Visi komentāri - Pētīs, kur Vidzemē būtu vērts būvēt ūdeņraža uzpildes stacijas

Pētīs, kur Vidzemē būtu vērts būvēt ūdeņraža uzpildes stacijas 2

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 15.aprīlis 2024 15:57

Vidzemes plānošanas reģions (VPR) ir noslēdzis līgumu ar SIA "Ernst & Young Baltic", lai Eiropas Savienības finansētā projektā pētītu, kur Vidzemē veidot ūdeņraža uzpildes stacijas.

Kā aģentūru LETA informēja VPR pārstāve Anita Āboliņa, uzņēmums pētīs optimālākās ūdeņraža uzpildes staciju atrašanās vietas un potenciālos klientus. Projekta virsmērķis ir veicināt ūdeņraža transportlīdzekļu izmantošanu, tai skaitā kravu pārvadājumos.

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu dalībvalstīm līdz 2030.gada izskaņai jānodrošina publiski pieejamas ūdeņraža uzpildes stacijas, kuru minimālā kumulatīvā jauda būtu viena tonna dienā un kuras būtu izvietotas ne vairāk kā 200 kilometru attālumā viena no otras. Tāpat izvirzīts mērķis panākt, ka katrā pilsētā tiek izvietota vismaz viena publiski pieejama ūdeņraža uzpildes stacija.

Pētījumā plānots apzināt priekšnosacījumus un vērtēt dažādus aspektus, kas ietekmē ūdeņraža uzpildes staciju attīstību. Pasūtījuma mērķis ir identificēt optimālākās ūdeņraža uzpildes staciju atrašanās vietas un potenciālos klientus Vidzemes reģionā un Igaunijā maršrutā "Via Baltica" un uz Vidzemes un Valmieras šosejām. Koncepcijas izstrādē tikšot ņemta vērā ūdeņraža degvielas potenciālais pieprasījums un piedāvājums Rīgas aglomerācijā, kā arī uz Bauskas šosejas.

VPR sola, ka dokuments būs noderīgs valsts un pašvaldību institūcijām, kuras vēlas veicināt alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu kravu pārvadājumiem ar autotransportu un sekmēt ūdeņraža uzpildes infrastruktūras attīstību. Dokuments būšot pieejams arī kravu pārvadātājiem un loģistikas uzņēmumiem, lai pieņemtu lēmumus uzņēmējdarbības attīstībai. Koncepciju plānots izstrādāt līdz novembrim.

Līdzīgi pētījumi tiekot veikti arī Lietuvā, Polijā, Somijā un Vācijā. Visās piecu valstu koncepcijās būšot identificētas vietas, kur izvietojamas ūdeņraža uzpildes stacijas, kas kalpošot par pamatu ūdeņraža uzpildes staciju infrastruktūras izveidei Ziemeļjūras - Baltijas jūras transporta koridora austrumu daļā.

Projekta īstenošanā tiekot iesaistīts arī biznesa sektors - ūdeņraža degvielas ražotāji, pārvadātāji, lietotāji, kā arī nacionālā un reģionālā līmeņa publiskās pārvaldes institūcijas un pētniecības sektors Latvijā, Vācijā, Somijā, Lietuvā, Polijā, Zviedrijā un Igaunijā.
 

 
Visi komentāri
 
650 16.aprīlis 2024 2:21
0 0 Atbildēt

Cerams gan, ka Prokuratūra nepieļaus kādas pārmērības un/vai izvirtības šajā ienesīgajā brīnum nozarē.

imzz 17.aprīlis 2024 9:42
1 0 Atbildēt

Pēc šīs kartes datiem vienīgā ūdeņraža stacija Latvijā, uzbūvēta RS eksperimenta ar ūdeņraža trolejbusiem sakarā Rīgā, vairs nedarbojas.

h2.live/en/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti