Visi komentāri - Transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijās iespējams veikt cieto daļiņu mērījumu

Transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijās iespējams veikt cieto daļiņu mērījumu 10

 

Foto: Publicitātes foto

CSSD | 8.novembris 2024 17:04

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) piedāvātais transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa diagnostikas pakalpojums no 11.novembra atsevišķās pilsētās tiks papildināts ar jaunu atgāzu pārbaudes metodi, ar mērķi noskaidrot DPF jeb cieto daļiņu filtra tehnisko stāvokli.

Cieto daļiņu filtra diagnostikas pakalpojums ir pieejams visiem interesentiem, kuru transportlīdzekļi ir aprīkoti ar EURO 5 un jaunāka standarta dīzeļdzinējiem, lai pārliecinātos vai cieto daļiņu filtrs ir darba kārtībā un pilda tam paredzēto funkciju.

Šobrīd diagnostikas pakalpojums no 11.novembra būs pieejams sešās tehniskās apskates stacijās Latvijā – Rīgā, Jelgavā, Valmierā, Rēzeknē, Talsos un Liepājā. Pakāpeniski pakalpojuma pieejamība tiks nodrošināta arī citās tehniskās apskates stacijās.

CSDD iepriekš ir informējusi, ka rūpējoties par sabiedrības veselību un apkārtējo vidi, no 2025.gada 1.janvāra transportlīdzekļu tehniskajā apskatē tiks ieviesta jauna atgāzu pārbaudes metode, ar kā palīdzību varēs noteikt cieto daļiņu filtra tehnisko stāvokli. Mērierīce atgāzēs noteiks cieto daļiņu skaita koncentrāciju automobiļiem ar dīzeļmotoriem, kuru pilnā masa nepārsniedz 3,5t un, kas pirmo reizi reģistrēti sākot ar 2013.gada 1.janvāri.

Jāpiezīmē, ka jaunajām tehniskajām prasībām ir noteikts  pārejas periods no 2025.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim. Ja atgāzu mērījums pārejas periodā pārsniegs noteikto cieto daļiņu koncentrācijas līmeni, tas tiks vērtēts ar 1.vērtējumu un līdz nākamajai tehniskajai apskatei defekts būs jānovērš. Savukārt sākot ar 2026.gada 1.janvāri tas tiks vērtēts ar 2.vērtējumu, kas nozīmē, ka transportlīdzekļa īpašniekam defekts ir jānovērš viena mēneša laikā un jāuzrāda atkārtotai tehniskajai apskatei.

Dīzeļmotoru cieto daļiņu filtrs transportlīdzekļu uzbūvē ir ļoti svarīgs, jo tas kaitīgās atgāzes neitralizē, bet ja filtra nav vai tas nefunkcionē pareizi, veselībai un videi bīstamās atgāzu daļiņas nokļūst gaisā un dabā, kas ir viens no sirds asinsvadu un plaušu vēža izraisītājiem. Ja kādreiz no transportlīdzekļa izpūtēja izvadītie dūmi bija vizuāli redzami, tagad kaitīgās vielas, kas izdalās braukšanas laikā ar aci nav pamanāmas.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 8.novembris 2024 17:23
5 1 Atbildēt

Vienlaikus ar daļiņu mērīšanu, visās valstspilsētās būtu jāievieš zemas emisijas zonas, kurās dīzeļi zem EURO 5 nemaz netiek ielaisti.

0pis 8.novembris 2024 17:24
2 2 Atbildēt

Šķidra diršana par cietajām daļiņām.

AB 8.novembris 2024 19:30
2 1 Atbildēt

Bet kā tadar benzīna dzinēju cieto daļiņu mērīšanu? Tak no kura tur padsmitā gada visiem benzīna dzinējiem arī ir obligāts Dpf, jeb Gpf filtrs.

Šitas drīzāk sāk izskatīties pēc kaut kādas sazvērestības 😁,  it īpaši ņemot vērā,  ka dizelis ir pamat degviela komerctransportam un mil transportam...

Info AB 9.novembris 2024 11:53
3 3 Atbildēt

Pm2.5un mazāku daļiņu izmeši tiešās iesmidzināšanas dzirksteļaizdedzes dzinējiem ir par kārtu mazākas nekā kompresijas aizdedzes dzinējiem. Mērīt tās nav dižas jēgas.

AB 9.novembris 2024 19:12
1 1 Atbildēt

Priekš tad tie GPF?

asdf 8.novembris 2024 19:33
0 0 Atbildēt

Tomēr sākot ar euro5? Ļoti labi!

650 9.novembris 2024 0:05
1 0 Atbildēt

Varbūt var otrādi, sākot ar 5euro?

Euro6 9.novembris 2024 12:42
3 0 Atbildēt

Ikgadējo nodokli jārēķina no auto piesārņojuma pakāpes. Kam euro 4 pareizība ar 2, kam euro3 - ar 3. Un tad ar nobrauktiem km

650 9.novembris 2024 13:13
0 0 Atbildēt

Bet kam ir "izgriezts" eiro4, tam konfiscē visu Izpūtēju un pareizina ar 16cm.Jā.

Visdrīzāk, ka tie šhalattāni neko nereizinās un nekam neko nekonpfiscēs.Jo katrs uz TA atbraukušais Lohs viņiem pienes peļņu.

Nezcik gadu laikā viņi nebij "iemācījušies" pat ne nokonstatēt izgrieztu Dpfu, ta kur nu vēl kādam tam nelietim uzlikt SODU par šādu nelikumīgu darbību.  

Treknais tas dpf-u modifikātors reku pirms gada pat raidīja publisku reportāžu,demonstratīvi stāvēdams pāris metru attālumā no Siguldas TA dd pārbaudes iecirkņa durvīm.Kā viņš/viņus nupat ir apjāājis.Spļāvienu/sejā viņi visi ir "pelnījuši"!

hue 11.novembris 2024 8:28
0 0 Atbildēt

Vai ir jēga, ja pēc 5 gadiem, 90% no šiem auto jau būs šrotā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Infiniti izstrādājis konceptu QX65 Monograph (+ FOTO)

Nissan luksusa zīmols Infiniti Monterejas Car Week pasākumā atklājis savu nākotnes redzējumu par vidējās klases SUV kupeju – konceptauto QX65 Monograph. Lasīt vairāk

 

Genesis samazina elektrisko modeļu piedāvājumu ASV tirgū

Hyundai luksusa zīmols Genesis sastapies ar pieprasījuma trūkumu attiecībā uz elektriskajiem modeļiem, tādēļ uzņēmumam nākas mainīt sākotnējos plānus. Lasīt vairāk

 

Svētdienā 15.00 Kārļa Ulmaņa gatves krustojumā ar Lielirbes ielu mazs sastrēgums. Vai ir labāk? 7

Ja svētdienā (24.08.2024)pat plkst. 15.00 ir šāds sastrēgumiņš K. Ulmaņa gatves un Lielirbes ielu jaunizbūvētajā krustojumā, tad kas gaida darba dienu rītos un vakaros? Kas notiks, kad sāksies skola!? Lasīt vairāk

 

Mācībās "Namejs" piedalīsies ap 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu 1

No 2.septembra līdz 8.oktobrim visā Latvijā notiks Nacionālo bruņoto spēku organizētās visaptverošas valsts aizsardzības mācības "Namejs 2025", kurās piedalīsies aptuveni 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu, aģentūru LETA informēja Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti