Iniciatīva portālā "Mana balss" - legalizēt apzinātas sānslīdes radīšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi u.tml. - iAuto

Iniciatīva portālā "Mana balss" - legalizēt apzinātas sānslīdes radīšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi u.tml. 19

 
Mana Balss | 5.oktobris 2023 12:10

Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml.

Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml. Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem vietās bez satiksmes ir jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai. Piemērojamais sods 6 soda punktu apmērā un 70-280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par prasmju uzlabošanu, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu braukšanas laikā satiksmē.

Tāpēc ir nepieciešams veikt šādu korekciju Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punkta "3)" formulējumā, iekļaujot normu, ka apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme - laukumos, pagalmos un tādās nomaļās vietās kā laukumi, poligoni un tamlīdzīgi, kur netiek traucēta ceļu satiksme. Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem un starp privātu teritoriju saimniekiem, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki var uzstādīt. Zīme "Kontrolēta sānslīde ir aizliegta" teritorijās, kas nav valsts un pašvaldību ceļi, ielas un braucamās daļas, to nodrošinātu. Zīmes neesamība savukārt nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta. Tāpat varas iestādēm būtu skaidrāk definēts mehānisms apzinātas sānslīdes radītāju kontrolēšanai – kur kontrolēt, ko kontrolēt un kā kontrolēt. Paralēli šim atbilstīgos likumos un regulējumos ir nepieciešams skaidri definēt mācību poligonu un treniņu laukumu.

Iznākumā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās (laukumi, poligoni u.tml.) apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos, lai zinātu, kā rīkoties, ja ceļu satiksmē ir zudusi saķere starp ceļu un vadīto spēkratu.

Parakstīties par iniciatīvu var šeit: LEGALIZĒT APZINĀTAS SĀNSLĪDES RADĪŠANU NOMAĻĀS VIETĀS, KĀ POLIGONI, TUKŠI LAUKUMI U.TML.

Plkst.21.28 5.10.2023 Foto: Ekrānuzņēmums

Plkst.21.00 6.10.2023

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 6.oktobris 2023 11:00
18 0 Atbildēt

Pirms bļaustamies, apskataties, ka iniciatīva jau iesniegta ir 2021 gadā. Tai drīz būs 3 gadi un vēl nav sasniegti 10tūkstošu paraksti, tā kā šī (visticamāk bembistu sapīte, kopš ieviesa stingrākus apzinātus sānslīdes noteikumus un sodus) nav ļoti populāra iniciatīva.

Bet iAuto ar tādu ŠOKEJOSU virsrakstu ar copy-paste tekstu no iniciatīvas, kāpēc ievietots, nezinu.. priekš klikšķiem vai kādu no redakcijas iesaistītajiem ir nesen uzlikts sodiņš un tagad pukojas par to.... Tapēc cenšas popularizēt šo 'legalizēšanu?'

😅

Privātīpasumā, var turpināt darīt ko grib, bet pret jauniešiem kas maksimāli pirms paris gadiem dabūjusi B kat. autovadītaju apliecību un zen pakaļas ir visticamāk, ka bmw markas automobīlis domajot, ka tagad ir spicais uz koplietošanas ceļa vai apļa - apdraudot pārejos. Būtu bez želastības UZREIZ jaatņem tiesības,jauzliek liegums uz kādiem 6mēn un kādi 1000€ sodu!

Un nē nesāciet te pekstiņus- 'bet bija apledojis un ''netīšām'' saslīdeja!!!' Tak policisti nav duraki un ir arī video fiksācija!  Ja ziemīgos laikasptākļos netīšam saslīd, ieslēdzas arī elektronika un kopā ar to uzreiz arī veic labojumu pārtraucot šo darbību- sekmīgi vai nē tas jau ir blīves starp sēdekli un stūri jautajums, bet ne jau ''netīsām'' izslīdi vismaz vairakus desmitu metrus, turklat vēl kontrolējot.... 😉

Turba 5.oktobris 2023 17:50
9 0 Atbildēt

Nu nav jau gan tā.

Tu domā visi policisti ir zābaki? Ļoti labi var redzēt kad tu konkrēti slīpē un zini/saproti ko dari. Nemaz nerunāsim par “apļiem”, sak nedaudz sameta un sanāca smuki izslīpet visu apli trīs reiz pa riņķi? Vai pat ja tevi aptur par izbraukšanu no krustojuma sķērsām un tu centies attaisnoties, ka tas tā netīšām, bet autiņš skaidri un gaiši aprīkots ar hidru, vai nolīmēts ar poorbaltics, hoonigan, winterbeater utt uzlīmēm? Aa un nemaz nerunāsim par “kaujas rētām”.

Dažkārt labāk ir pateikt taisnību nevis mēģināt melot par acīmredzamo.

es 5.oktobris 2023 16:24
8 0 Atbildēt

Atbalstu! Bet ar nosacījumu ka valsts nesedz neatliekamo palīdzību! Lai paši maksā no savas kabatas gan par auto, gan veselības, gan infrastruktūras remontiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 

Latvija par pērn importēto elektroenerģiju citām valstīm samaksājusi vairāk nekā 90 miljonus eiro 15

Latvija pērn importēja 1 074 319 megavatstundas (MWh) jeb 1074 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, tātad atbilstoši pērnā gada vidējai tirgus cenai kopumā citām valstīm par elektroenerģiju samaksājusi 93,92 miljonus eiro, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma ietekmes uz vidi daļas projektu vadītāja Kristīne Eglīte. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti