No šodienas iebraukšana Jūrmalā maksās trīs eiro, aģentūru LETA informēja pašvaldības pārstāve Elita Cepurīte.
Iebraukšanas maksa Jūrmalas īpaša režīma zonā būs trīs eiro līdzšinējo divu eiro vietā un iebraukšanas maksa būs spēkā visu gadu, kā tas bija līdz 2013.gadam.
Noteikumi kūrortpilsētā mainīti, lai mazinātu ik gadu pieaugošo satiksmes intensitāti un stimulētu braucējus izmantot videi draudzīgākus transporta veidus, pauž pašvaldībā.
Caurlaižu režīms Jūrmalas kūrortpilsētā ir kopš 1996.gada, un tikai kopš 2013.gada tas bija atcelts ziemas sezonā.
Nodevu nemaksā un bez caurlaides īpaša režīma zonā Jūrmalā var iebraukt elektromobiļi un CSDD reģistrētie transportlīdzekļi, kas pielāgoti vadītājam invalīdam.
Deklarēto jūrmalnieku īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekļiem caurlaides tāpat kā līdz šim būs bez maksas. Nemainīga paliks arī ilgāka termiņa iebraukšanas caurlaižu maksa: nedēļas caurlaide 7 dienām maksās 10 eiro, mēnesim (30 dienām) - 31 eiro, trīs mēnešiem (90 dienām) - 55 eiro. Caurlaide visam gadam (365 dienām) maksās 180 eiro, kas ir 0,49 eiro dienā, pusgadam (180 dienām) caurlaide maksās 107 eiro, bet 270 dienām - 150 eiro.
Iebraukšanas maksa Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā ir spēkā kopš 1996.gada. No 2013.gada rudens tika atcelta nodeva rudens un ziemas periodā. Visu gadu autostāvvietas Jūrmalas pilsētas teritorijā vietās, kur atļauta autotransporta novietošana, ir bez maksas, izņemot privātās autostāvvietas.
No 1996.gada nodeva vienreizējai iebraukšanai bija viens lats, no 2014.gada - divi eiro. Nodevas apmērs nav mainīts kopš 2014.gada.
No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaita pilsētas pamatbudžetā un izlieto tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, skaidro pašvaldībā.
Ieņēmumi no iebraukšanas nodevas 2023.gadā ir 2,87 miljoni eiro.
Nu tad lai arī sēž savā Jūrmalā. Ok, saprotu vasaras sezonā, bet ziemā? Tur jau tā tikai vējš svilpo un smiltis dzenā! Lai tak liek uzreiz 20Eur, tad tiešām reti kas brauks
Tā jau ir sīknauda, ja salīdzina ar Rīgas reketieriem:
"Mēneša abonements nodrošina tā lietotājam iespēju izmantot RP SIA „Rīgas satiksme” pašvaldības maksas autostāvvietas visās tarifu zonās. Abonementa maksa par tiesībām lietot maksas autostāvvietu atbilstoši Rīgas domes saistošo noteikumu nr.206 nosacījumiem ir 250 EUR (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) mēnesī."
Novietot mašīnu Rīgā maksā EUR 8,3 dienā, kamēr Jūrmalā EUR 0,49. Par ko raudiens? Jūrmala par iekasēto naudu nodrošina bezmaksas sabiedrisko transportu Jūrmalā, kā arī apmaksā Jūrmalniekiem vilcienu uz Rīgu, lai mazinātu sastrēgumus Rīgā! Ko Rīga pērk rīdziniekiem par iekasētajiem 8,3 euro dienā, ja neskaita lepnu dienesta auto Rīgas Mērim.
Kapēc Ogre tādu maksu nevar likt?
Vai piemēram Iecava un Bauska?
Un vai tad Ogrē nav nevienas bezmaksas stāvvietas?
Vienkārši Jūrmalas deputātiem vajag vel piķi un viss.
Ja Ogre vai Bauska izpildīs minimālo normatīvu, lai kvalificētos kā kūrorts, tad noteikti var likt maksu. Tas tak bija jau izrunāts - vajag lai pilsētā ir dziednieciski dabas resursi (vismaz dīķis, birztala) un ir pieejama kāda ārstniecības iestāde (nav teikts ka jābūt lielai). Tāpēc jā, tikai darīšanas vaina.
+1. Juridiski 'pilsēta' nedrikst ko tādu darīt, bet 'kūrortpilsetas' statusam ir cits statūts, ka pasvaldība jau var ko tādu prasīt.
Protams ir arī jānodrošina pilsētas apvedceļš, lai piemēram tranzīta satiksmei nebūtu obligāti jābrauc un jāmaksā. Jeb būtu izvēle.
Viss parējais - BEIDZOET ČĪKSTĒT! NEVIENS NESPIEŽ BRAUKT UZ JŪRMALAS CENTRU UN MAKSĀT 3€ 😉 Mums Latvijā krasta līnija ir ļoti gara un netrūkst kur vari smiltīs apgulties arī 'bezmaksas!'
Kur tev Ogrei apvedceļš? Vainu brauc cauri, vai dzīvo Ogrē. Tas % kas te brauc ciemoties ir minimāls.
Tak 'Tīnužu' šoseju taisīja tieši tāmdēļ! Un sanāk, ka skaitās, kā apvedceļš, lai ja brauc uz Jēkabili, Daugavpili, Rēzekni u.t.t.... nav jātriecas cauri Iksķiles, Ogres, Lielvārdes centram, radot bezjedzīgus sastrēgumus uz tranzīta reiķina... 😉
Visai stiepjams jēdziens Tīnūžu šoseja. Ta der tikai tiem kam
Vajag no Rīgas līdz Koknesei un tālāk. Salaspils, Ķegums, Lielvārde utt. Jūrmalai skaisti var apbraukt gar malu apkārt, viņa nekam nav vajadzīga. Ogrē ir novada centrs. Kā jūs gudrie iedomājas to? Tāda Jūrmala 100 gadus kādam vajadzīga, manis pēc kaut 10€ prasa. Neesmu tur biji jau n gadus.
Pie tam Ogrē ir piekrastes linija pie Daugavas ar pludmali. Kūrorts.
Neesmu redzējis sastrēgumus pie iebraukšanas Ogrē!
Siguldā gan ir redzēti un pat varētu apsvērt maksu par iebraukšanu Siguldā, Zelta rudens laikā!