Visi komentāri - Ko darīt ar "Rail Baltica" - domas dalās

Ko darīt ar "Rail Baltica" - domas dalās 3

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 12.novembris 2024 9:13

Koalīcijas partiju vidū nav vienprātības par "Rail Baltica" projekta turpmāko īstenošanu.

"Progresīvo" Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Andris Šuvajevs pirmdien pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes pauda, ka partijas pārraudzībā esošā Satiksmes ministrija ir izdarījusi savu mājasdarbu, sagatavojot informatīvo ziņojumu par "Rail Baltica" ieviešanu Latvijā. Viņaprāt, tas ir saprātīgs un reālistisks risinājums.

Koalīcija šodien vienojās, ka informatīvais ziņojums vēl tiks saskaņots ar dažām ministrijām, un tad varētu par jautājumu lemt politiski.

Tikmēr zemkopības ministrs Armands Krauze (ZZS) atkārtoja, ka partija ziņojumu neatbalsta, jo paredzētajam finansējumam jābūt 85% no Eiropas Savienības, bet 15% jābūt no valsts. "Mēs uzskatam, ka ziņojumā ir jāieliek šis sadalījums un Eiropas Savienībai ir jāpilda savi solījumi," uzsvēra Krauze.

Tāpat ZZS uzskata, ka ir ļoti svarīgi, ka Rīga tiek savienota ar pamattrasi jau pašā sākumā, nevis par savienojumu jādomā pēc tam. "Primāri rūpējamies par Rīgu, tikai tad virzāmies uz ziemeļiem," piebilda Krauze.

Savukārt "Progresīvo" politiķis Šuvajevs ir noskaņots pozitīvi par iespēju politiski vienoties par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, vienlaikus politiķis atzina, ka koalīcijā ir dažādi skatījumi par projekta prioritātēm.

Pēc viņa vārdiem, arī "Progresīvie" uzskata, ka savienojums starp Lietuvu un Igauniju ir ar Eiropas fondiem finansējams un prioritārs, kā arī pirmajā kārtā būtu jāiekļauj Rīga, bet jautājums esot par niansēm. Šuvajevs cer, ka valdībā informatīvo ziņojumu varētu skatīt tuvākajā laikā.

Finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) sacīja, ka skaidrs ir tas, ka galvenais ir panākt risinājumu pamattrasei, kas ir savienojums ar Lietuvu un Igauniju, un tad pakāpeniski jārisina savienojuma jautājums ar Rīgā paredzētajām stacijām.

Ašeradens skaidroja, ka pašlaik tiek mēģināts atrisināt tās starptautiskās vienošanās, ko valsts ir uzņēmusies, proti, lai izbūvētu līniju. "Summas ir iespaidīgas, vislielāko neskaidrību projektā vieš vēl nezināmais par nākotnes Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta budžetu, lai uzbūvētu ziemeļu virzienu," teica finanšu ministrs.

Jau ziņots, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

 
Visi komentāri
 
imzz 12.novembris 2024 14:49
1 1 Atbildēt

Krauzi uz Briseli, lai sit kulaku galdā un prasa naudu :-/

"Tikmēr zemkopības ministrs Armands Krauze (ZZS) atkārtoja, ka partija ziņojumu neatbalsta, jo paredzētajam finansējumam jābūt 85% no Eiropas Savienības, bet 15% jābūt no valsts. "Mēs uzskatam, ka ziņojumā ir jāieliek šis sadalījums un Eiropas Savienībai ir jāpilda savi solījumi," uzsvēra Krauze."

hue 12.novembris 2024 15:26
1 0 Atbildēt

Teica, ka vilcināšanās izmaksā 1 miljonu dienā. Nu tad no šiem varošiem var arī iekasēt.

wons 12.novembris 2024 17:23
1 0 Atbildēt

Projektam jābūt pelnošam. Ne tādā nozīmē, ka no projekta nopelna politiķi, projekta ieviesēji, bet Latvijas valsts. Ja reiz dzelzceļs ir tik ienesīgs, penošs pasākums, tad kādēļ tika likvidēts dzelzceļš uz Ērgliem? Kādēļ tiek pabalstīti autobusu parvadājumi ar n-tajiem miljoniem katru gadu, bet dzelzceļš ir pabērna lomā? Kādēl tos pašus kokus, citas smagās kravas nevarētu ar dzelzceļu pārvadāt?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Infiniti izstrādājis konceptu QX65 Monograph (+ FOTO)

Nissan luksusa zīmols Infiniti Monterejas Car Week pasākumā atklājis savu nākotnes redzējumu par vidējās klases SUV kupeju – konceptauto QX65 Monograph. Lasīt vairāk

 

Genesis samazina elektrisko modeļu piedāvājumu ASV tirgū

Hyundai luksusa zīmols Genesis sastapies ar pieprasījuma trūkumu attiecībā uz elektriskajiem modeļiem, tādēļ uzņēmumam nākas mainīt sākotnējos plānus. Lasīt vairāk

 

Svētdienā 15.00 Kārļa Ulmaņa gatves krustojumā ar Lielirbes ielu mazs sastrēgums. Vai ir labāk? 7

Ja svētdienā (24.08.2024)pat plkst. 15.00 ir šāds sastrēgumiņš K. Ulmaņa gatves un Lielirbes ielu jaunizbūvētajā krustojumā, tad kas gaida darba dienu rītos un vakaros? Kas notiks, kad sāksies skola!? Lasīt vairāk

 

Mācībās "Namejs" piedalīsies ap 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu 1

No 2.septembra līdz 8.oktobrim visā Latvijā notiks Nacionālo bruņoto spēku organizētās visaptverošas valsts aizsardzības mācības "Namejs 2025", kurās piedalīsies aptuveni 12 000 Latvijas un sabiedroto karavīru un zemessargu, aģentūru LETA informēja Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti