Visi komentāri - Transportlīdzekļu tirgotāji aicina atteikt reģistrāciju auto ar attītiem odometriem

Transportlīdzekļu tirgotāji aicina atteikt reģistrāciju auto ar attītiem odometriem 36

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 6.februāris 2024 13:43

Lai novērstu transportlīdzekļu pircēju maldināšanu un negodīgu konkurenci transportlīdzekļu tirgū, Latvijas Transportlīdzekļu tirgotāju asociācija (LATTA) aicina Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) atteikt reģistrāciju transportlīdzekļiem, kuriem veiktas manipulācijas ar odometru rādījumiem, aģentūru LETA informēja asociācijā.

LATTA papildina, ka, nodrošinot patieso odometra rādījumu atbilstoši pieejamai informācijai datu bāzēs, tiesības reģistrēt šādus transportlīdzekļus būtu atjaunojamas.

Savukārt, ja transportlīdzeklim ir ticis bojāts odometrs, tad pārdevējam ir jāsniedz pierādījumi par šo faktu - ticamus aktuālos datus no nomainītā odometra un jaunā odometra iegādi un rādījumu apliecinošos dokumentus, norāda LATTA.

Tāpat asociācijā uzsver, ka ir nepieciešama stingra disciplīna arī Latvijā reģistrētu transportlīdzekļu ekspluatācijā attiecībā uz odometru rādījumiem, papildinot, ja tehniskās apskates laikā tiek konstatēts, ka odometra rādītāji ir mazāki nekā fiksēti iepriekšējās tehniskās apskates laikā, automašīnai tiktu liegts piedalīties ceļu satiksmē un apskate būtu jāveic atkārtoti pēc odometra datu neatbilstību novēršanas.

Tādējādi šāds risinājums būtu spēcīgs stimuls automašīnu tirgotājiem un īpašniekiem ievērot normatīvos aktus, kā arī ieviestu funkcionējošu soda mehānismu tiem, kuri mēģina veikt aizliegtās manipulācijas ar odometriem, atzīmē asociācijā.

Tāpat LATTA uzsver, lai cīnītos pret odometru manipulāciju, ir nepieciešams efektīvs un saskaņots rīcības plāns, kas iesaistītu gan valsts, gan nevalstiskās organizācijas, papildinot, ka viens no šāda plāna dalībniekiem būs LATTA, kas ir Latvijas transportlīdzekļu tirgotāju intereses pārstāvošā organizācija.

Vienlaikus asociācijā norāda, ka sabiedrība dažkārt pieņem šādu odometru datu koriģēšanu un neizturas pienācīgi kritiski, bet, ieviešot stingru uzskaiti un iedarbīgus noteiktās kārtības ievērošanas kritērijus, ir iespējams beigt šo negodīgu praksi.

Tādējādi LATTA aicina ieinteresētās puses atbalstīt šos priekšlikumus, kas ir svarīgs solis cīņā pret odometru manipulācijām, kā arī asociācija aicina sabiedrību būt uzmanīgiem un informētiem, pērkot vai pārdodot transportlīdzekļus, pārliecinoties, ka transportlīdzekļa nobraukums atbild Ceļu satiksmes drošības direkcijas datubāzē esošajai informācijai.

Asociācija arī aicina noteikt sodu par odometru rādītāju manipulācijām līdzvērtīgu krāpšanai lielos apmēros.

LATTA ir transportlīdzekļu tirdzniecības nozares asociācija, kuras mērķis ir pilnveidot normatīvo aktu bāzi, sekmēt tās vienādu izpratni un interpretācijas praksi, veicināt vienlīdzīgu konkurenci. LATTA mērķis ir veicināt Latvijas tautsaimniecības attīstību transportlīdzekļu

 
Visi komentāri
 
uupis 6.februāris 2024 14:20
14 8 Atbildēt

OK! Tagad ABS un citu devēju maiņa būs jāveic LATTA eksperta klātbūtnē! Sviests!

650 6.februāris 2024 14:22
19 6 Atbildēt

Kādi ir konkrētie "pierādījumi" un kā (un cik ilgā laikā) var "pierādīt", ka konkrētajam (īpaši ka nupat ievestajam) transportlīdzeklim Kāds (kurš??) ir manipulējis ar(ap) spiodeometru.Jā.

Ja ir aizdomas pa manipulāciju, kāds ir plānotais (konkrētais) mehānisms Patieso datu (rādījumu) atjaunošanai.Ko jādara un kur (un pamatojoties uz Ko) var izveikt spido odo metra atgriesanu sākotnējajā Likumīgajā pozīcijā.Jā.

Es es 6.februāris 2024 21:23
0 1 Atbildēt

Principā pēc likumi.lv izriet, ka nedrīkst ne atgriezt, ne uzgriezt....

0pis 6.februāris 2024 14:37
4 8 Atbildēt

Mans auto, mans odometrs, mans nobraukums. Kur vēl līdīs auto tirgotāji - guļamistabā?

Sergejs 6.februāris 2024 14:53
6 2 Atbildēt

"ir nepieciešama stingra disciplīna arī Latvijā reģistrētu transportlīdzekļu ekspluatācijā attiecībā uz odometru rādījumiem, papildinot, ja tehniskās apskates laikā tiek konstatēts, ka odometra rādītāji ir mazāki nekā fiksēti iepriekšējās tehniskās apskates laikā, automašīnai tiktu liegts piedalīties ceļu satiksmē"

 1.Kādam losim jābūt lai notītu pirms apskates tik daudz ka perioda nobraukums paliek negatīvs, cik daudz tādu klaunu?

 2. Kādā veidā taisās to kontrolēt reāli? Skatīsies ne tikai kas uz odometra rādās bet pa visiem devējiem?-ok, bik lielāks čakars ko tinējam jāpaveic.

 Ja auto nobraukumu kopš dzimšanas nekontrolē caur GPS datiem tad kam vajag tina, tin un tīs. Kārtēja darbība darbības pēc, lai attaisnotu savu krēslu nepieciešamību jo reāla kontroles mehānisma nav šim pasākumam (vismaz neveltot katram auto vairākas stundas piesaistot ekspertu komandu)

650 6.februāris 2024 15:11
3 0 Atbildēt

A(bet) ko vēl tādu (saturīgu) varētu izdrirst? Nu pilnīgi nevienas tēmas bez meliem un bez demagoģijas. Cik (mums/lohiem) visu šo 33 Varoņgadu laikā ir bijuši aizturētie (arestētie/par!) spideoideometru rādījumu viltošanu? 

Nu tā,par REĀLU viltošanu,slēpjot patieso noskrējienu un  mākslīgi paaugstinot lietota (NOlietota?) tr.līdzekļa pārdošanas vērtību (cenu)? 

Kāds fufelis,nu tiešām, cik (šodien!) gan vairs palicis tiešām tādu Lohu,kuri savam iepriekšreģistrētajam tr.līdzeklim ir LV TA apskašu starplaikā notinuši spidometru tieši Krāpniecības nolūkā? Un tik šausmīgi vieglprātīgi "nav pievērsuši" uzmanību Csdd reģistra ciparu dokumentālajai nesakritībai? 

Un taj pat laikā cik (patiesībā) ir tādu, kuri notina klusībā jaunu (LV pirktu!() auto patiesā nobraukuma  koriģēšanai? Un cik TĀDU, kuri visus šos 33 neatkārīgos gadus savās "tirdzniecības vietās" neviena netraucēti tirgoja APZINĀTI (tieši pirms tālākpārdošanas!) notītus LV nereģistrētus transportlīdzkļus? 

Un cik bijis reāli sodīto/Par! atklātā textā bojātu hlamu notirgošanu labticīgam pircējam?? Cik diez Mil-Jardus viņi no šiem lēt ticīgajiem Lohiem šajā "atskaites periodā" neviena netraucēti šhitā te iekāāsa? Un visus 33 gādus visā Valsts Mērogā neviens to "nezināja".Jā.Uii.Oiii.

Original Nja 6.februāris 2024 15:21
4 1 Atbildēt

Par kādiem iegādes dokumentiem var būt runa, piemēram, 30 gadus vecam auto, kam spidometra paneli var atrast tikai šrotā vai no privātajiem pārdevējiem? Izskatās vairāk pēc autodīleru lobija - spiedīsim pirkt tikai jaunus auto, jaunas detaļas.

Khe 6.februāris 2024 15:46
3 2 Atbildēt

Beidzot.

Tak tiem, kam ir acīmredzami- pret iepriekšējo apskati vai sadarbības valstu reģistros redzams nobraukums, tad liela daļa auto jau būtu ar patiesajiem nobraukumiem.

Te pec komentariem jau vien redzams, ka daudzi uzskata par normu tīt...

Sergejs 6.februāris 2024 16:25
3 0 Atbildēt

Kā to kontrolēs, konkrēti, tavu naivumu? Nevis lai odometrs neiet pretrunā ar CSDD datiem, bet lai redzamais uz odometra atbilst tam ko auto ir reāli noripojīs? 

 Atšķirībā no markas to var pārbaudīt vai nu caur datoru, rūpīgi pārbaudot noskrējiena datus pa visiem blokiem (kas nozīmē ka tinējam bik vairāk laika būs jāveltī visu datu koriģēšanai, ne tikai odometru pielabot), vai nu veicot ekspertīzi un salīdzināšanu kas ir uz odometra un cik tas atbilst fiziskam nolietojumam pa visiem automobīļa mezgliem. 

 Ilgi bija jālasa ko sarakstiju? Un tagad iedomājies cik laika aizņems to reāli pārbaudīt un vai kāds to darīs... Nu varbūt pieķers 20gb īpaši stūlbus ut tas viss...

 P.S. Tīt nav labi, tas mans kā pircēja viedoklis, bet pie mums tak neviens nav gatavs pirkt lietotu auto ar 360k uz odometra, vot 185k ir cita lieta, pof ka tas ir pa 15gadiem, ome tak uz baznīcu vairāk nevarēja noripināt😁

Khe 6.februāris 2024 19:36
4 0 Atbildēt

Neesi naivs. Neviens ar kompi nemeklēs ir vai nav īsts nobraukums. Bet vismaz nebūs gadījumu, kad Zviedrijā uzradās 600k km, bet Latvijā piereģistrē ar 200k km...

opelis 6.februāris 2024 20:25
2 1 Atbildēt

No pircēja viedokļa: tu nopērc no perekupa zviedru auto, kurš pēc stāvokļa atbilst 300k km, uz odometra ir 220k km, bet reāli ir 600k km. Un tavu JAUNO auto nereģistrē...Kur pircēja vaina?

0pis 6.februāris 2024 21:35
1 1 Atbildēt

Samaksā CSDD par nobraukuma legalizāciju (eur1000 par katriem 100K) un laimīgs brauc mājās.

khe 7.februāris 2024 8:43
0 0 Atbildēt

no pircēja viedokļa Latvijā legāli tādu auto nevarēja iegādāties. Latvijā var tirgot tikai jau reģistrētus auto vai pašam aizbraucot uz Zviedriju pakaļ. Ļoti retos gadījumos gan jau var gadīties arī, ka Zviedrijā kāds ir notinis, bet tai pat laikā - ja māki aizbraukt uz Zviedriju pēc auto, gan jau māki arī pārbaudīt nobraukumu.

Ja nopirki tītu "Zviedrijā", kas atrodas Lietuvā, ar Zviedrijas dokumentiem un fiktīvu pirkšanas līgumu no īstā zviedra, tad nu pats vainīgs...

Bradypus 7.februāris 2024 9:48
0 0 Atbildēt

"Latvijā var tirgot tikai jau reģistrētus auto" kur šitādas muļķibas rāvi?

Tieši pretēji - auto tiek reģistrēti tikai pēc pirkuma fakta un līdz tam dzīvojas nereģistrēti, izmēģinājuma braucienus veicot ar tranzīta numuriem.

khe 7.februāris 2024 13:40
0 0 Atbildēt

tas, lai vieglāk saprast.

LV auto var iegādāties tikai ar plača izdotu lapu (izdruku no csdd reģistra), kurā ir redzams nobraukums vai jau ar csdd izdotu tehnisko pasi (pērkot no fiziskas/juridiskas personas, kas nenodarbojas ar auto tirdzniecību). Viss cits jau nav legāli.

Tranzīta numuri ir automašīnām, kuras ir jau pārdotas uz ārvalstīm. Izmēģinājuma braucienos var doties ar tirdzniecības numuriem.

Sergejs 7.februāris 2024 11:47
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos tad nobraukuma datus redzam tik vien dažām EU valstīm, kamēr nav vienotas un uzticamas kontroles sistēmas tikmēr "uzfrišināšana" no 600k uz 195k nekur īsti neliksies, diemžēl.

 Pats esmu atradis pa 99.999% drošu veidu kā neiegrābties uz auto ar notītu noskrējienu: 7 gadu veca Audi A6/A8 3.0TDI tikko no Vācijas ar 190k noskrējienu pērku jaunus auto tipa Octavia, braucu 5-7 gadus un tad nav jāņemas ar to ko kāds ir notinis/nojājis. Bet nu katram savi uzskati.

Jo 6.februāris 2024 15:59
3 2 Atbildēt

Cik Latvijas auto nav redzēti ar atklāti CSDD pielaistu kļūdu odometra rādījuma piefiksēšanā!

Kaut viens tāds gadījums būtu pēc tam izlabots.

Piemēram Rūķīši pilnajā apskatē pieraksta 200000 vairāk, pēc nedēļas atkārtotajā apskatē atkal parezi, t.i. 200000 mazāk un pilnīgi pie dirsas, ka vēsturē gadu desmitiem tā arī paliek ar sarkanu rakstīts! 

Tad tagad tukši pļūtīs vēl par nereģistrēšanu.

Ar jaunu elektromobili tak arī jānobrauc obligātais km skaits gadā. Nenobrauksi? Liec kaut uz kļuča, lai tik tinas...

Uz prieķšu tīšanu ta arīdzan vajadzētu sodīt?

Jālamājas!

OK 6.februāris 2024 16:21
16 0 Atbildēt

Ir jaunas tehnologojas, kaa stop-km, kur nekaada tiishana nenotiek, vienkaarshi km skaitiishana tiek apstaadinaata. Jaunam auti ieliek sho uzparikti, un peec 2 gadiem tirgo kaa jaunu ar 100 km noskreejienu!!!!

khe 7.februāris 2024 8:48
0 0 Atbildēt

pārsvarā jau tie, kas pārpārdod notin, nevis tie, kas ikdienā tos km nobrauc. Km braucējiem, kam šis aktuāli, dara to jau sen - vai nu notin katru gadu pirms skates, vai, jā, ir jau sagatavojušies ar tām ierīcēm, kas gan ir samērā liels čakars un neērtība ikdienas braukšanai... Vismaz dažus gadus atpakaļ tā ierīce atslēdza arī atsevišķas auto funkcijas

Master Blaster 6.februāris 2024 17:00
0 0 Atbildēt

Ieberzties neliedzu un neliegšu, jo esmu Dievs žēlīgs.

Pļurkt 6.februāris 2024 18:06
0 0 Atbildēt

Nu a man kā pircējam kāda daļa gar to visu?????

Uzlikt sodu pārdevējam un man auto par velti!!

Audi RS 6.februāris 2024 18:26
5 2 Atbildēt

Kamolā tinēji ir jādrāž pēc vis pilnākās programmas,pie otrās reizes pieķerot-sagrozītā auto konfiskācija. Tā Mērgļus un viņu pakalpiņus izārstētu gada laikā.

Viencexpercs 6.februāris 2024 20:48
2 0 Atbildēt

Visi bomāri tagad raud. Nāksies "Tikko no Vācijas" auto vietā pirkt ķīniešus.

Freijers 6.februāris 2024 23:18
5 0 Atbildēt

Interesanti, kas gan to nobraukumu notin ? Vai tik ne tie, kas plačiem vien tirgo 200-250K km nobrukušu padsmit gadus vecu dīzeļu kalnus. ļoti sen pagājuši laiki, kad mehānisks odometrs bija vienīgā vieta, kur fiksējās nobraukums....lai kvalitatīvi attītu un kvalitatīvi to fiksētu nepietiks ar skatīšanos panelī, ļoti māc šaubas, ka CSDD TA sāks līst pa kompja ierakstiem, kādiem vēl reģistriem, utt. Tīt un šmaukt ir slikti, bet tā LATTA hujatta ideja ir vnk sūdīgs izpildījums it kā normālai domai.

Es piedāvāju labāku risinājumu - ad hoc slepeno pircēju reidus pa plačiem, ja gada laikā konstatē pāris tītus auto, ko tirgo - hau licenci nost un rūpals beidzas, nevis pist prātu tiem, kas varbūt tādu tītu sūdu nopirks.

Rexx 7.februāris 2024 10:09
2 0 Atbildēt

Nu un? Uztaisīs citu Sia, strādās tālāk. Vai arī "šis ir klienta auto, neko nezinu..."

Pati ideja ar mainīto odometra rādījumu kontroli ir absurda. Kur nu vēl 10+ gadu veciem auto. Likt 2nieku apskatē? Nu pielabos km. Un viss. Kam tas būtiski, atradīs, kā krāpties.

mehs 7.februāris 2024 10:23
2 0 Atbildēt

Cik cilvēce ir tirgojusies tik tirgotājiem ir bijis kārdinājums pardodot preci uzspodrināt pēdejo sū- un iegūt vairāk naudas. Tā tam būs būt -Āmen!

Raits Hots mehs 7.februāris 2024 11:01
1 0 Atbildēt

Tam nav nozīmes.  Elektronisku bloki dati saglabā odometra nobraukuma kilometrus. Viegli nomainīt.  Būs cita odometra skaitijums.  Piemēram tev nobeidzās mašīnai bloks odometra info . Ieliksi citu bloku Būs citu odometra skatījums.  Bet VIN kodu reģistrā saglabā patiesos odometra skaitijums.  Ja pērk mašīnu.  Reāli visi detaļas Būs jāmaina.  Nodilušas.  Motora kārbas ritošā sastāva detaļas elektronikā dzesēšanas.  Pilnībā visiem māsiņām.  Bet vecām  mašīnai ir mehāniskie odometra.  Tas pats . Visu mašīnu pārbūve tehniski.  Vecā problēma nekad neatrisina odometra skaitijums.  Vecs vai tiko 2023 gadu atpakaļ sagrozīt tiko odometra.

imzz 7.februāris 2024 11:24
2 0 Atbildēt

Un tie bloki pieejami plašā sortimentā, gandrīz neko nemaksā un nomainīt var ar vienu roku ? Vai gadījumā izdevīgāk nav atstāt kilometrus, cik ir ? 

Te ir jautājums par pircēju, vai tiešām psiholoģiskais 200k slieksnis tik nozīmīgs ?

13 7.februāris 2024 11:17
0 0 Atbildēt

Hei kas tie tādi LATTA ir? Pirmo reizi dzirdu.... var lūdzu informējiet kas tajā sastāv?

0pis 7.februāris 2024 12:06
2 0 Atbildēt

Latvijas mācītāji ierosina atteikt laulāšanu baznīcā cilvēkiem, kam bijis pirmslaulību sekss.

ZZZZ 7.februāris 2024 12:42
0 0 Atbildēt

Neraudiet draugi, čipošanas ēras plaukumā šits problz pats nosprāgs. EU jau gatavo/izgatavoja? direktīvu/normatīvu kur visiem auto jābūt čipam, kas ieraksta/nosūta tur kur? ja kas notiek, ātrums uc sūdi avārija/pārkāpums uz transponderi tavus mašiņas ātruma, leņķa, paātrinājuma uc utt parametrus 😇 attiecīgām SOS un atsos iestādēm.

650 7.februāris 2024 18:49
1 0 Atbildēt

Šis vispābā ir samērā interesanti.Tā dēvētie "tirgotāji" (massveidā,neviena netraucēti un gadu desmitiem ilgā ilgumā) jaāj lohus un tirgo attītus (izrūnītus,sarūsējušus un/vai ar izoleni salīmētus) a/m, taču tagad paši aicina atteikt tiem reģistrāciju.

Līdzīgi kā Kāds visu gadu acis/pār/griezis ostā bārstās ar assiņainajiem graudiem,taču pēkšņi sāk aicināt šo darbību aizliegt. 

Ķēriet Zāgli!

Agris 7.februāris 2024 19:07
0 0 Atbildēt

Pilnīgi pareizi,aizliegt reģistrāciju ja ir iejaukušies km korekcijā,atbalstu.

Viktors 8.februāris 2024 11:52
7 0 Atbildēt

Kamēr katram nav piekļuves ievesto auto nobraukumam vēsturei iepriekšējā valstī, nekas nemainīsies.

Un ja nav sodu, kāpēc nedarīt. Bet faktiski pircējam tiek izkrāpti daudzi tūkstoši, un arī vēlāk eskpluatācijā tiks izliktas lielas naudas. Citās lietās krāpnieki var tikt saukti pie atbildības par sīkumiem, bet par auto odometriem, kur apkrāpti cilvēki zaudējuši tūkstošus - 0 atbildības.

RG 8.februāris 2024 15:46
1 0 Atbildēt

Ko cepaties? Nav tur nekāda sakara ne ar LATTA, ne ar CSDD. Kulbergam naktī rādījās murgi, viņš tos aprakstīja.

exRacer 11.februāris 2024 22:16
0 0 Atbildēt

jā. netiniet odometrus, mēs jau paši attinām. aaaautoooo tirgotāju asssssociācija

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 24

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 6

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti