Visi komentāri - Aptauja: 20% Latvijas autovadītāju savos nākotnes plānos ir iekļāvuši jauna elektroauto iegādi

Aptauja: 20% Latvijas autovadītāju savos nākotnes plānos ir iekļāvuši jauna elektroauto iegādi 17

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 8.februāris 2024 12:10

Tuvāko piecu gadu laikā vien 5% Latvijas autovadītāju ir pārliecināti par elektroauto iegādi, bet 15% apsver tā pirkumu veikt vēlāk par pieciem gadiem. Lai arī autovadītāji piekrīt, ka elektroauto ir dārga izvēle, tomēr priekšroku dod tieši jauna, nevis lietota elektroauto iegādei, secināts If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā.

Starp Baltijas valstīm visaktīvāk elektroauto iegādi tuvākajā piecgadē plāno Igaunijas autovadītāji (10%), pēc tam seko Lietuva (9%) un tad Latvija (5%). Savukārt vairāk nekā trešdaļa Lietuvas autovadītāju ir pārliecināti, ka elektroauto iegādi veiks pēc pieciem gadiem, tā rīkoties plāno mazāk nekā piektdaļa autovadītāju Igaunijā un Latvijā.

Aptaujas dati liecina, ka šobrīd galvenokārt Latvijas autovadītāji nesteidzas ar elektroauto iegādi tā augstās cenas dēļ. Tomēr starp Baltijas valstīm Latvijas autovadītāji (48%) ir visvairāk gatavi iegādāties tieši jaunu elektroauto neatkarīgi no tā, vai dzīvo daudzīvokļu mājā vai privātmājā. Savukārt Lietuvā salīdzinājumā ar abām kaimiņvalstīm iezīmējas būtiska atšķirība – autovadītāji labprātāk dod priekšroku lietotam, nevis jaunam elektroauto.

If Transportlīdzekļu atlīdzības daļas vadītājs Ģirts Kubliņš atzīmē: “Elektroauto ražotāji konstanti strādā gan pie šī auto lielākā un nozīmīgākā komponenta – akumulatora, gan citu tehnisku funkciju uzlabošanas, veicot papildu investīcijas, jo arī autovadītājiem ir savas prasības. Taču paralēli elektroauto tirgus izaugsmei tikpat svarīgi ir fokusēties arī uz elektroauto remonta speciālistu apmācību. Piemēram, vienai no populārākajām elektroauto markām tuvākais dīleru servisu centrs atrodas ārpus mūsu valsts robežām, kā rezultātā, lai veiktu sarežģītu un specifisku remontu, var nākties to transportēt ārpus Latvijas robežām, kas gan sadārdzina remontu, gan paildzina tā veikšanas laiku.”

Kā galvenās elektroauto priekšrocības aptaujas respondenti min tā ilgtspēju un ekonomiskumu, ikdienā pārvietojoties ar šo transportlīdzekli, piemēram, iespēju elektroauto ikdienā novietot bez maksas stāvvietā pilsētas centrā, kā arī iespēju pārvietoties pa sabiedriskā transporta braukšanas joslu. Savukārt no elektroauto tehniskajām priekšrocībām respondenti visaugstāk vērtē dinamisku ātruma palielināšanas iespēju un akumulatora iepriekšējas uzsildīšanas funkciju.

 
Visi komentāri
 
Sergejs 8.februāris 2024 12:36
0 1 Atbildēt

Hertz:

finance.yahoo.com/news/hertz-we...195844835.html

 Variants kad ir māja ar saules paneļiem Ķekavā, darbs Rīgā un tālākais brauciens ir uz Liepāju reizi vasarā tad jā, elektro strādā tīri labi, pie nosacijuma ka 50k eur nav šķērslis (jā, ir Spring, bet sorry, tas ir ķeblis uz riteņiem ko ne katrs būs gatavs paciest, Golf Variant/Octavia līmenis velk uz 50k).

vaaks 8.februāris 2024 12:39
0 0 Atbildēt

Evakuācijas gadījumā necik tālu neaizbrauksi!

ZZZZ 8.februāris 2024 12:50
2 0 Atbildēt

vaaks būs tā vai tā. Bet tiem kas plāno iegādāties, silti iesaku paņemt uz kādu nedēļu nomā, vai testā pie dīlera lai saprastu vai jūsu ikdienas maršrutam der. Ka nesanāk vilšanās un raudāšana. Vienam vajag kurpes darbā, citam zābakus no gumijas.

Sergejs 8.februāris 2024 17:04
1 0 Atbildēt

Ļoti pareizs ieteikums, nevar nepiekrist. Ja nopērk tīri uz emocijām tipa "vau, cik šī sarkana mašīnīte forši ieskrienas, varēs bīmeristus no luksafora izpogāt" tad tālāk ikdienā var rasties visādi pārsteigumi.

Krotow 9.februāris 2024 11:36
2 0 Atbildēt

Ja dzīves mērķis ir izpogāt bīmeristus krustojumā, tad var 😄

0pis 8.februāris 2024 12:57
0 0 Atbildēt

Plāni - tas ir tas, ko cilvēks patur prātā, bet Dievs Tas Kungs vienalga dara pa savam prātam. Piemēram - neviens neplāno mirt, bet visi tomēr to dara.

imzz 8.februāris 2024 13:17
0 0 Atbildēt

neviens neplāno mirt, bet visi tomēr to dara. -- kā tad ne, tie, kam ir manta , arī testamentus raksta. Un lauku veči savlaicīgi iegādājās zārku un turēja bēniņos. Mazā pilsētas dzīvoklī gan zārks aizņemtu sasodīti daudz vietas.

Sergejs 8.februāris 2024 17:05
1 0 Atbildēt

Advokāts lasa testamentu nelaiķa ģimenei:

"Būdams skaidrā prātā un pie labas veselības visu naudu iztērēju pirms nāves"

imzz 8.februāris 2024 13:01
6 0 Atbildēt

Tomēr starp Baltijas valstīm Latvijas autovadītāji (48%) ir visvairāk gatavi iegādāties tieši jaunu elektroauto neatkarīgi no tā, vai dzīvo daudzīvokļu mājā vai privātmājā. -- 

Neticu, sevišķi par pēdējo, par komunistu bloku iemītnieku elektroentuziasmu.

Kā galvenās elektroauto priekšrocības aptaujas respondenti min tā ilgtspēju - tam arī nevar ticēt, 

no elektroauto tehniskajām priekšrocībām respondenti visaugstāk vērtē dinamisku ātruma palielināšanas iespēju un akumulatora iepriekšējas uzsildīšanas funkciju. -- 

Tātad, enerģijas tērēšana, lai tas akumulators vispār varētu normāli darboties, ir tehniska priekšrocība ;)

Krotow 9.februāris 2024 11:38
0 0 Atbildēt

Nebija minēts padomju laika panelenēs dzīvojošo aptaujāto skaits. Varbūt tie bija pieci studenti, kuriem patīk ideja, taču praktiskā puse vēl neinteresē.

Merikurrats 8.februāris 2024 13:22
0 1 Atbildēt

Nezinu, nezinu.Es būšu savu dīzeļauto uzpidījis 100%,padzēris kafiju ar hotdogu un kadu 100km nobraucis,kad tas elektro brīnums sāks kustēties no tās pašas tankštelles.Sastregumā man būs silts salons,bet elekriķis klabinās protēzes savus kW skaitīdams.Ņemot vērā mūsu ceļus ziemā,es būšu tālu tālu ar visu rakšanos pa kupenām un ja soļķis pietrūks,gan kāds tālbraucējs par dubultu tarifu spannīti pārdos,elektriķis varēs štoku pulēt,lai oļi neatsalst.Tik daudz šitie autobuves sasniegumi redzēti ar zobus klabinošiem draiveriem,ka man to sūdu vajag,kā sunim cērmes.

Asaris 11.februāris 2024 0:14
1 0 Atbildēt

Tu savu dīzeli sākumā pielaid ziemā.

Merikurrats 11.februāris 2024 7:13
0 0 Atbildēt

Manam dīzelītim viss kārtībā,lec,rūc,brauc.Tiem,kuri ekonomē uz kvēlsvecēm, akumulatoru un vēl uz daudz ko, gan varētu būt grūtāk.

Aigi 8.februāris 2024 15:54
3 0 Atbildēt

Katram savs. Es patiešām ļoti nopietni apsveru iegādi, iespējams, pat 2024.gadā. Man 400km range ir pilnīgi ok. Baltiju nav problēmu izbraukāt. Tālāk neceļoju ar a/m, bet lidoju.

imzz 8.februāris 2024 16:22
2 0 Atbildēt

Range nav viss. Un jautājums, ko nozīmē izbraukāt. Piemēram, ar dārgo EV diez vai brauks pa lauku ceļu, lai gan tā galā baigi foršā ezera peldvieta.

Atceros to vienu ārzemju topiku, nezinu, kā ir Latvijā, ka baterijas korpusa mehāniska bojājuma gadījumā jāmaina baterija, un kasko to nesedza.

0pis 9.februāris 2024 9:49
1 0 Atbildēt

Nu, braucot kur nevajag noraut izpūtēju vai saspaidīt apakšu benžas auto arī nav nekādi lielie prieki.

ZZZZ 9.februāris 2024 11:54
0 0 Atbildēt

Vēl jau pasaulē nekas ideāls nav izgudrots, tā irA jā tikai katram pašam sava izvēle. Ar RR un B, F arī pa mežu tak nebrauksi celmus unA gāzt. Tiem jahtas un Fidži.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 24

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 6

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti