Pašvaldība piešķirs līdzfinansējumu 5,8 miljonu eiro apmērā sešu pilsētas sabiedriskā transporta savienojuma punktu jeb mobilitātes punktu būvprojekta izstrādei un izbūvei dzelzceļa stacijās "Bolderāja", "Dauderi", "Sarkandaugava", "Šķirotava", "Zemitāni" un "Ziemeļblāzma".
Projektu paredzēts īstenot par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda līdzekļiem, investējot videi draudzīgos uzlabojumos Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā.
Kopējās ar mobilitātes punktu projekta īstenošanu saistītās izmaksas ir 33,4 miljoni eiro. No tām 27,6 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansējums un 5,8 miljoni eiro ir Rīgas pašvaldības līdzfinansējums, kas nepieciešams pievienotās vērtības nodokļa segšanai.
Šī projekta ietvaros tiks veikta sešu dzelzceļa staciju - "Bolderāja", "Dauderi", "Sarkandaugava", "Šķirotava", "Zemitāni" un "Ziemeļblāzma", piegulošās teritorijas labiekārtošana, nodrošinot dzelzceļa stacijas platformas savienošanu ar esošo satiksmes infrastruktūru. Primāri paredzēts izveidot satiksmes infrastruktūru gājējiem, velobraucējiem un mikromobilitātes rīku lietotājiem, sabiedriskā transporta infrastruktūru, sekundāri pie savienojuma punktiem paredzēts nodrošināt piebraukšanu automašīnām ar iespēju īslaicīgi apstāties, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu vidi un dzīves apstākļus apkārtējās teritorijas iedzīvotājiem.
Vienlaicīgi ar projekta pieteikuma iesniegšanu Centrālajā līgumu un finanšu aģentūrā Publiskās infrastruktūras attīstības pārvalde uzsāks būvprojekta izstrādi.
Paredzēts, ka būvprojekta izstrāde noslēgsies 2024.gada beigās un mobilitātes punktu izbūve tiks veikta 12 mēnešu laikā no būvdarbu uzsākšanas. Lai projekta risinājumos iespēju robežās iekļautu visus nosacījumus, kas nodrošinātu savienojuma punktu veiksmīgu integrēšanu pilsētvidē, būvprojekta izstrādes laikā pašvaldība aicinās rīdziniekus iesniegt savus priekšlikumus.
Ja tērē tādu naudu, tad loģiski būtu par iebraukšanu dziļāk pilsētā ņemt 5-10 euro dienā. Citādi nav jēgās no tiem punktiem, visi tāpat brauks pa pilsētu un nauda būs izdota veltīgi.
Kā jau īstenam komunistam - vajag nevis uz labāko, bet alternatīvu vēl sūdīgāku....paskaties labāk kā lieto pilsētas dzelzceļa stacijas - iekāpt reizēm grūti Zasulaukā, Imantā Brasā un citur...pirms kko muldēt un savu naratīvu stumt. Bolderājā 3 autobuss ir lēns (dalēji dēļ "idiotiskās" Daugavgrīvas šosejas) un mūždien pilns.
P.S. es domāju, ka mūžīgie auto nīdēji, kaut vai slēptie, ir vienkārši jāizbano no auto portāla. Lai pierakstās pie pilsētas cilvēkiem sektantiem !
Tev kā jau īstenam komunistam - vajag nevis uz labāko, bet izbanot....nu paldies, ka ne pielikt pie sienas 😊
Ja būtu vairāk ar-vilcienu-braucēju gan jau kursētu biežāk vai garāki sastāvi. Visu jau var risināt, protams, ja tas vilciens kādam ir vajadzīgs. Un ja tas kursē nevis stāv.
Atkal, ka tikai pademogoģizēt....vēl neviens vilciens vēl na vaizgājis, bet jau vajag paspaidīt auto vadītājus, kaut nav braucēju trūkuma problēma...tas, ka kasīti vajag papildināt vai arī savu nepatīku pret braucējiem izrādīt, tas jau nu gan.
Te arī mana rosinājuma būtiba - ja nepatīk braucēji un tie jāapgrūtina, tad nevajag apgrūtināt citus autovadītājus ar šiem murgiem. tam ir savas "domubiedru" grupas, kur spiegs aiz prieka, šeit tomēr ir iauto nevis pilsēta cilvēkiem (bez auto).
Nu, daudzu braucēji arī domā, ka 1) būtu labi ja varētu izbraukāt centru ar sabiedrisko un auto tai laikā lai stāv nomalē īpaši ja ir atlaides sabiedriskajam 2) būtu labi ja no ielām aizvāktu tos kas brauc aiz iedomas, nevis vajadzības pēc - ielas būtu tukšākas, satiksme - ātrāka
būtu tantei riteņi, būtu tramvajs.
Nesaprotu, kur ir problēma, ka auto stāv nomalēs, ja reiz ķērc, ka centrā slikts gaiss.
Kas noteiks vajadzību vai iedomas ? Patiesības ministrija ?
Eiropā ir dažādi risinājumi: vai nu atbilstība noteiktām emisiju normām vai iebraukšanas maksa visiem, vai konkrēta vecuma auto.
Rīgā gan jau pietiktu, ja uzliktu ierobežojumu iebraukt teiksim vecākiem par Euro5 auto...
Vai līdz 10 gadus veciem bez maksas, vecākiem tie 5 līdz 10 eur dienā
Ja tu risinātāj neesi manījis, tad raksts ir par vilciena pieturām, savus "risinājumus" vari pietaupīt pilsēta cilvēkiem sektantu sanāksmēm !
Kā Londonā, kur UELZ zonā drīkst iebraukt tikai vismaz Euro 4 bendzīna un Euro 6 dīzeļu automobīļi. Un ta vēl šajā zonā ir jamaksā dienas nodeva £12.50.
Visi citi drupaki nedrīkst pat tuvoties... 😂 Bet nu pie mums nereāli.. par cik 60% braukā ar 10+gv dīzeļu drupakiem nekur tālāk par savu tipveidu dzīvokli netiktu un valsts apstātos! 😅
Jā jā, vajadzēja papētīt kā briti tās ULEZ kameras nost zaģēja un kā tas prožekts buksē....un beigās arī pašiem britiem parunāties, kā visi Londonas ULEZ kvēlie atbalstītāji - dīvanos pirdēji pēc tam par "tīro gaisu" samaksā visiem izsauktajiem pakalpojumiem un meistariem.
Jeb gudri dirst nav malku cirst !
😅 Pie mums jau arī, parādoties pirmajiem stac. radariem, netrūka indivīdi, kuri bija neapmierinati(bet par ko?), tos aizdedzinot utml...
Diemžēl tādi plānprātiņi pasaulē netrūkt, kuri domā ka viņiem ir tiesības un pienākumu nav.