Visi komentāri - Kulbergs: Ar odometru sagrozītājiem jācīnās, grozot tehniskās apskates noteikumus

Kulbergs: Ar odometru sagrozītājiem jācīnās, grozot tehniskās apskates noteikumus 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.oktobris 2023 14:53

Ar odometru rādījumu sagrozītājiem jācīnās, grozot tehniskās apskates noteikumus, aģentūrai LETA pauda Saeimas deputāts un Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs (AS).

Viņš norāda, ka ir nosūtījis oficiālu vēstuli Satiksmes ministrijai (SM) ar lūgumu grozīt tehniskās apskates noteikumus, nosakot, ja odometra rādījums ir mazāks nekā fiksēts iepriekšējā tehniskajā apskatē, tad šāds trūkums tiek novērtēts ar otro vērtējumu, nevis pirmo vērtējumu, kā rezultātā transportlīdzeklis tehnisko apskati nevarēs iziet.

Kulbergs pauž, ka tas samazinātu transportlīdzekļu odometru manipulācijas un veicinātu lielāku drošību uz ceļiem.

Līdzīgs regulējams noteikts un darbojas Lietuvā, kas paredz, ka līdz 2025.gada 7.jūlijam transportlīdzekļi, kuriem veiktas odometra manipulācijas, varēs piedalīties ceļu satiksmē, un šāds pārkāpums tiks fiksēts kā nebūtisks, tomēr pēc minētā datuma spēkrats ar samazinātu odometra rādījumu satiksmē piedalīties nevarēs, papildina deputāts.

Vienlaikus viņš piebilst, ka Lietuvas regulējums paredz arī divus izņēmumus, ko varētu piemērot arī Latvijā - ir sasniegts maksimālais uzrādāmais nobraukums vai kļūmes dēļ nācies nomainīt odometru.

Pēc Kulbergs teiktā, Lietuvā pieņemtais regulējums attiecībā uz odometru rādījumu manipulācijām ir piemērs, kā šo problēmu varētu risināt arī Latvijā.

"Diemžēl Latvijā joprojām pastāv būtiska problēma ar odometru rādījumu samazināšanu, un pašreizējā administratīvā atbildība šo problēmu pilnībā nerisina. Ir nepieciešams meklēt jaunus un efektīvākus risinājumus, lai nodrošinātu patērētāju aizsardzību un godīgu auto tirgu," skaidro Kulbergs.

Atsaucoties uz Iekšlietu ministrijas Informācijas centra sniegto informāciju par Sodu reģistra datiem, Kulbergs atzīmē, ka ne 2021.gadā, ne 2022.gadā nav sākta ne viena administratīvā pārkāpuma lieta un neviens nav sodīts ne par odometru atgriešanu, ne par piedāvāšanu atgriezt odometrus, kā to paredz Ceļu satiksmes likuma 81.pants.

Vienlaikus viņš norāda, ka odometru "tīšana" jeb faktiski krāpšanās ar patieso nobraukumu spilgti atspoguļojas lietotās automašīnas cenā. 2022.gadā Latvijā ir reģistrētas 44 345 lietotas vieglās pasažieru automašīnas, no kurām 24 957 automašīnas jeb 56%, ir vecuma grupā virs 11 gadiem, kas norāda, ka ik gadu Latvijā tiek reģistrēts ievērojams skaits ar lietotām automašīnām.

"Pērn portāla "autoDNA" sagatavotajās automobiļa vēstures atskaitēs neatbilstības nobraukumā mērāmas 2,5 miljardu kilometru apmērā - naudas izteiksmē tie ir no dažiem simtiem līdz pat 6000 eiro," uzsver Auto asociācijas prezidents.

Jau ziņots, ka patlaban Latvijā autovadītājam, izejot auto tehnisko apskati, CSDD reģistrē odometra nobraukuma datus un tos fiksē. Ikviens bezmaksas var pārbaudīt automašīnas odometra rādītājus CSDD datubāzē, atrodot auto pēc valsts numura zīmes vai transportlīdzekļa reģistrācijas numura.

Likums paredz, ka par transportlīdzekļa odometra rādījumu izmainīšanas pakalpojuma piedāvāšanu vai sniegšanu piemēro naudas sodu fiziskajai personai līdz 40 naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai - līdz 400 naudas soda vienībām. Naudas soda vienība ir pieci eiro.

Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.
 

 
Visi komentāri
 
GTD2 18.oktobris 2023 15:14
6 1 Atbildēt

Kamēr nav noteikts auto maksimālais km skaits ar kādu vairs nevar iziet TA un piedalīties satiksmē, tas viss ir muļķīgi un nepamatoti. Odometri tiek notīti pirms reģistrēšana Latvijā un to neviens netaisās pārbaudīt. Latvijā ja tin tad neviens netin lai būtu ar mīnuss zīmi pret iepriekšējo apskati, bet notin tā lai izskatītos minimāls nobraukums. Un ja gadījumā arī būs slikti ar matemātiku un būs notinis vairāk, kāda problēma ejot atkārtoto apskati uztīt tā lai Kulbergam patīk. Šādi negodīgi pārdevāji -krāpnieki var iziet auto apskati notīt odometru un iesmērēt lēticīgam pircējam auto ar notītu odometru, tādējādi nabags būs apčakarēts divreiz pērkot ar sagrozītu odometru un otreiz ar problēmu iziet nākamo TA. Kārtējā ierēdņa darbības imitācija

imzz 18.oktobris 2023 19:01
0 0 Atbildēt

iesmērēt lēticīgam pircējam auto ar notītu odometru,-

tik lētticīgam, lai tas nepārbaudītu to nobraukumu, kas reģistrēts tajā tirgotāja izietajā TA ?

qqq 18.oktobris 2023 21:42
1 0 Atbildēt

Jā, šitā tāda darbīas imitācija. Vot īstā darbība būtu tik tiešām, ja CSDD atteiktu pirmreizējo reģistrāciju Latvijā, ja pārbaudot citu valstu datubāzēs pieejamo info, konstatētu, ka pazuduši pārsimt tūkstoši km.

0pis 18.oktobris 2023 15:39
7 3 Atbildēt

Odometrs ir palīgiekārta bez ietekmes uz satiksmes drošību. Tad jau varētu nedot TA ja auto ir izdiluši paklājiņi vai salons smird pēc cigaretēm.

Tiešām viņiem tajā CSDD nav ar ko nodarboties? Cilvēks aizdzen auto uz servisu un tur viņam pastāsta par stāvokli, tak pie vienas vietas kas ir odometrā.

es 18.oktobris 2023 17:02
1 0 Atbildēt

Un ko Kulbergs darīs ar slēptajiem sistajiem-mazlietotajiem, kādus pat kādreiz zem ētriem riņķiem tirgoja? Tur nevajag uzreiz dīlera tiesības pārdevējam atņemt?

es 18.oktobris 2023 17:02
1 0 Atbildēt

Pats Kulbergs zem četriem riņķiem tirgoja.

Nu 18.oktobris 2023 17:02
6 0 Atbildēt

tāds mega ierosinājums

Vai tad tiešām kāds tin mazāk, kā bija iepriekšējā TA. Lielākā problēma, gan šķiet ir tikko atdzītu auto tītie odometri.

Nja 19.oktobris 2023 9:45
0 0 Atbildēt

Darbības imitācija tak. Skaidrs, ka nevienu nepis mūsu TA. Tie kas tin, tie liek 5k nobraukumu gadā nevis -5. To ko te ieved un tirgo, pat dīleri, tur ir Dieva zīmes.

650 18.oktobris 2023 18:07
1 0 Atbildēt

Ja (ja..) tā dēvētā Europa "gribētu" reāli darīt, tiem datiem/Par! nobraukumu un bojājumiem būtu jābūt publiski pieejamiem.Katram interesentam.Nevis kā šobrīd, kad tie ir jādiedelē pa visādiem čekmaikāriem un dīleriem.

Nevarētu noliegt, ka dažās eurovalstīs šī info ir daudzmaz pieejama, ko arī izmanto dažādi kār vertikāli un tml.Par vāciešu auto (vai no citām eurovalstīm tīšām tur iemānīto) ticamas info diemžēl nav.Ja iepriekšējais saimnieks bijis izcilīgi godīgs (piem.,visu laiku apkalpojies dīlerī), nu tad ir ok.Bet,ja viņš tīšām gribējis kko apjaāt, tas viņam noteikti izdosies.

Kurš diez tagad varētu "krāpties" ar LV TA reģistrētajiem nobraukuma datiem- nu tiešām, vienīgi ja kāds galīgs dablaēbs un/vai pieredzējis lohu ķērājs.Vai tā te vispār ir tā "īstā" problēma.

GTD2 19.oktobris 2023 14:28
0 0 Atbildēt

Kalab lai eiropa grribētukaut ko darīt, viņu uztverē tie ir lūžņi ,kas paredzēti utilizācijai, viņi nav paredzējuši ,ka mēs kā Kubā no auto spēsim izspiest vēl tik pat ddaudz cik tas kalpojis viņiem.

Ingus 19.oktobris 2023 17:14
0 0 Atbildēt

Nezinu kamdēļ būt pret šādu soli.... Pārsvarā parasts cilvēks, auto vadītājs ar šo mahināciju nenodarbojas. Viņš to nemaz nejutīs. Tāka potenciāli pretinieki varbūt tikai auto tirgotāji kuri nopērk auto ar lielu nobraukumu pa kapeikām... Koriģē nobraukumu un pārdos pa kosmosu. Personīgi es par !

nav eksperts 19.oktobris 2023 18:03
0 0 Atbildēt

a neviens gadījumā negrib cīnīties ar tirgotājiem, lai šādas automašīnas nenonāk tirgū? reidus plačos un būs norma, ne? vismaz beidzot jēdzīga komisija būtu, kas, ne tikai tirgu patīrītu, bet arī ceļus no mēsliem attīrītu.... savādāk, te Latvijā tikai liekēžu un dīkdieņu - kabatas sildītāju brigādes var ražot, radu radiem amatus ražot un dirsas sildīt.... Latvija ir bedre un ne tikai 3 kārtas valsts, bet 4. 🤣 rēka nāk par šo Eiropas savienības dalībvalsti 🤣 mēslaine 🤣

gunbox 20.oktobris 2023 12:04
0 0 Atbildēt

Ļoti vienkārši. Ja ir aizdomas uz attīšanu, tad CSDD jāiesniedz lieta uz visu bloku pārbaudi. Ja ir attīts, tad kriminālsods ar 5 gadu cietumsodu. Un problēma atrisināta kā nekad nebijusi. Bet redz kādam ir izdevīgi bīdīt šrotu biznesu.

Tie, kuri te tirš, ka pofig odometrs, lūdzu publicējiet savu vārdu, uzvārdu, lai cilvēki zin, no kurām personām nekad nepirkt šrotus.

Un jā, izskatās, ka daži šeit nav informēti, ka odometru tin pirms katras apskates, lai veidotu feiku vēsturi.

 Bet ļoti reti kurš tinējs ir spējīgs notīt kilometrāžu visos blokos. Tā kā attīšanas noslēpšana 20 gadus un jaunākiem auto ir mazticama.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Frontier Pro piedzīvo pirmizrādi Šanhajas autoizstādē (+ FOTO)

Nissan pikaps kļūs par pirmo japāņu zīmola uzlādējamo hibrīdu. Sadarbībā ar Nissan Ķīnas partneri izstrādātais pikaps jau līdz gada beigām nonāks pārdošanā vietējā tirgū, bet vēlāk arī citur pasaulē. Lasīt vairāk

 

BMW piesaka elektrisko universālu i3 Touring 2

Nākamās paaudzes 3. sērija apvienos vairākus virsbūves veidus, iekšdedzes un elektriskos modeļus, ieskaitot elektriskas piedziņas universālu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 40,6% 2

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 2,19 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 40,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā gadu iepriekš, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)

Izvēloties riepas komercautomašīnām, sevišķi vasarā, kad saķerei nav tik liela nozīme, reti pievēršam uzmanību zīmolam un raksturlielumiem - ka tikai lētāk. Šodien mums ir iespēja salīdzināt divas pēc skata vienādas Continental riepas ar atškirīgiem raksturlem un mērķauditorijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti