Visi komentāri - Cerība ir - Latvijā pie jauno elektrovilcienu problēmu novēršanas strādā 31 "Škoda Vagonka" speciālists

Cerība ir - Latvijā pie jauno elektrovilcienu problēmu novēršanas strādā 31 "Škoda Vagonka" speciālists 12

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 2.februāris 2024 10:56

Latvijā pie jauno elektrovilcienu problēmu novēršanas patlaban strādā 31 Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" speciālists, aģentūrai LETA apstiprināja "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā norāda, ka "Škoda Vagonka" turpina strādāt pie vilcienu pieejamības uzlabošanas un regulāri pārbauda visus transportlīdzekļus, papildinot, ka visu problēmu pamatcēloņi un risinājumi ir noskaidroti.

"Visas problēmas tiek labotas tieši Rīgā, mūsu 31 speciālistu komandā, kuri ir pieejami visu diennakti. Mēs arī cieši sadarbojamies ar klientu un mūsu piegādātājiem. Turklāt mēs joprojām ražojam jaunus vilcienus, un visu atlikušo vilcienu gala piegāde ir plānota līdz jūnija beigām," uzsvēra "Škoda Vagonka" pārstāvji.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji informēja, ka ceturtdien mašīnisti instruktori, apmācību instruktori un inženieri "Škoda Vagonka" speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apgūst rīcības nestandarta un avārijas situācijās.

PV pārstāvji arī skaidroja, ka pēc konstatētā defektu skaita un rakstura "Škoda Vagonka" solīja nodrošināt inženieru klātbūtni katrā elektrovilcienā, kas pēc defektu novēršanas atgrieztos pasažieru pārvadājumos, tomēr pagaidām speciālistu trūkuma dēļ uzņēmums to nepilda, tādēļ PV veic papildu apmācību darbiniekiem.

Mācībās uzsvars ir uz ārkārtas un nestandarta situācijām, piemēram, defektu konstatēšanu, rīcībām bateriju uzlādes problēmu gadījumos un elektrovilciena avārijas vilkšanu, norāda PV.

Savukārt PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norāda, ka PV apkopo informāciju par biežākajiem defektiem jaunajos elektrovilcienos un ir secinājis, ka bez defektiem, ko var novērst tikai "Škoda Vagonka" inženieri, ir arī tādi, ko varētu atrisināt mašīnisti.

"Tāpēc vilcienu kustības grafika stabilitātes uzlabošanai kopā ar "Škoda Vagonka" organizējam papildu apmācības, ko mašīnisti var darīt nestandarta un avārijas situācijās. Mēs negaidām un nevaram prasīt no mūsu mašīnistiem inženieru zināšanas, bet vēlamies apvienot spēkus ātrākam risinājumam par labu pasažieriem," atzīmē Grigulis.

Līdz šim 74 PV darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas "Škoda Vagonka" mācības, iegūstot pavisam 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu apmācību pēc "Škoda Vagonka" izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos, norāda PV.

Tāpat kompānijā atgādina, ka PV darbinieku sagatavošana jauno elektrovilcienu vadīšanai tika sākta jau 2022.gada jūnijā intensīvās teorētiskās un praktiskās apmācībās "Škoda Vagonka" ražotnē Pilzenē, Čehijā. Mācības pabeidza un sertifikātus saņēma gan mašīnisti, gan mašīnisti instruktori, kuri pēc tam apmācīja kolēģus Latvijā un vadīja elektrovilcienus.

Jau vēstīts, ka jauno elektrovilcienu ekspluatācijas risku mazināšanas plāns paredz, ka jaunie vilcieni iespējami mazāk kursē pa dzelzceļa vienceļa līnijām, kā arī gatavībā tiek turēta vilcienu rezerve gadījumam, kad jāpārved pasažieri.

Tāpat plāns paredz, ka jaunie elektrovilcieni, kas pašlaik nekursē un kuriem notiek defektu novēršana, pēc tās atgriežas satiksmē kopā ar "Škoda Vagonka" inženieriem, kā arī samazinātu reisu skaitu elektrificētajās dzelzceļa līnijās.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.februāris 2024 11:28
0 1 Atbildēt

Kur ta bez šlosera, nu nekā neiztikt.

Skoda 2.februāris 2024 12:13
3 4 Atbildēt

plāns visdrīzāk bija cerība, ka LDZ vēl strādā vecā gvarde,  kas varēja piespiest katru sūdu kustēties,  bet  nekā nebija. Tie laiki pagājuši. Mūsdienu speciālisti, ja tas nebūs amata instrukcijā paredzēts, par biroja podā ūdeni nenolaidīs.

Krotow 2.februāris 2024 14:32
3 0 Atbildēt

Nav jēga vainot vietējos speciālistus, ja vilciens nekust dēļ marginālām sensoru un programmatūras problēmām, kuras pamanīt var tikai ražotāja speciālisti, kuri tiek pie borta datora(u) slepenajām kabatām. "Vecā gvarde" te nu nekādi nevarēs līdzēt.

Nja 2.februāris 2024 14:45
0 0 Atbildēt

Kāds sakars šim visam ar LDz? Nejau viņu vilcieni.

raimondsm 6.februāris 2024 9:01
0 0 Atbildēt

Iedot datus par elektrosistēmas jaudām tīklā?

ParādIt Škodas inženieriem neapkurināmos depo?

0pis 2.februāris 2024 13:50
6 2 Atbildēt

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Pasažieri mēneša laikā apēd 5823 belašus un izdzer 8812 kafijas un noklausās 56237 dziesmas. Vēlajos reisos ik mēnesi notiek 34 dzimumakti.

ZZZZ 2.februāris 2024 14:58
0 0 Atbildēt

Labi ka tā nevis otrādi.

Krotow 2.februāris 2024 15:32
0 0 Atbildēt

Otrādi nebūtu, jo mūsu vilcieni tik ātri kā 2013. gada Spānijas krašā nemaz nevar pabraukt.

Kanibaals 2.februāris 2024 18:47
1 0 Atbildēt

Tur jau 2x ātrums tika pārsniegts līkumā.

650 3.februāris 2024 2:30
0 0 Atbildēt

Rodžers Jānis gan būtu plūdeni piebremzējis jau kādu nedēļu pirms līkuma.

ZZZZ 3.februāris 2024 9:02
0 0 Atbildēt

Pa šitādu naudu un tikai 80km/h 🍋

raimondsm 6.februāris 2024 9:04
0 0 Atbildēt

Vai tik nebija tā, ka tas spāņu mašīnists sociālajos tīklos bija salicis video ar savu brašo braukšanu labu laiku pirms avārijas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 26

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 7

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti