Visi komentāri - EURIBOR likmes samazināšanās iesildīs ekonomiku un paaugstinās pieprasījumu pēc lietotām automašīnām

EURIBOR likmes samazināšanās iesildīs ekonomiku un paaugstinās pieprasījumu pēc lietotām automašīnām 2

 

Foto: iAuto.lv

Longo Group | 23.augusts 2024 15:05

Nesen izskanējušās ziņas par iespējamu EURIBOR likmes samazināšanu ļauj domāt, ka 2024.gada otrajā pusgadā ekonomika iesils. Īpašs pieaugums gaidāms lietoto automašīnu segmentā.

Īpašs pieaugums gaidāms lietoto automašīnu segmentā – tas vienmēr ļoti izteikti reaģē uz jebkurām izmaiņām kreditēšanas jomā un ir vairākas reizes lielāks nekā jauno auto segments. "Ekonomisti jau fiksē darījumu palielināšanos nekustamo īpašumu jomā, īpaši iepriecinoša ir interese jauniešu (20-30 gadi) vidū. Lietotu automašīnu tirgus tam seko, un šā gada otrajā pusgadā mēs gaidām tirgus aktivizēšanos," komentē Edgars Cērps, Baltijā lielākā lietotu automobiļu tirgotāja Longo Group dibinātājs. 

Pēc eksperta teiktā, augstā inflācija eirozonā un EURIBOR likmju samazināšanās kompleksi stimulē lietotu automobiļu tirgu šādu iemeslu dēļ:

1. Augstas inflācijas ietekme: jaunu un lietotu automašīnu cenas aug gan tādēļ, ka palielinās rezerves daļu un tehniskās apkalpošanas cenas, gan arī tādēļ, ka pieaug kopējie uzņēmējdarbības izdevumi. Turklāt cilvēki ilgāk "pietur" savus auto, tas samazina piedāvājumu skaitu tirgū un vēl vairāk palielina cenas. 

2. Pirktspējas samazināšanās: inflācija samazina iedzīvotāju reālos ienākumus, kas automātiski "pagriež" tirgu prom no jaunām mašīnām, kas kļūst vēl mazāk pieejamas. "Samazinoties pirktspējai, pieprasījums novirzās uz  modeļiem, kas maksā mazāk.. Mēs, Longo Group, to novērojam visu trīs Baltijas valstu tirgos," piebilst E.Cērps. 

3. EURIBOR likmes samazināšanās ietekme: patērētājiem, pārorientējoties uz lietotām mašīnām, EURIBOR likmes samazināšanās padara autokredītus pieejamākus. Tas var stimulēt pieprasījumu pēc lietotiem auto, jo ikmēneša kredītu maksājumi kļūst pieņemamāki daudz plašākam cilvēku lokam. 

Longo Group dibinātājs skaidro, ka zemākas procentu likmes teorētiski var stimulēt jaunu automašīnu pārdošanas pieaugumu, taču Latvijas tirgum tas nav raksturīgi – mums ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropā, vidējais automašīnas vecums ir aptuveni 14 gadu. Tas liecina par iedzīvotāju zemu pirktspēju, tādēļ arī īpaši privātpersonasi ir piesardzīgas un diezin vai skries uz autosaloniem iegādāties jaunas mašīnas. 

Neskatoties uz inflāciju, EURIBOR likmes samazināšanās ļoti pozitīvi ietekmē pieprasījumu pēc lietotiem automobiļiem, jo cilvēki cenšas atrast visizdevīgākos nosacījumus personiskā transporta iegādei. 

"Inflācija apvienojumā ar EURIBOR samazināšanos un ekonomisko nenoteiktību rada situāciju, kuru mēs redzam: pircēji aizvien biežāk izvēlas lētākus un ekonomiskākus lietotus auto, lai samazinātu izdevumus un izvairītos no lielām kredītsaistībām. Tādējādi augstā inflācija veicinās lietotu automobiļu cenu pieaugumu, bet EURIBOR likmes samazināšanās var uzturēt pieprasījumu pieejamāku kredītu dēļ. 

Longo pārstāvis prognozē, ka tuvākajā laikā būs populāri tādi zīmoli kā Toyota (īpaši modeļi Corolla un Yaris) un Honda (piemēram, Civic un CR-V), kā arī kompaktklases modeļi, kuri ir pieprasīti jauniešu un iesācēju vidū - Volkswagen Golf, Ford Focus un Škoda Octavia. Tādējādi Latvijā vairāk tiks pirkti tādi modeļi, kuri ir ekonomiski, uzticami, demonstrē labu cenas un kvalitātes attiecību, kā arī kompaktklases auto un krosoveriem. 

 
Visi komentāri
 
imzz 23.augusts 2024 18:33
2 1 Atbildēt

"ja tev nav parāda, tevis nav"

topinamburs 24.augusts 2024 7:29
3 1 Atbildēt

Jā gan. Kolēģim jau banka samazināja maksājumu. No 515 uz 511. 

Tūlīt skrienu līzēt kaut ko!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rekords: Opel Sports Tourer Hybrid nobrauc 1200 km reālos apstākļos 4

Ar hibrīda iekārtu aprīkotais universālis uz 100 km patērēja vidēji 4,3 litrus degvielas, turklāt 345 kilometrus no kopējiem 1200 kilometriem nobrauca ar elektrību. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 1

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti