Visi komentāri - Aptauja: 36 % autovadītāju par lielāko risku “pelēkajos” servisos uzskata nekvalificētus meistarus

Aptauja: 36 % autovadītāju par lielāko risku “pelēkajos” servisos uzskata nekvalificētus meistarus 12

 

Foto: Pexels.com

Moller Auto | 28.augusts 2024 11:02

Saskaņā ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” veikto aptauju* 36 % autovadītāju Latvijā par lielāko risku, apmeklējot “pelēkās” zonas auto servisus, uzskata nekvalificētus speciālistus, kuri veic auto remontu un apkopi.

Tikmēr 26 % respondentu izcēla papildus bojājumus automašīnai, ko varētu radīt šāda servisa apmeklējums. Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, “pelēkās” zonas servisu apmeklēšana ir risks ne tikai automašīnas tehniskajam stāvoklim, bet arī satiksmes drošībai un autovadītāju, pasažieru un citu ceļu satiksmes dalībnieku veselībai un dzīvībai.

Aptaujā arī secināts, ka 18 % respondentu par lielāko risku uzskata neoriģinālās auto rezerves daļas, kas var tikt izmantotas, veicot remontdarbus “pelēkās” zonas auto servisos. Vēl 7 % respondentu kā, viņuprāt, lielāko risku “pelēkās” zonas servisos norādījuši apkopes un remontdarbu kavēšanos, kādēļ auto īpašniekam tiek atgriezts vēlāk nekā plānots. 3 % aptaujāto uzskata, ka lielākais risks “pelēkās” zonas servisos ir atbilstošu darba instrumentu, aprīkojuma trūkums. Tikpat norāda, ka viņiem nav uzticības, ka šajos servisos ir atbilstoša auto ķīmisko produktu kvalitāte.

8 % respondentu norādījuši vēl citus riskus, piemēram, šajos servisos netiek sniegta garantija par paveiktajiem darbiem; tiek mēģināts pieprasīt vairāk naudas, nekā iepriekš tika paredzēts; tāpat, apmeklējot šādu servisu, nav iespējams pēc tam pierādīt, ka remonts auto vispār veikts.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, stāsta: “Latvijā joprojām aktīvi darbojas tā dēvētie “pelēkās” zonas auto servisi, kuru darbībai nav nekāda regulējuma. Vienlaikus mūsu novērojumi liecina, ka autovadītāji arvien vairāk apzinās šo servisu radītos riskus, tiesa, visbiežāk tas notiek tad, kad pašiem jau nācies saskarties ar nekvalitatīvi paveiktiem remontdarbiem. Būtiski uzsvērt, ka, izvēloties saņemt auto remontdarbu pakalpojumus “pelēkās” zonas servisos, var ciest ne tikai spēkrata tehniskais stāvoklis un tirgus vērtība. Šajos servisos bieži tiek izmantotas nekvalitatīvas rezerves daļas vai kopumā remontdarbi tiek veikti pavirši, bez nepieciešamā aprīkojuma. Dodoties ar šādi “remontētu” spēkratu ceļu satiksmē, autovadītājs riskē ar savu un pasažieru veselību, kā arī dzīvību, turklāt vēl rada nozīmīgu apdraudējumu kopējai ceļu satiksmes drošībai.”

Par auto servisu pakalpojumiem aizvien daudz mītu

Vaicāti, kāpēc viņi aizvien izvēlas “pelēkās” zonas servisu pakalpojumus, autovadītāji norādījuši, ka visbiežāk viņi šādu izvēli veic zemāku remontdarbu izmaksu dēļ (88%) un draugu un paziņu ieteikumu dēļ (25%), kā arī servisa atrašanās vietas dēļ (15%). Retāk minēts, ka, viņuprāt, “pelēkās” zonas servisi nodrošina ātrāku apkalpošanu (9%), bet vēl daļa (7%) atzinusi, ka viņiem trūkst zināšanu par riskiem, ko var radīt nesertificēta auto servisa apmeklējums.

“Par auto servisu pakalpojumiem arvien sastopami dažādi mīti, kas bieži vien ir iemesls, kāpēc cilvēki aizvien nokļūst “pelēko” servisu lamatās. Mūsdienās sertificētu servisu pakalpojumi ir kļuvuši cenas ziņā pieejamāki. Turklāt jāņem vērā, ka, aizvedot spēkratu uz “pelēkās” zonas servisu, kur tam tiek nodarīti papildu bojājumi, likumsakarīgi nozīmēs vēl lielākas remontdarbu izmaksas nekā jau sākotnēji labojot auto sertificētā servisā. Modernākās tehnoloģijas, augsta līmeņa speciālisti, kuru zināšanas tiek regulāri pilnveidotas, ļauj veikt auto diagnostiku un remontu daudz ātrāk un efektīvāk. Papildus tam, veicot auto remontu uzticamā servisā, tiek fiksēta visa informācija par auto vēsturi, tajā skaitā informācija par veiktajiem remontdarbiem. Tomēr pats būtiskākais - kvalitatīvi apkopts un remontēts auto būs vērtīgāks, kā arī pildīs savas funkcijas, nodrošinot mobilitātes iespējas un drošību uz ceļa,” akcentē I. Gerkena.

Viņa papildina, ka ikdienā “Moller Auto” regulāri izglīto klientus par riskiem, ko rada “pelēkās” zonas nesertificēto servisu sniegtie pakalpojumi. Tāpat uzņēmums paplašina sertificēto servisu pieejamību – piemēram, šogad atvērs “Moller Auto” sertificētais “Škoda” un “Volkswagen” serviss Ventspilī, bet līdz gada beigām Zemgalē tiks atklāts vēl viens “Moller Auto” sertificētais serviss.

 
Visi komentāri
 
BMW 28.augusts 2024 13:29
9 0 Atbildēt

Uz pelēko servisu cilvēki brauc gadiem, jo ir atraduši kvalificētu meistaru, kam uzticas. 

Moller jau nu nav tā vieta, kur remontēt pēcgarantijas VAG. 

Daudz prātīgāk ar goļfsvāgenu ir braukt uz škodas dīleri, jo tur cenas ir daudzkārt draudzīgākas, bet detaļas tās pašas, oriģinālās, tikai no škodas kastītes.

D 28.augusts 2024 14:06
6 1 Atbildēt

Liela daļa brauc uz pelēkajiem servisiem, tieši tādēl, ka tur ir zināms cilvēks, kurš ir zinošs, un kuram var uzticēties, un nebūs jāmaksā milzu summas par neko.

GTD2 28.augusts 2024 14:22
12 1 Atbildēt

It ,kā baltajos servissos vissi būtu kvalificēti  meistari

Freijers 28.augusts 2024 16:34
1 1 Atbildēt

100% ! Toties pierakstītas stundas un minūtes pēc dārgā tarifa gan būs. Turklāt zinot LV autoparka vecumu, tas nebūs īsti aktuāli.

Kanibaals 28.augusts 2024 20:22
1 0 Atbildēt

Bilde atbilstoša. Baltrocīte par meistaru. Ne gredzens no pirksta noņemts, ne atslēga, kas nenomuļās to uzgriezni.

0pis 28.augusts 2024 21:51
1 0 Atbildēt

Vai tad kamuflāžas krāsojumu uz sejas un rokas neredzi? Tas nozīmē - strādāt mellu muti))

Kanibaals 28.augusts 2024 22:24
0 0 Atbildēt

Par muti neko neteicu.

0pis 29.augusts 2024 8:45
0 0 Atbildēt

Bet roka tak ar mella)

0pis 28.augusts 2024 21:52
0 0 Atbildēt

Es braucu uz zilu servisu. Tikai logu rāmji balti.

650 29.augusts 2024 10:23
0 0 Atbildēt

Kur Izīda tik kuplā skaitā ņems tos oficiālos nepelēkos jaunservisu darbiniekus?

Kāpēc Izziīdai nerūo viņas pārstāvētā koncerna blēdīgi izrrklamēto miljonos pārdoto Tdi hlamu patreizējais liktenis? Kādu sodu kart...,sorī,Koncens saņems (vai ir JAU saņēmis) par patērētāju maldināšanu?  Kā tas nākas,ka (acīmredzami bez Izīdas ziņas) no nākamā gafa šie hlami tiks cssd ta pārbaudīti ar pilnīgi jaunas izcelsmes mēraparātiem,par kuru esamību Izīdas klienti neko ļaunu nenojauta,savulaik šos cilvēku populācijai bīstamos draņķus par dārgu naudu nopērkot Izīdas oficiālajā dīlera veikalā? Vai Izīda informēja labticīgos pircējus,ka pēc 5-6-7-8 gadiem šie hlami te tiks uzskatīti par vides piesārņotāj etalonu no.1 un to īpašnieki tiks pasludināti par atklātā tekstā lohiem? Kā tur ir,Izīda,koa?

Motorolers 29.augusts 2024 13:13
0 0 Atbildēt

Šis kantoris jau nu varēja paklusēt, viņu serviss ir kā lamu vārds, kādus tik brīnumus man nav nācies tur piedzīvot! Jau gadiem neesmu kāju tur spēris, nožēlojama kvalitāte par dārgu cenu!

650 29.augusts 2024 15:50
0 0 Atbildēt

Vaig ik pa laikam tur piebraukt,varbūt kārtējais uptodeits ira iznācis/Ārā.Lai pēc dīler apmeklējuma atkal būtu jāapmeklē pelēkais dēileris, lai to suudu atstata atpakakaļ.Jā.

Vai Izida ira iegādājusēs Jaun'āko cietdaļiņu pārbaudes ierīci "pasaulē zaļākās" Tdi tehnoloģijas agregātu gatavības novērtēšanai pirms gaidāmās 2025tā gada TA bargās dīzeļpārbaudes?

Vai beidzamo gadu audi/VW Tdi pircēji tika brīdināti, ka no 2025g tie viņu hlami tiks pārbaudīti ar mašīnas pirkšanas (IZGATAVOŠANAS) brīdi neesošu tehnoloģiju un vērtēti pēc IEPRIEKŠ NEZINĀMIEM tehniskajiem parametriem? 

Kā pircējs varēja zināt, ka jau pēc kādiem dažiem gadiem viņa par dāgu naudu iegādātais ( tehniskā kārtībā esošais, ar ražotāja uzstādītajiem eko-atribūtiem likumīgi aprīkotais) autom mobīlis izrādīsies (visdrīzāk!) šiem te jaunievedumu parametriem neatbilstošs un to būs vienkārši jāizmet miskastē? 

Kur šajā gadījumā ir PTAC vai kaut viena kāda citāda sevi kaut mazliet cienoša cilvēktiesību uzraudzības Organizācija? Cik krimināl (vai disciplinār) lietas tiks (vai ir jau tikušas) ierosinātas konkrēti pret VW/Audi/Poršē ražotājiem, kuri šādi te apkrāpa miljoniem klientu visā plašajā pasaulē? Kur Izīdas kommentārs? Ko Izīda darīja (vai Plāno/Darīt) šo te savu "uzticamo" klientu (acīmredzamo Lohu) labā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No rudens Eiropas tirgū – Peugeot veic 308 modernizāciju (+ FOTO) 3

Drīzumā Peugeuot laidīs klajā modernizēto 308 saimi, kas būs pieejams gan kā hečbeks, gan universālis. Lasīt vairāk

 

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 35

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

BAW 212 – ķīniešu apvidus auto no rudens arī Eiropā (+ FOTO) 6

Uzreiz pēc pirmizrādes IAA Mobility 2025 izstādē, Ķīnas ražotāja Beijing Automobile Works (BAW) apvidus auto kļūs pieejams arī Eiropā. Vācijā tā cena sāksies no atzīmes 39 995 eiro. Lasīt vairāk

 

Genesis samazina elektrisko modeļu piedāvājumu ASV tirgū

Hyundai luksusa zīmols Genesis sastapies ar pieprasījuma trūkumu attiecībā uz elektriskajiem modeļiem, tādēļ uzņēmumam nākas mainīt sākotnējos plānus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti