Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par sabiedriskā transporta joslu Rīgā izmantošanu arī personīgajiem auto ar vismaz vienu pasažieri.
Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Rolands Ozoliņš. Viņš aicina uz izsvērtu un taisnīgu kārtību pašreizējo sabiedriskā transporta joslu izmantojumā Rīgā. Patlaban vietās, kur ir sabiedriskā transporta joslas, veidojas sastrēgumi, un tas nav labi dzīves kvalitātei pilsētā ne no iedzīvotāju ērtības, ne gaisa kvalitātes viedokļa.
Tāpēc, viņaprāt, jāmaina joslu prioritizēšana Rīgā un vietās, kur sabiedriskā transporta joslas izraisa sevišķi lielus sastrēgumus, joslas ir jāpārveido par parastām joslām, kas domātas visiem satiksmes dalībniekiem.
Ozoliņa ieskatā tā būtu lielākā daļa Rīgas esošo sabiedriskā transporta joslu. Pārējās šā brīža sabiedriskā transporta joslas Rīgā ir jāpārveido par koplietošanas joslām, kas paradzēta visiem transporta līdzekļiem, kuros atrodas vairāk par vienu cilvēku. Šāda kārtība autotransporta daudzuma regulēšanai un auto koplietošanas prioritizēšanai ir daudzviet pasaulē, un ir attīstītas arī tehnoloģijas, kā to kontrolēt un koplietošanas noteikumu pārkāpējus sodīt.
Idejas autors skaidro, ka autovadītāju vēlme un iespējas Rīgā pārvietoties vienlīdz ātri ar citiem satiksmesdalībniekiem patlaban tiek pārkāptas ar katru uzbūvēto sabiedriskā transporta joslu. Kopš Rīgā tika ieviestas jaunas sabiedriskā transporta joslas, blakus tām veidojas smagi sastrēgumi, kas pasliktina auto īpašnieku ikdienu un arī piesārņo gaisu, apgalvo iniciatīvas pieteicējs. Jāņem vērā, ka sabiedriskais transports nav risinājums itin visiem, un tam ir virkne objektīvu iemeslu. Tomēr pašvaldībai ir jārūpējas par visiem saviem iedzīvotājiem vienlīdzīgi.
Parakstus plānots iesniegt Rīgas domē.
Par iniciatīvu jau parakstījušies 14 cilvēki un to var izdarīt šeit.
Nu, ja būtu vismaz 3 pasažieri, tad varētu piekrist. Bet kungs ar madāmu (vai vecāks ar kinderu uz dārziņu) stūrēs uz biroju pa sabiedrisko, kavējot busu kurā ir 115 cilvēki? Nu ne taču.
Te piekrītu. Drīzāk jāskatās kur sab. transporta joslām posmus pirms krustojumiem pārtaisīt atpakaļ par parastajam joslām. Jo korķos bieži stāv tie kuriem krustojumā priekšā jāpagriežas pa labi. Autobusus un trolejbusus viņi tiešām neaizkavēs. Lai noskaidrotu šīs vietas, satiksmes organizētājiem nav ko sust birojos pie datora, bet sastrēgumu laikā jāapskata krustojumi klātienē.