Visi komentāri - KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 19

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.marts 2024 8:08

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji.

Tostarp plānots nodrošināt atbalstu arī daudzbērnu ģimenēm.

KEM norāda, ka izmaiņas atbalsta programmā plānots apstiprināt šā gada trešajā ceturksnī, savukārt līdz šā gada 4.aprīlim noris sabiedriskā apspriešana.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka atbalsta programmas jauninājumi paredz, tostarp nodrošināt papildu atbalstu daudzbērnu ģimenēm septiņvietīgu elektroauto vai ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Plānotais atbalsts šāda veida jauniem transportlīdzekļiem būs 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto - 4500 eiro.

Programmā KEM plāno palielināt atbalstu no 1000 eiro uz 2000 eiro par vecu transportlīdzekļu norakstīšanu, kuri darbināmi ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai gāzi. Šis nosacījums attieksies uz visiem iedzīvotājiem, kuri iecerējuši iegādāties elektroauto vai hibrīdauto, nododot savu veco iekšdedzes dzinēja auto apstrādes uzņēmumam.

Esošā programma paredz to, ka, kopš vecā transportlīdzekļa norakstīšanas dienas, iedzīvotājam sešu mēnešu laikā jāiegādājas viņa izvēlētais elektroauto vai hibrīdauto. Lai veicinātu elektromobiļu un hibrīdauto iegādi, KEM paredz sešu mēnešu vietā noteikt 12 mēnešu periodu.

KEM vērš uzmanību, ja iedzīvotājs ir izvēlējies savu elektroauto, kas šobrīd nav pieejams Latvijā, iedzīvotājam ir iespēja noslēgt līgumu, par to vienojoties ar auto tirgotāju par izvēlēto elektroauto pieejamību un iegādi. Ja šajā situācijā iedzīvotājs ir izvēlējies savu veco iekšdedzes dzinēja auto norakstīt, KEM iesaka to veikt brīdī, kad elektroauto jau ir piegādāts un reģistrēts Latvijā.

Atbalsta programma iedzīvotājiem ir pieejama no 2022.gada marta. Pašreiz vairāk nekā 1550 elektroauto un hibrīdauto divu gadu laikā iegādāti par atbalsta programmas finansējumu 6,3 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
hue 27.marts 2024 9:13
17 1 Atbildēt

Tiešām cilvēkiem, kurus interesē >90k euro vērti auto, vajag vēl kādus atbalstus?

Zemesgramata 27.marts 2024 12:52
5 0 Atbildēt

Tie "bagātie nabagi" ir pirmie,kas ķer tos pabalstus.

Madars 27.marts 2024 18:47
0 0 Atbildēt

90k kad viss šis beigsies! Bmw pat nemaksa 90k!

Jumu 27.marts 2024 9:28
8 3 Atbildēt

Uz "Zaļo kursu" faktiski ir nojūgusies  tikai Vācija. Pārējās Eiropas valstis tikai mutiski atbalsta, bet ekonomiku savu neiznīcina. Pietiek ar to, ka Vācija glābj pasauli no globālās sasilšanas. Mēs lietas labā varam palīdzēt tikai aizliedzot Latvijā  krāsnis kurināt ar malku, jo iespaidīgu ražotņu, ko varētu iznīcināt, pie mums vienkārši nav.

:-) 27.marts 2024 11:44
5 0 Atbildēt

Nu jau arī DE pamatiedzīvotāji ir sapratuši: "Kas par daudz, tas par traku!". Vairs neraujas uz "zaļumu" kā aptrakuši!

aigi 27.marts 2024 11:31
7 0 Atbildēt

9k ir labi, bet cik ir 7-vietīgi EV pieejami tirgū?

Zemesgramata 27.marts 2024 12:52
0 0 Atbildēt

Kādi trīs ir.

GTD2 27.marts 2024 13:34
1 1 Atbildēt

Ja kāds domātu zaļi, tad atbalstītu sabiedrisko transportu nevis privātos auto.

Freijers 27.marts 2024 16:07
0 1 Atbildēt

Sabieriskais transports, ja vien nealkst dzīvot komuņizmā ar piesvīdušiem, saspiestiem vagoniem, ir opcija atsevišķos, ne tuvu ne visos gadījumos un arī atsevišķai ļaužu kopai - skolēni, pensionāri, studenti, centrā strādājošie, utt. Ģimenēm tā reti ir opcija.

Freijers 27.marts 2024 16:05
1 0 Atbildēt

Booombā....vajadzēs tik atrast 200-300 eiro vērtus norakstāmos sūdus un grants rokā (nu, ja protams e-auto ir opcija..).

Mieriņš 27.marts 2024 16:25
1 0 Atbildēt

Tas pie nosacījuma, ja īpašumā bijis pēdējos 4 gadus un gadā vidēji nobraukts vismaz 5K km

Latvietis 27.marts 2024 16:25
0 1 Atbildēt

Gaidu redz taisni to KEM.

Man plāniņš norakstīt drīz benzīnnieku.

Tikai pag, varbūt vēl pagaidīt, būs vēl bonusi 30 tajā tak? Pusi atmaksās, turklāt tad jau būs LTO (mūžīgo) šūnu krājbaterijas?

Original Nja 27.marts 2024 17:57
0 0 Atbildēt

Kāmēr Vācija šo atbalstu nonullē un ASV spriež, ka elektroauto, iespējams, nav īstais risinājums, mūsējie tik dod gāzi grīdā (haha) un turpina ieviest atbalstu, kad valstij tā jau naudas nav. Ģēniji!

GTD2 28.marts 2024 8:03
1 0 Atbildēt

Mūšējie dod gāzi grīdā un paugstina biļešu cenas sabiedriskajam pat nespējot īsti pamatojot kapēc jaceļ biļešu cenas.  paliek aizvien ekonomiski neizdevīgāk braukt ar sabiedrisko attiecībā ar privāto

650 27.marts 2024 18:00
0 0 Atbildēt

Kad KEM uzsāks "nodrošināt" videidraudzīgās "ne pilienu naftas nesaturošās" brīnumdīzeļdegvielas MY tirgošanu par cilvēka cieņu nepazemojošu daudzmaz adekvātu cenu?

Kāc degvielas tigotājs N šo brīnumšķaidrumu beidzamajos pāris gados "tirgoja" par absolūt neadekvātu ciparu 2,97eur/litrā? 

Kas (no KEM viedokļa) pēkšņi "izmainījās" pirms nedēlas, ka uz vispārējā informācijas un demagoģijas haosa fona ši MY ddegviela pēkšņi nokritās cenā par veselie apaļiem 55centiem/litrā līdz 2,42eur/l ?

KAD beidzot (KEM vadībā un KEM rūpīgajā uzraudzībā) visa šī te fufeļdemagogu un nekauņu apvienotā varza izbeigs finansiāli bezkaun;igi drāzt tieši tos pircējus un lietotājus, kuri būtu ar mieru samaksāt ADEKVĀTI dārgāku cenu, lai savu finansiālo iespēju robežās tomēr veicinātu "zaļo kursu"?

Tpfu... ;p

asd 28.marts 2024 1:28
1 0 Atbildēt

Narkomāni. Būtu labāk meklējuši naudiņas tiltiem/ceļiem un dzelzceļiem.

Pat ražotāji ir sapratuši, ka elektro neder visiem un fufelīgais 2030/2035 iekšdedzes aizliegums nebūs iespējams, jo elektro, vienkārši, nepērk un tuvākajā nepirks. Nav ne infras, ne arī nobraukums ir pieejams +/- 1k robežās.

Pašlaik, max ir hibrīdi (ja mājā var uzlādēt) un atsevišķiem indivīdiem der arī elektro. Tas arī viss.

spainis 28.marts 2024 8:25
1 1 Atbildēt

Es ar savu daudzbērnu ģimeni dzīvoju daudzstāvenē, kur vienīgais kontakts, kas ārpusē, ir paredzēts Ziemassvētku lampiņu darbināšanai. Nez, es tajā kontaktā varēšu uzlādēt savu jauniegādāto lādējamo (uzsvarus katrs pats var salikt) gibrīdu? Parasti to koppatēriņa elektrību sadala uz dzīvokļiem. Ja tas gibrīds lādēsies, lai pārējie maksā un tad vēl nodošu savu veco kūpošo dīzeli un saņemšu atbalstu! Win/win, tā teikt!

ZZZZ 28.marts 2024 11:23
0 1 Atbildēt

Aplipiniet to savu spaiņa kooperatīvo daudzstāveni renovācijas vai citas Ākcijas ietvaros ar saules paneļiem no visām pusēm. Ievelkat kābeļ un sildateis, lādējaties uz nebēdu.

aigi 30.marts 2024 7:33
1 1 Atbildēt

Un visi citi atbalsti - Balsts, kredītgarantijas, saules paneļi, siltumsūkņu līdzfinansēšanai arī nav vajadzīgi. Jo ir tak tādas ģimenes, kurām neko nevajag un dzīvo savā 9.stāva dzīvoklī un ir laimīgas. Kam šķērdēt naudu, neko nevienam nedodam un neļaujam izmantot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 1

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ukrainā aiztur labdarības organizācijas vadītāju par humānās palīdzības automašīnu pārdošanu (+ VIDEO) 6

Ukrainas likumsargi Viņņicā aizturējuši vietējās labdarības organizācijas vadītāju, kura pārdevusi humānās palīdzības automašīnas. Tās Ukrainā ievestas kā ziedojums armijai frontē. Iepriekš šī palīdzības organizācija bija saņēmusi arī Latvijas ziedotās neatliekamās medicīniskās palīdzības mašīnas. Lasīt vairāk

 

“Namejs 2025” ietvaros notiks mobilizācijas mācības Rīgā un Vidzemē; pazudis Kanādas karavīrs (+ VIDEO) 4

Sākušās valsts aizsardzības mācības “Namejs 2025”. To laikā pārbaudīs, cik sagatavoti ārkārtējām situācijām ir dažādi iekšlietu nozares dienesti. No šodienas Rīgā un tās apkaimēs pastiprināti varēs redzēt arī zemessargus. Lasīt vairāk

 

Brīdina par risku Eiropai kļūt aizvien atkarīgākai no Ķīnas elektroauto akumulatoru jomā 4

Eiropas atkarība no Ķīnā ražotiem akumulatoriem elektriskajiem automobiļiem rada riskus gan piegāžu drošībai, gan tehnoloģiskajai neatkarībai, teikts konsultāciju kompānijas "Deloitte" pārskatā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti