Visi komentāri - Ar koplietošanas auto ceļu satiksmes negadījumus izraisa piecas reizes biežāk

Ar koplietošanas auto ceļu satiksmes negadījumus izraisa piecas reizes biežāk 15

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Gints Lazdiņš | 13.decembris 2023 14:29

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk- LTAB) apkopotā statistika liecina, ka 2023.gada pirmajos 10 mēnešos ar koplietošanas auto izraisīti 246 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg). Statistiski koplietošanas auto piecas reizes biežāk bijuši CSNg izraisītāji salīdzinājumā ar citiem vieglajiem transportlīdzekļiem.

Šī gada desmit mēnešos ar koplietošanas auto izraisīti jau 246 negadījumi: “Koplietošanas auto izraisīto CSNg skaits pieaug, bet vienlaikus pieaug arī apdrošinātais koplietošanas transportlīdzekļu autoparks. Salīdzinot šo gadu pret 2022.gadu, tas palielinājies gandrīz divas reizes, bet pret 2021.gadu – pat četras reizes. Līdz ar to, statistiski vērtējot redzam, ka situācija uzlabojas, tomēr koplietošanas auto izraisīto CSNg skaits joprojām ir augsts,” stāsta J.Abāšins.

Tuvojoties svētkiem, kas jau tāpat tradicionāli ir laiks, kad CSNg notiek biežāk, LTAB valdes priekšsēdētājs aicina koplietošanas auto izmantotājus būt atbildīgiem: “Lai arī modernās tehnoloģijas un to radītie pakalpojumi, tajā skaitā koplietošanas auto, ļauj mums būt daudz mobilākiem, vienlaikus jāpatur prātā, ka tie nevar tikt izmantoti neapdomīgi vai pat ļaunprātīgi. Aicinu svētku svinētājus nesēsties pie koplietošanas auto stūres alkohola reibumā, izvērtēt savas autovadīšanas prasmes intensīvā satiksmē ziemas apstākļos, būt atbildīgiem pret savu transportlīdzekli, kā arī respektēt citus satiksmes dalībniekus!”

 
Visi komentāri
 
Sergejs 13.decembris 2023 15:35
0 0 Atbildēt

"Aicinu svētku svinētājus nesēsties pie koplietošanas auto stūres alkohola reibumā"

 Alco lock nav lemts, nē? Sajūt sensors salonā promiles un neviens nekur nebrauc, tik vienkārši.

 Jā, zinu, pilots skaidrā, tik pasažieru krava jāizvadā, aga.

es 13.decembris 2023 16:22
2 1 Atbildēt

Secinājums! Par avārijas izraisīšanu jāievieš tiesību atņemšana. Tad koplietošanas auto braucējiem tiesības tiktu atņemtas 5 reizes biežāk! Un pārējiem būtu 5 reizes drošāk.

Nja 13.decembris 2023 21:21
0 0 Atbildēt

Da nē. OCTA jāpērk uz vadītāju, nevis mašīnu. Citur šis darbojas.

asd 13.decembris 2023 16:40
4 0 Atbildēt

Vai tad ne mācību auto? Tie pat 2x dienā tiek klapēti.

BMW 13.decembris 2023 16:48
6 0 Atbildēt

Cik negadījumu notiek brīvdienās un cik darba dienās! Mani novērojumi liecina, ka brīvdienās ir uzskatāmi vairāk tā saucamo svētdienas braucēju, kas īsti netver lauku un bieži nesaprot ko dara! Tāda sajūta, ka trūkst pieredzes, un ja vēl brauc ar svešu auto, pie kura nav pieradis, tad ir vēl trakāk.

imzz 13.decembris 2023 23:28
1 0 Atbildēt

Ka tikai vairums nav tie paši ikdienas braucēji, kuri brīvdienās veic atšķirīgu maršrutu nekā simtos reižu noslīpēto darbs-bode-mājas. Mūsdienās, ja nav sava garāža, nav jēgas nebraukt, jo sevišķi ziemā, auto no nebraukšanas cieš vairāk, nekā, ja tiktu lietots ikdienā.

PSRS laikā gan, ja no dzīvesvietas līdz kooperatīvajai garāžai varēja nokļūt pusstundā, tas vēl skaitījās tuvu, tāpēc daudzi svinīgi izbrauca tikai izejamās dienās.

Jūrmalnieks 14.decembris 2023 9:43
7 1 Atbildēt

Es arī pamanīju, ka brīvdienās cilvēki brauc nedrošāk un taisa stulbus manevrus. Ja brauc Bolt, Citybee vai Carguru mašīna pa Dubultu prospekta labo joslu, ir ļoti liela iespēja, ka kreiso pagriezienu uz Circke K šī mašīna veiks no labās jolsas, nevis kreisās! Gandrīz katras brīvdienas šajā vietā ir avārijas situācijas dēļ antiņiem, kas nezin kā jābrauc joslās un kāds stāvoklis jāieņem pirms manevra, nemaz nerunājot par pagriezienu rādīšanu. Otra brīvdienām raksturīga iezīme, kad koplietošanas auto brauc kreisajā joslā vienādā ātrumā ar labajā joslā braucošu auto, tieši blakus. Kas tiem cilvēkiem galvās darās, man nav saprotams. Darba dienās šādu braucēju nav un koplietošanas auto brauc adekvāti.

Krotow 14.decembris 2023 15:00
0 0 Atbildēt

Ņem vērā ka koplietošanas auto iebūvēts stukačs telemetrijas sūtīšanas "mammai" veidā. Ja brauksi ātrāk par konkrētajā vietā atļauto un ātri griezīsies, dabūsi "bonusu" pie rēķina. Ar to nācās iepazīties praksē, pāris reizes saņemot dubultu rēķinu. Šo uzsāka Fiqsy, taču domāju ka Bolt u.c. tagad arī to ieviesuši. Tāpēc nebrīnies par nomas auto kas brauc par lēnu vai griežās lēni. Vilkšanos kreisajā joslā un pagriezienu nerādīšanu tas, protams, neattaisno.

BMW 15.decembris 2023 8:29
0 0 Atbildēt

Fiqsy ir paranoiķu kantoris! Neviens cits tā nerīkojas kā viņi! Tur kur CityBee atsūtīs e-pastu ar tekstu, vairs "tā nedari, labi ja", Fiqsy tev jau iebliezīs banu tiklīdz noparkosi auto. 

Ar OX Drive, ja paātrināsies dinamiski, lai saprastu, ar ko tad tas EV atšķiras no ICE, tev vispār nekas nebūs! Viņi pat noteikumos raksta, ja patīk uzrāviens, vismaz izdves kādu sajūsmas skaņu! Es Fiqsy paredzu izbeigšanos pārskatāmā nākotnē! Uz Jūrmalenes diezgan bieži redz Bold Drive, City Bee un Carguru, kas brauc ar 120-130km/h. Tātad par +40 viņi nebano, bet ar Fiqsy tur uzreiz būs bans uz 2 gadiem. Man kāds reiz stāstīja, ka Fiqsy flote pirmajās darbības dienās esot zaudējusi ap 10 mašīnām, tāpēc arī tāda paranoja, kas nav atrunāta noteikumos.

Rexx 13.decembris 2023 23:01
0 0 Atbildēt

Tā būtu pareizi. Bet OCTA likums ir lobēts, ka atbildība ir auto īpašniekam.

Po 13.decembris 2023 23:41
3 0 Atbildēt

Tiem koplietošanas auto būtu jābūt vecām, mazjaudīgām grabažām, vai pat mopēdautomobiļiem.

Tagad tie ir interesanti visādiem egoistiem un pat neprašām...

Dēļ šiem te papildus augs octa cenas, paldies.

Vērotājs 14.decembris 2023 1:27
0 0 Atbildēt

Vispār šī ir ļoti nopietna lieta, jo eventuālais plānprātiņš ar koplietošanas auto var ievārīt daudz lielākas ziepes nekā tie, kas pārvietojas ar koplietošanas stāvdrāžiem. Vajadzētu vismaz gada stāžu, lai sēstos pie kopistiskā vāģa stūres.

iciks 14.decembris 2023 9:04
0 1 Atbildēt

Tas viss ir bleķis, mainiet attieksmi!

Toties cik reižu mazāk CO2, kā salīdzinot ar situāciju, ja šis cilvēks iegādātos savu auto un iemācītos braukt!

650 14.decembris 2023 11:07
5 0 Atbildēt

Tas tāds igauņu Nokijas paveids- latvijiešu MegaLohaTrons. Skrejriteņi tagad visus apdraud, un ar koplietošanas autodrazu brauc jebkurš Lohs un bez kādas reālas kontroles.Ņem tik un mauc.

Jūrmalā pa sStrēlnieku prosp šhitie te suudi vienulaik diendienā mauca uz visi +40 un pa jū-šosseju uz 150+.Vai nu klienti,vai kādi pārdzinēji no vienas vietas uz citu.Kāda tur vel nahhrer "iekšējā kontrole" - vieni meli un darbības imitācija. Boltu un Bandītu lielvalsts.Daiļā attapīgā Teslanomas Madāma tači ir izrēķinājusi- "mums" vēl esot "vajadzīgs" 150 tūkstoši šo te hlamu.

Jobo 14.decembris 2023 14:29
2 0 Atbildēt

Loģiski. 

Iebrauc upē un pēctam stāsta, ka navigācija vainīga.😂

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 4

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 6

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti