Visi komentāri - Lētāk nebūs - Latvijā no aprīļa pakāpeniski sāks ieviest jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu

Lētāk nebūs - Latvijā no aprīļa pakāpeniski sāks ieviest jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.decembris 2023 17:32

Latvijā no 2024.gada 1.aprīļa līdz 2025.gada vidum pakāpeniski ieviesīs jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kas tostarp daudzos gadījumos paredz maksas pieaugumu par braucienu, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

Direkcijā norāda, ka ceturtdien Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jauno reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kura stāsies spēkā pakāpeniski no 2024.gada 1.aprīļa līdz pat 2025.gada vidum.

Viens no jaunās tarifu un biļešu sistēmas veidošanas principiem ir tarifa izlīdzināšana autobusu pārvadājumos - paredzēts ieviest vienotu tarifu, lai izlīdzinātu esošās tarifu atšķirības starp dažādiem reģioniem un dažādas nozīmes maršrutiem, kur biļetes cena par vienu un to pašu veikto attālumu ir dažāda.

Vienlaikus no 2024.gada vidus tiks ieviesta biļete "Vilciens+", ar kuru varēs braukt īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta bez papildu maksas.

Savukārt, ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs no 21.brauciena, skaidroja direkcijā.

Tāpat turpmāk ar to pašu biļeti, kas iegādāta izmantošanai vilcienā "A" zonā, varēs braukt ar jebkuru vilcienu tās pašas zonas ietvaros. Savukārt ar biļeti, kas iegādāta jebkurā citā zonā vai ārpus tās, varēs braukt līdz jebkurai pieturai "A" zonas ietvaros pēc pasažiera izvēles.

ATD pārstāvji arī informē, ka pie autobusu vadītāja iegādātās biļetes turpmāk pasažieriem būs jāiegādājas par paaugstinātu maksu. Arī pie vilciena konduktora iegādātās biļetes būs par paaugstinātu maksu - piemaksa, iegādājoties biļeti pie vilciena konduktora, būs viens eiro.

Vienlaikus elektroniski iegādātās biļetes mobilajās lietotnēs un internetā pasažieriem būs lētākas, kā arī jaunajā tarifu sistēmā biļešu klāsts, pēc ATD minētā, būs vienkāršāks un pārskatāmāks - pasažieri varēs izvēlēties no astoņiem biļešu veidiem vilcienos un septiņiem reģionālajos autobusos.

Tāpat jaunajā tarifu sistēmā vilcienu un reģionālo autobusu biļešu klāsts būs salāgots, piemēram, reižu skaita biļete turpmāk būs pieejama gan vilcienos, gan autobusos.

ATD arī norāda, ka jaunajā tarifu sistēmā saglabāsies minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar valstspilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, noteiks minimālo braukšanas maksu, tostarp Rīgā tā būs 1,5 eiro, citās valsts pilsētās - viens eiro, bet ārpus valsts pilsētām - 0,7 eiro.

Vienlaikus, virzoties uz integrētu sabiedriskā transporta tīklu, braukšanas maksa reģionālajā sabiedriskajā transportā tiks salāgota ar braukšanas maksu valstspilsētās.

Tāpat ATD norāda, ka tarifa maksas izmaiņas mazos vai vidējos attālumos autobusos jaunajā tarifu sistēmā būs relatīvi nelielas un orientētas uz to, lai neradīto spiedienu uz pasažieriem, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, taču izmaiņu rezultātā ir arī atsevišķi gadījumi, kad pieaugums būs lielāks. Vilcienos tiks atceltas starpzonas, savukārt autobusos tiks ieviests zonu princips.

Piemēram, ja brauciens Rīga-Salaspils ar vilcienu šobrīd maksā 1,1 eiro, tad pēc jaunā tarifa cena būs divi eiro, bet brauciens ar autobusu šobrīd šajā maršrutā maksā 1,45 eiro, bet pēc jaunā tarifa ieviešanas maksa būs divi eiro. Savukārt, ja pasažieris izmantos 30 dienu biļeti, pieņemot, ka no 20 līdz 22 mēneša darba dienām pasažieris vilcienu izmantos 14 darba dienas, viens brauciens izmaksās 1,43 eiro.

Vienlaikus maršrutā Rīga-Sigulda vilciena biļetes cena šobrīd ir 2,1 eiro, bet pēc jaunā tarifa ieviešanas cena būs 2,5 eiro. Savukārt, braucot ar autobusu, šobrīd šajā maršrutā biļetes cena ir 2,5 eiro un arī pēc tarifu izmaiņām cena būs nemainīga. 

Vienlaikus maksa par braucienu ar vilcienu maršrutā Rīga-Liepāja šobrīd biļetes cena ir 7,4 eiro, bet turpmāk tā būs 8,9 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā šobrīd ir 8,65 eiro, bet turpmāk tā būs 10,4 eiro.

Tajā pašā laikā maksa par braucienu ar vilcienu maršrutā Imanta-Centrālā stacija (Rīga) šobrīd ir 0,9 eiro, bet maksa par  braucienu ar vilcienu maršrutā Imanta-Sarkandaugava patlaban ir 1,8 eiro, taču turpmāk maksa abos gadījumos būs 1,5 eiro.

Savukārt maršrutā Rīga-Talsi maksa par braucienu ar autobusu šobrīd ir 4,8 eiro, bet turpmāk tā būs 5,6 eiro, maršrutā Rīga-Bauska maksa par braucienu ar autobusu šobrīd ir 3,15 eiro, bet turpmāk tā būs 3,6 eiro, maršrutā Daugavpils autoosta-Krāslavas autoosta maksa par braucienu ar autobusu šobrīd ir 2,45 eiro, bet turpmāk tā būs 2,6 eiro, kamēr maršrutā Balvu autoosta-Alūksnes autoosta maksa par braucienu ar autobusu šobrīd ir 2,45 eiro un turpmāk būs 2,7 eiro.

Vienlaikus šogad decembrī pasažierus sāks apkalpot jaunie elektrovilcieni, savukārt 2024. un 2025.gadā atbilstoši jaunām kvalitātes prasībām pasažierus sāks apkalpot vēl septiņos Latvijas reģionālo autobusu maršrutu tīklos Latvijā.

Esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020.gada - pēdējās tarifu izmaiņās reģionālajos sabiedriskā transporta maršrutos veiktas 2020.gada 15.janvārī, kad visos reģionālās nozīmes pārvadājumos palielināja braukšanas cenu neatkarīgi no attāluma par 0,1 eiro. Vienlaikus vilcienu pārvadājumos biļetes cenai virs 1,9 eiro palielinājums tika noteikts par 0,2 eiro.

Tāpat ATD atgādina, ka darbs pie jaunas reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas sākās šā gada sākumā, un to noteica valdības sēdē pieņemtais lēmums, ar kuru Satiksmes ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumu par veicamajiem pasākumiem kompensācijas apjoma samazināšanai, lai risinātu jautājumu par papildu nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu segšanai.

Viens no risinājumiem bija pārskatīt esošo tarifa sistēmu un izstrādāt jaunu.

Jau ziņots, ka ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

 
Visi komentāri
 
es 14.decembris 2023 17:48
3 0 Atbildēt

Kautkā jau tos nošķiltos busus jāatpelna! Un ir tikai ziemas sākums...

0pis 14.decembris 2023 18:25
0 0 Atbildēt

Pasažieru ērtībai 70 centu biļetes cena tiek apaļota uz 1.50

Un tā nudien ir ērtāk - pa dienu sanāk apaļi 3, nevis bezjēdzīgie 1.40 un nekādi centi pa kabatām nemētājas. Labi izdomāts 👍

Krotow 15.decembris 2023 11:47
0 0 Atbildēt

Ja vēl pensiju no 400 uzceltu uz 1000...

0pis 15.decembris 2023 11:51
2 0 Atbildēt

Pensionāriem nav jākulstās apkārt, bet jāsēž mājās un jākomentierē inernetā. Pēdējo braucienu apmaksās jau citi.

Sergejs 15.decembris 2023 16:12
0 0 Atbildēt

Sņemot penciju tu apzodz valsti😉

BMW 15.decembris 2023 8:18
2 0 Atbildēt

Vajag strādāt pie dzelzceļa tīkla attīstības un sūtīt tos Šķēls busus dillēs!

True to me 15.decembris 2023 14:25
0 0 Atbildēt

Neērti autobusi (tie ar sarkano krāsojumu), cieti sēdekļi, kājām vietas nav, nestabila gaita, jūt katru mazāko bedrīti un pagriezienu un vēl gaudo pie katras pieturas. Man patika nordeka autobusi nevis šitie lētie sū*i. Un vēl cels cenas? Braucu ar mašīnu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 3

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 5

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti