Visi komentāri - OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 200 777 autovadītājiem

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 200 777 autovadītājiem 15

 
Nozare.lv | 19.septembris 2023 14:14

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 200 777 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieaugusi 361 016 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Vienlaikus "bonus-malus" klase nav mainījusies 578 017 autoīpašniekiem, bet sākumklase piešķirta 45 806 jaunajiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

Augstākā jeb 17. "bonus-malus" klase šobrīd ir 168 119 autoīpašniekiem, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 6266. Kopumā labākajās "bonus-malus" klasēs, kas ir no septītās līdz 17. klasei, šobrīd ir 998 387 autoīpašnieki.

Tajā pašā laikā zemākajā jeb pirmajā "bonus-malus" klasē ir 172 autoīpašnieki, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieaugums par sešiem, bet kopumā sliktākajās klasēs - no pirmās līdz piektajai klasei - šobrīd ir 20 337 transportlīdzekļu īpašnieki.

Vienlaikus sākumklase jeb sestā klase šobrīd piemērota 166 823 autoīpašniekiem.

"Bbonus-malus" klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "bonus-malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "bonus-malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai "bonus-malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

"Bonus-malus" klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam vai atsevišķos gadījumos - turētājam. Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati "bonus-malus" klase.

Autoīpašnieki tiem piemēroto "bonus-malus" klasi var pārbaudīt LTAB mājaslapā www.ltab.lv.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
1984 19.septembris 2023 14:18
3 0 Atbildēt

OCTA polišu cenas gan pieaugs visiem to pircējiem. Gan labajiem, gan sliktajiem

GB12 20.septembris 2023 10:16
0 1 Atbildēt

Nesaki vis. Dažos segmentos cenas šobrīd samazinās. To gan īpaši nejutīs gada OCTu pircēji, bet tiem, kuri ņem uz 3 mēnešiem, var novērot, ka, salīdzinot ar maiju/jūniju, šobrīd cipari ir draudzīgāki. Cik tas ilgi būs, grūti gan prognozēt.

Rexx 20.septembris 2023 13:42
0 0 Atbildēt

Tā pati, kas iepriekš, klase. +30€. N1 kategorijas auto. Wtf.

GB12 20.septembris 2023 15:09
0 1 Atbildēt

Tā pati klase, kas iepriekš. Pirms 3 mēnešiem - 23.39, šodien - 17.50...

Bet N1 jā - tie lētāki nepaliek... salīdzinoši augsts riska faktors.

1984 20.septembris 2023 16:06
0 0 Atbildēt

Tās cenas motovelosipēdu polisēm?

GB12 20.septembris 2023 16:22
0 1 Atbildēt

2012. gada Ford Fiesta.

sviesc 19.septembris 2023 16:05
0 0 Atbildēt

mana bonus malus klase nemitīgi krītas. Negadījumos neiekļūstu utt. Ikdienā esmu satiksmē. Starpība tāda, ka vadu dienesta auto. Sistēma drusku negodīga. Ja nominīšu darbu kurā dienesta auto nebūs. Pērkot atkal savu auto, būs jāsāk atkal ar bonus malus klasi kā tādam, kurš tikko ieguvis vadītāja apliecību.

Rexx 20.septembris 2023 7:52
0 0 Atbildēt

Jā, šis ir viens no galvenajiem OCTA sistēmas stulbumam. OCTA sistēma " strādā" uz transportlīdzekļa īpašnieku, ne uz reālo lietotāju .

Cien. iauto.lv redaktor, vajadzētu  terminus lietot atbilstoši situācijai.  OCTA klases mainās transportlīdzekļa īpašniekam, nevis autovadītājam.

Ābols 20.septembris 2023 9:48
0 1 Atbildēt

Iesaki tehnologiju, kuru varētu ieviest visos automobīļos uzreiz lai noteiktu kurš reāli konkrētajā momentā sēž pie stūres un kuram skaitīt pie šī 'stāža'

Mazliet laikam esi pārskatījies sci-fi filmas!😉

Rexx 20.septembris 2023 13:39
1 0 Atbildēt

Ļoti vienkārši.  Apdrošina nevis TL īpašnieku civiltiesisko atbildību, bet gan- auto vadītāja. Ar to pašu polisi tu brauksi gan ar savu auto uz darbu, gan ar dienesta, gan citiem TL.

Bonusi/ malusi mainās atkarībā no bezavāriju stāža, soda punktiem( apdrošināšanas kompānijas varēs izvērtēt riskus- varbūt šim nemaz polisi nepārdot).

Ar omes vai bolta auto vairs nesanāks tā brīvi ālēties.

GB12 20.septembris 2023 15:16
0 1 Atbildēt

Kurš vadītājs būs "vainīgs", ja auto aizdegsies un nodarīs skādi citam auto?

P.S. Pēc likuma apdrošinātājs nevar polisi "nepārdot", jo tas var novest pie situācijas, ka kādas kategorijas auto vadītāji (piemēram, nupat tiesības nolikušie) varētu arī netikt pie braukšanas, jo neviens apdrošinātājs varētu negribēt viņu apdrošināt.

P.P.S. Jau esam par to runājuši - tava ideja polisi tieši sadārdzinās, nevis padarīs lētāku. Ja tu šobrīd brauc, piemēram, ar Opel Astru vai kādu citu neriskantu auto, tad pēc tevis vēlamās shēmas cenā jāierēķina būs risks, ka tu vari braukt arī ar 750. BMW vai ar kādu citu jaudīgu auto, ar kuru risks izraisīt avāriju ir lielāks.

Rexx 20.septembris 2023 16:29
0 0 Atbildēt

Ja stāvvietā novietots auto sāk ripot, tad vainīgs tas, kurš šo auto novietoja. 

Ja auto aizdegās, tad tas ir vai nu bojāts, ar tādu braukt nedrīkst, ja brauci, tad vainīgs, vai arī tas ir elektroauto. Nu te, kā nu sanāk😄

Starp citu, kā ir vairāk- autovadītāju, kas brauc, vai arī apdrošināto auto? Te polišu skaits un cena.

Par iespējamo sadārdzinājumu- šaubos.

GB12 20.septembris 2023 17:08
0 1 Atbildēt

Kā tu, sēžoties pie stūres, vari zināt, ka ar auto nedrīkst braukt, ja tas aizdegas PĒC vadīšanas? Tu savu auto pirms braukšanas vienmēr cel uz pacēlāja, slēdz klāt kompi un pārbaudi visu instalāciju? Un ja nu tas IR elektroauto? Tobiš, ja tu paņemsi šēringā Teslu, kas pēc tam nodegs, paķerot līdzi kādu citu auto, māju vai kādu infrastruktūras objektu, tad samierināsies ar to, ka tev kā vadītājam OCTA paliks dārgāka, jo esi braucis ar auto, kurš ir bojāts un ar kuru braukt nedrīkst?

GB12 20.septembris 2023 10:13
0 1 Atbildēt

Tāpēc ka OCTA ir transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās apdrošināšanas polise, nevis vadītāja. Bet jā - arī mani kretinē, ka te piemin vadītājus.

Krišs 20.septembris 2023 9:32
3 0 Atbildēt

+1.

 BM klase tik paaugstinās, šogad esmu viens no tiem kurš sasniedzis 17. klasi, bet katru gadu neraugoties uz klasi par OCTA maksāju vairāk jo kantori vienmēr izdomā iemeslus, kā arī mīļakais viņu teiciens 'tāda tā situācija tirgū ir un 'mēs' to nevaram ieteikmēt...' 😅 KĀ NEVARAT?!????? JŪS privatkantori jau tās cenas nosakat un skrūvējat tik augšā, nevis valsts nosaka 'x' nodokli, kas jāmaksā.

Oktobrī beidzas octa, ta drīz varēšu redzēt cik ta būs, bet ĻOTI ŠAUBOS, ka lētak būs par pagājušo gadu...

 Kaut nekas nav mainījies, ir viens automobīlis, esmu 30+ grupā, csng neesmu bijis....

Vistrakāk cena paaugstinajās tieši 22 gadā, attaisnojoties ar karu, kaut standarta octa nesedz un NEKAD NAV SEGUSI ārpus EEZ- nedz krieviju, nedz ukrainu... Bet tas neliedza uzskrūvet būtisku vismaz 40% cenu kāpumu, jo 'karš'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Vismaz man tad iepriekš 21 gadā bija 15 klase un maksāju 68€, tad 16 klasē 22 gada beigās, pēkšņi letākā octa man bija 92€ uz gadu....

  🙈 Ta jau šogad ar visu ''krutāko'' 17 klasi būs stabili pāri simtam....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Kādus draudus Latvijai rada militārās mācības "Zapad 2025"? (+ VIDEO) 2

12. septembra agresorvalstīs Krievijā un Baltkrievijā sāksies militārās mācības “Zapad 2025”. Šo mācību laikā abas agresorvalstis ik reizi trenējušas karaspēku iebrukumam Baltijas valstīs ar sekojošu okupāciju. Šo mācību neatņemama sastāvdaļa ir kodolšantāža un kodolieroču izmantošanas procedūru simulācija. Lasīt vairāk

 

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 29

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu. Lasīt vairāk

 

Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO) 9

Viļņas nomalē trešdien aizdegušies dzelzceļa vagoni ar sašķidrināto gāzi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti