Visi komentāri - Briškens: viens no variantiem ir remontēt un atgriezt satiksmē vecos vilcienus

Briškens: viens no variantiem ir remontēt un atgriezt satiksmē vecos vilcienus 26

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 26.janvāris 2024 16:54

Viens no rezerves variantiem pasažieru pārvadāšanai pa dzelzceļu ir remontēt un atgriezt satiksmē vecos vilcienus, raidījumā "Spried ar Delfi" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Viņš norādīja, ka veco vilcienu remontēšanai un atgriešanai satiksmē ir nepieciešamas milzīgas investīcijas vairāku miljonu eiro apmērā, tomēr ministrs sacīja, ka šāda iespēja tiek apsvērta un viņš saprot, ka ir vajadzīgs plāns "B".

"Es nezinu, kas notiks ar šiem vilcieniem. Es ceru uz to labāko. Mēs esam iedevuši Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" termiņu divu mēnešu laikā nodrošināt 95% uzticamību šiem vilcieniem. Ja tas netiks nodrošināts, iespējams, būs nepieciešams šis rezerves variants, lai atgrieztos kaut vai pie vecajiem vilcieniem," norādīja Briškens.

Tāpat viņš sacīja, ka šobrīd šis rezerves variants tiek gatavots un, visticamāk, ministrs vērsīsies valdībā ar pieprasījuma līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, lai "Pasažieru vilcienam" būtu iespējams veikt šos kapitālos remontus, lai nepieciešamības gadījumā tos varētu atgriezt apritē.

"Tas ir viens no variantiem," minēja Briškens.

Tāpat viņš piebilda, ja nebūs sasniegts 95% uzticības rādītājs, būs jāsāk runāt arī par iespēju atdot jaunos vilcienus "Škoda Vagonka" atpakaļ ražotājam.

"Mēs kā Latvija netaisāmies samierināties ar "brāķi", ja tas tiešām būs tāds "brāķis", ko nav iespējams salabot," uzsvēra ministrs.

Jau ziņots, ka Briškens ir uzdevis organizēt pilna apjoma ārēju auditu, lai izvērtētu jauno pasažieru elektrovilcienu iepirkumu procesu. Ministrs vēlas, lai tiktu vērtēta tehniskās specifikācijas sagatavošana, vilcienu pieņemšana, ekspluatācijas sākšana un iesaistīto personu atbildība.

Tāpat ziņots, ka trešdien, 24.janvārī, "Pasažieru vilciena" padome paziņoja par atkāpšanos no amata, savukārt ceturtdien, 25.janvārī, "Pasažieru vilciena" akcionāru sapulcē apstiprināta kompānijas pagaidu padome.

2023.gada decembra vidū "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
Janeks90 26.janvāris 2024 18:18
1 0 Atbildēt

Klasika...

msh 26.janvāris 2024 19:18
8 3 Atbildēt

Kas par nahuj? Vecie apzināti tikai nopisti līdz kliņķim lai knapi izvelk līdz jaunajiem?

Kanibaals 28.janvāris 2024 12:57
0 0 Atbildēt

Nē. Tur apzināti tika nopisti, lai aizbildinoties ar detaļu nepieejamību varētu turpināt iepirkt no Krievijas motorus un citas detaļas saņemot par to otkatus. Vagonka arī tika izvēlēta ņemot vērā iestrādātās shēmas.

Nja 26.janvāris 2024 19:22
15 0 Atbildēt

Bet tikai tad, ja vilcienu vagonos saliekam tos, kas nespēja uztaisīt šo iepirkumu, ar visiem priekšniekiem un ministriem. Cik nu viņi bijusi padsmit gadu laikā.

0pis 26.janvāris 2024 20:04
2 0 Atbildēt

Es teiktu - uzreiz atjaunot šaursliežu dzceļu tīklu, kas starpkaru periodā Latvijā bija dikten attīstīts. Un sūtīt dirst gan (balt)krievus, gan čehus un visus pārējos.

msh 26.janvāris 2024 21:49
1 3 Atbildēt

Muļķības ir ne tikai tava posta gali, bet arī vidus. Ir salīdzinoši neliels attīstīto valstu skaits, kurās šaursliede ir, vai bija, pamata platums - bet visur citur tās loma bija - šaursliežu pievedceļi platsliežu dzelzceļiem. Latvijas teritorijā tas bija sevišķi uzkrītoši.

Manējais nesaprot 26.janvāris 2024 20:54
1 0 Atbildēt

Tas jaunais ir vecais un tas vecais ir jaunais?

opelis 26.janvāris 2024 20:55
6 2 Atbildēt

Rīgā ar jaunajiem ebusiem arī esot problēmas. Davai, laižam reisā Ikarusus. Un Orbānam priecīgāk būtu....

msh 26.janvāris 2024 21:45
4 1 Atbildēt

Veco ikarusu vairs nav, un jaunu ikarusu arī vairs nav, jo to fabriķi pirms pārdesmit gadiem nopirka kaut kāds rietumu ražotājs un aizklapēja ciet.

Nja 27.janvāris 2024 13:01
2 0 Atbildēt

Kāda tieši problēmas? Akumulators netur kā vasarā? Ta jau gluži nav problēma, tā tas ir un tikai loham par to ir izbrīns.

Jēkabs no RIGAS 26.janvāris 2024 21:09
0 0 Atbildēt

Protams var pilnība visu,,Bet lētāk ir pašiem  izgatavot jaunus   ADUGAVPILĪ

Krotow 26.janvāris 2024 22:02
1 0 Atbildēt

Tajā rūpnīcā kur pēc pašu daugavpiliešu teiktā vadošie starperi baidās no jebkā kur startējot nav kurbulis jālieto?

Kādiem 27.janvāris 2024 12:40
5 1 Atbildēt

gan kaitniekiem jābūt,  ja pie apstākļa,  ka mums RVR, mēs pērkam vilcienus no čehiem  ????????

Vakar pat redzēju  pajaunu  RVR dīzeļvilcienu. Nekāda vaina  !

Ā 27.janvāris 2024 12:46
1 0 Atbildēt

garām laikam    Nets ziņo. ka RVR esot sakoprimitēta,  piederot velns zina kam un laikam vairs vispār neeksistē

Pļurkt 27.janvāris 2024 15:03
10 3 Atbildēt

Latvānijai labāk bija pilnībā iznīdēt RVR, nekā to pabalstīt!!!

0pis 27.janvāris 2024 15:17
2 2 Atbildēt

Atkal jau vienam fantomsāpes par RVR, RRR, VEF un Seļhozmaš.

Pļurkt 27.janvāris 2024 16:43
14 3 Atbildēt

Latvānijā visus tevis nosauktos izsaimniekoja, sagrieza metāllūžņos, naudu pārdzēra, to vietā uzslēja "dižpārdokļus", bet Čehijā strādā gan Vogonka, gan Škoda, gan vesela jūra citu rūpnīcu!

Kanibaals 28.janvāris 2024 13:01
2 2 Atbildēt

Nevis izsaimniekoja, bet aizvērās robežas un dzenāt šurpu turpu detaļas komplektēšanai vairs nebija ekonomiski lietderīgi. Pajoliņ, ceru tev mājās ledusskapis Snaige un radio no VEF. Škoda ir zem VW.

Sergejs 29.janvāris 2024 13:52
0 0 Atbildēt

Man mājās ir Snaige. Strādā bez vainas 15+ gadus

Otrā mājā ir saldētava Snaige, kas strādā bez vainas 5 gadus un tika pirkta jo slavenāis Liebherr noklājās trešajā dienā.

Ko nu?

Kanibaals 29.janvāris 2024 14:15
0 0 Atbildēt

Tu ir Pļurkt?

Trollītis 27.janvāris 2024 18:56
2 0 Atbildēt

Manuprāt,zem vecajiem vilcieniem slēpjas cits stāsts.Ne jau tie tā nobrēkti,ka nevar pabraukt un atkal vajag miljonus lai sataisītu.Drīzāk jau tie piesolīti kādam shēmotājam,un pat naudiņa par tiem saņemta un notrallināta....reversā vairs nevar pasākumu ielikt,tad nu atrunājās te visādos veidos.

topinamburs 28.janvāris 2024 9:31
3 0 Atbildēt

shēma numur nākošā. Aizvakar vecās eļektričkas vēl ripoja, šodien bez dažiem miljoniem vairs nekust.

Satiksmes eksperts 28.janvāris 2024 13:13
2 0 Atbildēt

🤣🤣🤣🤣

Jobo 28.janvāris 2024 17:03
5 0 Atbildēt

Nē nu forši. Iztērēja miljonus par jauniem vilcieniem. Un pēctam vēl tērēs miljonus veco vilcienu remontam. Un vainīgo atkal nav. S*kas.

wons 28.janvāris 2024 19:24
0 0 Atbildēt

Vecie, šaursliežu vilcieni

ZZZZ 29.janvāris 2024 7:05
5 0 Atbildēt

Deputātu glābējs kas apbrauc stāvošos vilcienus pa auto ceļu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 26

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Veicot satiksmes uzraudzību ar dronu, konstatēti 18 pārkāpumi (+ VIDEO) 3

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Ziemeļkurzemes iecirkņa amatpersonas aizvadītajā nedēļā uzraudzīja ceļu satiksmes drošību, izmantojot bezpilota lidaparātu jeb dronu. Satiksmes uzraudzība ar dronu veikta Kuldīgas, Talsu un Ventspils novadot, kopumā konstatējot 18 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus. Lasīt vairāk

 

Panevēžas autodromā notiks elektroauto 24 stundu izturības sacensības. Sacentīsies arī Baltijas auto žurnālistu komandas 1

12. un 13. septembrī Panevēžā, Lietuvā tiks aizvadītas “Eldrive 24H EV Race” autosacīkstes elektriskajiem spēkratiem. Baltijas auto žurnālisti startēs ar "Renault 5 E-Tech". Lasīt vairāk

 

420 km un uzlāde 20 minūtēs: Volkswagen ID.Cross jau nākamgad (+ FOTO) 11

Volkswagen parādījis koncepta ID.Cross attēlus, atklājot, ka sērijveida modelis pirmizrādi piedzīvos 2026. gadā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti