Visi komentāri - Nākamgad plānots paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, bezalkoholiskajiem un alkoholiskajiem dzērieniem

Nākamgad plānots paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, bezalkoholiskajiem un alkoholiskajiem dzērieniem 40

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.oktobris 2024 15:00

Nākamgad plānots paaugstināt akcīzes nodokli degvielai, bezalkoholiskajiem un alkoholiskajiem dzērieniem, kā arī paredzēta akcīzes nodokļa paaugstināšana tabakas izstrādājumiem no 2027.gada, teikts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotajos un saskaņošanai iesniegtajos grozījumos likumā "Par akcīzes nodokli".

FM skaidro, ka nepieciešams pārskatīt akcīzes nodokļa piemērošanu, lai varētu daļēji kompensēt gan darbaspēka nodokļu ieņēmumu samazinājumu, gan arī palielināt valsts budžeta līdzekļus, sevišķi pašreizējos apstākļos, kad kritiski ir nepieciešams finansējums ārējai un iekšējai drošībai un citiem sabiedrībai būtiskiem pasākumiem.

Plānoto izmaiņu ietekmē 2025.gadā valsts budžetā paredzēts iekasēt 42,87 miljonus eiro.

Akcīzes nodokļa likmju izmaiņu rezultātā viena litra dīzeļdegvielas 2025. un 2026.gadā nodokļu dēļ cena pieaugs par 3,2 centiem ik gadu, bet svinu nesaturošam benzīnam -  par 2,7 centiem ik gadu. Savukārt viena litra autogāzes cena 2025. un 2026.gadā nodokļu dēļ varētu pieaugt par 1,9 centiem ik gadu.

Pēc FM paustā, tādējādi nodokļu izmaiņu dēļ komerctransportam izmaksas pieaugtu par apmēram 64 centiem uz 100 kilometriem, pieņemot, ka vidējais dīzeļdegvielas patēriņš ir 20 litru uz 100 kilometriem.

Paredzēts atcelt akcīzes nodokļa atbrīvojumu naftas produktiem, ko izmanto elektroenerģijas ražošanā un koģenerācijā, nosakot akcīzes nodokļa likmi kā naftas produktiem, kurus izmanto kā kurināmo.

Attiecībā uz kurināmo dabasgāzes izmaksas mājsaimniecībām nodokļu dēļ pieaugtu par 2,7 centiem uz vienu kubikmetru ik gadu, sašķidrinātas naftas gāzes izmaksas pieaugtu nodokļu dēļ pieaugtu par 5,3 centiem uz vienu kilogramu ik gadu, bet dīzeļdegvielas, kuru izmanto par kurināmo, izmaksas nodokļu dēļ pieaugtu par 5,8 centriem litrā 2025.gadā un par 3,2 centriem litrā 2026.gadā.

Tāpat no 2025.gada paredzēts paaugstināt akcīzes nodokļa likmi bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz astoņiem gramiem uz 100 mililitriem no 7,4 eiro par 100 litriem līdz 11 eiro par 100 litriem. Tādējādi nodokļu daļa vienam litram dzēriena pieaugtu par četriem centiem, skaidro FM.

No 2027.gada, lai harmonizētu akcīzes nodokļa likmes ar Baltijas valstīm, paredzēts paaugstināt akcīzes nodokļa likmi arī alkoholiskajiem dzērieniem, tostarp alum, kā arī tabakas izstrādājumiem un pēc izmantošanas mērķa līdzīgiem produktiem, piemēram, karsējamai tabakai, tabakas lapām, e-šķidrumam un tabakas aizstājējproduktiem.

Tādējādi, pēc FM aprēķiniem, stiprā alkoholiskā dzēriena 0,5 litru pudeles cena (alkohola saturs 40 tilpumprocenti) 2027.gadā varētu pieaugt par 0,15 centiem, vīna pudeles (0,75 litri) - par sešiem centiem, bet 0,5 litru alus pudeles (alkohola saturs 5,2 tilpumprocenti) - par diviem centiem.

Nodokļu daļa (minimālais akcīzes nodokļa līmenis un tam piemērojamā pievienotās vērtības nodokļa daļa) paciņai cigarešu 2027.gadā pieaugs par 46 centiem, paciņai karsējamās tabakas (5,3 grami) - par 19 centiem. Smēķējamās tabakas 40 gramu iepakojuma cena varētu pieaugt par 62 centiem, bet viena cigāru vai cigarillu iepakojuma (10 gabali) - par 29 centiem.

Savukārt elektronisko cigarešu uzpildes šķidrumiem nodokļu līmenis par divu mililitru iepakojumu pieaugs par 10 centiem, bet par 10 mililitru iepakojumu - par 48 centiem. Nodokļu daļa tabakas aizstājējproduktiem, piemēram, nikotīna spilventiņi (14 gramu iepakojums) 2027.gadā pieaugs par 28 centiem.

Tāpat likumprojekts paredz noteikt degvielas limitu no trešās valsts iebraucošā komerciālā transportlīdzekļa standarttvertnēs ne vairāk kā 200 litru apjomā. Iebraukt Latvijā ar komerciālo mehānisko transportlīdzekli, kura degvielas standarttvertnēs degvielas apmērs pārsniegs 200 litrus, būs aizliegts.

Likumprojekts tiek virzīts "Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam" pavadošo likumprojektu pakotnē, kas stāsies spēkā ar 2025.gada 1.janvāri.

 
Visi komentāri
 
0pis 1.oktobris 2024 15:25
1 2 Atbildēt

Klunkšķošais nodoklis 😊

Onsis 1.oktobris 2024 16:26
7 0 Atbildēt

Mums jau tā degviela dārgāka kā Lietuvā, tie 100 tirliņi nesaprot, ka ja grib palielināts ieņēmumus, ekonomika ir jāstimulē, ne jāgrauj!

Nja 1.oktobris 2024 16:29
0 1 Atbildēt

Man tāda aizdoma, ka tai dārdzībai ar nodokļiem būs mazākais sakars. Kas mainijās vakar vai šodien? Degvielas cenā starpība 10c.

0pis 1.oktobris 2024 16:34
2 1 Atbildēt

Vai ta nejūti, ka tevi stimulē? Tiešām nejūti? Tad jau esi pieradis!

Xo 1.oktobris 2024 16:37
5 1 Atbildēt

Šeit nav tikai degviela, bet arī dabasgāze apkurei, kas raus uz augšu gan apkures rēķinus, gan visu pārējo

Toms1 1.oktobris 2024 16:57
1 2 Atbildēt

Latvijā katru gadu degvielas patēriņš palielinās. Degvielas cenai pieliekot 2 vai 3 centus kāpēc lai cilvēki un uzņēmēji pēkšņi pirktu mazāk degvielu

Sergejs 1.oktobris 2024 17:23
1 1 Atbildēt

Lūgums studijā maksājuma uzdevuma failu - cik savas naudas Toms1 ir nosūtijis RailBaltic būvniecībai? Šie tak izmisīgi cer uz privāto investoru lai var tālāk "saimniekot", tātad lūdzu, uz priekšu un ar karogu.

Hm 1.oktobris 2024 18:54
3 0 Atbildēt

Degvielu pirks arvien mazāk un valsts budžetā ienāks arī arvien mazāk naudas, jo elektromašinas patērē elektrību.

Turklāt paceļot nodokļos arvien vairāk cilvēku aizies ēnu ekonomikā un budžeta ieņēmumi samazināsies.

robchix 1.oktobris 2024 20:15
3 1 Atbildēt

Nez kāpēc šis komentārs vārds vārdā atkārto tādas Zanes komentus citā portālā.

Kārtējais feikais, visdrīzāk apmaksāts vai atstrādājošs partijas uzdevumu, personāžs no vemjotības šlakas.

felix65 1.oktobris 2024 19:07
6 0 Atbildēt

Viņi saprot, bet tam milzīgajam liekēžu baram ļoti gribas rīt. Daudz rīt un kamēr mums būs auni, nevis tauta, mūs cirps, cirps un cirps. Dabā taču parazītus iznīcina. Kāpēc tas nedarbojas Latvijā?

Toms1 1.oktobris 2024 16:55
4 11 Atbildēt

Kamēr Latvijā būs Ēnu ekonomika un Aplokšņu algas, tikmēr valdībai nekas cits neatlik kā celt citus nodokļus

padomaa mazliet 1.oktobris 2024 17:07
20 0 Atbildēt

Kameer LV nebuus normaali funkcioneejoshas ekonomikas, tikmeer nav pamata runaat par taas eenu! Kaa var buut eena no taa, kaa nav?

Toms1 1.oktobris 2024 17:22
1 8 Atbildēt

Kamēr netiks likvidēta miljardos liela Ēnu ekonomika un Aplokšņu algas Latvijā,  tikmēr nav un nebūs iespējams palielināt IKP un Valsts budžeta ieņēmumus

Lats 1.oktobris 2024 18:03
5 1 Atbildēt

Ko Tu pīpē??? Ēnu ekonomika kā reiz vairo valsts IKP. Ātrāka naudas aprite. Un atbilstoši plūsmas teorijai, izlietojums jomās, kur tiešām vairāk vajag.

Sergejs 2.oktobris 2024 12:56
2 0 Atbildēt

The shadow economy, also known as the informal or underground economy, includes all economic activities that are not reported to the government and therefore not taxed or monitored by any form of government. While some level of shadow economy is inevitable, its size can have significant implications for a country’s overall economic health.

In advanced economies, the shadow economy typically accounts for around 15-20% of GDP1. In emerging economies, it can be larger, often around 30-35% of GDP

Xo 1.oktobris 2024 17:16
18 1 Atbildēt

Beidz fleitēt ... cik simtiem miljonu nav podā norauts ar RB un AB lietām ... tagad mutē ūdens smeļās un kasa pa centiem atpakaļ ... nekautrējoties arī vēl sev algas celt ...

Sergejs 1.oktobris 2024 17:21
3 0 Atbildēt

Nu es jau šim citā tēmā biju teicis, ož pēc kārtīga ierēdņa visā tā izpausmē.

Toms1 1.oktobris 2024 17:30
0 13 Atbildēt

Kurš atkal vainīgs ka tev nav izglītības un nevari dabūt sev normālu darbu Valsts pārvaldē un pelnīt iztiku sev

felix65 1.oktobris 2024 19:11
12 0 Atbildēt

Tu, sūda gabals, uzskati ka darbam liekēžu aparātā vajadzīga izglītība?

Krotow 3.oktobris 2024 0:20
0 0 Atbildēt

Adekvāta valsts aparātā būtu jāstrādā nelielam skaitam kompetentu ierēdņu pa sakarīgām algām. Kāreiz adekvāta izglītība te būs viens no obligātajiem punktiem. Diemžēl tautā izplatīts pieņēmums ka valsts iestrādās strādā vai nu luņi, kas tur atsēž darba laiku pa kapeikām vai arī šiverīgi tipi, kuri trūkstošo piepelna ar kukuļiem un valdēs. Fēliks komentārs to uzskatāmi parāda. Ar tādu attieksmi viss turpināsies līdz pastardienai.

Sergejs 2.oktobris 2024 12:51
2 0 Atbildēt

Tajā birokrātu midzenī ar to darbības imitāciju neviens normāls cilvēks kas grib un var darīt reālas lietas, nevis papīrus cept, banāli neizdzīvo. 

 Piemērs: kur ir bedre trotuārā jāsalāpa pa 200eur un 5 cilvēkstundām tiek gadu spēlēts futbols, cepti papīri sakarā ar kāda punkta apaspunkta rindkopu to nevar izdarīt tagad un tūlīt, rīkoti konkursi (iztērējot tam 5-50k no budžeta konkursa komitejām) un tad jau kad bedre izaugusi secina ka uzvarētājs to nevar izdarīt vairs pa 25k, vajag jaunu konkursu. Aptuveni tā ir gājis cilvēkam kas no privātā biznesa uz pašvaldības kantori aizgāja. Bedre ar nav izdomāta, kaut kur nesen te bija raksts ka sieviete trotuāra bedrē pusgadu secen kāju gandrīz lauza, bedre joprojām vietā.

Toms1 1.oktobris 2024 17:24
0 13 Atbildēt

Airbaltic un Railbaltic nekad nav maksājis Aplokšņu algas,  taka nemuldi ja nesajēdz neko.  Kāda tev daļa vispār gar svešu cilvēku algām

Lats 1.oktobris 2024 18:07
9 0 Atbildēt

Zini vai tēlo? Vismaz piloti kādreiz skaitījās darbā citur, lai būtu mazāki nodokļi jāmaksā. Un tie noteikti nepalika šeit!

Sergejs 2.oktobris 2024 12:39
0 0 Atbildēt

Un kāda tad kam daļa gar mūsu naudām? Uz uzdotiem jautājumiem atbildes būs?

Sergejs 1.oktobris 2024 17:19
2 0 Atbildēt

Tik daudz un gudri tiek irsts, lūdzu studijā nosaukumus, kuru uzņēmumu īpašnieks esat un cik tie ir samaksājuši nodokļos.

 Jeb tomēr Toms1 sēž nodokļu maksātāju beņķi kādā nodokļu maksātāju apmaksātā kabinetā un štuko kā lai vēl tiem prātu pajāt?

Toms1 1.oktobris 2024 17:27
0 9 Atbildēt

Atver LURSOFT maksas versiju un tur par katru no Latvijas vairāk nekā 100 000 SIA IK IU ZS AS viss ir pieejams.  Gan nomaksāti nodokļi, vidējā alga,  Finanšu pārskati, Bilances,  Naudas plūsmas pārskats, PZA .

Sergejs 2.oktobris 2024 12:41
0 0 Atbildēt

Jautājums bija nevis par LURSOFT bet par konkrētu personāžu zem nika TOMS1

John 1.oktobris 2024 19:33
4 0 Atbildēt

Kāpēc tad ir tā ēnu ekonomika? Aiz labas dzīves? Vai varbūt tomēr dēļ nodokļu sloga? Nu nevar izvilkt cilvēkus no ēnu ekonomikas paceļot nodokļus. To var izdarīt tikai samazinot.

Sergejs 2.oktobris 2024 12:45
0 0 Atbildēt

In advanced economies, the shadow economy typically accounts for around 15-20% of GDP1. In emerging economies, it can be larger, often around 30-35% of GDP (tā MI saka un tas saskan ar to kādā senā gudrā rakstā lasiju).

 Tāpēc ka kāda daļa ir neizbēgami ēnā un 15-20% ir veselīgi, ar to jau vairs pat nav ekonomiski pamatoti cīnīties, bet mūsējie, kā jau pieņemts, ir gatavi iztērēt eiro lai no kāda 5 centus izspiestu. Toms1 ir labs tādu jefiņu paraugs.

Toms1 2.oktobris 2024 20:03
0 2 Atbildēt

Nodokļus būs tikai un vienīgi jāceļ. Nodokļu lielums nav saistīts ar Ēnu ekonomikas lielumu

Hm 1.oktobris 2024 19:30
6 1 Atbildēt

Lai tik ceļ nodokļus alkaholam. Točkas tikai berzē rokas.😂

Jančuks 1.oktobris 2024 20:06
4 0 Atbildēt

Pirksim dd leišos. Jo augstāka akcīze jo mazāki būs ieņēmumi budžetā...

Autobraucējs . 2.oktobris 2024 0:38
9 1 Atbildēt

Nožēlojama mēslu valstele , kur pie varas ir pid@r@si un m@uk@s , un tad vēl te raksta tāds mēsls - toms 1 !

0pis 2.oktobris 2024 20:48
0 0 Atbildēt

Atlajstsajmu! Dievs sweehti Latviju!

Ābols 2.oktobris 2024 8:15
30 1 Atbildēt

Viņi piemirsa palielināt nodokli 'augstas jaudas' ātrās uzlādes elektropatēriņam, kas ir tas, kas pārslogo pašvaldību un valsts elektrotīklu. Ja štepselis pieslēgts ir kopējam elektrotīklam tad piemeram izmantojot no 10kw jaudu, par katru iztērēto kwh būt nepieciešams papildus 'jaudas' nodoklis!

 Tagad sanāk tosteristi lādē, par to priecājas smērējot to sejā parējiem, bet šo caurumu, kas izveidojas ar vien lielāks, pēkšņi pāris gadu laika elektro jaudas kapacitate jāpalielina 10x... jālāpa ir ICE vadītajiem....

eseris 2.oktobris 2024 9:03
1 0 Atbildēt

''Šveiks teica: "Valdība kura pacels cenu alum drīz kritīs" 😢

Tomiņam 2.oktobris 2024 19:54
0 0 Atbildēt

Tomiņ, tu esi noderīgais idiots ja?

Toms1 2.oktobris 2024 20:06
0 0 Atbildēt

Aaa

Skats no malas. 3.oktobris 2024 12:49
2 1 Atbildēt

Tā nav valdība, tā ir slepkavu, laupītāju, izvirtuļu, deģenerātu,banda. Zog miljardus nodokļu maksātāju naudas.   Viss primitīvi, samazināt birokrātijas parzītu skaitu vismaz 2reizes. Arestēt kariņa bandu un visu konfiscējot. Budžeta pienesums būtu vairāk kā 10 miljardi.

Agris 3.oktobris 2024 12:57
0 0 Atbildēt

Labāk uzreiz aizliegt auto! Ko viņi pērnās ar tiem nodokļiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degviela Spānijā vēl lētāka kā Latvijā? Dīzelis 1.289, bet 95 benzīns 1.359 eiro - 6.05.2025jā (+ VIDEO)

iAuto.lv uzpilda degvielu Spānijā un secina, ka cenu starpība ar Latviju ir ievērojama. Lasīt vairāk

 

Mūsdienu karadarbības jaunā doktrīna: risinājums no Latvijas, kas apsteidz laiku (+ FOTO)

Ļoti īsā laikā no 2022. līdz 2025. gadam kara raksturs Ukrainā ir radikāli mainījies – no klasiskām, smagi mehanizētām kaujām un pilsētu ieņemšanas mēģinājumiem līdz dronu dominētai, augsti mobilai un plaši izkliedētai karadarbībai. Lasīt vairāk

 

Brīvdienas pagāja salīdzinoši mierīgi; lielākais reibumā aizturēto autovadītāju skaits bija 3. maijā (+ VIDEO) 12

Aizvadītās svētku brīvdienas ceļu satiksmē pagājušas salīdzinoši mierīgi, un statistika liecina, ka pārkāpumu skaits bijis tuvu ikdienai brīvdienās, intervijā raidījumā “Rīta Panorāma” informēja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti