Visi komentāri - Volvo Rīgā iepazīstina ar elektrisko krosoveru EX30 (+ foto)

Volvo Rīgā iepazīstina ar elektrisko krosoveru EX30 (+ foto) 15

 

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 1.februāris 2024 21:15

Šodien pēcpusdienā Volvo Latvijas tirgum prezentēja savu jaunāko un mazāko modeli klāstā - mazās klases elektrisko krosoveru EX30. Ar šo modeli Volvo arī grasās uzrunāt plašāku pircēju loku, jo EX30 nu ir arī cenā pieejamākais Volvo modelis, konkurējot ar Peugeot, Opel u.c. šī segmenta elektriskajiem automobiļiem. 

Būtībā Volvo EX30 ir tiešs radinieks tādiem Geely grupas automobiļiem, kā Smart #1 un Zeekr X, kas būvēti uz Geely SEA platformas. EX30 būs pieejams 3 dažādās versijās:

  • Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 51 kWh  bateriju, 344 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.7s;
  • Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 480 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.3s;
  • Divu motoru - ar 427 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 460 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 3.6s.

Mazākā baterija pieļauj uzlādi līdz 135 kW, savukārt lielākā 153 kW. Cenas sākas no 38 850 EUR par bāzes versiju. Vienmotora EX90 ar lielāku bateriju maksā no 44 150 EUR, savukārt jaudīgākā versija sākot no 50 350 EUR. Volvo šim modelim piedāvā trīs aprīkojuma līmeņus - Core, Plus un Ultra. 427 Zs auto pieejams tikai Plus un Ultra komplektācijās. Cenā iekļauta 5 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija, kurā iekļautas arī bezmaksas obligātās apkopes. EX30 Latvijā jau ir iespējams iegādāties. Paredzamais gaidīšanas laiks no 6 līdz 9 mēnešiem. 

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Izmēri

  • Garums: 4233 mm
  • Platums: 1836 mm
  • Augstums: 1555 mm
  • Klīrenss: 165 mm
  • Riteņu bāze: 2650 mm
  • Pagrieziena radiuss: 11 m
  • Bagāžnieks: 318 - 904 litri
  • Pašmasa: 1766 - 1885 kg
  • Pieļaujamais ūdens caurbraukšanas dziļums: 500 mm

EX30 arī iezīmē jauno Volvo dizaina valodu, kas būs redzama arī citos turpmākajos modeļos. Īpaši tiek izcelti citādāk segmentētie lukturi (tie joprojām saglabā t.s. “Tora āmuru” siluetu) un minimālistiskais salona iekārtojums, kur funkciju vadība un informācijas attēlošana atstāta centrālā ekrāna ziņā. EX30 gadījumā tas ir 12.3 collas liels, ko darbina Android operētājsistēma. Tāpat automobilis aprīkots ar telemātikas sistēmu, kas nodrošina daudzveidīgu savienojamību, 5G sakarus, attālinātu automobiļa pārvaldību un automātiskus atjauninājumus, kas plānoti 4 reizes gadā. 

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Ar šo modeli Volvo ir atteicies no ādas izmantošanas salona apdarē, tā vietā pārstrādāti un atjaunojami materiāli. Jaunums Volvo modeļos ir ambientā apgaismojuma regulēšanas iespējas. Gan apgaismojums, gan salona noformējums veidots iespaidojoties no Skandināvijas dabas (pārsvarā gaišos toņos). Paneļu pēc izvēles dekori veidoti no lina auduma, pārstrādātiem plastmasas logiem vai džinsu auduma. Priekšējās durvīs vairs nav atrodami skaļruņi, to vietā izveidota t.s. Soundbar akustiskā sistēma zem priekšējā vējstikla. Vidējā un dārgākajā komplektācijā pieejama Harman Kardon 9 skaļruņu sistēma. 

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Pirmie iespaidi par salonu kopumā neliek vilties. Tas ir gaumīgi iekārtots un šķietami kvalitatīvi samontēts. No pārstrādātajiem materiāliem veidotā apdare ir taustei patīkama (pat arī cietā plastikāta detaļas). Tiesa, neuzrunā tas, ka fizisku slēdžu esamība salonā ir reducēta līdz minimumam - teju viss iestrādāts skārienjutīgajā info sistēmā. Tā vismaz ir ātrdarbīga un saprotama galveno funkciju veikšanai. Sānu logu atvēršanas slēdži novietoti viduskonsolē, kur no VW aizgūts neveiklais risinājums, kad ar 2 slēdžiem kontrolē četrus logus. Taču joprojām Volvo firmas zīme ir ērtie sēdekļi - gan priekšā, gan aizmugurē. Otrajā rindā gan jārēķinās ar salīdzinoši ierobežotu vietu kājām. 

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

Jaunais Volvo EX30 Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
650 2.februāris 2024 1:21
2 0 Atbildēt

Visi tagad cits/citu ar viskautko iepazīstina.Tai skaitā, paši ķīnieši iepazīstina pašus ķīniešus un tiem pa vidu kā parasti kliedz krievs, ka viņa draugi ķīnieši viņam TO esot nozaguši:

Līdz šim nezināmais Ķīnas uzņēmums Betavolt paziņojis par miniatūra kodolakumulatora BV100 izveidi.Tas ražo elektroenerģiju, izmantojot niķeļa izotopa Ni-63 sabrukšanu....BV100 enerģijas patēriņš ir satriecošs- 3300 MWh ar izmēriem tikai 15x15x15 mm. Prototips rada 3V spriegumu un jaudu līdz 0,1W. Enerģijas blīvums šajā akumulatorā ir aptuveni 10 reizes lielāks,nekā šobrīd modernākajā litija akumulatorā.

Aptuvenais tā darbības laiks ir 50 gadi.Pēc šī laika viss tajā esošais Ni−63 pārvērtīsies par parastu varu (Cu). Betavolt apgalvo, ka BV100 ir pilnīgi nekaitīgs cilvēkiem.Tam nav ārēja radioaktīvā starojuma.Darba temperatūra ir no -60°C līdz 120°C..

Ražotājs lēš, ka mazās brīnumbaterijas cena būšot ap 500usd/gab, bet nu tas tikai "pagaidām".Vadošie patiesā labuma regulēšanas speciālisti tagad centīgi "pētīs" miniatūrā kodolreaktora ietekmi uz apkakārtējo vidi un sazin vēl ko tur viskautko Darīs... Ura.

aizejošais 2.februāris 2024 4:14
2 1 Atbildēt

Derīgs dažādiem medicīnas implantiem. Nekā kardināli jauna. Tāda principa 'baterijas' uzstādīja jau pirmajiem 'sputņikiem'

aizejošais 2.februāris 2024 4:14
0 1 Atbildēt

Derīgs dažādiem medicīnas implantiem. Nekā kardināli jauna. Tāda principa 'baterijas' uzstādīja jau pirmajiem 'sputņikiem'

Krotow 2.februāris 2024 14:27
0 1 Atbildēt

Un tu tici visam, kam piekarinātas smukas bildītes bez reāliem  neatkarīgi veiktu testu rezultātiem? Tās baterijas IRL labākajā gadījumā der tikai kabatas kalkulatora barošanai. Jo fizika. Atombaterija, kas jau var barot telefonu un vēl jo vairāk laptopu, kopā ar drošības aprīkojumu, bez kura ātri būsi līķis, būs kofera izmērā un krievu laiku krāsainā lampu TV svarā.

650 2.februāris 2024 16:52
0 0 Atbildēt

Pag, kur te teikts, ka "es" kkam ticu? Kā šis tagad sanāk- "es" nejauši atrodu šādu (visnotaļ interesantu) info,ieguldu laiku lai painformētu iA lasošos kolēģus, taču finālā tagad viss ož pēc dezinformācijas? 

Runa ir par TO, ka ķīnieši strādā pie principiāli jaunas tehnoloģijas, pie kam "viņi" draudzējas ar krieviem.Kur (1kārt) šo varētu izmantot- nu taču nav divu domu un par to arī raksta.Iespraudīsim šo suudu dronā, tas varbūt lidos 50 gadus un mūs novēros, vai vēl sazin ko tml..

Lūk: (c) ..Pekinā bāzētais Betavolt pievienojas jomai, kurā ietilpst Austrālijas uzņēmums PhosEnergy , kuram 2022. gadā tika piešķirti 2,3 miljoni ASV dolāru, lai izpētītu, kā Aizsardzības departamentam ražot īpaši izturīgus akumulatorus... cosmosmagazine.com/technology/en...ery-50-years/  ..atomenerģijas akumulatori var ļaut nekad neuzlādēt mobilo tālruni, un droni, kas (pašlaik var) lidot tikai 15 minūtes, (kādreiz,iespējams,varēs) lidot nepārtraukti, teikts Betavolt paziņojumā.

-tas Paziņojums ir šeit, priekš īpaši ziņkārīgajiem globālais tulkotājs to korekti iztulkos no ķīniešu valodas: www.betavolt.tech/359485-359485_645066.html ..Beijing Betavolt New Energy Technology Co., Ltd 8. janvārī (nupat!) paziņoja , ka ir veiksmīgi izstrādājis miniatūru atomenerģijas akumulatoru.Šī jaunā enerģētikas inovācija palīdzēs Ķīnai iegūt vadošo pozīciju jaunajā AI tehnoloģiskās revolūcijas kārtā (vai "mēs" priecājamies/Par! to??)...Pašlaik Betavolt ir reģistrējis patentu Pekinā un sāks reģistrēt globālos PCT patentus. Ķīnas Nacionālās kodolenerģijas korporācijas rīkotajā 2023.gada inovāciju konkursā Betavolt kā viens no retajiem ārējiem uzņēmumiem izcēlās simtiem uzņēmumu un pētniecības iestāžu vidū un ieguva trešo vietu konkursā..

BMW 2.februāris 2024 8:56
7 0 Atbildēt

Lasu Volvo, bet redzu Zeekr X citā ietinamā papīrā.

:-) 2.februāris 2024 9:24
3 1 Atbildēt

Protams! No Volvo Tur vairs tikai emblēma. No 2017. gada Volvo nav izstrādājis nevienu jaunu auto, visi ir GEELY grupas modeļi.

ZZZZ 2.februāris 2024 9:24
0 1 Atbildēt

Vai jums viņš patīk?

Sergejs 2.februāris 2024 11:08
7 1 Atbildēt

Nē, stūre salonā visu skatu bojā, varēja tak uztaisīt stūrēšanu arī ar pirkstu pa ekrānu.

Spriežot pēc tā cik labi tai ekrānā seja atspīd tad saulainā dienā tur neko redzēt vispār nevarēs, bet tā jau būs lohu problēma.

650 2.februāris 2024 11:39
0 0 Atbildēt

Lieliski,3īs/1nā,anamnēze,analīze un Nākotne.Vēl varētu noteikt ikmēneša abononamenta maksu tiem gaišās lohkrāsas sēdekļu pārvalkiem.

darklight 2.februāris 2024 22:59
1 0 Atbildēt

Nav pogu un nevar atvērt logus. Mēsls. Es to nopietni.

Teslists 3.februāris 2024 9:22
0 0 Atbildēt

Tu esi lohs. Lohu salidojumā pēc fotkam uzreiz bija saprotsms. Es to nopietni.

Ambīlis 2.februāris 2024 14:53
0 0 Atbildēt

Kas, lūdzu, ir ambientais apgaismojums?

0pis 2.februāris 2024 19:50
1 0 Atbildēt

Tā ir drukas kļūda. Domāts ambīļa apgaismojums.

ZZZZ 3.februāris 2024 18:00
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 26

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 7

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti