Šodien pēcpusdienā Volvo Latvijas tirgum prezentēja savu jaunāko un mazāko modeli klāstā - mazās klases elektrisko krosoveru EX30. Ar šo modeli Volvo arī grasās uzrunāt plašāku pircēju loku, jo EX30 nu ir arī cenā pieejamākais Volvo modelis, konkurējot ar Peugeot, Opel u.c. šī segmenta elektriskajiem automobiļiem.
Būtībā Volvo EX30 ir tiešs radinieks tādiem Geely grupas automobiļiem, kā Smart #1 un Zeekr X, kas būvēti uz Geely SEA platformas. EX30 būs pieejams 3 dažādās versijās:
- Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 51 kWh bateriju, 344 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.7s;
- Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 480 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.3s;
- Divu motoru - ar 427 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 460 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 3.6s.
Mazākā baterija pieļauj uzlādi līdz 135 kW, savukārt lielākā 153 kW. Cenas sākas no 38 850 EUR par bāzes versiju. Vienmotora EX90 ar lielāku bateriju maksā no 44 150 EUR, savukārt jaudīgākā versija sākot no 50 350 EUR. Volvo šim modelim piedāvā trīs aprīkojuma līmeņus - Core, Plus un Ultra. 427 Zs auto pieejams tikai Plus un Ultra komplektācijās. Cenā iekļauta 5 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija, kurā iekļautas arī bezmaksas obligātās apkopes. EX30 Latvijā jau ir iespējams iegādāties. Paredzamais gaidīšanas laiks no 6 līdz 9 mēnešiem.
Izmēri
- Garums: 4233 mm
- Platums: 1836 mm
- Augstums: 1555 mm
- Klīrenss: 165 mm
- Riteņu bāze: 2650 mm
- Pagrieziena radiuss: 11 m
- Bagāžnieks: 318 - 904 litri
- Pašmasa: 1766 - 1885 kg
- Pieļaujamais ūdens caurbraukšanas dziļums: 500 mm
EX30 arī iezīmē jauno Volvo dizaina valodu, kas būs redzama arī citos turpmākajos modeļos. Īpaši tiek izcelti citādāk segmentētie lukturi (tie joprojām saglabā t.s. “Tora āmuru” siluetu) un minimālistiskais salona iekārtojums, kur funkciju vadība un informācijas attēlošana atstāta centrālā ekrāna ziņā. EX30 gadījumā tas ir 12.3 collas liels, ko darbina Android operētājsistēma. Tāpat automobilis aprīkots ar telemātikas sistēmu, kas nodrošina daudzveidīgu savienojamību, 5G sakarus, attālinātu automobiļa pārvaldību un automātiskus atjauninājumus, kas plānoti 4 reizes gadā.
Ar šo modeli Volvo ir atteicies no ādas izmantošanas salona apdarē, tā vietā pārstrādāti un atjaunojami materiāli. Jaunums Volvo modeļos ir ambientā apgaismojuma regulēšanas iespējas. Gan apgaismojums, gan salona noformējums veidots iespaidojoties no Skandināvijas dabas (pārsvarā gaišos toņos). Paneļu pēc izvēles dekori veidoti no lina auduma, pārstrādātiem plastmasas logiem vai džinsu auduma. Priekšējās durvīs vairs nav atrodami skaļruņi, to vietā izveidota t.s. Soundbar akustiskā sistēma zem priekšējā vējstikla. Vidējā un dārgākajā komplektācijā pieejama Harman Kardon 9 skaļruņu sistēma.
Pirmie iespaidi par salonu kopumā neliek vilties. Tas ir gaumīgi iekārtots un šķietami kvalitatīvi samontēts. No pārstrādātajiem materiāliem veidotā apdare ir taustei patīkama (pat arī cietā plastikāta detaļas). Tiesa, neuzrunā tas, ka fizisku slēdžu esamība salonā ir reducēta līdz minimumam - teju viss iestrādāts skārienjutīgajā info sistēmā. Tā vismaz ir ātrdarbīga un saprotama galveno funkciju veikšanai. Sānu logu atvēršanas slēdži novietoti viduskonsolē, kur no VW aizgūts neveiklais risinājums, kad ar 2 slēdžiem kontrolē četrus logus. Taču joprojām Volvo firmas zīme ir ērtie sēdekļi - gan priekšā, gan aizmugurē. Otrajā rindā gan jārēķinās ar salīdzinoši ierobežotu vietu kājām.
Lasu Volvo, bet redzu Zeekr X citā ietinamā papīrā.