Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās - iAuto

Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās 18

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 25.oktobris 2024 16:25

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu".

"Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.

Kā ziņots, "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka priekšrocības neveicina videi draudzīgāku transporta līdzekļu izmantošanu, pilsētās autotransporta skaits kopumā esot jāsamazina, priekšrocību dēļ Rīgai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" negūst ieņēmumus no autostāvvietām, turklāt elektroautomobiļus mēdzot novietot stāvvietās uz ilgu laiku, tādējādi "atņemot vietu automašīnām, kuru vadītājiem tiešām ir svarīgi īslaicīgi novietot transportlīdzekli Rīgā".

Apvienības pārstāvji uzsver, ka pilsētas telpa ir ierobežota, īpaši pilsētas centrā un vecpilsētā, tāpēc lielāks ieguvums iedzīvotājiem būtu, ja ielas telpu izmantotu zaļās zonas ieviešanai, gājēju ietvju paplašināšanai, kokiem, veloinfrastruktūrai un mikromobilitātes rīku novietnēm, kā arī parkletiem un kafejnīcu terasēm. Autostāvvietu maksa ir labs instruments, lai autonovietnes izmantotu maksimāli efektīvi un īslaicīgi, nevis tās kalpotu par ilgtermiņa novietnēm, pauž organizācija.

Savukārt "Latvijas Elektroauto biedrība" (LEAB), atbildot uz šo iniciatīvu, pauž pozīciju, ka problēma nav elektroautomobiļu novietošanā vecpilsētā, bet vispārējā auto satiksmes intensitātē. Elektroautomobiļi "kā videi draudzīgākais transporta līdzeklis" varot būt daļa no risinājuma. Viens no galvenajiem iemesliem esošajām elektroauto priekšrocībām ir valsts stratēģija - veicināt pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, lai samazinātu emisijas un pretēji apvienības apgalvojumiem, uzlabotu dzīves kvalitāti pilsētā, samazinot gaisa piesārņojumu un transporta troksni.

LEAB pārstāvji piekrīt, ka priekšrocības samazina "Rīgas satiksmes" ieņēmumus, bet uzsver, ka ir svarīgi izvērtēt citus ieguvumus. Bezmaksas stāvvietas ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai stimulētu elektroauto iegādi un izmantošanu. Atceļot elektroautomobiļu priekšrocības, cilvēki var atteikties no to iegādes, kā arī nestabilitāte tirgū var atturēt uzņēmumus mainīt autoparku jau tagad, kas ilgtermiņā var negatīvi ietekmēt Latvijas ekonomiku, turpinot būt atkarīgiem no importētas degvielas un tās cenu izmaiņām.

Biedrības pārstāvji uzsver - ja nepieciešamas izmaiņas atbalsta programmās, tās būtu jāveic pakāpeniski un par tām iepriekš laicīgi jāinformē sabiedrība, kā arī izmaiņām jābūt balstītām uz datiem. Tāpat ir svarīgi izstrādāt ilgtermiņa vīziju par elektroauto attīstību Latvijā un sadarboties ar uzņēmumiem, lai veicinātu to pāreju uz elektroautomobiļiem. Lai veicinātu ilgtspējīgu mobilitāti un samazinātu pilsētas gaisa piesārņojumu, ir nepieciešams turpināt atbalstīt elektroauto attīstību.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" darbojas kopš 2016.gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

LEAB apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 25.oktobris 2024 21:07
6 0 Atbildēt

ZZZZ:

bet joks tāds, ka tas 1% sabrauc Rīgas centrā uz stāvēšanu, kamēr pārējie, ar degvielas dzinējiem, var tikai riņķot pa ielām un meklēt brīvas vietas...

Teslists 26.oktobris 2024 7:53
3 0 Atbildēt

Cik RS piesolīja šitiem zilajiem tūtiņbikšiem no "Pilsēta cilvēkiem"?

Neviens necerēja ka cilvēki tiešām būs gatavi investet elektroauto lai nemaksatu par kaut ko, par ko patiesībā nebūtu jāmaksā!

RS protams ka neiekasē vairs tik daudz cik gribētos.

Doma jau ir ieviest maksu, nejau aizvākt mašīnas no vecpilsētas!

Upss 26.oktobris 2024 8:07
3 0 Atbildēt

Tas tiksi sākums,- drīz aizliegs arī braukt pa sabiedriskā transporta joslu utt.!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 50

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 10

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti