Visi komentāri - Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās

Pašvaldībā diskutē par iespēju atcelt priekšrocības elektroautomašīnām "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās 18

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 25.oktobris 2024 16:25

Galvaspilsētas domē pašlaik notiek diskusijas par iniciatīvu atcelt priekšrocības elektroautomašīnām SIA "Rīgas satiksme" apsaimniekotajās autostāvvietās, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu".

"Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.

Kā ziņots, "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka priekšrocības neveicina videi draudzīgāku transporta līdzekļu izmantošanu, pilsētās autotransporta skaits kopumā esot jāsamazina, priekšrocību dēļ Rīgai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" negūst ieņēmumus no autostāvvietām, turklāt elektroautomobiļus mēdzot novietot stāvvietās uz ilgu laiku, tādējādi "atņemot vietu automašīnām, kuru vadītājiem tiešām ir svarīgi īslaicīgi novietot transportlīdzekli Rīgā".

Apvienības pārstāvji uzsver, ka pilsētas telpa ir ierobežota, īpaši pilsētas centrā un vecpilsētā, tāpēc lielāks ieguvums iedzīvotājiem būtu, ja ielas telpu izmantotu zaļās zonas ieviešanai, gājēju ietvju paplašināšanai, kokiem, veloinfrastruktūrai un mikromobilitātes rīku novietnēm, kā arī parkletiem un kafejnīcu terasēm. Autostāvvietu maksa ir labs instruments, lai autonovietnes izmantotu maksimāli efektīvi un īslaicīgi, nevis tās kalpotu par ilgtermiņa novietnēm, pauž organizācija.

Savukārt "Latvijas Elektroauto biedrība" (LEAB), atbildot uz šo iniciatīvu, pauž pozīciju, ka problēma nav elektroautomobiļu novietošanā vecpilsētā, bet vispārējā auto satiksmes intensitātē. Elektroautomobiļi "kā videi draudzīgākais transporta līdzeklis" varot būt daļa no risinājuma. Viens no galvenajiem iemesliem esošajām elektroauto priekšrocībām ir valsts stratēģija - veicināt pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, lai samazinātu emisijas un pretēji apvienības apgalvojumiem, uzlabotu dzīves kvalitāti pilsētā, samazinot gaisa piesārņojumu un transporta troksni.

LEAB pārstāvji piekrīt, ka priekšrocības samazina "Rīgas satiksmes" ieņēmumus, bet uzsver, ka ir svarīgi izvērtēt citus ieguvumus. Bezmaksas stāvvietas ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai stimulētu elektroauto iegādi un izmantošanu. Atceļot elektroautomobiļu priekšrocības, cilvēki var atteikties no to iegādes, kā arī nestabilitāte tirgū var atturēt uzņēmumus mainīt autoparku jau tagad, kas ilgtermiņā var negatīvi ietekmēt Latvijas ekonomiku, turpinot būt atkarīgiem no importētas degvielas un tās cenu izmaiņām.

Biedrības pārstāvji uzsver - ja nepieciešamas izmaiņas atbalsta programmās, tās būtu jāveic pakāpeniski un par tām iepriekš laicīgi jāinformē sabiedrība, kā arī izmaiņām jābūt balstītām uz datiem. Tāpat ir svarīgi izstrādāt ilgtermiņa vīziju par elektroauto attīstību Latvijā un sadarboties ar uzņēmumiem, lai veicinātu to pāreju uz elektroautomobiļiem. Lai veicinātu ilgtspējīgu mobilitāti un samazinātu pilsētas gaisa piesārņojumu, ir nepieciešams turpināt atbalstīt elektroauto attīstību.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" darbojas kopš 2016.gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

LEAB apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.

 
Visi komentāri
 
650 25.oktobris 2024 17:19
1 0 Atbildēt

Diženāka sensācija būtu tad, ja pašvaldībām atceltu iespēju Atcelt.Visu pilsētu varētu atdot (vai pārdot) Cilvēkiem.Vai vismaz LEAB biedrībai.Interesanti, kā pēc vēl jo projām nava nodibināta centralizētā Lohu biedrība.

Samazina rīgas satiksmes ieņēmumus,tu tik paskatko..Te kko prasītos izmainīt.Katram iedzīvotājam (loham) noteikt pienākumu Palielināt (rīgassatiksmes) ieņēmumus.

Biznesmenis 25.oktobris 2024 17:29
0 0 Atbildēt

Lai iedod 20 % atlaidi no standarta tarifa, un lieta darīta.

ZZZZ 25.oktobris 2024 17:49
3 0 Atbildēt

Nu kas tā par tādu demagoģiju, tak EV 1% tik. Kur paliek pārējais piķis?

Conqueror 25.oktobris 2024 21:07
6 0 Atbildēt

ZZZZ:

bet joks tāds, ka tas 1% sabrauc Rīgas centrā uz stāvēšanu, kamēr pārējie, ar degvielas dzinējiem, var tikai riņķot pa ielām un meklēt brīvas vietas...

Kanibaals 28.oktobris 2024 13:37
0 0 Atbildēt

Bet tāds jau bija mērķis. Nav ko smirdināties centrā.

Conqueror 25.oktobris 2024 21:08
3 0 Atbildēt

vispār, zinu, ka tas nebūs populāri, bet jāuzstāda pirms Rīgas centra loka, augšējie stieņi ar kamerām, lai bildē visus, kas iebrauc centrā, un lai maksā 5 eiro....

asd 26.oktobris 2024 0:30
2 1 Atbildēt

Jā, tieštā, piekrist tavs. Lai centrs izmirst pavisam. Tad tiks panākts cēlais PislētaLohiem mērķis.

Kamēr nav ziemeļu šķērsojuma un valsts iestādes neizvāc no centra, nekas tāds nav iespējams.

0pis 26.oktobris 2024 21:23
0 0 Atbildēt

Kas liek domāt, ka centrs ņems un izmirs?

Kanibaals 28.oktobris 2024 13:39
0 0 Atbildēt

Jau ir izmiris. Iezemiešiem tur darīt nav ko.

Var vien aiziet ziedus nolikt pie Brīvības pieminekļa un tad iekost Makdonaldā.

asd 28.oktobris 2024 16:13
0 0 Atbildēt

Nu ja, nu ja. Uzliekot kaut kādas neloģiskas iebraukšanas maksas, attiecīgā reģiona iedzīvotāju un uzņēmēju ekonomiskā aktivitāte un attīstība, kā likums, palielinās arvien vairāk un vairāk.

iJuris 28.oktobris 2024 7:56
0 0 Atbildēt

Rīgas centra loka... Tas ir kur? Kuras ielas, kurš rajons? Un vai par Izbraukšanu no šīs VIP zonas arī būs jāmaksā, un vai šajā zonā esošie pilnībā apmaksā savas koplietošanas vajadzības? Nu es saprotu, ka gribi pilsētu pilsētā... 

Tīri interesei, vai elektrību arī ražotu tajā rajonā, vai teiksim siltumu vai varbūt ūdens attīrīšanas iekārtas tur būtu?

Jeb gribas tikai tīro un smuko, bet visu pārejo tam nepieciešamo negribas redzēt?

Teslists 26.oktobris 2024 7:53
3 0 Atbildēt

Cik RS piesolīja šitiem zilajiem tūtiņbikšiem no "Pilsēta cilvēkiem"?

Neviens necerēja ka cilvēki tiešām būs gatavi investet elektroauto lai nemaksatu par kaut ko, par ko patiesībā nebūtu jāmaksā!

RS protams ka neiekasē vairs tik daudz cik gribētos.

Doma jau ir ieviest maksu, nejau aizvākt mašīnas no vecpilsētas!

Upss 26.oktobris 2024 8:07
3 0 Atbildēt

Tas tiksi sākums,- drīz aizliegs arī braukt pa sabiedriskā transporta joslu utt.!

Tims 26.oktobris 2024 9:36
1 0 Atbildēt

Elektro auto tirdzniecība ar to vēl vairāk sabremzēsies. Pa lielam jau tos pirka pierīgā dzīvojošie, kas strādā centrā. Ātrāk aizbraukt, lētāk stāvēt. Bonusus atceļot EV jēga paliek tikai kaut kādas pārliecības māktiem un vienkārši ļaužiem ar lieliem ienākumiem, kas grib pamēģināt kā tad tur īsti ir ar tiem elektro..

Pļurkt 26.oktobris 2024 16:02
2 0 Atbildēt

Nu re - nemaz tik ilgi nevajadzēja gaidīt, lai eļektričku lafa beigtos!

Betons 26.oktobris 2024 17:49
1 2 Atbildēt

Kurinātāj, beidz dročēt uz citu cilvēku nelaimi, ujobān!

Pļurkt 27.oktobris 2024 7:56
0 0 Atbildēt

Līdz šim visa tavējā lafa bija uz mana rēķina!

Tā ka nevis nelaime, bet nepelnītā laime beidzās!

Dročij vien tālāk

W12 26.oktobris 2024 18:25
2 0 Atbildēt

Nu kādas problēmas. Ja Pierīgā dzīvojošs personāžs strādā Rīgas centrā vai pat Vecrīgā, tad lai brauc ar sabiedrisko transportu. Būs vēl zaļāk un videi draudzīgāk. Bet nu tas ir reāls marasms, ka pats Rīgas centrs ir pārvērsts par ilgtermiņa bezmaksas autostāvvietu elektriskajiem auto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Crafter busiņš ar 14.4 m3 ietilpību, ir arī 18,4 m3 kardgo kaste! No 38 160 EUR, bet šis (+ VIDEO) 1

Volkswagen Crafter – 2.0 l TDI 103 kW jeb 140 Zs ar priekšpiedziņu un 14.4 m³ ietilpību vai rindā 4 paletes, bet ir arī versija ar 18,4 m³! Demo auto cena 64 608 EUR, bet cena no 38 160 EUR Ir arī pilnpiedziņa, dubultā kabīne un visdažādāko konfigurācijas kravas kastes Lasīt vairāk

 

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 11

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

Armijas zābakus noformē kā mēbeles – ģimenes biznesa īpatnības valsts iepirkumos (+ VIDEO) 2

Noraidot kasācijas sūdzības, jūlijā stājies spēkā spriedums par mēģinājumu izkrāpt no valsts it kā pārmaksāto PVN, kurā notiesāta regulāra publisko iepirkumu uzvarētāja “Brief” īpašniece Ildze Voita, kā arī viņas dzīvesbiedrs un “Brief” darbinieks dažādos laika periodos Kārlis Borks-Putniņš, kurš notiesāts arī par dokumenta viltošanu mantkārīgā nolūkā. Lasīt vairāk

 

Pie Biķernieku apļa Opel vadītājs 2.2 promiļu reibumā ietriecas BMW - 23.08.2025 (+ VIDEO) 8

Pirms Biķernieku ielas apļa neregulētās gājēju pārejas Rīgā notikusi 2 auto sadursme - 23.08.2025! Paldies iAuto aculieciniekam par iesūtīto video, sūti arī Tu! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti