Visi komentāri - Dzērājšoferiem pirms tiesību atgūšanas būs jāapmeklē uzvedības korekcijas programma

Dzērājšoferiem pirms tiesību atgūšanas būs jāapmeklē uzvedības korekcijas programma 10

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 14.novembris 2023 12:31

Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādāto noteikumu projektu, kas paredz Latvijā ieviest par transportlīdzekļa vadīšanu apreibinošu vielu ietekmē sodīto personu uzvedības korekcijas programmu.

Jaunie noteikumi paredz, ka cilvēkiem, kas sodīti par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē un kuriem pirmstermiņa veselības pārbaudē nekonstatē alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu pārmērīgu, kaitējošu lietošanu vai atkarību, pirms šofera tiesību atgūšanas obligāti būs jāapmeklē speciālas nodarbības, kas vērstas uz personas uzvedības korekciju.

Plānots, ka viens nodarbību kurss ilgs 16 apmācības stundas, un to vadīs viens speciālists. Savukārt optimālais grupas dalībnieku skaits būs līdz astoņām personām, kā arī nodarbību laikā paredzēts praktiskais darbs.

Nodarbības notiks par maksu, kuras apmēru noteiks pakalpojuma sniedzējs. SM norāda, ka arī šobrīd lielākā daļa ar vadīšanas tiesību iegūšanas vai atgūšanas procedūrām noteiktās maksas nosaka šo pakalpojumu sniedzēji paši un tās nav noteiktas Ministru kabineta līmenī, piemēram, apmācības maksas autoskolās, veselības pārbaužu maksas un tamlīdzīgi.

Vienlaikus noteikumi paredz, ka par dalību programmā būs jāmaksā pašiem dalībniekiem. Piedaloties ceļu satiksmē alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē vai reibumā, šoferis apliecina, ka viņam nav pietiekamas prasmes vadīt savu rīcību saistībā ar alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu un tai sekojošu transportlīdzekļa vadīšanu, tādēļ šīs prasmes būtu apgūstamas par viņa personīgajiem līdzekļiem.

Tāpat SM skaidro, ka transportlīdzekļa vadīšana alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē vai reibumā ir pārkāpums ar augstu sabiedrisko bīstamību. Šāds pārkāpums apdraud ne tikai pašu vadītāju, bet arī citu cilvēku veselību un dzīvību, tāpēc arī valsts reakcijai uz šādu pārkāpumu nevajadzētu aprobežoties tikai ar šāda pārkāpēja sodīšanu, it īpaši, ja šāds transportlīdzekļa vadītājs pēc pārkāpuma vēlas atgriezties ceļu satiksmē un atjaunot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Uzvedības korekcijas programmai jābūt vērstai uz to, ka tiek mainīta cilvēka domāšana un izpratne, apzinoties savas rīcības motīvus un sekas.

 
Visi komentāri
 
BMW 14.novembris 2023 15:43
0 0 Atbildēt

Varēja jau arī nokodēt pa dārgo!

imzz 14.novembris 2023 20:16
0 0 Atbildēt

Aha, koriģēs, kā tad. Ja jau uzvedības korekcija reāli darbotos, tad cietumus nevajadzētu, jo visus "kriminālos elementus" tak varētu nokoriģēt, un neviens atkārtotu noziegumu vairs neveiktu.

es 14.novembris 2023 20:21
0 0 Atbildēt

Medikamentozā terapija ir par vairākām kārtām dārgāka par dzīvi valsts maizē.

0pis 14.novembris 2023 20:55
0 0 Atbildēt

Nu, hroniskos pārkāpējus pietiktu ķīmiski kastrēt lai neatstāj pēcnācējus. Acīmredzami, ka tur kāda ģenētiska vaina.

es 15.novembris 2023 8:41
1 0 Atbildēt

Tu nopietni?

Vismaz Latvijā tad 50% var uzreiz sūtīt uz ķīmījas “stundām”, hroniskie pārkāpēji ir uz katra stūra, paskaties kaut uz virzienu NErādītājiem, katra otrā mašīna braucot pa Rīgu 5-10km posmā vismaz 1x neparādīs pagriezienu.

uupis 15.novembris 2023 10:15
0 2 Atbildēt

Un? Virzienrādītājs kaut kā saistīts ar smagām frontālām sadursmēm? Alko regulāri!

es 15.novembris 2023 13:07
0 0 Atbildēt

Protams, ka saistīts ar avārījām pietam 10x biežāk nekā ar stulbajiem alkonautiem. Vot kas tā par modi viena lieta slikti oo jaa, a pagrieziena nerādītāji tāds sīkums, kas tas ir?

0pis 15.novembris 2023 11:17
0 0 Atbildēt

Tiesa, nerāda. 

Daudzi vadītāji arī nezin, ka nedrīkst parkoties uz bremzēšanas/ieskrējiena joslām - viņi domā kas tās ir īpašas kabatas kurās parkot auto, lai netraucētu pārējiem.

es 15.novembris 2023 13:10
0 0 Atbildēt

Jā šis arī viens no sviestiem, man cilvēki ir pat taurējuši uz krastenes, lai gan tur vesela “jūra” ar auto brauc.

Nu tie ir tādi paši dauņi, kā pagriezienu nerādītāji un alkonauti, jābāž vienā maisā - kastrācija. Kā var nesaprast, ka ieskrējiena joslā nedrīkst stāvēt, tādēļ apstājies pirms un kā redzi, ka būs iespējams iekļauties satiksmē tā brauc uz joslas un spied grīdā, bet jā es nezinu kādēļ daudzi to nesaprot.

uupis 15.novembris 2023 11:39
0 0 Atbildēt

Jā un kur tu noslēpsi labās rokas likumu?

Ar to ir bēdu ieleja un trakāk kā ar virzienrādītājiem - lielais vairums pārliecināti ka priekšroka ir tam, kurš brauc taisni!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 3

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Latvijas dzelzceļa atbilde par elektrolīniju stabu maiņu - 72 miljoni eiro (+ VIDEO) 18

Portāla iAuto redakcija nosūtīja vairākus jautājumus Latvijas dzelzceļam, lai skaidrotu radušos situāciju, jo elektrolīniju nomaiņa ir dārgs process, un viena staba nomaiņa jau piedzīvota. Lasīt vairāk

 

Polija notriekusi tās gaisa telpā ielidojušus Krievijas dronus 1

Polijas bruņotie spēki naktī notriekuši mērķus, kas bija pārkāpuši valsts gaisa robežu, pavēstīja Polijas premjerministrs Donalds Tusks. Savukārt Polijas bruņoto spēku operatīvā vadība norāda, ka gaisa robežu pārkāpuši "drona tipa objekti" un vairāki no tiem notriekti. Lasīt vairāk

 

Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO) 8

Ar Lynk & Co 08 pirmo reizi braucām Zviedrijā. Tagad lielākais Eiropas tirgū pieejamais "links" sasniedzis Latviju - laiks vietējam testa braucienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti