Visi komentāri - Iniciatīva portālā "Mana balss" - legalizēt apzinātas sānslīdes radīšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi u.tml.

Iniciatīva portālā "Mana balss" - legalizēt apzinātas sānslīdes radīšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi u.tml. 19

 
Mana Balss | 5.oktobris 2023 12:10

Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml.

Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml. Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem vietās bez satiksmes ir jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai. Piemērojamais sods 6 soda punktu apmērā un 70-280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par prasmju uzlabošanu, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu braukšanas laikā satiksmē.

Tāpēc ir nepieciešams veikt šādu korekciju Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punkta "3)" formulējumā, iekļaujot normu, ka apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme - laukumos, pagalmos un tādās nomaļās vietās kā laukumi, poligoni un tamlīdzīgi, kur netiek traucēta ceļu satiksme. Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem un starp privātu teritoriju saimniekiem, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki var uzstādīt. Zīme "Kontrolēta sānslīde ir aizliegta" teritorijās, kas nav valsts un pašvaldību ceļi, ielas un braucamās daļas, to nodrošinātu. Zīmes neesamība savukārt nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta. Tāpat varas iestādēm būtu skaidrāk definēts mehānisms apzinātas sānslīdes radītāju kontrolēšanai – kur kontrolēt, ko kontrolēt un kā kontrolēt. Paralēli šim atbilstīgos likumos un regulējumos ir nepieciešams skaidri definēt mācību poligonu un treniņu laukumu.

Iznākumā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās (laukumi, poligoni u.tml.) apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos, lai zinātu, kā rīkoties, ja ceļu satiksmē ir zudusi saķere starp ceļu un vadīto spēkratu.

Parakstīties par iniciatīvu var šeit: LEGALIZĒT APZINĀTAS SĀNSLĪDES RADĪŠANU NOMAĻĀS VIETĀS, KĀ POLIGONI, TUKŠI LAUKUMI U.TML.

Plkst.21.28 5.10.2023 Foto: Ekrānuzņēmums

Plkst.21.00 6.10.2023

 
Visi komentāri
 
0pis 5.oktobris 2023 13:14
1 0 Atbildēt

Policista kungs, kad es driftēju, iela bija pilnīgi tukša tuvāko 20m apkārtnē!

WALA 5.oktobris 2023 14:09
2 0 Atbildēt

Pareiz i, neviens tak neprotestē kad CP onkuls ar savu gaism mūzik "valkājs" apkārt ...

iciks 5.oktobris 2023 14:11
4 1 Atbildēt

Prātīgi, prātīgi. Pagalmos, kad netiek traucēta satiksme. Domājams, tas varētu notikt nakts laikā, jo tad ir vistukšāk. Kā arī visiem privāto teritoriju īpašniekiem vēl būtu jādomā par zīmēm...

Pagaidām nekas neliedz organizēt šīs lietas ārpus koplietošanas ceļiem, teiksim, privātos laukumos, trasēs u.tml.

Lai vai kā, viss ir vāvuļošana, jo tā manabalss ir visai tukšs pasākums.

650 5.oktobris 2023 15:10
5 0 Atbildēt

Nē! Lielveikalu stāv laukumos norīkot papildu robotizētās filmēšanas ekipāžas, bet attālākās vietās katru (plātībā no 69m2 un uz augšu) brīvo laukumu aprīkot ar stacionanonārajiem 8K izšķirt/spējīgiem 0,00001lux infra jūtīgiem video reģistratoriem, un (vēlams ar vienu Rēķinu, sezonass Beigās!) no katra drifftera iekasēt/Par!

Tāpat (arī) (plātīgā Priekšnieka vadībā) norīkot mobīlās uzkopšanas brigādes, kuras tagad līdz publiskās sezonas beigām satīrīs pēc publiskajiem passākumiem publiskajos laukumos un uz publiskajām 3+3joslu šossejām demonstratīvi sazīmētās Saules. Kuras atklātā textā  liecina/Par! akūto "kārtīb likum uzraugošo" dienestu publisko Mazspēju!

GTD2 5.oktobris 2023 15:41
0 0 Atbildēt

un kurš nesīs atbildību par iespējamiem nelaimes gadījumiem? vissticamāk tās vietas pārvērtīsies par nelegāliem sacīkšu laukumiem.

msh 5.oktobris 2023 21:50
0 0 Atbildēt

Kas tas par tādu stulbu jautājumu? Paši, tāpat kā jebkurā CSNg.

iJuris 5.oktobris 2023 15:46
1 0 Atbildēt

Joprojām neviens nespēj definēt, paskaidrot un pierādīt ka ziemā sānslīde bijusi tīši izraisīta. Nav tādu procesu, ir tikai policists redzēja un sodīja.

Jo pašlaik visus kuriem uz apledojuša ceļa auto kaut drusku izslīd var dot agresīvo. Nav robežas starp tīši un netīši.

Ja kāds zin ka var, lūdzu konstruktīvu diskusiju.

0pis 5.oktobris 2023 16:18
4 0 Atbildēt

Ja netīši, tas nozīmē ka vadītājs nekontrolē savu auto un brauc virs savām prasmēm - daudz sliktāk nekā apzināta slīde.

Kanibaals 5.oktobris 2023 16:55
5 0 Atbildēt

Agresīvi brauca pats par sevi jau ir bez robežas tā kā pieliekot vēl sānslīdi tas neko šajā jēdzienā neizmaina, pantu atradīs.

Iepazīsties ar tiesu praksi un būs tev robežas. 

manas.tiesas.lv/eTiesasMvc/lv/nolemumi

Turba 5.oktobris 2023 17:50
9 0 Atbildēt

Nu nav jau gan tā.

Tu domā visi policisti ir zābaki? Ļoti labi var redzēt kad tu konkrēti slīpē un zini/saproti ko dari. Nemaz nerunāsim par “apļiem”, sak nedaudz sameta un sanāca smuki izslīpet visu apli trīs reiz pa riņķi? Vai pat ja tevi aptur par izbraukšanu no krustojuma sķērsām un tu centies attaisnoties, ka tas tā netīšām, bet autiņš skaidri un gaiši aprīkots ar hidru, vai nolīmēts ar poorbaltics, hoonigan, winterbeater utt uzlīmēm? Aa un nemaz nerunāsim par “kaujas rētām”.

Dažkārt labāk ir pateikt taisnību nevis mēģināt melot par acīmredzamo.

msh 5.oktobris 2023 21:55
0 3 Atbildēt

Ko šeit nozīmē "zābaks"? Tāds kas vēlas pildīt sodu plānu? Pagājušoziem bija uzskatāms piemērs - musari stāv pie sarkanā vienā lielajā Rīgas krustā, kaut kur pļavciemā/purvciemā, no labās puses griežoties pa labi, kopā ar citām mašīnām izbrauc beha un aiziet nelielā sānslīdē - viss, musariem neko vairāk nevajadzēja, diskotēka un fukī fukī, tas nekas video bija redzama neliela sānslīde, kādu varētu izraisīt arī vienkārši pagrieziena laikā uzgāzejot nedaudz par daudz; nebija redzamas nekādas darbības ar stūri lai izraisītu vai noturētu sānslīdi.

Turba 6.oktobris 2023 0:00
1 0 Atbildēt

Piemēru ir daudz un dažādu.

Izlasi vēlreiz manu komentāru.

Kanibaals 6.oktobris 2023 17:48
0 0 Atbildēt

Un ļoti pareizi. Nemāki braukt bez sānslīdēm, tad ieziemo auto un nerādies uz ielas. Pēc tam kad nones luksoforus un stabus, tad pēkšņi gan atbildība ļipā un laižas lapās.

650 6.oktobris 2023 1:15
1 1 Atbildēt

"Melot" ir daudz ienesīgāka darbība, nekā "runāt taisnību".Ar beidzamo nodarbojas tikai Lohi (kuri nemāk neko citu).

es 5.oktobris 2023 16:24
8 0 Atbildēt

Atbalstu! Bet ar nosacījumu ka valsts nesedz neatliekamo palīdzību! Lai paši maksā no savas kabatas gan par auto, gan veselības, gan infrastruktūras remontiem.

Piz-da-bolt 6.oktobris 2023 4:37
1 0 Atbildēt

Sūds ar jūsu sānslīdēm, paskatīties kas notiek valsts uzņēmumos!

Man patīk valsts mežu paziņojumi ar peļņas rādītājiem, kas esot simtos miljonu. 

Reāli tas ir tā, es iedodu čalim koferi ar miljonu, lai aiznes no vienas adreses uz otru. Čalis to koferi arī aiznes, bet pa celam noperk jaunu mašīnu, paēd restorānā, paņem maukas un vēl paciņu paslepj parkā aiz akmens bluķa... Tad aiznes uz vajadzīgo adresi un saka : no manas darbības jums ir 300t peļņa. Viss tak loģiski, ne 😉

WALA 6.oktobris 2023 6:32
8 0 Atbildēt

Tos visus sauc par attaisnojamajiem izdevumiem, ja pareiz "iegrāmato", tāpēc "maukas un restorāni" aiziet reprezentatīvajos izdevumos jebkuram normālam uzņēmumam ... un nav ko bāzt degunu lietās "ko nesaproti", jo tas tik "lohi parastie" kā mēs, par " maukām" dabū pa galv ...

Čubriks 6.oktobris 2023 6:39
1 3 Atbildēt

Nahujam ja gribi driftet pis iegadatiet Formula drift auto in piedalies sacensibàs! Via arí ja negativ tad drochi talak

Janka 6.oktobris 2023 11:00
18 0 Atbildēt

Pirms bļaustamies, apskataties, ka iniciatīva jau iesniegta ir 2021 gadā. Tai drīz būs 3 gadi un vēl nav sasniegti 10tūkstošu paraksti, tā kā šī (visticamāk bembistu sapīte, kopš ieviesa stingrākus apzinātus sānslīdes noteikumus un sodus) nav ļoti populāra iniciatīva.

Bet iAuto ar tādu ŠOKEJOSU virsrakstu ar copy-paste tekstu no iniciatīvas, kāpēc ievietots, nezinu.. priekš klikšķiem vai kādu no redakcijas iesaistītajiem ir nesen uzlikts sodiņš un tagad pukojas par to.... Tapēc cenšas popularizēt šo 'legalizēšanu?'

😅

Privātīpasumā, var turpināt darīt ko grib, bet pret jauniešiem kas maksimāli pirms paris gadiem dabūjusi B kat. autovadītaju apliecību un zen pakaļas ir visticamāk, ka bmw markas automobīlis domajot, ka tagad ir spicais uz koplietošanas ceļa vai apļa - apdraudot pārejos. Būtu bez želastības UZREIZ jaatņem tiesības,jauzliek liegums uz kādiem 6mēn un kādi 1000€ sodu!

Un nē nesāciet te pekstiņus- 'bet bija apledojis un ''netīšām'' saslīdeja!!!' Tak policisti nav duraki un ir arī video fiksācija!  Ja ziemīgos laikasptākļos netīšam saslīd, ieslēdzas arī elektronika un kopā ar to uzreiz arī veic labojumu pārtraucot šo darbību- sekmīgi vai nē tas jau ir blīves starp sēdekli un stūri jautajums, bet ne jau ''netīsām'' izslīdi vismaz vairakus desmitu metrus, turklat vēl kontrolējot.... 😉

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 11

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 

Latvija par pērn importēto elektroenerģiju citām valstīm samaksājusi vairāk nekā 90 miljonus eiro 15

Latvija pērn importēja 1 074 319 megavatstundas (MWh) jeb 1074 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, tātad atbilstoši pērnā gada vidējai tirgus cenai kopumā citām valstīm par elektroenerģiju samaksājusi 93,92 miljonus eiro, AS "Latvenergo" Elektroenerģijas tirgus apskatā norāda uzņēmuma ietekmes uz vidi daļas projektu vadītāja Kristīne Eglīte. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti