Visi komentāri - 65% Latvijas autovadītāju vismaz vienreiz bijuši iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā

65% Latvijas autovadītāju vismaz vienreiz bijuši iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā

 

Foto: Publicitātes attēls

Carlsberg | 10.septembris 2024 10:11

65% Latvijas autovadītāju vismaz vienreiz bijuši iesaistīti ceļu satiksmes negadījumā, 34% no viņiem negadījumā bijuši iesaistīti vienreiz, 30% – dažas reizes, bet 1% – vairāk nekā piecas reizes, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Sievietes ceļu satiksmes negadījumos bijušas iesaistītas gandrīz divreiz retāk – teju puse (47%) nekad nav iekļuvušas satiksmes negadījumos, kamēr starp vīriešiem tā varējis atbildēt vien katrs ceturtais (25%). Dažas reizes negadījumos bijuši iesaistīti 41% vīriešu un 17% sieviešu.

Kā biežāko ceļu satiksmes negadījumu iemeslu gandrīz trešā daļa jeb 32% norādījuši nepietiekamu koncentrēšanos uz ceļu un nodarbošanās ar blakus lietām pie stūres. Tam seko slikts ceļu stāvoklis vai slikti apgaismotas brauktuves (17%) un laikapstākļi (14%). 33% gadījumu bijis cits iemesls – uz ceļa izskrējis dzīvnieks, agresīva braukšana u.c. 1% gadījumu iemesls bijusi alkohola lietošana, savukārt 4% – ātruma pārsniegšana.

“Satiksmes negadījumiem var būt daudz un dažādi ārējie iemesli, taču to visu apkopo autovadītāja pieņemtie lēmumi, kuru rezultātā var notikt negadījums vai gluži pretēji – no tā var izvairīties. Autovadītāji mēdz neatbilstoši novērtēt situāciju vai pārvērtēt savas spējas. Piemēram, sliktos laikapstākļos ir jāspēj izvērtēt, kāds ātrums ir drošs, pa kādu maršrutu labāk braukt u.tml. Ieteiktu apdomāt, kādas sekas var radīt viens vai otrs iemesls, piemēram, ja tiks pārsniegts ātrums, piemēram, par 20 km/h, vai varēs saglabāt kontroli, ja notiks kaut kas neparedzēts? Vai būs iespējams koncentrēties uz ceļu, ja vadītājs sēdīsies pie stūres noguris vai iereibis?” norāda Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka 2024. gadā noticis jau 1801 ceļu satiksmes negadījums, kurā ir cietušie, savukārt kopējais negadījums skaits šogad sasniedzis jau 23 046. Pērn kopumā uz Latvijas ceļiem notikuši 24 545 negadījumi, no tiem - 2 007 ar cietušajiem. Šogad uz ceļiem gājuši bojā jau 60 cilvēki, bet pērn - 80.

Analizējot respondentu atbildes reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka laikapstākļus kā būtiskāko ceļu satiksmes negadījumu iemeslu biežāk min autovadītāji no Latgales (19%), ātruma pārsniegšanu - autovadītāji no Vidzemes (9%), bet nepietiekamu koncentrēšanos uz ceļu - autovadītāji no Zemgales (39%).

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 55

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 10

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti