Visi komentāri - Pētījums: Gandrīz puse autovadītāju neatjauno zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem

Pētījums: Gandrīz puse autovadītāju neatjauno zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem 19

 
Carlsberg | 21.augusts 2023 12:04

42% autovadītāju atzīst, ka neatjauno savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem

14% neuzskata, ka viņiem nepieciešams atjaunot zināšanas, bet 28% neatjauno, lai gan apzinās, ka tas būtu nepieciešams, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 39% atjauno savas zināšanas, sekojot līdzi CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, bet 24% izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri neatjauno zināšanas, ir pieaudzis – pērn šādu atbildi sniedza 34% autovadītāju. Par 4% samazinājies to autovadītāju skaits, kuri seko līdzi CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, bet par 2% pieaudzis šoferu skaits, kuri izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus. Nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri apmeklē braukšanas nodarbības, piemēram, Drošas braukšanas skolā – pērn šādu atbildi sniedza 3% respondentu, šogad – 2%.

“Ja autovadītājam ir liela pieredze un braukts tiek katru dienu, dažādos gadalaikos un laika apstākļos, ar lielu varbūtību var teikt, ka šādam autovadītājam atkārtot praktisko braukšanu nav lielas nepieciešamības. Taču tas nenozīmē, ka nav jāatsvaidzina zināšanas par noteikumiem, jo tajos mēdz būt izmaiņas,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Viņš piebilst: “Pavisam atšķirīga situācija ir gadījumā, ja tiek iegūtas tiesības, bet aktīva braukšana ikdienā neseko. Ja pauze starp autovadītāja apliecības iegūšanu un aktīvu braukšanu ikdienā ir pārāk liela, ieteiktu izmantot pakalpojumu – iemaņu atsvaidzināšana. Vēl viens aspekts ir arī autovadītāju vecums – cienījama gadu gājuma šoferiem ir kritiski jāizvērtē savas koncentrēšanās spējas, redze, spēja reaģēt nekavējoties u.tml.”.

Autovadītāji vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem (20%) un no 30 līdz 39 gadiem (21%) visbiežāk norāda, ka viņiem nav nepieciešams atjaunot zināšanas, bet autovadītāji vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem (39%) visbiežāk atzīst, ka neatjauno savas zināšanas, lai gan apzinās, ka tas būtu nepieciešams. Dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus biežāk izmanto autovadītāji vecumā no 50 līdz 59 gadiem (30%), bet CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos biežāk seko līdzi šoferi vecumā no 60 līdz 74 gadiem (54%).

Raugoties uz to, ka Latvijā aizvien ir augsts ceļu satiksmes negadījumu skaits, tostarp ar cietušajiem un bojā gājušajiem, bet vienlaikus liels skaits autovadītāju uzskata, ka nav nepieciešams atsvaidzināt braukšanas prasmes un noteikumu zināšanas, var secināt, ka daļai šoferu ir vieglprātīga attieksme.

 

 
Visi komentāri
 
BMW 21.augusts 2023 13:29
1 0 Atbildēt

Priekš kam atjaunot, ja CP uz ielām nav manīti?

Nu ja arī pamana, tad arī CP atjauno zināšanas par konkrētu niansi!

es 21.augusts 2023 13:56
6 11 Atbildēt

Tai skaitā galvenais speciālists Vernons, kurš joprojām dzīvo kautkādā Vīnes (iespējams, fašitu laika) konvencijā un signālus rāda ar rokām!

GDPR 21.augusts 2023 15:44
0 1 Atbildēt

Signālus nav jārāda, jo tie ir mani personas dati, kurus nevienam nav jāzina. Ja visi zina, kur un kā braucu, tad nav drošības un privātuma sajūtas!

Vernons 21.augusts 2023 15:55
10 6 Atbildēt

Tava privātuma sajūta Tev radīsies piesietam aizmugurē pie bampera! Kļūdas gadījumā zaudē dzīvību!

GDPR 21.augusts 2023 16:56
6 0 Atbildēt

Galvenais ir nemīzt! Ja tu mīz, tad nelien uz ceļa!

Vernons 21.augusts 2023 15:52
10 8 Atbildēt

Kuram ir "iekšas" un ir ar mieru publiski sacensties ar mani? Pazemojums būs garantēts! Noziedzīgu politiku ceļu satiksmē var izmainīt, mainot attieksmi! Bet tad kādam būs jāatbild ar Savu amatu! To neviens nevēlas! Labāk muldēt muldēšanas pēc!

uupis niknais 21.augusts 2023 16:01
3 10 Atbildēt

Kamēr eksistē likums, kuru tu neesi izmainījis, tikmēr ievēro NOTEIKUMUS.

Bet tu jau interpretē tos pēc kaut kādas savas sētas konvencijas!

Mašīnists 21.augusts 2023 16:58
3 10 Atbildēt

Davai muldoņa, tiekamies uz pārbrauktuves. Tu vari braukt ar ko gribi, es ar savu veco labo prečinieku!

Es kā parasti kursēju pēc saraksta!

Vernons 21.augusts 2023 19:08
10 7 Atbildēt

Tavs piedāvājums domāts Ūpim! Viņa "cepiens" par  "vismazāk aizsargātiem", kam arī Noteikumi neeksistē!

Mašīnists 23.augusts 2023 11:01
0 0 Atbildēt

Nav tāda mašīnista, kas nebūtu nobraucis kādu pašnāvnieku, kapučgalvu ar austiņām, vai iedzērušu velosipēdistu. Tiesa vienmēr attaisno mašīnistu, jo sastāvu nevar apturēt tik ātri, kā dažam labam gribētos. 

Žēl ka ir visādi ūpji, kas bērniem māca, dari ko darīdams, tev vienmēr taisnība, jo esi gājējs vai velosipēdists! Tā tas nenotiek, kas sargā sevi, to dievs sargā un mašīnistam labs miegs.

Vernons 23.augusts 2023 11:54
0 0 Atbildēt

Ielēji eļļu Ugunī! Ūpis nepārdzīvos...

uupis niknais 21.augusts 2023 17:45
4 11 Atbildēt

Te arī ir skaudrā statistika un noteikumu nezināšana! Vernons apgalvo ka nezinātājiem ir tiesības bet nav pienākumu - TIEM kuri ar savu parakstu ir apliecinājuši ka zinās un ievēros CSN!

Vernons 21.augusts 2023 18:45
10 5 Atbildēt

Skaudrā statistika slēpjas ar skatu Spogulī! Savlaicīgu virzienrādi! Savlaicīgi ieņemtu joslu un arī attiecīgu stāvokli šajā joslā! 

Ar aizliegumu strauji bremzēt!

Ūpis nav spējīgs iemācīt šo četru punktu patiesību! Pat to mazumiņu kolektīvi izkropļojuši! Tā kā Tu Ūpi esi pelēkais Kardināls šajā noziegumā!

uupis niknais 22.augusts 2023 9:27
3 8 Atbildēt

Ūpis savlaicīgi samazina ātrumu pirms Gājēju pārejas un apstājas, lai DOTU CEĻU gājējam! Vernons PĀRKĀPJ ātrumu un netaisās ne samazināt ātrumu ne DOT CEĻU gājējam un nesās virsū un tad pēkšņi saprot savu kļūdu (tāpēc ka lietoja tālruni) un sāk strauju bremzēšanu! Un šajā gadījumā Vernons saka ka viņš nav vainīgs, jo citi apstājās, bet Vernons bija spiests pārkāpt pats savu aizliegumu strauji bremzēt, jo citi nedrīkst strauji bremzēt, bet viņš drīkst - tpū tie tavi meli!

Vernons 22.augusts 2023 9:43
9 5 Atbildēt

Tu laikam esi beidzis Viļņas augstāko kompartijas skolu!

uupis niknais 23.augusts 2023 15:32
0 0 Atbildēt

Vai tad es saku ka nav jāsamazina ātrums pirms gājēju pārejas? Vai tad es saku, ka gājējs ir sabraucams kā spainis?

Tak vernons visu laiku to stāsta un saka ka ja es dodu ceļu gājējam uz pārejas, tad tas ir noziegums, jop vernons uzskata ka šāda Ūpja rīcība ir noziedzīga!

:-) 22.augusts 2023 12:11
0 0 Atbildēt

Labāk par'šo nevis būt traktoristam pie kūtpakaļas!

Conqueror 22.augusts 2023 18:49
1 0 Atbildēt

atkārtošana esot zināšanu māte

ak 23.augusts 2023 13:15
0 0 Atbildēt

Vanks grib, lai būtu obligāta autovadītāju zināšanu atjaunošana. Vēlams viņa firmā-DBS.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti