"Rīgas satiksmei" trūkst aptuveni 60 autobusu vadītāju, šonedēļ žurnālistiem atzina uzņēmuma vadītāja Džineta Innusa.
Trūkstot arī trolejbusu vadītāju, taču tos apmāca pats uzņēmums. Viena apmācāmo grupa jau mācības pabeigusi, bet otra tiek komplektēta, skaidro "Rīgas satiksme" pārstāve.
Viņa norāda, ka autobusu vadītāju trūkst dažādu iemeslu dēļ. Tie aiziet no darba konkurences dēļ, šoferi noveco un aiziet pensijā. Savukārt jaunieši nenāk strādāt par autobusa vadītājiem.
Pašlaik autobusa vadītāja alga ir 1400 eiro pirms nodokļu nomaksas par pilnu slodzi, nerēķinot papildu bonusus.
LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksme" vērsās Satiksmes ministrijā (SM) ar lūgumu atvieglot šoferu iespējas iegūt autobusa vadītāja kategoriju. Lai iegūtu D līmeņa transportlīdzekļa vadītāja kategoriju, kas ļauj vadīt autobusus, vadītājam jābūt jau iegūtai C līmeņa jeb kravas automašīnas vadītāja kategorijai.
Innusa norādīja, ka uzņēmums cer uz šī regulējuma maiņu, kas būtiski atvieglotu iespējas piesaistīt jaunus autobusa šoferus.
2022.gadā kopumā "Rīgas satiksmes" apgrozījums bija 168,703 miljoni eiro, kas ir par 4,7% vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 58,9% - līdz 1,25 miljoniem eiro.
"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).
..un kas ta par algu štuka uz rokas..tas nekas nav par tik smagu un atbildīgu darbu...nav jau malka jāvadā,bet dzīvi cilvēki...tā ir liela atbildība...tāpat arī agrajās rīta stundās jābūt kā štikam darbā jau četros no rīta...vai vēlajās nakts stundās ap pusdiviem naktī atstāj depo....jaunieši jau neies tādu darbu veikt,par to izsmiekla naudiņu...bet vecie noveco citi veselības dēļ nevar veikt šo darbu...
Nu, tikai lieta tā, ka arī "liela alga" to neatrisinās, jo arī "Vācijā trūkst autobusu šoferu" un tur tak maksā vairāk. Interesantākais tas, ka arī bēgļi un migranti kaut kā neraujas strādāt par šoferiem sabiedriskā transportā.
Man visi zināmie šoferi aizbraukuši uz Norvēģiju un pelna bez pārstrādāšanās 5-6k eur mūsu naudās!Daži pat strādā tikai 2 nedēļas un 2 nedēļas atpūšas Latvijā.