Visi komentāri - Tagad rudenī (līdz gada beigām) - jauno vilcienu nodošanu atkal atliek (PAPILDINĀTS plkst. 12.45)

Tagad rudenī (līdz gada beigām) - jauno vilcienu nodošanu atkal atliek (PAPILDINĀTS plkst. 12.45) 13

 
Nozare.lv | 15.augusts 2023 10:23

Šodien satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) tiksies ar "Škoda Group" un "Pasažieru vilciens" vadību, lai skaidrotu, cik tālu ir pavirzījies jauno elektrovilcienu sertifikācijas un piegādes process, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Pēc Vitenberga tikšanās ar AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētāju Jāni Rodžeru Griguli, "Škoda Transportation" Austrumu reģiona prezidentu Zdeneku Svatu (Zdenek Svata) un "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētāju Martinu Bednāru uzņēmumi informēs par elektrovilcienu piegādes projekta progresu un veiktajiem pasākumiem, ziņo SM.

Jau vēstīts, ka šogad jūnijā "Škoda Vagonka" pārstāvji paziņoja, ka jaunos elektrovilcienus "Pasažieru vilcienam" plāno nodot rudenī nevis vasaras beigās, kā bija plānots iepriekš.

"Škoda Vagonka" pārstāvji skaidroja, ka piegādes grafiku izjauca Krievijas agresija Ukrainā - nācās atteikties no sākotnējā plāna transportēt vilcienu sastāvus pa dzelzceļu, sākotnējās to pārbaudes veicot slēgtā testēšanas trasē. Šīs izmaiņas loģistikā radīja aizkavēšanos, jo jaunie vilcieni ir jāsamontē īrētās telpās Rīgā.

Pēc kompānijā minētā, "Škoda Group" līdz 2023.gada beigām piegādās kopumā 23 vilcienus, atlikušos deviņus vilcienus piegādājot 2024.gada pirmajā pusē.

Tāpat ziņots, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Vitenbergs: Pirmajiem jaunajiem elektrovilcieniem ir jāsāk kursēt līdz gada beigām (PAPILDINĀTS 12.45)

 Latvijā pirmajiem Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem ir jāsāk kursēt līdz gada beigām, otrdien pēc tikšanās ar "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" vadību žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Līdz gada beigām vilcieniem ir jāsāk kursēt pa Latvijas sliedēm," teica ministrs.

Vitenbergs arī norādīja, ka kopumā Čehijas uzņēmums piegādās 32 elektrovilcienus, taču "Škoda Vagonka" novērtējums par kara ietekmi uz projektu ir pavirzījis deviņu vilcienu piegādi līdz nākamā gada jūnijam.

Vienlaikus "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs sacīja, ka līdz 2023.gada beigām "Pasažieru vilcienam" tiks piegādāti 23 elektrovilcieni.

Tāpat viņš minēja, lai darbs noritētu ātrāk, uzņēmums ir atvēris jaunu vilcienu montāžas līniju Čehijas pilsētā Ostravā, kas veltīta tieši Latvijas piepilsētas vilcienu ražošanai, šim darbam algojot 200 darbinieku. Papildu daļa montāžas notiek Latvijā, kurā strādā gan darbinieki no Čehijas, gan kolēģi no Latvijas.

Savukārt "Škoda Vagona" Centrālaustrumu reģiona prezidents Zdeneks Svata minēja, ka šobrīd pirmo piegādāto vilcienu testēšana ir veiksmīgi izturēta un projekts ir noslēguma jeb administratīvajā fāzē.

Komentējot vilcienu piegādes aizkavēšanos, Svata sacīja, ka visu procesu būtiski ietekmēja ražošanas un testēšanas plānu maiņa, ko radīja Krievijas sāktais karš Ukrainā. Sākotnēji bija plānots, ka vilcienu testēšana notiks Ukrainas infrastruktūras ietvaros, bet kara dēļ tā bija jāpārceļ uz Latviju. 

Tāpat viņš apstiprināja, ka karš un no tā izrietošā inflācija ir sadārdzinājusi projektu, tostarp, piemēram, sākotnēji bija plānots tēraudu iegādāties Ukrainā, bet kara dēļ to nācās iepirkt Zviedrijā un Brazīlijā.

Konkrētas izmaiņas projekta izmaksās Svata gan atteicās nosaukt.

Vienlaikus "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis sacīja, ka jau šobrīd "Pasažieru vilciena" mašīnisti tiek apmācīti braukt ar jaunajiem vilcieniem. Standarta līguma procedūra paredz, ka testa braucieni sākas pēc nodošanas ekspluatācijā, bet "Pasažieru vilciens", pēc savas iniciatīvas, ir vienojies ar "Škoda Vagonka", ka testa braucieni notiek paralēli sertifikācijai, lai tad, kad tiek dota atļauja braukt, vilcienus nekavējoties varētu sākt izmantot.

Viņš norādīja, ka precīzs laiks, kad pasažieri varēs izmantot vilcienus, būs atkarīgs no tā, cik ātri tiks izskatīti dokumenti, bet tas ir ražotāja un neatkarīgās inspekcijas kompetencē.

Tajā pašā laikā Grigulis piebilda, ka šonedēļ Latvijā tiks nogādāts 15. vilciens.

LETA jau vēstīja, ka pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms nedaudz vairāk kā gada - 2022.gada jūnijā.

Tāpat ziņots, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā. Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
Slinkais 15.augusts 2023 10:34
4 0 Atbildēt

Vairs nevajag. Lai ved atpakaļ

Tas gan 15.augusts 2023 10:37
0 0 Atbildēt

kā tad, būs jau novecojuši

Opis 15.augusts 2023 12:19
1 3 Atbildēt

Kāda starpība, ja pēc 10 gadiem te viss izmirsis pateicoties utainiem lojāliem?

Ha-ha 15.augusts 2023 12:49
0 0 Atbildēt

Vēl jau vakars nav pienācis - pēc pāris stundām atkal jauns termiņš

wons 15.augusts 2023 13:29
0 0 Atbildēt

Ministrs 😂😂😂

Ābols 15.augusts 2023 14:12
2 2 Atbildēt

Un parastais latvietis turpina klusiņām ciesties, kamēr 'ministri' klaji kakā virsū... (jo apnicis ar vecajiem ER2 kratīties un nav jau izvēle, kā tikai gaidīt)

NĒ! Izvēle ir! Iet ielās!!! Paust savu neapmierinātību jo CIK VAR?!?!!!! Bet visi ta čurā biksītēs būt tas ko iesēdinās policijas busiņā un uzliks pardesmit eiro sodu.... (jo dzīvo no algas līdz algai un tad vairs nepietiks sava auto līzingam)

Bezmugurkaulnieku tauta!

msh 16.augusts 2023 14:26
0 0 Atbildēt

Man patīk tas "apmicis ar vecajiem ER2 kratīties" - abet kāda debessmanna tad būs ar šitentajiem vilcieniem? Pagājušoruden sanāca izbraukt līkumu no Rīgas līdz Jelgavai un atpakaļ, biju patīkami pārsteigts, nevar salīdzināt ar to gliemezi kas iet Jūrmalas virzienā - respektīvi, problēma ir maršrutā, nevis vilcienos. Pie tā ka dzelzceļu tehnoloģijas ir jau vecas, pirkt jaunus vilcienus ja esošie nav tikuši kaut kā iznīcināti, vai arī ir doma palielināt ātrumu, ko esošie vilcieni nespēj tehnoloģiski pavilkt, pirkt jaunus vilcienus ir nesaimnieciskuma kalngals.

Zjb 15.augusts 2023 14:30
3 0 Atbildēt

Probleema drizaak ir tur ka razotaajs nespeej uzreiz visu apsoliito sarazot un piegaadaat.Ar Stadler vai CAF taadu probleemu nebuutu.

Krokodils 15.augusts 2023 14:58
3 2 Atbildēt

Problēma ir mūsu valsts sistēmā no PSRS laikiem, ka valsts konkursos vienmēr garantēti uzvar 'lētakais,' nevis racionālākais izvērtējot 10, 15 vai 20gadu termiņā. (ar attiecīgo garantiju)

 Uz papīra sasola zelta kalnus pa nereāli zemu ciparu, lai uzvarētu, pirmo kapostu nogrābj, realitatē beigās valsti tik uzmet... 😂

Un tā ITIN VISUR!

Jaaanis 16.augusts 2023 8:52
1 1 Atbildēt

PSRS sistēmā nebija nākāds "uzvar lētākais", jo nebija nekādu konkursu. Visi bija valsts uzņe'mumi- neefektīvi.

Domāju, ka problēma ir konkursa nolikumā, kurā nav noteikts, ka "uzvar lētākais 20 gadu termiņā, nodrošinot ....."

Krokodils 16.augusts 2023 15:53
0 0 Atbildēt

Tajā laikā 'valsts' bija pasūtītājs, iesūtīt konkursā varēja visi pretendenti, kur 99% gadījumu uzvarēja valstij izdevīgākais jebšu tas kurs piedavāja uztaisīt vislētak! 

Arī mūsdienās diži nekas nav mainījies šaja sistēmā un konkursā izvēlēts tiek tas, kurs tāmē piedavā zemāko cenu!

 Vienīgais 'dīvainis' ir Ķekavas apvadceļa projekts, kur privātie būvnieki taisa pa savu naudu, rezultats uzreiz ir acīmredzams, ka netiek luņots un termiņi netiek īsti kavēti!

 Jo tā ir pašu būvnieku nauda un ir līgums līdz kuram ir jaizpilda projekts savādāk valsts pateiks čau un ieguldītā nauda vējā!

  Nevis kārtejais uzvarētais valsts konkurss, kur tik no valsts kases sūc naudu, kamēr 10 stāv un pīpē, 1 rok bedri un domā tik ieganstus kāpēc nevar paspēt laikā...

 Ar 20 gadu garantiju(kas dod cerību uz kvalitatīvāku ceļu, nevis, kā tagad taisa, ka pēc 5+ gadiem parādās rises/bedres), kur šajos gados valsts 'atpirks' šo projekta posmu.

imzz 16.augusts 2023 19:40
0 0 Atbildēt

Ar Stadler vai CAF taadu probleemu nebuutu.

Aizmirsti, ka dzelzceļa satiksme sastāv gan no vilciena, gan paša dzelzceļa. Un mūsu dzelzceļš ir radīts krievu standarta vilcieniem. Un visi aizmirst, ka tas nav tikai atstatums starp sliedēm, bet daudz kas cits arī.

Tātad, jāpārbūvē visi peroni visās stacijās, kur šos vilcienus paredzēts izmantot, un uz vilcieniem jāuzstāda krievu ražojuma BLOK sakaru sistēmas. Un, ja var ticēt Lapsam, tad kāds lohs pasūtot vilcienus, nav zinājis pareizo augstumu pantogrāfam strāvas noņemšanai, tiem kādi 8 cm pietrūkstot līdz vadiem, un vēl šis tas cits.

Krokodils 16.augusts 2023 15:43
0 1 Atbildēt

Tikmēr 'aizraujosie vilcienu maršruti' tālajā 2015 gadā laikam filmēja kur apceļoja Baltiju un brauca arī no Rīgas uz Valku ar mūsu PSRS dīzeli kur vajadzeja pārsēsties Valkā uz normālu vilcienu, mūsu jaunieši lepni aicināja, ka lai raidījums atgriežas vēlreiz pēc 2020 gada jo tad varēs 'pa tiešo' aizbraukt par uz Berlīni un nebūs japārsēzās jo būs RailBaltica... 😂😂😂 Tā pārsmējos....

Tapēc jau arī laikam esam kur esam jo latvieši turpina naivi ticēt, visiem plikajiem bļāveju solījumiem!

Te-

ltv.lsm.lv/lv/raksts/02....erija.id251477

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Hibrīds ar 200 Zs un sporta režīmu - Honda Prelude atgriežas pēc 25 gadu prombūtnes 7

Savulaik populārā kupeja atkal būs redzama Eiropas ceļos, jo 2026. gadā Honda uzsāk tās pārdošanu arī mūsu kontinentā. Lasīt vairāk

 

Ieskats IAA Mobility izstāžu zālēs (+ FOTO)

IAA Mobility 2025 ir liela starptautiska mobilitātes un auto tehnoloģiju izstāde, kas šobrīd notiek Minhenē, Vācijā. Lasīt vairāk

 

Mercedes galvenais dizaineris kritizē konkurentu jaunākos darbus 7

Mercedes-Benz galvenajam dizainerim Gordonam Vageneram īsti neiet pie sirds nedz Audi jaunākais koncents “Concept C”, nedz BMW pirmais “Neue Klasse” modelis iX3. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti