Tagad rudenī (līdz gada beigām) - jauno vilcienu nodošanu atkal atliek (PAPILDINĀTS plkst. 12.45) - iAuto

Tagad rudenī (līdz gada beigām) - jauno vilcienu nodošanu atkal atliek (PAPILDINĀTS plkst. 12.45) 13

 
Nozare.lv | 15.augusts 2023 10:23

Šodien satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) tiksies ar "Škoda Group" un "Pasažieru vilciens" vadību, lai skaidrotu, cik tālu ir pavirzījies jauno elektrovilcienu sertifikācijas un piegādes process, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Pēc Vitenberga tikšanās ar AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētāju Jāni Rodžeru Griguli, "Škoda Transportation" Austrumu reģiona prezidentu Zdeneku Svatu (Zdenek Svata) un "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru uzņēmumi informēs par elektrovilcienu piegādes projekta progresu un veiktajiem pasākumiem, ziņo SM.

Jau vēstīts, ka šogad jūnijā "Škoda Vagonka" pārstāvji paziņoja, ka jaunos elektrovilcienus "Pasažieru vilcienam" plāno nodot rudenī nevis vasaras beigās, kā bija plānots iepriekš.

"Škoda Vagonka" pārstāvji skaidroja, ka piegādes grafiku izjauca Krievijas agresija Ukrainā - nācās atteikties no sākotnējā plāna transportēt vilcienu sastāvus pa dzelzceļu, sākotnējās to pārbaudes veicot slēgtā testēšanas trasē. Šīs izmaiņas loģistikā radīja aizkavēšanos, jo jaunie vilcieni ir jāsamontē īrētās telpās Rīgā.

Pēc kompānijā minētā, "Škoda Group" līdz 2023.gada beigām piegādās kopumā 23 vilcienus, atlikušos deviņus vilcienus piegādājot 2024.gada pirmajā pusē.

Tāpat ziņots, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Vitenbergs: Pirmajiem jaunajiem elektrovilcieniem ir jāsāk kursēt līdz gada beigām (PAPILDINĀTS 12.45)

 Latvijā pirmajiem Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem ir jāsāk kursēt līdz gada beigām, otrdien pēc tikšanās ar "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" vadību žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Līdz gada beigām vilcieniem ir jāsāk kursēt pa Latvijas sliedēm," teica ministrs.

Vitenbergs arī norādīja, ka kopumā Čehijas uzņēmums piegādās 32 elektrovilcienus, taču "Škoda Vagonka" novērtējums par kara ietekmi uz projektu ir pavirzījis deviņu vilcienu piegādi līdz nākamā gada jūnijam.

Vienlaikus "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs sacīja, ka līdz 2023.gada beigām "Pasažieru vilcienam" tiks piegādāti 23 elektrovilcieni.

Tāpat viņš minēja, lai darbs noritētu ātrāk, uzņēmums ir atvēris jaunu vilcienu montāžas līniju Čehijas pilsētā Ostravā, kas veltīta tieši Latvijas piepilsētas vilcienu ražošanai, šim darbam algojot 200 darbinieku. Papildu daļa montāžas notiek Latvijā, kurā strādā gan darbinieki no Čehijas, gan kolēģi no Latvijas.

Savukārt "Škoda Vagona" Centrālaustrumu reģiona prezidents Zdeneks Svata minēja, ka šobrīd pirmo piegādāto vilcienu testēšana ir veiksmīgi izturēta un projekts ir noslēguma jeb administratīvajā fāzē.

Komentējot vilcienu piegādes aizkavēšanos, Svata sacīja, ka visu procesu būtiski ietekmēja ražošanas un testēšanas plānu maiņa, ko radīja Krievijas sāktais karš Ukrainā. Sākotnēji bija plānots, ka vilcienu testēšana notiks Ukrainas infrastruktūras ietvaros, bet kara dēļ tā bija jāpārceļ uz Latviju. 

Tāpat viņš apstiprināja, ka karš un no tā izrietošā inflācija ir sadārdzinājusi projektu, tostarp, piemēram, sākotnēji bija plānots tēraudu iegādāties Ukrainā, bet kara dēļ to nācās iepirkt Zviedrijā un Brazīlijā.

Konkrētas izmaiņas projekta izmaksās Svata gan atteicās nosaukt.

Vienlaikus "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis sacīja, ka jau šobrīd "Pasažieru vilciena" mašīnisti tiek apmācīti braukt ar jaunajiem vilcieniem. Standarta līguma procedūra paredz, ka testa braucieni sākas pēc nodošanas ekspluatācijā, bet "Pasažieru vilciens", pēc savas iniciatīvas, ir vienojies ar "Škoda Vagonka", ka testa braucieni notiek paralēli sertifikācijai, lai tad, kad tiek dota atļauja braukt, vilcienus nekavējoties varētu sākt izmantot.

Viņš norādīja, ka precīzs laiks, kad pasažieri varēs izmantot vilcienus, būs atkarīgs no tā, cik ātri tiks izskatīti dokumenti, bet tas ir ražotāja un neatkarīgās inspekcijas kompetencē.

Tajā pašā laikā Grigulis piebilda, ka šonedēļ Latvijā tiks nogādāts 15. vilciens.

LETA jau vēstīja, ka pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms nedaudz vairāk kā gada - 2022.gada jūnijā.

Tāpat ziņots, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Slinkais 15.augusts 2023 10:34
4 0 Atbildēt

Vairs nevajag. Lai ved atpakaļ

Zjb 15.augusts 2023 14:30
3 0 Atbildēt

Probleema drizaak ir tur ka razotaajs nespeej uzreiz visu apsoliito sarazot un piegaadaat.Ar Stadler vai CAF taadu probleemu nebuutu.

Krokodils 15.augusts 2023 14:58
3 2 Atbildēt

Problēma ir mūsu valsts sistēmā no PSRS laikiem, ka valsts konkursos vienmēr garantēti uzvar 'lētakais,' nevis racionālākais izvērtējot 10, 15 vai 20gadu termiņā. (ar attiecīgo garantiju)

 Uz papīra sasola zelta kalnus pa nereāli zemu ciparu, lai uzvarētu, pirmo kapostu nogrābj, realitatē beigās valsti tik uzmet... 😂

Un tā ITIN VISUR!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Hibrīds ar 200 Zs un sporta režīmu - Honda Prelude atgriežas pēc 25 gadu prombūtnes 7

Savulaik populārā kupeja atkal būs redzama Eiropas ceļos, jo 2026. gadā Honda uzsāk tās pārdošanu arī mūsu kontinentā. Lasīt vairāk

 

Ieskats IAA Mobility izstāžu zālēs (+ FOTO)

IAA Mobility 2025 ir liela starptautiska mobilitātes un auto tehnoloģiju izstāde, kas šobrīd notiek Minhenē, Vācijā. Lasīt vairāk

 

Mercedes galvenais dizaineris kritizē konkurentu jaunākos darbus 7

Mercedes-Benz galvenajam dizainerim Gordonam Vageneram īsti neiet pie sirds nedz Audi jaunākais koncents “Concept C”, nedz BMW pirmais “Neue Klasse” modelis iX3. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti