Visi komentāri - Vairums autovadītāju ievēro atļauto braukšanas ātrumu tikai, lai izvairītos no sodīšanas, un par pārsniegtā ātruma bīstamību nedomā

Vairums autovadītāju ievēro atļauto braukšanas ātrumu tikai, lai izvairītos no sodīšanas, un par pārsniegtā ātruma bīstamību nedomā 46

 

Foto: Publicitātes foto

CSDD | 14.oktobris 2023 15:47

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” jaunajā sociālajā kampaņā vēršas pret izplatītāko ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu Latvijā – atļautā ātruma pārsniegšanu.

Veiktie pētījumi un novērojumi ceļu satiksmē ļauj secināt, ka vairumā gadījumu autovadītājus no ātruma pārsniegšanas attur vien naudas sods. Neraugoties uz seku smagumu, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, autovadītāji par tām ikdienā nedomā.

Izplatīts iemesls, kādēļ autovadītāji ikdienā pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, ir vadītāju pielāgošanās ātruma plūsmai, kā arī steiga un ātruma pārsniegšana kā izklaide un adrenalīna gūšana. Tāpat autovadītāji mēdz braukt ātrāk garlaicības dēļ vai pat nemana, ka brauc par ātru. Latvijas autovadītāju vidū, diemžēl, ir arī salīdzinoši augsta tolerance pret atļautā ātruma pārsniegšanu, salīdzinot, piemēram, ar transportlīdzekļa vadīšanu reibumā.

Autovadītāju rīcību skaidro psihoterapeits-ārsts Artūrs Miksons: “Daļa cilvēku nemaz neapzinās, cik patiesībā ir uzvilkti un agresīvi noskaņoti. Līdz ar to, sēžoties pie auto stūres, viņi visas šīs negatīvās emocijas automātiski laiž uz āru un tā rezultātā vadītājs pārsniedz ātrumu vai veic neapdomīgus manevrus. Bieži vien šie cilvēki jūtas, kā cietēji un patiešām tic, ka pie šādas rīcības ir vainojami citi, ārēji apstākļi, nevis viņu patiesās emocijas. Vienlaikus, ir arī daļa cilvēku, kuri ļoti labi apzinās savas emocijas un pārsniedz ātrumu apzināti, lai šādā veidā “izlādētos”. Abos gadījumos šāda rīcība var izraisīt paliekošu nospiedumu uz visu turpmāko dzīvi sev un citiem.”.

Autovadītāju soda saņemšanas bažas apstiprina arī AS “Mapon” apkopotie dati. Situāciju uz Latvijas autoceļiem komentē Kalvis Šēnbergs, “Mapon” produkta attīstības vadītājs: “Autovadītāji ievērojami samazina ātrumu stacionāro fotoradaru tuvumā, un tiklīdz tiem pabrauc garām, atkal to pārsniedz. Nelieli uzlabojumi novēroti ceļu posmos, kur uzstādītas vidējā ātruma kontroles sistēmas. Tajos vidējais ātrums tiešām ir samazinājies un satiksme kļuvusi nedaudz mierīgāka.”

Pēdējo gadu laikā arvien populārāki kļūst transporta koplietošanas pakalpojumi. Ar rūpēm par drošu satiksmi, automašīnās ir ieviestas dažādas automatizētas brīdinājumu sistēmas. Plašāk skaidro Krištofs Hegedjušs, CityBee Latvija reģionālais vadītājs: “Diemžēl, daļa klientu nepievērš pienācīgu vērību vienkāršiem ceļu satiksmes noteikumiem, tāpēc CityBee brauciena laikā pārrauga lietotāju braukšanas ātrumu. Tiek izmantotas IoT ierīces un automatizētas sistēmas kombinācijā ar cilvēkresursiem. Jau vairāk nekā gadu darbojas Automātiskie zvani, kas brīdina klientus par potenciāli nopietnām sekām, kas var rasties nedrošas auto vadīšanas rezultātā. Autovadītāji saņem zvanu ar audio brīdinājumu un īsziņu. Pieredze rāda, ka tas darbojas labi – lielākā daļa autovadītāju saprot un pieņem brīdinājumu, un vairāk nekā puse no tiem nekavējoties samazina ātrumu. Tomēr, ja klients atkārtoti nesamazina ātrumu, mēs to bloķējam. Gadījumā, ja brauciena laikā fiksēts sods par ātruma pārsniegšanu, tas tiek nodots Valsts policijā”.

CSDD atgādina, ka nepareiza ātruma izvēle var beigties ar nepatīkamām un pat traģiskām sekām. Izplatītākais ir naudas sods, taču notiekot negadījumam, tie ir gan iesaistīto transportlīdzekļu bojājumi, gan negadījumā iesaistīto cilvēku un viņu tuvinieku ciešanas.

Par sociālo kampaņu “Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu”

Lai mainītu transportlīdzekļu vadītāju uzvedību un vērstu uzmanību uz ātruma neievērošanas bīstamību, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) oktobrī īsteno sociālu kampaņu “Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu”. Jaunajā kampaņā pret atļautā ātruma pārsniegšanu ar ironiju un pārspīlējumu tiek uzrunāti autovadītāji un sabiedrība kopumā, paužot vēstījumu, ka ātruma pārsniegšana izpaužas kā ceļu loterija, kuras lozes ir ar dažāda smaguma sekām vai nepatikšanām –  naudas sodu, transportlīdzekļu bojājumu un autovadītāja vai tā pasažieru, kā arī citu negadījumā iesaistīto cilvēku nāve, sakropļojums vai veselības stāvoklim paliekošas sekas un galu galā nonākšana cietumā.

Sociālā kampaņa tiek realizēta saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam paredzētajiem rīcības virzieniem ar mērķi sasniegt izvirzīto politikas plānošanas mērķi – 2030. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums 50% apmērā pret 2020. gadu.

Sociālo kampaņu pret atļautā ātruma pārsniegšanu organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju un partneriem – Circle K, CityBee, ERGO un Mapon. Kampaņa tiek finansēta no CSDD un Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem – sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām, ko ceļu satiksmes negadījumu novēršanas pasākumu veikšanai apdrošināšanas sabiedrības katru ceturksni ieskaita biedrības „Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs” (LTAB) kontā.

 
Visi komentāri
 
0pis 14.oktobris 2023 15:53
1 14 Atbildēt

Tā iet, kad autoskolas ražo loxus.

es 14.oktobris 2023 16:07
8 1 Atbildēt

Tieši tā! Kāda tur bīstamība no pārsniegtā ātruma? Es apdzenot regulāri uzspiežu 140. Un pat bez vajadzības, tikai tādēļ ka patīk.

0pis 14.oktobris 2023 16:14
3 16 Atbildēt

Atbalstu. Uzspied, un ja pieķer - samaksā. Kretinē tie gnīdas, kas brauc sev ne pa kabatai. Kur tad problēma nomaksāt sodu, tā īdēšana par sodu ir kā nemaksāšana par alu krogā, sak, es tikai nedaudz izdzēru - kāpēc man jāmaksā par visu kausu.

Bl*d 14.oktobris 2023 16:29
10 1 Atbildēt

es genau tā arī izarīju - tagad varēšu līdz 2025.gadam atslābināties - 2 soda punkti "kabatā" un 80 EUR (t.i.40) valsts atbalstam - jau stāstīju, ka uz Vidzemes šosejas pirms Ieriķiem bija uzliktas zīmes par ceļa remontu (stāvot otro dienu - poliči atzina) un tā kā brsaucot cauri miestiņam fūre bija saskrājusi iespaidīgu rindu, mana vienīgā doma bija ātrāk tikt tai garām. Kā Ieriķi beidzās, tā ieminu kārtīgāk un to arī paveicu, bet pretī braucošie poliči piefiksēja 115 km/h atļauto 70 vietā. Zīmi, jā - palaidu garām, kā jau teicu, tādē', ka nekas neliecināja par notiekošajiem remontdarbiem.

msh 15.oktobris 2023 22:28
1 0 Atbildēt

115 apdzenot rindu? Švaka mašīna...

sip0 14.oktobris 2023 20:10
16 9 Atbildēt

Un kas tad tevi tā kretinē vecais ubadziņ?

Kurš tad no tā soda izsprūk, ja reiz tiek “noķerts”? Tā pat arī samaksā.

Tu vienkārši esi viens no tiem “nabaga” apvainotajiem kuram kremt kad tevi apdzen. Es jau iedomājos kā tas izskatās, Tu brauc, automašīnā tava vecā slampa un varbūt neaptēstie mazbērni, pēc spidometra uz 90 (kas ir ok) un tad piepeši kāds tevi apdzen - un sākas pirdienu jūra, pat taviem līdzbraucējiem Tu esi līdz kaklam, nemaz nerunājot par iauto komentāru sadaļa piespamošanu…

Un kāds te sakars par alkaholu, ja runa ir par ātruma pārsniegšanu., saprotu, ka esi vecs un debīls dārzenis, bet tādēļ nevajag visus tos savus sapuvušos dārzeņus jaukt vienā katlā.

0pis 14.oktobris 2023 20:30
6 14 Atbildēt

Ai nu nadirs, čiuli. Brūķē te lielu muti un sit pa bremzi kad tev izliekas, ka redzi policiju un tavi nepiesprādzētie kinderi ar savām nošmulētajām mutēm atsitas pret beņķu mugurām.

sip0 14.oktobris 2023 20:52
13 3 Atbildēt

Patiesība acīs kož vecais neaptēsteni?

Vienīgais kuram ir problēma skaut ko samaksāt esi Tu. Ko tad pīksti pie katra raksta? Es saprotu, ka skolā Tevi tā pamatīgi slānija, bet par to Tev jāpateicas saviem vecākaime, ka tāds kārns sprāgonītis pieteicies…

0pis 14.oktobris 2023 21:17
2 13 Atbildēt

Nekļūsti smieklīgs ar saviem personiskajiem uzbraucieniem. Tas tev no bērnības, kad nesaņēmi uzmanību un iemācījies brūķēt muti, lai tevi kāds vispār ievērotu.

sip0 15.oktobris 2023 0:05
9 3 Atbildēt

Haha, Tu pat tagad izklausies tik pat bezcerīgi, kā savulaik skolā…

0pis 15.oktobris 2023 0:08
4 11 Atbildēt

Tu taču negāji skolā, neizliecies

sip0 15.oktobris 2023 12:18
6 0 Atbildēt

Savukārt Tev tā skola nekādu labumu nav devusi, kā esi nabags , tā esi, tik cik spamot esi iemācījies un savu sūdu stum visur kur nav slinkums, nemaz nebrīnos, ka tevi slānija.

Dunduks 16.oktobris 2023 8:54
2 0 Atbildēt

Nu tu gan esi kretīns,izskatās ka pats esi notiem kas ātri braukt baidās,pilnā Latvija ar tādiem kas velk 90- un tudroši vien tajā kategorijā.

ZZZZ 14.oktobris 2023 16:25
2 0 Atbildēt

Jā csdd jaunajiem censoņiem boring lai tik plūsmā brauc un nekavē satiksmi😡 Un ko tāds jaunizceptais vadītājs māk? Spiest grīdā lai tik nepadomā, ka šis ir lohs🙈 Tā vietā lai adekvāti brauktu pēc savām vadītprasmes spējām, šis nervozi brauc tiem +++līdz. Pie krustojuma vairs nepaspēj analizēt situāciju, jo lielā uznākošā informācija un laika trūkums sagremot to braukšanu padara galīgi nekvalitatīvu. Tad rodas visādi dibenā un sānos upši, kur vēl bojāgājēji. Tie glābjas kā var. CSN statistika ne sliktāka kā no karalauka zonas. Tad tamborē dažādus projektus ko varētu vēl vairāk sarežģīt. 

 Katram jābrauc pēc savām vadīt prasmes spējām. Tie sportisti kuri nevar/nemāk stūri grozīt lai iet iedzer, kaut ko nomierinošu 😀

Localjobo 14.oktobris 2023 16:31
8 1 Atbildēt

Bezjēdzīga aptauja.

Skaidrs, ka liela daļa baidās saņemt sodus. To var redzēt vidējā ātruma radara zonās.

Kamēr būs lēnie un bailīgie braucēji, kas taisa aiz sevis kolonnas. Būs apdzīšanas. Būs apdzīšanas, būs avārijas.

0pis 14.oktobris 2023 16:47
1 21 Atbildēt

Varbūt CSDD kopā ar būtu jāsūta ātruma pārsniedzēji, kas apturēti apdzīšanas laikā, uz kvalifikācijas celšanas kursiem. 10 nodarbības brīvdienās, katra nodarbība 30 eur (tātad,  pa virsu sodam). Un pamazām apgūtu drošu braukšanu. Palēnāk, bet pamatīgi - jo kuram gan aizmirsīsies 10 neaizmirstamas brīvdienas 😃

O-Pis 15.oktobris 2023 12:25
11 0 Atbildēt

Varbūt lohus kas neko nejēdz ne no fizikas ne satiksmes vajadzētu sūtīt uz pamatskolu, nevis ļaut rakstīt debilus komentārus?

Varbūt sarēķināsi, cik m jābūt līdz pretīm braucošajai mašīnai, lai braucot ar 90 km/h droši apdzītu fūri, kas brauc ar 80 km/h? un cik sekundes tas prasīs...

Tas ka Cē-Pē, CSDD un satiksmes ministrijai, vienīgais mērķisšobrīd ir sodīšana un naudas iekasēšana ir acīm redzams...

John 14.oktobris 2023 16:40
5 1 Atbildēt

Interesanti ir tas, ka CSDD saka - pārsniegt ātrumu ir slikti.

Bet CSDD braukšanas eksāmenā braukt lēnāk par atļauto ātrumu ir slikti.

Kā tad ir pareizi?

0pis 14.oktobris 2023 16:45
0 14 Atbildēt

Domā pats - par braukšanu virs atļautā tevi var sodīt CP, par braukšanu lēnāk par atļauto - sodīt var loxs kas nejēdz tevi apdzīt. Vai ir aizmidzis pie stūres.

John 14.oktobris 2023 16:48
5 0 Atbildēt

Bet sanāk, ka CSDD māca pārkāpt noteikumus un pēctam cīnās ar sekām.

0pis 14.oktobris 2023 16:52
4 10 Atbildēt

CSDD nemāca neko nepareizu....

John 14.oktobris 2023 17:03
4 0 Atbildēt

Daļēji piekrītu. Pats es braucu ar +5 virs atļautā. Bet CSDD saka, ka pārsniegt ātrumu ir slikti.

es 14.oktobris 2023 18:54
1 1 Atbildēt

Kā var braukt lēnāk par atļauto?

0pis 14.oktobris 2023 21:55
5 10 Atbildēt

Uzprasi alnim, kas krēslā iznāk uz ceļa.

es 17.oktobris 2023 7:37
0 0 Atbildēt

Atļautais ātrums ir no 0 - attiecīgajam limitam. Braukt lēnāk par atļauto, nozīmē neatrasties uz ceļa vispār.

650 14.oktobris 2023 17:17
11 1 Atbildēt

Bezjēdzīga darbības imitācija, lēta pašreklāma! To nevis braucēji, bet gan PATI CSDD šitā te aizkadrā tik nekaunīgi iedibināja, ka oficiāli atļautais ātrums tiek šitik nekaunīgi "oficiāli" pārsniegts.Savu merkantilo interešu vadīta, pazemojot tā dēvēto rakstīto Likumu un ieviešot dažādus "īpašām" personām zināmus "nerakstītos" aizkadra likumeļus.

To tur "+13" pašrocīgi iedibināja savulaik attabīgie cssd resnvēderi- acīmredzot, lai psiholoģiski iedvestu Lohiem visatļautību un pēc tam lai pēkšņas kontroles gadījumā vieglāk varētu viņiem nodīrāt tā dēvēto Ādu (vai 9gab tādu).Ko tur tērēt papīru un laiku, pa piecītim kasējot, turklāt tad jau visi "zinās" un sāks massveidīgi baidīties (ievērot) - no kā tad tu pēc tam paņemsi.  

Šite te drošvien ir viena/no ekskluZīvākajām eurovalstīm, kurā likuma uzraugi vadās no "izdevīguma" vēl papildus nopelnīt uz sodakvīts piegādi, nevis lai nodrošinātu korektu likuma ievērošanu.Nevienam te nekas nav "izdevīgi", tāpēc neviens neko citu nav "pelnījis", kā vien nospļauties/uz!

ZZZZ 15.oktobris 2023 8:40
1 0 Atbildēt

Pagājušajā nedēļā Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija paziņoja, ka no Apvienotā saraksta ievēlētais deputāts Andris Kulbergs, kurš vienlaicīgi ir arī biedrības “Auto asociācija” prezidents, ir sodīts ar 70 eiro “par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kurš nav reģistrēts noteiktajā kārtībā”. Jauns.lv tautas priekšstāvim vaicāja, kā cilvēks, kurš vada organizāciju, kura iniciē un lobē auto tirdzniecības un remonta nozares normatīvo aktu izstrādi, sekmējot nozares uzņēmumu un to klientu intereses, nonācis satiksmes noteikumu pārkāpēja statusā.

Krotow 14.oktobris 2023 20:03
19 3 Atbildēt

Visbiežāk avārijas uz ceļiem izraisa nekaunīgi apdzinēji, kuriem piedrāzt ka pretī brauc - liekas ka paspēs. Un kuri ignorē arī nepārskatāmus ceļa līkumus un pacēlumus. Jā, viņi parasti ir arī ātrumu pārsniedzēju kategorijā, taču ne ātrums pats par sevi te ir avārijas iemesls. Otra biežākā kategorija - pie stūres gulošie, neuzmanīgie un telefonu spaidītāji, kuri vnk bez iemesla iemauc pretējā joslā. Pie reizes jāsāk sodīt tos, kuri bez iemesla ilgi velkas 20 kmh zem atļautā atruma.

ZZZZ 14.oktobris 2023 20:19
2 1 Atbildēt

Krotow tie visi tevis uzskaitītie iespējams ir ar mazu pieredzi. arī nav pieredzes ja jāizvairās no avārijas situācijām. Nesaprot sekas, neaprēķina ne savas ne auto jaudas iespējas utt uc.

 Pie reizes atceries, ka ceļš nepieder tikai tiem, kas kavējās un nevar izbraukt savlaicīgi plānojot maršrutu. Jo ir velo, mopēdu, mpēdauto, lielgabarīta un lauksaimniecības tehnika. Šur un tur arī jatnieki un pajūga vadītāji utt uc. Tev kaut kas apaļš traucē???

msh 15.oktobris 2023 22:31
1 3 Atbildēt

Svaigas vācu tačkas kas pierīgā lien purnā būs ar vadītājiem kam švaka pieredze? Man jau liekas ka lai tādas sapelnītu, lielākoties jānodzīvo līdz vecumam kad ir vismaz pārdesmit gadu stāžs - kamēr tā vadītāju grupa kas tādas mašīnas ir atsūkājusi un kam varētu būt švaka pieredze, drīzāk vilksies nekā apdzīs...

core 15.oktobris 2023 22:52
2 3 Atbildēt

Pie tās pēdejās grupas tu pieskaiti sievietes, kam ir vairāk prāta kā tev, un ir spējušas dzīvē kaut ko sasniegt?

Mx5 14.oktobris 2023 20:43
0 0 Atbildēt

Nu uz posma Veseleva -Smiltenes aplis tälak Apes cela posms -vietam nevar fiziski parsniegt atrumu- bet nakti braucot tikai dazas masinas preti -ar talajiem visas dzivnieku acis redzamas taluma un es laba posma uzmerija 112km/h -2 nakti- kur steidzos?-protams ka majas. Bet protams ka parsniedzu atrumu -bet stulbi teikt ka ar jaunajiem auto -uz pirma sniega paprove dabut sanslide-loti gruti , vienigais bremzesana un uzsakt kustibu …

650 14.oktobris 2023 20:47
10 0 Atbildēt

Praktiski neviens no visām augstākuzskaitītajām šo te visbandītiskāko viskaitinošāko ceļaBandītu kategorijām nav bijis aizturēts/Par!. Nava izdevies.Tā dēvētajā Notikuma vietā, pārtraucot, tāteikt, tā saucamo Noziedzīgo Darbību (DDM). Jā.

Reku pats super pr-nieks nupat tv ekakrānā plātījās par v/vid,ka tur nu tagad kko "vajagot ievērot",nu tik buus un taa.Kamēr (atkal aizkadrā) drīzvien "izrādīsies", ka tas suudaprojekts nemaz tā īsti nav domāts v/vid kontrolei un ka tā "pielaide" tur vispār ir kosmiska.

Pareiz ir,- priekš kam kaitināt tautas massas un no katra loha tās suuda kapeikas kasēt, ja veiksmes gadījumā uzreiz var "nodīrāt Āzi", ieņemot 700e par vinjeti, plus vēl iejaat pārsimt par Tā un/vai OcTā. Pie kam, šito tak var atkārtot kaut nedēļu no vietas un tas upuris tiks pie kvīts ikkatrā pa ceļam iegadījušajā "ātrumposmā".

Un kamēr vēl līdz viņam atnāks tā dēvētais "paziņojums/Par!"- nu paskat tik, cik viens tas iespējamais nabaga Lohs ir sistēmiski ienesīgs, cik viņš ir Vērtīgs un pēc būtības cik Saudzējams!

Lohu teorijas pētījumā neparvelti ir rakstīts- pilnībā izspiests un galēji apdalīts Lohs nevienam nav vajadzīgs- tāpēc jāmeklē iespēju slaukt ilgtermiņā un daudzmaz saprātīgos apjomos (apmēros).

Vienīgais, ko te varētu atbalstīt vai uz ko "naivi cerēt"- ka numuru nolasīšanas ierīces kādreiz "saņemsies drosmi" un beidzooot sāks izčekot tos tur naidīgos ārvalstu numurus.Ko (izrādās!!!) līdz šim vispār neviens varoņDienests pat īsti nezin, cik to meergļu te bez jebkādiem traucējumiem vizinās. Kurp viņi brauc,ko ved un kādā nolūkā vai kādā veidā vispār šeit iebraukuši (?))) ;p

ZZZZ 14.oktobris 2023 23:19
1 4 Atbildēt

Tam mīnusam, tikai pagājušajā diennaktī 155 avārijas, TIKAI reģistrētās. Urā.

core 15.oktobris 2023 20:18
5 0 Atbildēt

Un? Cik no tām bija pārsniedzot ātrumu, cik bija spaidot telefonu un cik veikala stāvvietā? Demagogs.

Original Nja 17.oktobris 2023 9:28
2 0 Atbildēt

Var redzēt, ka esi no tiem, kam ir smadzenēs iekalts, ka VIENĪGAIS avāriju iemesls ir ātrums. Statistikas ar objektīviem avāriju iemesliem nav ne CP, ne CSDD, ne SM, tapēc, ka vieglāk un ātrāk ir "piesiet" avārijas iemeslu "nepareizi izvēlētam ātrumam", nevis tiešām pētīt, vai vainīga tomēr nav neloģiskā infrastruktūra, vai kādi citi ārējie, neietekmējamie apstākļi. Vienīgais ļaunums ir ātrums, urrā!

Volx 14.oktobris 2023 23:26
3 0 Atbildēt

Nu vispār šodien aiz Spuņciema(Jūrmalas apvedceļš) ir salikti tie vidējā ātruma radari un neviens šajā posmā neapdzina(brīnums) Es kruizēju un vēroju ar kādu tad ātrumu priekšā braucošie pārvietojas. Bija pat 72 atļauto 90 vietā, bet tā stabili 8-10km visi lēnāk brauca par atļauto. No vienas puses labi, bet nu nebija jau arī tie 89.Tā jau drīz visur brauks 10 zem atļautā.

650 14.oktobris 2023 23:58
11 0 Atbildēt

Šajā (tajā) posmā intensīvas kustības apstākļos tāpat jau kāda diža apdzīšana nenotiek.Nav iespēju.Turklāt tur pāris līkumi ar ierobežotu pārredzamību un pagara nepārtrauktā līnija.Ne vienmēr tur izdodas uz 90 izvilkties.Un tālāk pie tā kanaāla kur fotoradars, gadiem ilgi brauc uz tiem 72.Pat tādi lohi, kuriem priekšā nav neviena cita loha.Tā tur ir norma.

Nav kur jāskrien, latviskais ceļš ir (būs!) domāts ē-nānismam.Laikam vienīgā eurolīgas dalībvalsts,kurā dižojas ar panākumiem tieši kustības ātruma samazināšanā un arvien jaunu mierinājumu/apgrūtinājumu ieviešanā.Lohi gavilē, ir ok. 

Tajā pat laikā,"neapbraucamajā" Jūrmalas pilsētā valda absolūtā anaarhija- kamēr te DižPr-nieks plātās pa visu tv eKrānu, dzīvs Milicis tur ikdienā praktiski nav redzēts jau kuro gadu.Ar retiem ārkārtas izņēmumiem.Fotoradaru tur nav,kontrole ir pilnīgā dsā nulle.Gaišā dienass laikā tur nekautrējas maukt jau vairs pat ne uz +20, bet,laikos kad intensīvie tukuma lohi mauc cauri, tad iet vaļā visi +30+.Tfuūū...

topinamburs 15.oktobris 2023 7:36
0 0 Atbildēt

Palasot komentārus ir skaidrs, ka psiholoģiskie analītiķi nealojas

iAuto 15.oktobris 2023 7:52
17 1 Atbildēt

Runājot par ātrumu tēma ir jāsadala divās daļās:

1) Pilsēta - ātrumi mazi vai jāsamazina, jāveido vide, lai slāpētu satiksmes āttrumu utt. Protams, jāvērtē katra vieta individuāli.

2) Ārpus pilsētām un šosejas. Latvijas infrastruktūra un attīstība ir nosodāma, ņemot vērā, cik daudz autovadītāji ir samaksājuši nodokļos pērkot degvielu un tagad arī par pašiem auto.

Un autovadītājiem ir visas tiesības starp Valsts pilsētām prasīt ātrgaitas šosejas un zīmes 110, 130 km/h

PS. Nemaz nerunājot par Latvijas Valsts ceļi parodiju ar ātruma mazināšanu ziemas periodā uz Latvijas dažām šosejām.

sip0 15.oktobris 2023 12:27
12 1 Atbildēt

Nu daži garā vājie to negrib, jo viņuprāt vaina ir ātrumā, Latvijā, kā sitās tā sitās, tikmēr Vācijā ar saviem bāņiem statistiski situācija bija labāka. Tagad šitie garā vājie ir savairojušies arī tur un drīz arī bāņu tur nebūs.

Paskaties komentāru sadaļā cik daudz te ir vaimanātāju un sodītāju, tie tukšpauri pat neizprot reālo sitācinu, tiesa daļa no viņiem ir jau tik veci, ka cerams drīz noņems no ceļa, bet jaunie arī netiek pienācīgi apmācīti.

Es vel saprastu, ja šitie tupie garā vājie vaimanātāji teikti, ka nepieciešama vismaz 10x lielāka uzraudzība pie transporta līdzekļa vadītāja apliecības iegūšanas, bet nē pimpauši sāk no otra gala, ātrums viņiem…

?? 15.oktobris 2023 12:38
5 1 Atbildēt

Vai tiešām pilsētā ir vienīgais mērķis slāpēt ātrumu?

Varbūt tomēr jāpaliek principam, kas ļautu pēc iespējas ātrāk nokļūt no punkta A uz punktu B, bet nodrošinot drošību?

Čeit es nerakstu par to, ka visur jāpalielina max ātrums, bet gan jāuzlabo plūsma. Varbūt nevajag visos krustojumos krāmēt puķu kastes, kas ierobežo redzamību un atņem vienu joslu. Līdz ar to liek mašīnām ilgāk stāvēt un bojāt gaismu. Varbūt tomēr nevajag visās ielās obligāti veidot sab, joslas, pat ja tur sabiedriskais brauc dažas reizes stundā? Ideāls piemērs kaā NEVAJAG darīt ir Lubānas / Saharova kriustojums un Katlakala Saharova ielas. Kur agrāk varēja izbraukt max 5 minūtēs, tagad brīžiem jāmīcās 20...30 minūtes. Varbūt ne visām ielām jābūt lēnām, bet jāparedz arī "ātrās ielas" ar saregulētu luksaforu plūsmu un bez mākslīgiem "pudeļu kakliem"...

650 15.oktobris 2023 13:54
7 1 Atbildēt

Šhite te ko "prasa" šitie te "daudzmaz pieredzējušie" autovadītāji (potenciālie lohi)- lai tā dēvētā "sistēma" būtu daudzmaz godīga un iepēju robežās pārredzama (lietotājam/NodokļuMaksātājam saprotama).Pagaidām ir fufelis, kurš gadu no gada arvien izvēršas plašumā.

Nav arī praktiski NEvienas biedrības/asssocicicacācijass ,kura konkrēti iestātos/Par! tā dēvēto "vienkāršo autobrauc'ju" (lohu) interesēm.

Milicijas pr-nieki atklātā textā jau kādā 3šajā paaudzē ņirdz no e-Krāna,- nu, draudziņi, lohuciņi, Jums tagd "nāksies ievērot".Jūs ,meergļi,neievērojiet +1, taču MUMS nav izdevīgi jūs sodīt, mēs iezliekamies, ka jūs ievērojat.Lūk par TO te ir tā runa- par  nekaunīgu Demagoģiju.

Vēl gribētos arī uzdzirdēt par "patiesajiem" tā dēvētās "mierināšanas" iemesliem.Kurš/kuŗam tā dēvētajā "eurolīmenī" pieprasa šo te cilvēknīšanas kamapāņu šādi te izvērst.Kas šie ir tādi par "augstākajiem spēkiem".

Cik vēl (hollandiešu,dāuņu un/vai tukakuma) lohus pieņemsim darbā tā dēvētajā  "pilsētplānošanāss" nozarē.Cik ilgi vēl cilvēkam būs jāizjūt šausminošā Vainas sajūta- ka viņām māja pierīgā un ka viņš uzdrošinājies ar savu personwāgenu iebraukt lohrīgā.

Visus nodokļus/nodevas viņš (tas braucējs) ir nomaksājis, algu saņem oficiāli, neko/nekam nekad nav nozadzis.Taču vienalga tiek neganti gānīts,ierobežots un "mierināts". 

Konkrēti- kāpēc Jūrmalas Valstspilsētā valda satiksmes (un tranzīta) anarchija un KĀPĒC tur "vadītāji" pa dubult/strēlnieku prosspektu brauc uz 70-80..?Nekautrējoties ne no kā, gaišā dienas laikā un kur nu vēl ja sasspringti juceklīgajā vakarpuses satiksmē. KĀ PĒC ? Kur ir tas tur Pr-nieks, kurš te "draudēja"?? Viņš vai "atbild" par savu tā dēvēto "bazāru" ??

Xxx 15.oktobris 2023 17:30
0 2 Atbildēt

Tu mums te tas dzīves saimnieks uz neko citu kā kādam garām pabraukt patiesībā neesi spējīgs jo es tika plātīzershl

Kaspars 16.oktobris 2023 8:58
5 0 Atbildēt

Tēma sāpīga. Man bija 20, braukāju uz Vāciju un kaifoju par kārtību uz ceļiem. Mierīgie pa pirmajām joslām brauc savā nodabā, lidotāji pa trešajām joslām lido, neviens viens otram netraucē. Likās, apēc psrs LV arī ātri ieviesīsim tādu pašu vācu autovadītāju kultūru. Man tagad gandrīz 50, LV viss kļūst tikai sliktāk, visi "sēž" telefonos (uzskatu, ka tas ir līdzvērtīgs alco pārkāpumam), plus neprot elementāri apdzīt mašīnas, neievēro distances utt. Es daudz braucu ar velo, ir ļoti uzskatāmi redzami autovadītāju pārkāpumi, kurus mēs esam pieņēmuši kā normu, telefons/dators, bērni, ēst, dzert pie stūres utml. Braukšana pie stūres nav pārvietošanās no punkta A uz punktu B. Tā ir atbildīga, profesionāla rīcība, kura prasa 100% koncentrēšanos tikai un vienīgi braukšanas procesam. Tas ir mans viedoklis.

Ess 16.oktobris 2023 10:29
0 2 Atbildēt

Drošs ātrums ir maksimāli iespējamais ātrums attiecīgajā ceļa posmā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 7

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 5

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu. Lasīt vairāk

 

Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO) 9

Viļņas nomalē trešdien aizdegušies dzelzceļa vagoni ar sašķidrināto gāzi. Lasīt vairāk

 

Baltijas drošības nozares eksperti: Šis nav incidents, tā ir plānota Krievijas provokācija (+ VIDEO) 1

Kā vērtēt Polijā notikušo, ko tas nozīmē NATO valstīm un – kā aliansei turpmāk būtu jārīkojas? Šos jautājumus uzdevām Baltijas drošības nozares ekspertiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti