68% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt agresīvi – 9% to dara bieži, bet 59% reti. 32% autovadītāju norāda, ka nemēdz braukt agresīvi, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vīrieši biežāk mēdz braukt agresīvi – bieži agresīvi brauc 11% vīriešu un 7% sievietes, bet reti – 64% vīriešu un 52% sievietes.
Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka būtiski pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri reti, bet tomēr mēdz braukt agresīvi (50% - 2022. gadā), pieaudzis arī to autovadītāju skaits, kuri bieži brauc agresīvi (7% - 2022. gadā). Arī pērn bija vērojama tendence, ka vīrieši biežāk brauc agresīvi.
“Agresīva braukšana nav tikai ātruma pārsniegšana vai strauja un bieža braukšanas joslu maiņa, tā ir jebkura darbība, kas apgrūtina citus ceļu satiksmes dalībniekus. Viens no izplatītākajiem agresīvas braukšanas veidiem ir arī atbilstošas distances neievērošana. Tā ir būtiska problēma, tāpēc arī uzņēmumiem jāiesaistās tās risināšanā – ilgtspējīga rīcība nozīmē arī atbildību uz ceļa. Arī mūsu uzņēmuma autoparka šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi ir atturēties no agresīvas braukšanas, kā arī nodrošinām gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.
“Kas sekmē agresiju uz ceļiem? No vienas puses tā ir sabiedrības tolerance. Redzot agresīvu braukšanu, reti ziņojam atbildīgajiem dienestiem. Ja mēs nebūtu tik iecietīgi pret šādiem vadītājiem, arī gadījumu skaits būtu daudz mazāks. Daudzviet pasaulē, piemēram, Vācijā, Austrijā, Šveicē un Skandināvijā, šāda rīcība netiek uzskatīta par normu. Piemēram, ja autovadītājs neievēro atbilstošu distanci, viņam var tikt piemērots sods,” stāsta Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Analizējot respondentu atbildes dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka visbiežāk agresīvi brauc autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (21%), savukārt, to, ka nekad nav braukuši agresīvi visbiežāk norāda autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (44%). Dati reģionālā griezumā liecina, ka agresīvākie braucēji ir Rīgā (12%) un Kurzemē (13%), bet atbildi, ka nekad nav braukuši agresīvi visbiežāk sniedz autovadītāji Zemgalē (36%) un Latgalē (36%).
Es gan braucu mierīgi, pēc 6 Carlsberg agresija pazūd kā ar roku noņemta!
Bez Carlsberg pie stūres nemaz nesēžos!
Nojaušu ka Tu arī bez tā leišu alus esi tūļa. Neieredzu tūļas. Šodien. Viens nostājies paātrinājuma joslas sākumā ar jaunu opeli un laiž garām fūri. Idiot, tā ir paātrinājuma josla! Iebrauc tajā un ļauj to darīt arī citiem! Nē, stāv kā auns pie jauniem vārtiem. Tātad kad es viņu paņēmu pa labo un aizgāju pēc tās fūres ir agrasīva braukšana, vai es vienkārši esu labs šoferis uz tūļu fona?
Pag pag kā viņš nostājā?
Vispār uz paatrinājuma joslas ir tikai jāpaātrinās un braukt uz tās nedrīkst, ja nevari paātrināties.
Bet ir dauņi kuri to nesaprot, viņi pīpina un domā vot kādēļ tu nebrauc utt., sviests, standarts ir piemeram krasta iela praktiski blakus circleK.
Vienkārši nostājās pat neiegriežoties paātrinājuma joslā. Laikam kaut ko neizproti. Kusties pa to un izbrauc pamatjoslā kad var, vai apstājies paātrinājuma joslas beigās.