Visi komentāri - Visvairāk pirktie auto Latvijā 2023. gadā: "Toyota", "Škoda" un "Volkswagen"

Visvairāk pirktie auto Latvijā 2023. gadā: "Toyota", "Škoda" un "Volkswagen" 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.februāris 2024 11:04

Pērn būtiski mainījušās līderpozīcijas reģistrēto jauno vieglo automašīnu topā: "Toyota" ieņem pirmo vietu, aiz sevis atstājot negaidīto otrās vietas ieguvēju "Škoda", kas apsteidzis "Volkswagen". Kā norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs, minētās trīs automašīnu markas realizē gandrīz 46% no jaunu vieglo pasažieru automobiļu pārdošanas Latvijā.

2023.gadā pirmajā vietā pēc reģistrēto vieglo pasažieru automobiļu skaita atrodas "Toyota" markas automašīnas ar reģistrētām 3629 automašīnām, salīdzinājumā ar 2022.gadu, kad tika reģistrētas 3027 automašīnas, kāpinot apjomu par gandrīz 20%. Otrajā vietā pērn ierindojās "Škoda" markas spēkrati ar reģistrētām 2665 automašīnām, kāpinot apjomu par 38,5%, salīdzinot ar 1924 automašīnām 2022.gadā. Tikmēr trešo vietu ieņem "Volkswagen" markas automašīnas ar reģistrētām 2103 automašīnām 2023.gadā pret 2341 automašīnām 2022.gadā, samazinot apjomu par 10,2%.

Pērn vislielāko kritumu piedzīvojis "Hyundai", kas modeļu maiņas un cenu politikas dēļ reģistrēto jauno automašīnu ziņā zaudējis 5.vietu topā un nokritis uz 8.vietu 2023.gadā, samazinot pārdošanas apjomu par 14,4%.

Savukārt "premium" auto zīmolu segmentā ļoti veiksmīgi jauno automašīnu pārdošanas rezultāti ir bijuši "BMW", "Audi" un "Mercedes-Benz" kāpinot "premium" auto reģistrācijas par 42%. 2023.gadā "premium" auto zīmolu segments aizņēma 17,3% no kopējā jauno vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaita.

A. Kulbergs skaidro: "Pērn jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācijas sadalījumā pēc degvielas veida 67% bija benzīna, 20% dīzeļa automašīnas, 8,8% elektroauto, 2% ārēji uzlādējami hibrīdauto un 2% sašķidrinātās gāzes automobiļi. Jāatzīst, ka jaunu automašīnu iegādes rādītājus būtiski veicinājušas izmaiņas normatīvajos aktos, palielinot reprezentatīvā auto slieksni no 50 000 uz 75 000 eiro bez PVN. Rezultātā esam sakārtojuši cenu politiku uzņēmumu auto segmentā un būtiski atrisinājuši daudzu elektroauto nonākšanu reprezentatīvā auto kategorijā."

Būtisku lomu pērn korporatīvajos darījumos ieņēma "Toyota" markas automašīnas, turpinot aktīvi piedāvāt korporatīvo darījumu vai nomas auto darījumu atlaižu politiku, pretstatā, piemēram, "Volkswagen", kas nomas tirgū piedzīvojuši kritumu par 34,5%, bet korporatīvajos darījumos - 13,5%. Lielākie uzvarētāji korporatīvo darījumu kategorijā 2023.gadā ir bijuši "Toyota" ar 23,8% pieaugumu un "Škoda" ar 35,1% pieaugumu.

"Covid-19 pandēmijas izraisītais automobiļu deficīts palielināja ražošanas gaidīšanas laiku, kā rezultātā praktiski izzuda apjoma atlaides korporatīvajiem vai nomas automašīnu iepirkumiem, kas ietekmēja daudzus pasūtītājus. Nespējot pielāgoties jaunai situācijai auto tirgū, pirkumi bieži tika atlikti uz vēlāku laiku. Beidzoties Covid-19 pandēmijai un normalizējoties spēkratu cenām, rūpnīcas varēja piedāvāt lielo darījumu atlaides, kas palielināja lielo korporatīvo darījumu apjomu, tajā skaitā publiskos iepirkumus. Piemēram, Latvijā AS "Latvijas Pasts" iegādājies 354 jaunas vieglo pasažieru automašīnas, Valsts policijai iegādājusies 148 automašīnas, AS "Latvenergo" - 146 un Neatliekamās medicīnas dienests 70 automašīnas," skaidro Auto asociācijas prezidents.

Jānorāda, ka publiskajos iepirkumos tiek izmantota arī pilna servisa automobiļu noma, kā rezultātā tos iepērk nomas uzņēmumi, tālāk iznomājot ilgtermiņa vai īstermiņa nomā. 2023.gadā no 18 447 jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrācijām, 3767 automobiļus iepirka tieši nomas uzņēmumi, kas ir 31% no visiem korporatīvajiem darījumiem, bet 20% no visām jauno pasažieru automobiļu reģistrācijām.

A. Kulbergs skaidro: "Gan īstermiņa, gan ilgtermiņa automobiļu nomas pakalpojumus izmanto arī privātie komersanti un privātpersonas. Šādas automobiļu nomas ļauj bez ilgtermiņa saistībām klientam viegli tikt pie automašīnas ar fiksētu mēneša maksājumu, bez pārlieku lielas izvērtēšanas no bankas puses, jo riskus uzņemas automobiļu nomas uzņēmumi."

 
Visi komentāri
 
imzz 6.februāris 2024 11:39
2 1 Atbildēt

"Pērn jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācijas sadalījumā pēc degvielas veida 67% bija benzīna, 20% dīzeļa automašīnas, 8,8% elektroauto, 2% ārēji uzlādējami hibrīdauto un 2% sašķidrinātās gāzes automobiļi.

Dīvaini gan, man bija iespaids, ka Latvijas publikas mīlestība pret "ekonomiskiem dīzeļiem" ir nesagraujama :-/

Onsis 6.februāris 2024 13:12
5 0 Atbildēt

;Loti daudz % punktus dod īpaši Valsts iepirkumi, kur škoda un VW mistiski uzvar, tas arī atspoguļo statistiku.

Sergejs 6.februāris 2024 16:42
0 0 Atbildēt

Runa iet par jauniem auto, tur mazliet cita publika un citas nianses.

 Pats, piemēram, nopirku benzīna dzinēju 2020g jo negribēju to čakaru ar eko-šmeko sistēmām tipa adblue, it īpaši kad noskrējiens pa 4 gadi būs ap 50k. Un arī cena par dīzeli kā tādu 2020g bijaa jau ievērojami lielāka, bet 2014g dīzelis/benzīnieks gandrīz vienādi maksāja un adblue nebija, tad tika traktors ņemts.

 Intereses pēc palūrēju ss.com tad tagad no manis ierastajām OCTAVIA 4-7 gadu vecuma vien pāris benzīnieki pa dārgo, pārējie dīzeļi un daudzi lētāk par benzīnieku. Dīlera noliktavā tas pats, izskatās ka tauta negrib ne čakaru ad adblue ne čakaru ar TA pēc 2-3 gadi.

Gundars 24.janvāris 2025 19:55
0 0 Atbildēt

uzņēmumiem nekad nav bijusi nosliece uz jauniem dīzeļiem. Pārsvarā dīzeļus mīl veči ar budžetu līdz 10k eiro bet ari tos ir aizvien grūtāk nopirkt jo nekur eiropā tos jau nu kā 8 gadus nepērk

R(8) 6.februāris 2024 14:07
6 0 Atbildēt

Viela pardomam , kapec Latvija sis auto markas nav pieejamas , bet rietumeiropas tirgu tas jau aiznem 15% no notirgotajiem jauniem auto

Evo ttpswww.auto-evo.com/

MG www.mgmotor.eu/es-ES/

DR Automobiles drautomobiles.com/

imzz 8.februāris 2024 9:41
0 0 Atbildēt

Paraku drusku par šiem, MG ir zināms, britu MG, ko nopircis ķīniešu SAIC, Latvijā dīlera, acīmredzot,  nav.

EVO un DR . Reģistrēts kaut kādā industriālā parkā Itālijā, kapitāls: DR Automobiles Srl Share capital: Euro 8,000,000 fully paid up, 8 milj. priekš auto nekas nav, uzrakstīts ar visām nullēm, lai vairāk izskatās; šaubos par tiem 15% tirgus ( no kurienes, MG Britānijā varbūt ), bet tos citus uzņēmīgi cilvēki uzrada no ķīniešu auto:

EVO ir 2020. gadā dibināts itāļu zīmols, ko ražo DR grupa, kas importē Ķīnas autoražotāju Chery Automobile, JAC Motors un BAIC ražotās automašīnas (samontējot dažas detaļas saskaņā ar licenci) un tirgo tās (pārdēvētas ar EVO logotipu un dažiem papildu pielāgojumi ) savos Itālijas veikalos.

Jurkans 24.janvāris 2025 19:57
0 0 Atbildēt

15%? Source?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 24

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 6

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti