Visi komentāri - LDz: Sniegotos laikapstākļos dzelzceļa infrastruktūras darbībai ievērojami elektroenerģijas taupības pasākumi nav iespējami

LDz: Sniegotos laikapstākļos dzelzceļa infrastruktūras darbībai ievērojami elektroenerģijas taupības pasākumi nav iespējami 5

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 5.janvāris 2024 16:03

Sniegotos laikapstākļos dzelzceļa infrastruktūras efektīvai un drošai darbībai ievērojami elektroenerģijas taupības pasākumi nav iespējami, aģentūrai LETA skaidroja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

Vienlaikus LDz pārstāvji norādīja, ka ziemā viens no lielākajiem elektroenerģijas patēriņa avotiem ir sliežu ceļu pārmiju apsilde, papildinot, ka sniegotos laikapstākļos, kādi tie ir patlaban, bez pārmiju apsildes nav iespējams nodrošināt vilcienu kustības nepārtrauktību.

Tomēr atbildīgās struktūrvienības, piemēram, veicot maršrutu pārskatīšanu, var samazināt elektroenerģijas patēriņu uz pārmiju apsildi, ja būtiski netiek ietekmēta vilcienu satiksme, atzīmēja LDz pārstāvji.

Kompānijā arī skaidroja, ka LDz dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai izmanto iegādāto elektroenerģiju par biržas cenu un periodos, kad elektroenerģijas cena ir augsta, tiek meklētas iespējas patēriņu samazināt.

Iepriekš ar nolūku taupīt elektroenerģiju LDz ir uzstādījusi mūsdienīgu āra apgaismojumu, kā arī izslēgusi dekoratīvo apgaismojumu uz dzelzceļa tilta Rīgā un Jelgavā, ieslēdzot to vienīgi svētku laikā.

LETA jau rakstīja, ka piektdien "Nord Pool" biržas elektroenerģijas cena Latvijas reģionā no plkst.8 līdz 12, kā arī no plkst.15 līdz 17 pārsniegs vienu eiro par kilovatstundu (kWh) bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Tāpēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) aicina iedzīvotājus, kam noslēgti elektroenerģijas pakalpojuma līgumi par biržas cenu, turpmākās dienas pievērst uzmanību elektrības patēriņam.

Jau ziņots, ka LDz koncerna konsolidētais apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet koncerns strādāja ar 730 000 eiro zaudējumiem pretstatā peļņai pērn.

Vienlaikus LDz māteskompānijas neto apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, savukārt LDz zaudējumi 2023.gada deviņos mēnešos pieauga un bija 14,415 miljoni eiro.

Tāpat ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

 
Visi komentāri
 
0pis 6.janvāris 2024 11:34
1 0 Atbildēt

Var tak vilcienu biļešu cenas mainīt līdzi elektrības biržas cenām. Vakar biļete 1.50, šodien 2.30, rīt 2.05

650 7.janvāris 2024 0:36
0 1 Atbildēt

Elektriskais Lohatrons tikai tik tikko sācis uzņemt abgriezienus (rpm). jauns.lv/raksts/zinas/...apsilda-salonu ..."Rīgas Satiksmes" jauno elektroautobusu baterijas aukstajā laikā ātrāk izlādējas, tāpēc tos laiž salīdzinoši īsajos maršrutos. Elektroautobusos vienalga lej dīzeli, jo ar to apsilda salonu. Ja apsildi veiktu tikai ar elektrobateriju, tā jauda par trešdaļu samazinātos, līdz ar to arī nobraucamā kilometrāža. 

Elektroautobusi nespētu bez papildu uzlādes nobraukt pilnu darbadienu Rīgas garākajā maršrutā - 3.autobusa līniju, taču uzlāde prasa četras stundas, - vēsta kanāla 360TV raidījums "Ziņneši".

0pis 7.janvāris 2024 9:30
0 0 Atbildēt

Interesanti - vai lādēšana atstās iespaidu uz reisu biežumu? Vai varēs braukt visu dienu vai pa vidu taisīs, kā tur teica, tehnoloģisko pauzi.

Un nekādu nakts autobusu - naktī cilvēkiem ir jābrauc, bet busiem jālādējas.

ZZZZ 7.janvāris 2024 17:20
0 0 Atbildēt

Lai pieturās ierīko indukcijas lādētājus. Pie viena sniegs tur nokusīs un nebūs jābuksĒ.

Jumu 7.janvāris 2024 19:44
0 0 Atbildēt

Kāds pie mums dzelzceļa elektroenerğijas patēriņš? Ja kravu pārvadājumi tiktu veikti ar elektrovilci, tad jā. Bet šie elektrovilcieni tie paši tramvaji vien ir , tikai nedaudz lielāki. Vai ar elektroenerğiju situācija ir tik bēdīga, ka visu laiku par to vien jāpiemin? 🚂🚂🚂🚂

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 2

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 5

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 

Uzvedas agresīvi un izraisa avāriju (+ VIDEO) 10

Video autors raksta, ka vecākā BMW vadītājs uzvedies agresīvi, galu galā pazaudējot vadību un izraisot avāriju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti