kas jaunākas par 18 gadiem. Ja 2020.gadā tādi bija 1,18 %, 2021.gadā – 1,80 %, tad pērn tādi bija jau 2,30 %,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs uzsver, ka neatkarīgi no neapdrošinātā transportlīdzekļa un tā vadītāja vai īpašnieka vecuma, jāatceras, ka ja negadījums izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli, nodarītie zaudējumi CSNg cietušajiem var būt mērāmi pat desmitos tūkstošu eiro apmērā, un tos regresa kārtībā nāksies segt no savas kabatas: “Ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja.”

Jāatzīmē, ka arī salīdzinot neapdrošināto vadītāju izraisīto CSNg datus ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) autovadītāju reģistra datiem[ii], var secināt, ka visneapzinīgākie ir tieši autovadītāji vecumā no 18 – 29 gadiem. Izraisīto CSNg īpatsvars bez derīgas OCTA šajā vecuma grupā ir 0,12% (kopā 136981 autovadītājs; izraisīti 160 negadījumi bez OCTA).  Vecuma grupā no 30 – 39 gadiem (266017 vadītāji; 125 CSNg) šis procents ir 0,05 %, vecuma grupā no 40 – 49 gadiem (265121 vadītājs; 94 CSNg) – 0,04%, 50 – 59 gadus vecu vadītāju grupā (257170 vadītāji; 55 CSNg) – 0,02%, bet vecumā virs 60 gadiem (316408 vadītāji; 117 CSNg) – 0,04%


[i] Ja informācijā par CSNg vadītāja datu nav, tad  - auto īpašnieks vai turētājs
[ii] Dati uz 01.01.2022.

 
Visi komentāri
 
650 10.augusts 2023 13:19
1 0 Atbildēt

Tātad, visiem 18-29g.v. autovadītājiem ir jādod OCTA atlaidi.Lai viņi būtu spējīgi to iegādāties. Kas te neskaidrs?

Vernons 10.augusts 2023 13:56
1 0 Atbildēt

LTAB piedalās noziedzīgā politikā par ceļu satiksmi Latvijā! Jautājumi visiem sekojoši:

Kāda ir kārtība un secība ātruma samazināšanā, it īpaši pirms manevra?

Kā jāsamazina Ātrums?

Kāpēc CSN nav sadaļas "Ātruma samazināšana un Brīdinājuma signāli un to lietošana"?

Kāpēc STOP signāls nav Brīdinājuma signāls?

"Kroņa" jautājums: "Kāpēc Distances vērošana atceļ CSN kā tādus?

Nav ar ko lepoties. Noziedzīgas rīcības faktu konstatācija!

es 10.augusts 2023 19:31
3 3 Atbildēt

Tev pašam tā vecā plate neapnīk? Visas pasaules autobūves drošības sistēmu politika ir vērsta uz vienu - uz DISTANCES ievērošanu. Adaptīvā kruīzkontrole (tavs mīļais distances tempomāts), automātiskā bremzēšana, brīdināšana par sadursmi u.t.t. Viss ir vērsts uz drošas DISTANCES nodrošināšanu. Ātruma samazināšana mūsdienās notiek pilnīgi automātiski, vadītājam gandrīz vairs nav jālieto bremzes. Akmens laikmets ir garām, kāda tur vēl signālu rādīšana ar roku! Ak jā, pie avārijas bremzēšanas avārijas gaismu signalizācija ieslēdzas automātiski.

Vernons 10.augusts 2023 20:06
1 1 Atbildēt

Izskatās, kad tiesības vadīt auto esi nopircis kopā ar auto! Nestrādā tava adaptīvā kontrole vētrā un lielā lietū! 

Vispirms iemācies atbilstoši uzvesties uz ceļa! Tu esi piedzimis akmens laikmetā! STOP signāls Tavas dzīves laikā CSN paredzēts tikai un vienīgi ar augšup paceltu roku! Un Tu to klusējot atbalsti!

es 10.augusts 2023 20:15
1 0 Atbildēt

Nestrādā viņā tikai sniegputenī, lietū, vētrā ir ok. Bet vari locīties, izlocīties un tulkot noteikumus kā gribi. Viss ir vērsts uz DISTANCES ievērošanu. Jau tagad pēc tāda principa darbojas bezpilota tramvaji, vilcieni, auto, pat sūtījumu piegādes roboti. Tā kā ar roku vari pats sev rādīt un iebāzt arī pats sev kautkur...

Vernons 10.augusts 2023 20:40
1 1 Atbildēt

Tava vieta Savā auto, ar stūri rokās, pie aizmugurējā bampera! Tad Tu par Savu muļķību samaksāsi ar savu Dzīvību!

Varbūt vajag likvidēt CSDD un auto aizmugurē atjaunot uzrakstu: "Ievēro Distanci"!

es 10.augusts 2023 21:08
0 0 Atbildēt

Draudēt no kapa malas nav pieklājīgi…

Vernons 10.augusts 2023 21:20
2 0 Atbildēt

Pārtrauca manu pirms Nāves atvaļinājumu, jo tādi kā Tu nebija spējīgi apkalpot Dziesmu svētkus!

Novēlu Tev Saules Mūžu!

asd 11.augusts 2023 8:03
0 0 Atbildēt

Tos dziedātāju vedējus visus vajadzēja par agresīvo braukšanu atsēdināt. Tik daudz pārkāpumus pat LB merši neizdarīja.

Vernons 11.augusts 2023 10:04
0 0 Atbildēt

Ko tad viņi tādu izdarīja?

650 11.augusts 2023 1:53
2 0 Atbildēt

Vecmeistaram jāturās pie tā dēvētās Veselības, jo savādāk virsroku ņems tā dēvētie Lohi.

0pis 10.augusts 2023 15:25
0 0 Atbildēt

Ievadītājam nav laika tādiem sīkumiem kā Ak Tā un Nu Jā.

Vernons 10.augusts 2023 20:55
1 0 Atbildēt

CSN jāsākas ar 57. punktu! Tu viss ir uzrakstīts!

asd 11.augusts 2023 8:01
0 0 Atbildēt

Pēc Vernona loģikas, adaptīvai kruīzkontrolei ir jāstrādā uz aizmuguri. Nez, viņš ir kādu Setru tā pārbūvējis? Vai vismaz kameras, 10 stopsignālus un mehānisko stoproku aizmugurē tai pielicis?

Vernons 11.augusts 2023 10:00
1 0 Atbildēt

CSL 19. pants un CSN 57. punkts!

Vernons 11.augusts 2023 9:59
1 0 Atbildēt

Pēc CSN loģikas, kas priekšā, tas garantē drošību! CSN 57., 104.4., 70., 64.! Un to visu ar "cirvi iecirtis" Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants: "Pienākumi un tiesības"! 4. punkts "Tiesības paļauties"! Tātad ir šīs tiesības paļauties vai nav? Tas ir Tests uz  utainību! 

Jeb tam visam svītru pāri un "jājam" Distanci! Sekas dramatiskas.

es 11.augusts 2023 10:23
0 0 Atbildēt

Pareizi, priekšā braucošajam ir tiesības paļauties uz to, ka aizmugurē braucošais ievēros ne tikai tavus no konteksta izrautos punktus un pantus, bet visus CSN, tai skaitā atbilstošu DISTANCI!m Jo DISTANCI nodrošina aizmugurē braucošais.

Princips tāds pats kā COVID laikā, ieturi distanci līdz priekšējam! Pat līnijas aklajiem bija salīmētas.

Vernons 11.augusts 2023 11:29
0 0 Atbildēt

Šodien, augustā, minimālā Distance pilsētā ātrumam līdz 50 km/h ir 4 (četri) metri! Tāpēc esi tik laipns un sāc pildīt CSN 57. punktu un tālāk pēc saraksta! Jo sadursmes gadījumā Tu esi agresīvi vadījis auto, strauji bremzējot bez vajadzības, izraisījis sadursmi! Par to Tev paredzēts sods 70 līdz 280 Eiro un 6 soda punkti! Nu kā pavērsiens? Likuma "Par policiju" 4. pants! Tev atliek perfekti nodemonstrēt Savu vajadzību! Vai Tu to proti?

es 11.augusts 2023 11:57
0 0 Atbildēt

105. CSN punktu neesi aizmirsis? Tā ir drošas braukšanas ābece!

Ak jā, kurš CSN punkts nosaka minimālo distanci? Tikai nejauc lokano sakabi ar distanci, ja! CSN 178. punkts nosaka ATTĀLUMU nevis DISTANCI.

Slinkais 11.augusts 2023 10:37
0 1 Atbildēt

Atcelt octu virs 35 gadiem!))

Vernons 11.augusts 2023 11:32
0 1 Atbildēt

OCTA ir ļoti laba lieta! Ja Tu proti vadīt Savu auto "juridiski pareizi", tad vainīgā auto OCTA segs Tavus zaudējumus!

es 11.augusts 2023 11:58
2 0 Atbildēt

Piesiet OCTU konkrētam autovadītājam nevis auto.

Krišs 11.augusts 2023 14:11
0 0 Atbildēt

Esmu bijis un kopuma gadu padzīvojis asv... Tur nav ne obligatu TA nedz OCTA. Galvenais ir pirmo reizi izet tehnisko un tad ik gadu maksāt štata nodokli lai uz nr. zīmes ir esošā gada uzlīme.

Pirmajā uzmetienā - KRUTA! Un neviens nespiež ko maksāt vai darīt... Auto ir tavs īpasums, kapēc gan kāds varetu likt ko darīt....

 Bet īstā aina ir drausmīga, bieži vien autiņi bez maz vai ar skoču saskočēti un viss ir legit, var piedalīties ceļu satiksmē! (galvenais lai lukturi spīd un esi celu nodokli nomaksājis, parējais ir sekundārs, jeb uz paša atbildību)

 Bet pat ja tev ir apdrošināsana tas nenozīmē ka vari mierīgi braukāt un esi nosegts, jo ja vainīgajam, kas izraisīs avāriju vai apskādēs tavu autiņu būs pati lētaka apdr. vai vispār nebūs nekāda(jo nav obligats pasakums), tātad kompensācijas samaksu dabūt grūti, tad ja vari salabot, labo pa savu naudu un tad tikai tiesas ceļā piedzen savam apdr. kur apdr. talāk piedzen...  Vai tikmēr staigā kājam.

Nerunājot par to ka prastākā apdrošinasana par gandrīz nekādu īstenu segumu parastam autiņam maksā bez maz vai štuku, ja kāds labāks autiņš, kuram gribi 'labu' segumu tad nāksies mierīgi sķirties no tūkstošiem gadā, ja ekskluzīvs autiņš tad lab apdr. maksā jau pat desmitus tūkstošus  GADĀ.

Ta labāk mēnesī savus 5-10€ samaksāju par oblitāto octa un zinu ka vismaz pamata lietas ir nosegtas un finansiali esmu pasargāts.

Vernons 11.augusts 2023 14:22
0 0 Atbildēt

Drošas braukšanas ĀBECE! Auto tehniskā kārtībā. Pie stūres diplomēts "ēzelis"! CSL 19. pants!

CSN 100. punkts, "Šķērslis kuru spēja pamanīt!!! Piemēram "es" nevēlas pildīt CSN punktus! Brīdinājuma signāli "pie kājas"! Spogulī kontrolēt situāciju aizmugurē, priekš kam! Stāvokli joslā manevram nejēdz atbilstoši ieņemt! "es" nokļūdīsies tikai vienā punktā, ko minēju un sadursme gatava! Primitīvās vairs nevar uzrakstīt!  Bet "es" stāstīs, ka 105. punkta viena trešā daļa atceļ CSN kā tādus! CSN 178. punktā ir minimālā Distance starp velkamo un velkošo auto! Velkot piekabi, bremzes piekabei ņem pa priekšu un vēlāk auto! Tā tas uz ceļa darbojas. Tikai pēdējais idiots un melis var apgalvot pretējo.

es 11.augusts 2023 14:45
0 0 Atbildēt

Pareizi uzrakstīji - bremzes piekabei nostrādā pirmās. Citiem vārdiem, aizmugurē braucošais bremzē pirmais, nodrošinot DISTANCI! Lai kā tu censtos vainu uzvelt priekšā braucošajam, ne likumi, ne noteikumi, ne tavi teksti nav tavā pusē.

Klauns konkrēts tu esi! 105. punkts darbojas visur - gan satiksmē, gan veikalā, pat liftā un pie zobārsta. Ej ravē dārzu. Bet arī tur atceries par distanci starp degunu un zemi.

Vernons 11.augusts 2023 15:01
0 0 Atbildēt

Labi. Es velku Tevi striķī! Tu man sasit auto! Tātad Tu esi "lohs"!!! Tu par tādu drošību sapņo?

es 11.augusts 2023 15:09
0 0 Atbildēt

Lohs esi tu pats, neatkarīgi no dzīves situācijas! Bet striķī velkot, distanci nodrošina velkamais. To viņš regulē ar bremzi tā, lai striķis būtu nostiepts un neuzripotu uz tā. Savādāk būs nepatīkami rāvieni.

Jau kautko nesaproti, jautā vēl!

Vernons 11.augusts 2023 15:22
0 0 Atbildēt

Sākums labs! Striķis Tev kāds?

es 11.augusts 2023 15:31
0 0 Atbildēt

Herkuless

Vernons 11.augusts 2023 16:17
0 0 Atbildēt

Man kaprona! Nav rāvienu!

650 11.augusts 2023 15:37
0 0 Atbildēt

Likumi un noteikumi sen ir aizmirsti, ta kur nu vēl nerakstītie. Jo vairāk "priekšābraucēju" lomās dažādu lohu (tai skaitā, diplomētu un/vai sertificētu), jo labvēlīgāka visuaptverošā atmosfēra un virs visas ceļu un dzimumu Satiksmes planējošā rozā cerību aura.

Taisnība gan- ko tur ķēpāties ap normālu priekšābraucēju kultivāciju, kad pa to laiku var "sagatavot" vismaz septiņus pakaļābraucošos lohus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Hibrīds ar 200 Zs un sporta režīmu - Honda Prelude atgriežas pēc 25 gadu prombūtnes 7

Savulaik populārā kupeja atkal būs redzama Eiropas ceļos, jo 2026. gadā Honda uzsāk tās pārdošanu arī mūsu kontinentā. Lasīt vairāk

 

Ieskats IAA Mobility izstāžu zālēs (+ FOTO)

IAA Mobility 2025 ir liela starptautiska mobilitātes un auto tehnoloģiju izstāde, kas šobrīd notiek Minhenē, Vācijā. Lasīt vairāk

 

Mercedes galvenais dizaineris kritizē konkurentu jaunākos darbus 7

Mercedes-Benz galvenajam dizainerim Gordonam Vageneram īsti neiet pie sirds nedz Audi jaunākais koncents “Concept C”, nedz BMW pirmais “Neue Klasse” modelis iX3. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti