Šodien pēcpusdienā Volvo Latvijas tirgum prezentēja savu jaunāko un mazāko modeli klāstā - mazās klases elektrisko krosoveru EX30. Ar šo modeli Volvo arī grasās uzrunāt plašāku pircēju loku, jo EX30 nu ir arī cenā pieejamākais Volvo modelis, konkurējot ar Peugeot, Opel u.c. šī segmenta elektriskajiem automobiļiem.
Būtībā Volvo EX30 ir tiešs radinieks tādiem Geely grupas automobiļiem, kā Smart #1 un Zeekr X, kas būvēti uz Geely SEA platformas. EX30 būs pieejams 3 dažādās versijās:
- Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 51 kWh bateriju, 344 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.7s;
- Viena motora - ar 272 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 480 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 5.3s;
- Divu motoru - ar 427 Zs jaudu, 69 kWh bateriju, 460 km nobraucamo attālumu (WLTP), 0-100 km/h - 3.6s.
Mazākā baterija pieļauj uzlādi līdz 135 kW, savukārt lielākā 153 kW. Cenas sākas no 38 850 EUR par bāzes versiju. Vienmotora EX90 ar lielāku bateriju maksā no 44 150 EUR, savukārt jaudīgākā versija sākot no 50 350 EUR. Volvo šim modelim piedāvā trīs aprīkojuma līmeņus - Core, Plus un Ultra. 427 Zs auto pieejams tikai Plus un Ultra komplektācijās. Cenā iekļauta 5 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantija, kurā iekļautas arī bezmaksas obligātās apkopes. EX30 Latvijā jau ir iespējams iegādāties. Paredzamais gaidīšanas laiks no 6 līdz 9 mēnešiem.
Izmēri
- Garums: 4233 mm
- Platums: 1836 mm
- Augstums: 1555 mm
- Klīrenss: 165 mm
- Riteņu bāze: 2650 mm
- Pagrieziena radiuss: 11 m
- Bagāžnieks: 318 - 904 litri
- Pašmasa: 1766 - 1885 kg
- Pieļaujamais ūdens caurbraukšanas dziļums: 500 mm
EX30 arī iezīmē jauno Volvo dizaina valodu, kas būs redzama arī citos turpmākajos modeļos. Īpaši tiek izcelti citādāk segmentētie lukturi (tie joprojām saglabā t.s. “Tora āmuru” siluetu) un minimālistiskais salona iekārtojums, kur funkciju vadība un informācijas attēlošana atstāta centrālā ekrāna ziņā. EX30 gadījumā tas ir 12.3 collas liels, ko darbina Android operētājsistēma. Tāpat automobilis aprīkots ar telemātikas sistēmu, kas nodrošina daudzveidīgu savienojamību, 5G sakarus, attālinātu automobiļa pārvaldību un automātiskus atjauninājumus, kas plānoti 4 reizes gadā.
Ar šo modeli Volvo ir atteicies no ādas izmantošanas salona apdarē, tā vietā pārstrādāti un atjaunojami materiāli. Jaunums Volvo modeļos ir ambientā apgaismojuma regulēšanas iespējas. Gan apgaismojums, gan salona noformējums veidots iespaidojoties no Skandināvijas dabas (pārsvarā gaišos toņos). Paneļu pēc izvēles dekori veidoti no lina auduma, pārstrādātiem plastmasas logiem vai džinsu auduma. Priekšējās durvīs vairs nav atrodami skaļruņi, to vietā izveidota t.s. Soundbar akustiskā sistēma zem priekšējā vējstikla. Vidējā un dārgākajā komplektācijā pieejama Harman Kardon 9 skaļruņu sistēma.
Pirmie iespaidi par salonu kopumā neliek vilties. Tas ir gaumīgi iekārtots un šķietami kvalitatīvi samontēts. No pārstrādātajiem materiāliem veidotā apdare ir taustei patīkama (pat arī cietā plastikāta detaļas). Tiesa, neuzrunā tas, ka fizisku slēdžu esamība salonā ir reducēta līdz minimumam - teju viss iestrādāts skārienjutīgajā info sistēmā. Tā vismaz ir ātrdarbīga un saprotama galveno funkciju veikšanai. Sānu logu atvēršanas slēdži novietoti viduskonsolē, kur no VW aizgūts neveiklais risinājums, kad ar 2 slēdžiem kontrolē četrus logus. Taču joprojām Volvo firmas zīme ir ērtie sēdekļi - gan priekšā, gan aizmugurē. Otrajā rindā gan jārēķinās ar salīdzinoši ierobežotu vietu kājām.
Visi tagad cits/citu ar viskautko iepazīstina.Tai skaitā, paši ķīnieši iepazīstina pašus ķīniešus un tiem pa vidu kā parasti kliedz krievs, ka viņa draugi ķīnieši viņam TO esot nozaguši:
Līdz šim nezināmais Ķīnas uzņēmums Betavolt paziņojis par miniatūra kodolakumulatora BV100 izveidi.Tas ražo elektroenerģiju, izmantojot niķeļa izotopa Ni-63 sabrukšanu....BV100 enerģijas patēriņš ir satriecošs- 3300 MWh ar izmēriem tikai 15x15x15 mm. Prototips rada 3V spriegumu un jaudu līdz 0,1W. Enerģijas blīvums šajā akumulatorā ir aptuveni 10 reizes lielāks,nekā šobrīd modernākajā litija akumulatorā.
Aptuvenais tā darbības laiks ir 50 gadi.Pēc šī laika viss tajā esošais Ni−63 pārvērtīsies par parastu varu (Cu). Betavolt apgalvo, ka BV100 ir pilnīgi nekaitīgs cilvēkiem.Tam nav ārēja radioaktīvā starojuma.Darba temperatūra ir no -60°C līdz 120°C..
Ražotājs lēš, ka mazās brīnumbaterijas cena būšot ap 500usd/gab, bet nu tas tikai "pagaidām".Vadošie patiesā labuma regulēšanas speciālisti tagad centīgi "pētīs" miniatūrā kodolreaktora ietekmi uz apkakārtējo vidi un sazin vēl ko tur viskautko Darīs... Ura.
Derīgs dažādiem medicīnas implantiem. Nekā kardināli jauna. Tāda principa 'baterijas' uzstādīja jau pirmajiem 'sputņikiem'
Derīgs dažādiem medicīnas implantiem. Nekā kardināli jauna. Tāda principa 'baterijas' uzstādīja jau pirmajiem 'sputņikiem'
Un tu tici visam, kam piekarinātas smukas bildītes bez reāliem neatkarīgi veiktu testu rezultātiem? Tās baterijas IRL labākajā gadījumā der tikai kabatas kalkulatora barošanai. Jo fizika. Atombaterija, kas jau var barot telefonu un vēl jo vairāk laptopu, kopā ar drošības aprīkojumu, bez kura ātri būsi līķis, būs kofera izmērā un krievu laiku krāsainā lampu TV svarā.
Pag, kur te teikts, ka "es" kkam ticu? Kā šis tagad sanāk- "es" nejauši atrodu šādu (visnotaļ interesantu) info,ieguldu laiku lai painformētu iA lasošos kolēģus, taču finālā tagad viss ož pēc dezinformācijas?
Runa ir par TO, ka ķīnieši strādā pie principiāli jaunas tehnoloģijas, pie kam "viņi" draudzējas ar krieviem.Kur (1kārt) šo varētu izmantot- nu taču nav divu domu un par to arī raksta.Iespraudīsim šo suudu dronā, tas varbūt lidos 50 gadus un mūs novēros, vai vēl sazin ko tml..
Lūk: (c) ..Pekinā bāzētais Betavolt pievienojas jomai, kurā ietilpst Austrālijas uzņēmums PhosEnergy , kuram 2022. gadā tika piešķirti 2,3 miljoni ASV dolāru, lai izpētītu, kā Aizsardzības departamentam ražot īpaši izturīgus akumulatorus... cosmosmagazine.com/technology/en...ery-50-years/ ..atomenerģijas akumulatori var ļaut nekad neuzlādēt mobilo tālruni, un droni, kas (pašlaik var) lidot tikai 15 minūtes, (kādreiz,iespējams,varēs) lidot nepārtraukti, teikts Betavolt paziņojumā.
-tas Paziņojums ir šeit, priekš īpaši ziņkārīgajiem globālais tulkotājs to korekti iztulkos no ķīniešu valodas: www.betavolt.tech/359485-359485_645066.html ..Beijing Betavolt New Energy Technology Co., Ltd 8. janvārī (nupat!) paziņoja , ka ir veiksmīgi izstrādājis miniatūru atomenerģijas akumulatoru.Šī jaunā enerģētikas inovācija palīdzēs Ķīnai iegūt vadošo pozīciju jaunajā AI tehnoloģiskās revolūcijas kārtā (vai "mēs" priecājamies/Par! to??)...Pašlaik Betavolt ir reģistrējis patentu Pekinā un sāks reģistrēt globālos PCT patentus. Ķīnas Nacionālās kodolenerģijas korporācijas rīkotajā 2023.gada inovāciju konkursā Betavolt kā viens no retajiem ārējiem uzņēmumiem izcēlās simtiem uzņēmumu un pētniecības iestāžu vidū un ieguva trešo vietu konkursā..