Visi komentāri - Sākusies sabiedriskā apspriešana rīcības plānam par trokšņu mazināšanu dzelzceļa līnijām ar augstu intensitāti

Sākusies sabiedriskā apspriešana rīcības plānam par trokšņu mazināšanu dzelzceļa līnijām ar augstu intensitāti 17

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.novembris 2023 15:04

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinājis sabiedrisko apspriešanu par rīcības plānu trokšņu mazināšanai dzelzceļa līnijām ar satiksmes intensitāti, kas lielāka par 30 000 vilcieniem gadā, liecina informācija LDz mājaslapā.

Kopējais dzelzceļa līniju posmu ar tik lielu satiksmes intensitāti garums 2021.gadā bija 50,3 kilometri. Rīcības plāns ietver Rīgas, Salaspils novada un Ogres novada pašvaldību teritorijas.

Rīcības plāns izstrādāts laika periodam no 2024. līdz 2028.gadam. Tajā apzinātas tās darbības vides trokšņa piesārņojuma līmeņa un ietekmes mazināšanai, kuras LDz nākamo piecu gadu laikā plāno realizēt.

LDz plānā paredzēts izbūvēt troksni samazinošo barjeru akustiskā diskomforta zonā "Ķengarags" posmā K-2, uzturēt dzelzceļa infrastruktūru, kā arī trokšņa samazināšanas pasākumu nepieciešamības izvērtēšana dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektos un pētījums "Ilgtspējīgi risinājumi transporta trokšņa samazināšanai".

Tostarp norādīts, ka pasākumu apjoms ir atkarīgs no pieejamā finansējuma apjoma, līdz ar to plānā iekļautie punkti var mainīties vai tikt papildināti.

Kā norādīts LDz plānā, troksni samazinošo barjeru izbūvei noteikta prioritāra secība, tādēļ pēc Ķengaraga K-2 posmā iespēju robežās var tikt plānota prettrokšņa barjeru izbūve akustiskā diskomforta zonas "Ķengarags" posmā K-1 un secīgi pēc tam Ogrē.

Rīcības plāna projektu atbilstoši Vides trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtības prasībām pēc LDz pasūtījuma izstrādājusi kompānija SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment". 

Rīcības plāna projekts publicēts Satiksmes ministrijas, LDz un plāna izstrādātāju tīmekļa vietnēs. Rakstiskus priekšlikumus un atsauksmes par rīcības plāna projektu var iesniegt LDz, sūtot tos elektroniski uz e-pasta adresi "info@ldz.lv" vai pa pastu uz Gogoļa ielu 3, Rīgā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" apgrozījums pērn bija 3,36 miljoni eiro, kas ir par 7,5% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās par 41,9% - līdz 423 141 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Aiga Kāla (40%), Valts Vilnītis (40%), Tomass Pallo (10%) un Oskars Beikulis (10%).

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

 
Visi komentāri
 
Krotow 10.novembris 2023 15:30
2 0 Atbildēt

Vai tad nav neviena Šķirotavas vai Zemitānu foto? Šajā bildē vietējie puikas ar divriteņiem brauc biežāk par vilcienu.

Vabole 10.novembris 2023 16:33
1 0 Atbildēt

Cik daudz ir 1 vilciens? Kravas vilciens ar 60 tukšiem vagoniem vai darba drezīna skaitās kā viens gabals?

darklight 10.novembris 2023 17:20
2 0 Atbildēt

Izklausās pēc kārtējās naudas apgūšanas. Neviena jauna dzelzceļa līnija nav atklāta vismaz pēdējos 50 gadus. Kravu intensitāte ir tikai samazinājusies. Dzelzceļam blakus dzīvojošie ir pieraduši un vispār tos vilcienus nemana, bez tam: vibrācija šai gadījumā ir daudz traucējošāka nekā troksnis. Ja kāds šodien pērk māju vai ceļ no jauna blakus dzelzceļam, tad tā kā vajadzētu saprast potenciālās neērtības.

Atcerējos, ka pirms pāris gadiem kāda Mārupiešu biedrība pieprasīja, lai lidmašīnas no lidostas lido citā virzienā, jo viņi, palūk, tur mājas sacēluši. Bija liela jezga visos mēdijos, bet tā arī pēkšņi apklusa 😁

0pis 10.novembris 2023 17:45
0 2 Atbildēt

Un ko tad lai dara tie, kas sabūvējušies Babītē, Imantas nomalē - visi, kam pāri iet lidenes uz nolaišanos. Jāprasa, lai lidmašīnas lido vertikāli!

Protams, Rīgas lidosta ir pārāk tuvu pilsētai, bet būvējot māju pēdējo 30 gadu laikā jau nu vajadzēja saprast, ko dara un kas būs tālāk.

es 10.novembris 2023 17:38
0 0 Atbildēt

Kārtējā naudas izmešana! Vajag sākt ar vibrācijas mazināšanu līnijās!

ezis71 10.novembris 2023 18:21
0 0 Atbildēt

Ar padomju laiku lokomotīvēm un vagoniem šādu sienu vajag.Pirms 15 gadiem biju Zviedrijā,tur preču vilciens bija tik pat kluss kā Rīgas jaunie tramvaji.

!!!! 10.novembris 2023 18:37
3 1 Atbildēt

Lietotājs “uupis” (cilvēks kurš vēlas, lai gājēji un velosipēdisti ietu bojā) ir tāda domāšana.

Kad viss iAuto bļāva, ka gājējam pirms došanās pāri gājēju pārejai ir jāpārliecinās par to, vai auto uzsācis bremzēšnu un pamanījis gājēju lietotājs “uupis” braši apgalvoja, ka to nevajag darīt, ir jāduj pāri un pofig, kas notiks, tas notiks.

Viss iAuto protestēja, ka pie auto stūres var būt arī tāds veselības problēmu nomākts cilvēks (kā lietotājs “uupis”), kuram paliek slikti un viņš netīšām nenoreaģē un uzbrauc gājējam. Viss iAuto apgalvoja, ka autovadītājiemiem ir jāskatās laicīgi, kas notiek uz gājēju pārejas. Neviens speciāli neaicina notriekt gājēju uz gājēju pārejas, vai gājēju un velosipēdisti tumsā uz ielas bez atstarojošajiem elementiem un/vai apgaismes ierīcēm. Lietotājs “uupis” savukārt saka, ka velosipēdistiem un gājējiem nav nekādu pienākumu nekur, viss esot autobraucēju atbildība un mudināja ātrāk skriet uz gājēju pārejām nemaz neskatoties, kas notiek apkārt (jo gājēju pāreja ir gājēju pāreja) un vēlams neizmantot nekādus atstarojošos elementus un/vai apgaismes ierīces dienas tumšajā laikā ne gājējiem, ne velosipēdistiem, jo CSN taču nav nekas minēts par to.

Respektīvi mēs šeit nonākam pie slēdziena, ka lietotājs “uupis” vēlas nodarīt kaitējumu gājējiem un velosipēdistiem!

Kad viss iAuto portāls saka, ka vadītājiem riteņbraucējiem un gājējiem jābūt uzmanīgiem, lietotājs “uupis” apgalvo, ka nē, jābūt uzmanīgiem tikai auto vadītājiem, un ja kāds nomirs pie auto stūres, tad vismaz uz gājēja, kapa varēs uzrakstīt “es nebiju vainīgs”…

darklight 10.novembris 2023 19:12
4 0 Atbildēt

Eu, mēs jau tev piekrītam, bet beidz spamot! 😎

!!!! 10.novembris 2023 21:53
2 0 Atbildēt

Lab, lab sorry 😔

imzz 10.novembris 2023 21:43
2 0 Atbildēt

Nu, dzīvoju 150 no dzelzceļa. ( Jūrmalas līnija plus Voleru termināls ). Netraucē tie vilcieni. Vislielākie kaitnieki trokšņa ziņā ir kaimiņi, kuri sēž mājā visu dienu kā pūces, un nepārtraukti atskaņo mūziku, tipa "blēšana ar pieklaudzināšanu". Vilcieni nestāv ne tuvu.

BMW 10.novembris 2023 23:42
2 0 Atbildēt

Vairāk tracina trimmerētšji, kas vasarā sāk jau pirms sešiemnno rīta trimmerēt, vot tos vajag pakārt aiz olām. Tie, kas dzīvo pie dzelzceļa, zina kur dzīvo!

650 11.novembris 2023 0:46
0 0 Atbildēt

Pat 80m no dzelzceļa dzīvojot, pēc nedēļas tos vilcienus vienkārši sāc nedzirdēt.Ta kāda te šodien "intensitāte" -nu ja nu vienīgi līdzekļu "apgūšanā".Sliedes tagad ir metinātas,tvaika lokomotīves ar ieskrējienu 3piegājienos vairs 62vagonus kalnā/nevelk un veterāni pārmijnieki (streločņiki) lielākoties jau sen apsprāguši.

Varbūt ka siena atturēs no līšanas uz sliedēm.Jeb no izvairīšanās no tā dēvētā "Likteņa", ja nu kāds tomēr būs uzlīdis.

Krotow 11.novembris 2023 17:21
0 0 Atbildēt

blēšana ar pieklaudzināšanu - hiphoperi, vai?

imzz 13.novembris 2023 12:16
0 0 Atbildēt

Ta velns viņu sazin, krievu reps kaut kāds laikam ;)

VilnisJāņoga 11.novembris 2023 13:57
2 0 Atbildēt

Viņi toč domā valsts atbalstu tērēt?

LSM raksts 

«Latvijas dzelzceļam» plāno piešķirt papildu atbalstu «degošām izmaksām»

www.lsm.lv/raksts/zinas/...aksam.a487826/

vietējais 11.novembris 2023 18:09
1 0 Atbildēt

Man, pie jūras dzīvojot, ļoti traucē cauri 3 km meža masīvu dzirdamā A1 šoseja. Steidzami vajadzētu pieņemt mērus. Varbūt trokšņu sienu izbūvēt gar visu piekrasti?

650 13.novembris 2023 0:35
0 0 Atbildēt

Man akūti traucē pati Jūra- tak ZB jau, gandrīz katru vakaru krāc un šņāc un sazin vēl kādi visādi apgrūtinājumi no turienes izceļās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 3

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Latvijas dzelzceļa atbilde par elektrolīniju stabu maiņu - 72 miljoni eiro (+ VIDEO) 18

Portāla iAuto redakcija nosūtīja vairākus jautājumus Latvijas dzelzceļam, lai skaidrotu radušos situāciju, jo elektrolīniju nomaiņa ir dārgs process, un viena staba nomaiņa jau piedzīvota. Lasīt vairāk

 

Polija notriekusi tās gaisa telpā ielidojušus Krievijas dronus 1

Polijas bruņotie spēki naktī notriekuši mērķus, kas bija pārkāpuši valsts gaisa robežu, pavēstīja Polijas premjerministrs Donalds Tusks. Savukārt Polijas bruņoto spēku operatīvā vadība norāda, ka gaisa robežu pārkāpuši "drona tipa objekti" un vairāki no tiem notriekti. Lasīt vairāk

 

Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO) 8

Ar Lynk & Co 08 pirmo reizi braucām Zviedrijā. Tagad lielākais Eiropas tirgū pieejamais "links" sasniedzis Latviju - laiks vietējam testa braucienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti