Visi komentāri - Ar transporta "zaļināšanu" kavēties nedrīkst, uzsver atbildīgā ministrija

Ar transporta "zaļināšanu" kavēties nedrīkst, uzsver atbildīgā ministrija 31

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 22.oktobris 2024 17:02

Transporta enerģijas likumprojekta virzību nedrīkst atlikt, otrdien Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas sēdē otrdien sacīja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) parlamentārais sekretārs Jānis Irbe.

Viņš norādīja, ka šo likumprojektu skata jau trešo reizi. "Iepriekš tā bija "ieskriešanās", bet tagad tā ir neatliekama aktualitāte, jo strauji tuvojas 2030.gada noteiktie mērķi, kas ir jāsasniedz. Attiecīgi ir jārod saprotami kompromisi un jāturpina likumprojekta virzība," uzsvēra Irbe.

Apakškomisijas sēdē otrdien deputātus iepazīstināja ar KEM likumprojektu, kā arī notika diskusija, lai saprastu, kādēļ nedrīkst kavēties ar transporta "zaļināšanu".

KEM valsts sekretāre Līga Kurevska norādīja, ka likums ir sarežģīts, tādēļ ir nepieciešams to saprast. Viņa skaidroja, ka Latvijā visvairāk patērētais degvielas veids ir dīzeļdegviela. KEM apkopotie dati liecina, ka patlaban atjaunīgo resursu īpatsvars enerģijas gala patēriņā Latvijā ir 1,9%, lai gan 2022.gadā tie bija - 3%. Līdz ar to šis īpatsvars samazinās, savukārt līdz 2030.gadam Eiropas Savienībā (ES) ir jāsasniedz 29% atjaunīgo resursu īpatsvars.

Kurevska norādīja, ka atjaunīgā degviela kopumā maksā mazāk. "Ja mēs paši ražosim zaļo degvielu, no 2027.gada nebūs jāmaksā ES emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas (ETS) nodoklis, kas būs jāmaksā fosilajai degvielai," norādīja Kurevska.

Viņa teica, ka fosilo dīzeļdegvielu Latvijā neražo, tādējādi tā pilnībā tiek importēta. "Ja patlaban dīzelis maksā 1,5 eiro par litru, tad 2030.gadā cena palielinātos par 26 centiem. Tomēr dīzeli var aizvietot ar zaļo degvielu, kuru var ražot Latvijā. Piemēram, biodīzelim ir tāda paša cena kā fosilajai degvielai, modernais biodīzelis ir mazliet dārgāks, savukārt biometāns un bioenerģija ir lētāka. Var redzēt, ka šīs degvielas būs lētākas, jo netiks piemērots ETS nodoklis," uzsvēra Kurevska.

KEM apkopotie dati liecina, ka, pieņemot likumu, 2030.gadā, degvielas cena būs mazāka nekā, ja to nepieņems. Kurevska uzsvēra, ka drošākais resurss ir tas, ko ražojam paši.

Kulbergs sēdē uzsvēra, ka Latvijā ir ļoti maz automašīnu, kas izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG). SM parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (P) norādīja, ka uz šā gada 1.jūliju Latvijā bija reģistrētas 486 šādas transporta vienības.

Savukārt Kurevska uzsvēra, ka likums nenosaka konkrētu procentu, cik CNG mašīnām jābūt Latvijā.

Saeimas deputāts Edgars Putra (AS) norādīja, ka biodegviela pamatā tiek ražota no rapša, tādējādi viņu satrauc, vai no vietējās produkcijas varēs saražot tik daudz degvielu, ja rapša ražas samazinās. Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) valdes loceklis Indulis Stikāns norādīja, ka rapsis pietiek, jo ir nepieciešamas 50 000 tonnas gadā, lai to saražotu ir nepieciešamas 150 000 sēklu.

Biedrības "Zemnieku saeima" valdes loceklis Mārtiņš Trons uzsvēra, ka rapša ražošana ir jāveicina, kā arī KEM nākamajā sēdē vajadzētu apkopot informāciju par ETS atbrīvojumiem, tostarp, vai tas attiektos arī uz zemniekiem.

Tāpat KEM uzdeva vēl vairākus jautājumus, kas būs jāapkopo uz nākamo sēdi.

Kā ziņots, transporta sektors ir otrs lielākais emisiju avots Latvijā, kas veido 37% no kopējā emisiju apjoma tautsaimniecības sektoros.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka Transporta enerģijas likumprojekta regulējums dos signālu vietējās biodegvielas ražošanas attīstībai Latvijā, kas attiecīgi atstās pozitīvu iespaidu uz jaunu darba vietu veidošanu, īpaši Latvijas reģionos.

Likumprojekts paredz degvielas piegādātājiem pienākumu palielināt atjaunīgās enerģijas īpatsvaru savā enerģijas portfelī. Katrs degvielas piegādātājs varēs izvēlēties, kā sasniegt mērķi, īstenojot savu uzņēmējdarbības stratēģiju un meklējot saviem klientiem izmaksās efektīvākos risinājumus.

Ja degvielas piegādātājs, īstenojot savu stratēģiju, būs pārsniedzis noteikto mērķi, samazinot emisiju intensitāti straujāk nekā noteikts likumprojektā, kāds cits degvielas piegādātājs varēs iegādāties šī mērķa pārsniegumu, tādējādi izpildot emisiju apjomu savā enerģijas portfelī.

Tāpat degvielas piegādātājam būs iespēja pirkt biometāna, ūdeņraža vai elektroenerģijas statistiku no komersantiem, kas nav degvielas piegādātāji, bet kas šo transporta enerģiju izmanto pašpatēriņam vai realizē transportam.

iAuto redaktora Māra Ozoliņa viedoklis:


 

 
Visi komentāri
 
WALA 22.oktobris 2024 17:55
25 1 Atbildēt

Ko var šitos buļļa mēslus tiražēt !!! Emisiju tirdzniecība ir viens vienīgs bizness, un nekādas saistības ar ekoloģiju tajā nav ...

anonimikis 22.oktobris 2024 18:41
0 8 Atbildēt

Komunists esi, ja Tev kaut kas pret biznesu?

Pļurkt 22.oktobris 2024 21:12
8 0 Atbildēt

Jo mazāk rūpnīcu, jo mazāk katlu māju, jo vairāk kvotu, kuras notirgot un ezermalā tornīšmājas sacelt!

650 22.oktobris 2024 18:17
14 0 Atbildēt

Kā gan netiražēt- iedotu jebkuram loham pa pacmit k mēnesī, tas vel ne to iztiražētu.LVijas Lohu sūtība- vienīgais veids ir to zampu izražot no rapša.Līdz tam 30jam aizķepināt ar to smerdošo draņķi vēl visus atlikušos ddmotorus. 

Neste reku izražo MY dd,ta vells viņu sazin no kā.Bez smakas,garšas un liekas Drrššanas.Nesaturošu ne to ka uriinu- pat ne piliena naftasporduktu. Bet neee, cien.Lohi, Valsts jūs nekad nepamudinās to somusuuudu lietot.Nepakam nevienu centu jums neiedos nekādu loha atlaidīti.Nee, jo Loha pamat sūtība ir JāMaksāt! Arī par elektrisko poršu "negaidīto" invāziju vecajā vēsturiskajājā vecrīgā maksāt nāksies Lohiem!

Nesi aita 22.oktobris 2024 20:01
13 1 Atbildēt

Tak visiem viss ir skaidrs kapēc, 1) Aizliegt braukt ar vecām mašīnām un 2) Iznīcināt Latvijas ražošanu.

2030 gads. JŪMS NEKAS NEPIEDERĒS UN JŪS BŪSIET LAIMĪGI!!!

Tikai aitas to nesaprot!!!

Pļurkt 22.oktobris 2024 21:13
5 0 Atbildēt

Zaļajiem takš ir jāatsit lielajā zaļo afērā iegrūstais piķis!

Ksun 23.oktobris 2024 4:35
13 2 Atbildēt

LV ir viena no ES viszaļākajām valstīm, līdz LV līmeni Vācija mūs nepanāks vēl gadus 80 ja vispār neko nemainīsim! Cik var skriet nepareizajā virzisnā apgrūtinot un sadārdzinot, nepamatoti, dzīvi saviem iedzīvotājiem,

. Ne ražošanas, ne transporta, tikai lielos ārvalstu uzņēmumos strādājošs lētais darbaspēks, kam drīz vairs nekas nepiederēs. Tā ministrija ir mākslīgi izveidota un bezjēdzīga. Palasiet, cik degvielas ir jāiztērē, lai to rapša dīzeli saražotu, pēc kura lietošanas daudzi modernie filtri ir kaput jau pēc dažiem gadiem. Es to ministriju un visus šos “zaļo” iniciatīvu atbalstītājus un bīdītājus saucu par latviešu tautas ienaidniekiem, kas ātri un efektīvi grib iznīdēt latviešus savā zemē!

Mnde 24.oktobris 2024 19:29
0 0 Atbildēt

tur vai tik ne Mieriņš vai Kariņš savulaik neapsolīja izmešus samazināt baisos procentos, nevis izvērtējot reālos apjomus un ko faktiski var samazināt. Beigās samazināt par 30% jau tā mazos kopējos izmešus, jo nav ne automašīnu tik daudz cik eiropā uz 1000 iedzīvotājiem, nedz arī nav nekādu industriālu ražotņu, ja neskaita dažus mikroindustrijas paraugus.

Viena lieta ir apsolīt samazināt degvielas patēriņa samazinājumu 50%, proti pāriet no 14 l/100km rijoša verķa uz 7 l/100km rijošu. Bet te esot itkā sasolīts 30% samazināt degvielas patēriņu no jau tā maza patēriņa, proti no 4l/100km uz 2,8l/100km.

Teslists 23.oktobris 2024 8:08
2 4 Atbildēt

Teikšu godīgi, nopērkot Teslu, mana dzīve nevis sadārdzinājās, bet gan tieši otrādi - kļuva stipri lētāka. Braucu jau 5cus gadus un nenožēloju šo pirkumu nevienu dienu. Un jā, man ir arī otrs auto ar dīzeļdzinēju. Visīstākā naudas bedre uzturēšanas un izmaksu ziņā.

Diemžēl iauto imbecilajiem bomžiem to nesaprast, viņi elementāri nemāk rēķināt.

WALA 23.oktobris 2024 9:44
10 1 Atbildēt

Es visu saprotu, bet to kur tu izraki tik sūdīgu dīzeli kā apraksti man gan nav skaidrs ...

Vienīgā manu auto problēma kopš paša pirmā auto ir bijusi rūsēšana LV apstākļos ( pie tā ka visus tiku lietojis vismaz 5 -10 gadus, pērkot ne-jaunus), nekas cits vispār nav radījis nekādas problēmas ...

Teslists 23.oktobris 2024 10:24
2 3 Atbildēt

Noskaidrosim pāris lietas. Mans nav dīzeļauto kaut kāds tur nissans bez motora. Man ir mašīna, ar kuru kaut kur var iebraukt un aizbraukt un tādai nav patēriņš 5 litri un jāskaita tēvreize pie katra apdzīšanas manevra.

Bet tā principā. Servisa apmeklējumi. 5 gadu laikā teslai 2 gab - paša vainas pēc. ko salauzu, to remontēju. Dīzeļšrotam: 1x gadā. katru gadu pa 600 eiro tikai apopēs. tad vēl aptuveni 300 eiro nodoklis. tad vēl tavu brīnumu, pie 50k jau bremžu diski un kluči priekšā pateica čau. Vēl 400 eiro. 

JA neskaita to, ka tas dīzeļšrots ir bijis pa garantiju pie dīlera arī 3X pa šiem 4 gadiem, bet Teslai tā arī vēl nekad nav bijis nepieciešams ne serviss ne apkope, tad vienos vārtos.

Jā un kur tad vēl degvielas izmaksas, tur vispār uz 100km ir aptuveni 10 eiro starpība kā minimums.

ZZZZ 23.oktobris 2024 9:50
3 0 Atbildēt

WALA tāpēc, ka Tev nav vācijiešu dīzeļgeitists P.

WALA 23.oktobris 2024 10:30
2 0 Atbildēt

Tā laikam ir, jā ...

Teslists 23.oktobris 2024 10:32
1 9 Atbildēt

izmaksas uz 100000 km un 5 gadiem:

Nodokļi

Dizelis - 1500 eiro

Tesla - 0 eiro

Degviela

Dīželis - 12000 eiro

Tesla - 3000 eiro

Akopes ja gribi garantiju

Dīzelis - 4000 eiro

Tesla - 0 eiro

Tur ir jābūt konkrētajam loham, lai neredzētu priekšrocības.

WALA 23.oktobris 2024 10:37
1 0 Atbildēt

Es nedzīvoju tikai pilsētām, nav glizī tā ka katrā lauku "kūtī" ir puslīdz atbilstošs pieslēgums BEV vajadzībām , un "tikai pilsētai" ir tāds "plāns" tikt pie BEV mazauto, bet nu pavisam noteikti ne Tesla ...

Teslists 23.oktobris 2024 12:31
3 6 Atbildēt

Tak nevienam neinteresē, ka tu dzīvo kūtī un ka tev nav kaut kāds tur 16A 3fāzu pieslēgums. nu būsim godīgi, jebkurā normālā mājsaimniecībā tas būtu pats minimums.

Bet pa lielām šaibām nevienam neinteresē tavas bomāru atmazkas un čīkstēšana. Nepis!

GTD2 23.oktobris 2024 13:36
10 1 Atbildēt

Ja salīdzini dīzeli ar elektrisko  tad ņem vienādas klases mašinas, nevis smago dīzeli salīdzini ar kompaktklases teslu 3, tad salīdzini kaut ar to pašu golfu un tad aina būs pavisam cita

nodoklis būs ap 200eiro,  kas elektroauto izmanto infrastruktūru un nemaksā par to nodokli paraditējot, ar to nav jalepojās tas protams nebūs ilgi, degviela, aptuveni 7500eiro, Apkope  ap 400 eiro, siksnas pie 10000 nav jamaina. Tā nav ,ka teslai nekas nav jamaina un nav izmaksas. golfs masā 30 tūkst , tesla 50tukst. Ne pa velti elektriskajiem piedāvā atlaides pašam auto ,kā arī citus labumus, ja viss būtu tik rožaini tad cilvēki pirktu elektriskos bez nekādiem mākslīgi izveidotiem labumiem.

:-) 23.oktobris 2024 12:33
1 0 Atbildēt

Ui kā samuldējās.

Nodokļi smīdina, dīzelim labi ja 330 eiras gadā.

Teslas elektrība vien ir  X 2 vairāk pie šī nobraukuma. 

Dīzeļauto izdevumi degvielai maksimums 9000.

Te gan nav uzrādītas Teslas apkopes, kuras faktiski ir un nav lētas, kur nu vēl sertificēta servisa neesamība.

Nu tad protams jaunvērtība salīdzinājums, atkal starpība gandrīz 2 reizes.

Mobilitātes jautājumu neaiztikšu.

Nu un vēl, viena no svarīgākajām lietām, otreizējais tigus un auto vērtība tajā. Ja EV, kaut vai tā pati plasmas TESLA 5 gadi, 100000 t.km, ~ 20000 eiras, tad dīzelis ar 2x lieilāku nobraukumu maksās dāgāk.

Sergejs 23.oktobris 2024 14:03
4 0 Atbildēt

Apdrošināšanas viņš arī netīšām piemirsa😁

Man mana 1.5TSI Octavia pa 11 mēnešiem izmaksāja tikai ap 1700 eur, tas no 01.06.2023 līdz 01.05.2024, var arī šādi to deķīti stiept ja dikti gribās

Pļurkt 23.oktobris 2024 13:29
5 0 Atbildēt

Ieliec šajā sarakstā reālo un līdzvērtīgo auto pirkšanas cenas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volvists 24.oktobris 2024 8:01
0 0 Atbildēt

Izmaksas manam Volvo uz 20000km / 1 gadu ~3000 eiro, pieliekot rezerves naudu un noapaļojot uz augšu 

Tava elektriskā grabaža: €50 tūkst cena

50000/3000= 16 gadi un 8 mēneši, ko es mierīgi varētu braukt ar savu volvo par tava mobilā tostera cenu

Pļurkt 24.oktobris 2024 8:43
0 0 Atbildēt

Tieši tā kā es neskaitāmas re4izes esmu teicis - eļektrička ir līdzvērtīga dīzeļauto cena + degviela VISAM tā auto mūžam!!

Eļktričkai vēl elektrība klāt būs jāpiepērk.

ZZZZ 24.oktobris 2024 8:57
0 0 Atbildēt

Nu ko te publicē nepopulāru ciparu savirknējumu. Shit skaties WALA godīgi jau sāk textu bīdīt PAR. Skaties 650 piekusīs servīzus barot, var jau būt pa kluso arī kaut ko perina, varbūt viņam savs serviss. Ir arī citi dīzeļgalvas, kas kas. Nāk ziema dīzeļisti sāk pirkt akumulatorus, vecie uzsprāguši laikam? Tā iet ka nemāk piepīpēt.

Teslists 23.oktobris 2024 15:15
3 4 Atbildēt

Bomži pietiks smilkstēt, ejat atpakaļ pie virpas kapāt nākamajam passātam tikko no vācijas, es visu personigi izreķinaju 5 gadu griezuma, un man točna nav jāklausās šitās bomāru muļķības cik smirdošais ir lēti un labi un kāds vēl golfs salidzinoši, golfs ir katra bomža sapnis, savukart tesla ir advancets autobuves šedevrs. pie ta ari paliksim un turpinat dročīt, moška jums ari dzive nospides, tagad staro citu pabalstu var dabut, ja busiet uzpisis vismaz 3 patomkus, jo vairoties ka žurkas to jau jus makat.

WALA 23.oktobris 2024 15:55
2 2 Atbildēt

Tesla un advancēts ej ka ar lohiem patusē, tiem moš arī škitīs saistošas šis muļķības - nekā, absolūti nekā Tesla nav advancēta, un visvairāk tajā auto es neciešu to ka tas ir programmētāju garadarbs t.i. visu varzu programmēšanas kļūdu ko regulāri softā pamanās iestūķēt kāds programmētājs iesācējs - tas viss jums būs arī Tesla, tāpēc jau arī neder tas ka reizi gadā jams ierastos pie dīlera un tiktu 'jaunināts" , tāpēc arī vajag  atrālināto atjaunināšanu "pa gaisu" un pastāvīgi. Un galvenais ka vesels bars "aunu" skrien šitai tuftai līdz ...

Teslists 23.oktobris 2024 17:52
2 1 Atbildēt

Nu un ko tu vēl iepirdīsi neizglītotais pāķi?

Tev elektrībass pieslēgums ir milzu problēma, es pat negribu zināt kas vel tev ir par problēmām, tādēļ labāk nerunā par to, par ko tev ir nulle sajēgas

WALA 23.oktobris 2024 18:27
0 3 Atbildēt

Man nav jābūt tik augsti izglītotam lai redzētu fufeli ko tev smērē bez lielas piepūles ... tātad ko "vērta" ir tava "izglītotība" un attiecīgi cik "vērts" ir tavs viedoklis 😏

Teslists 24.oktobris 2024 13:43
1 0 Atbildēt

Man neviens neko nesmērē, dalbajob. Man bija budžets 60k mašīnai un izvēle, pirkt teslu vai kaut ko lidzigu, piemeram bmw x5 ar bomžpaku. Es nebrinos ka tāds lohs kā tu nespej saprast kadel jatere tada summa automašīnai. Nu daži jau nesaprot ari kapec pirkt viskiju ja odekolons 1.5 eiro maksā. 

Katra zina es savu izveli nenožēloju ne sekundi. Un iesaku citiem. Un nakošais mans auto ari bus tesla. Un tev to nesaprast bomār. Tāpēc...

Saule, perkons, pisies dirst!

WALA 24.oktobris 2024 13:57
0 0 Atbildēt

Nerauj krenķi, tad kad man liksies ka man vajag to 60K auto - es aiziešu un to nopirkšu, pagaidām man par tādu auto par šādu summu intereses nav ... ne es to varu kā "uz nodokļu rēķina atsist" ne man arī pievelk iegūt kaut ko tādu kam brāļi "ITšņiki" savu līko roku pielikuši ... Man vajag "āmuru" ar ko " naglas dzīt" nevis parodiju par to, ar fīču kura man mācīs "kā pareizi naglu iedzīt" ...

Teslists 24.oktobris 2024 20:09
1 0 Atbildēt

Neko tu nenopirksi, jo tev nav par ko. Ja būtu, tad sen jau būtu nopircis.

650 23.oktobris 2024 18:14
2 0 Atbildēt

Teslists labi zina, ko runā- LOhi samaksās par visu.Un vēl pat piemaksās. Žēl ka tur nava nekāds izspūtējs,viņi to būtu gatavi nobučot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 7

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 11

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

Armijas zābakus noformē kā mēbeles – ģimenes biznesa īpatnības valsts iepirkumos (+ VIDEO) 2

Noraidot kasācijas sūdzības, jūlijā stājies spēkā spriedums par mēģinājumu izkrāpt no valsts it kā pārmaksāto PVN, kurā notiesāta regulāra publisko iepirkumu uzvarētāja “Brief” īpašniece Ildze Voita, kā arī viņas dzīvesbiedrs un “Brief” darbinieks dažādos laika periodos Kārlis Borks-Putniņš, kurš notiesāts arī par dokumenta viltošanu mantkārīgā nolūkā. Lasīt vairāk

 

Pie Biķernieku apļa Opel vadītājs 2.2 promiļu reibumā ietriecas BMW - 23.08.2025 (+ VIDEO) 8

Pirms Biķernieku ielas apļa neregulētās gājēju pārejas Rīgā notikusi 2 auto sadursme - 23.08.2025! Paldies iAuto aculieciniekam par iesūtīto video, sūti arī Tu! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti