Visi komentāri - Tikai 66% šoferu vada auto katru dienu, liela daļa brauc tikai reizi nedēļā vai retāk

Tikai 66% šoferu vada auto katru dienu, liela daļa brauc tikai reizi nedēļā vai retāk 14

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 15.novembris 2024 9:02

Pieredze un prakse būtiski ietekmē autovadīšanas prasmes – jo biežāk cilvēks vada automašīnu, jo lielāka ir iespēja, ka viņš vai viņa uzkrāj pieredzi un izkopj savas braukšanas prasmes, pielāgojoties dažādiem ceļa apstākļiem un situācijām.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka tikai 66% šoferu vada auto ik dienas, 24% to dara pāris reizes nedēļā, 6% - reizi nedēļā, 2% - reizi mēnesī, bet vēl 2% - retāk kā reizi mēnesī. Vīrieši pie auto stūres sēžas biežāk nekā sievietes, piemēram, 72% vīriešu norādījuši, ka vada auto katru dienu, kamēr sievietes šādu atbildi sniedz tikai 59% gadījumu.

“Regulāra braukšana palīdz uzturēt reakcijas ātrumu, orientēšanās spējas un prasmi kontrolēt transportlīdzekli sarežģītās situācijās, piemēram, uz slideniem ceļiem, intensīvas satiksmes vai nelabvēlīgu laika apstākļu laikā. Tie, kuri vada auto reti jeb sabiedrībā dēvēti arī par svētdienas braucējiem, var zaudēt daļu prasmju, kas var ietekmēt viņu reakcijas spējas un pārliecību pie stūres, īpaši sarežģītākos apstākļos,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Viņš piebilst, ka “jāņem vērā, ka arī cilvēki, kuri bieži vada auto, var neapzināti ieviest braukšanas kļūdas vai sliktus ieradumus, ja apmācība bijusi ļoti sen vai nav bijusi pieredze drošas braukšanas kursos. Drošas braukšanas kursi un prasmju pilnveide var palīdzēt uzlabot braukšanas iemaņas neatkarīgi no tā, cik bieži cilvēks ikdienā vada auto.”

Autovadīšanas biežums būtiski atšķiras dažādās vecuma grupās, piemēram, vecumā no 40 līdz 59 gadiem ikdienas autovadīšanas rādītāji ir visaugstākie, sasniedzot 76%, kas norāda uz augstāku nepieciešamību vai pieradumu vadīt automašīnu katru dienu. Savukārt jaunākajā vecuma grupā (18–29 gadi) ikdienas autovadīšana ir salīdzinoši zemāka – tikai 55%, un biežāk tiek izmantota iespēja vadīt automašīnu pāris reizes nedēļā (27%). Grupā virs 60 gadiem ikdienas autovadīšana samazinās līdz 57%, bet pieaug to vadītāju īpatsvars, kuri auto izmanto dažas reizes nedēļā (32%).

Arī autovadīšanas biežums dažādos reģionos liecina par būtiskām atšķirībām. Rīgā ikdienas autovadīšana ir retāka, nekā citur Latvijā – tikai 56% rīdzinieku vada automašīnu katru dienu, kamēr citos reģionos šis rādītājs ir augstāks, sasniedzot 71% Kurzemē, Zemgalē, Latgalē un Vidzemē. Rīgā salīdzinoši vairāk autovadītāju izvēlas izmantot automašīnu pāris reizes nedēļā (30%), iespējams, pateicoties plašākām sabiedriskā transporta iespējām un citiem mobilitātes risinājumiem. Pierīgā 67% iedzīvotāju vada auto katru dienu – tas ir augstāks rādītājs, nekā Rīgā, bet nedaudz zemāks, nekā reģionos ārpus galvaspilsētas.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada rudenī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 

 
Visi komentāri
 
Jūrmalnieks 15.novembris 2024 9:26
3 3 Atbildēt

Kārtējais minimālais uz papīra atrakstamais pētijuma pasūtījums, kur pētijums veikts, skaisti uzrakstīts un nauda nokāsta...

Kas ir 1000 iedzīvotaju uz kopējo autobraucēju fona? 

 Jeb cik varēja atrast tad Latvijā ~880tūkstošiem iedzīvotaju ir derīga autovadītāju apliecība. 👌 

😐 Tiešām pēdejos gados visi šie ''pētijumi'' ir tik bezjēdzīgi, jo uzrunā pašu mazako minimumu, bet uzraksta par visu valsti...

Kur problēma bija caur csdd e-sistēmu ikkatram atsūtīt vēstulīti uz e-pastu(vai deklarēto), ka ja vēlies, ieejot sistēmā, varētu līdz 'x datumam' atbildēt?

 Protams visi neatbildetu, bet tad dati vismaz būtu ticami, domāju, ka pārsniedzot 100k respondentu slieksni, kas jau būtu patiesi vērā ņemams apkopojums!

 Nevis šis pasūtījuma-naudas apgūšanas sviests.

... 15.novembris 2024 10:11
3 1 Atbildēt

1000 tiek izmantots visās valstīs neatkarīgi no to lieluma. Ar 1000 respondentiem pētnieki var iegūt kļūdas robežu apmēram +/-3% pie 95% ticamības līmeņa. Pēc 1000 jau iestājas plato rezultātos — nav baigā nobīde vai ir 1000 vai 10000 respondenti atbildējuši. Tādēļ tas konkrētais daudzums tiek izmantots, kas ļauj arī izmaksas samazināt un rezultāts nepasliktinās.

imzz 16.novembris 2024 11:10
0 1 Atbildēt

Tikai ir problēma: tie, kuri labprāt piedalās jebkādās aptaujās, var būt tā atvērtākā šajā nozīmē sabiedrības daļa, bet diez vai precīzi pārstāv lielāko sabiedrības daļu, kura uz aptaujām reaģē: ak , lieciet mani mierā, man nav laika, jeb uzreiz atslēdz telefonu, ja tikai atskan teksts: "labdien, vai jums būtu minūte laika atbildēt uz dažiem jautājumiem ?"

650 15.novembris 2024 15:01
0 0 Atbildēt

Kālsborga alus nekad nava dzirdējis, ka ir tāda iAutobraucēju vietne,kurā apgrozās tieši iAutobraucēji.Vieglāk ir salasīt 1000 lohus "uz ielas", nekā kādureiz kko aptauJāt tieši "šeit".

0pis 15.novembris 2024 15:05
1 0 Atbildēt

Būsim atbildīgāki un sasniegsim -1 promili, biedri!

W12 15.novembris 2024 19:01
2 1 Atbildēt

Nu tā arī ir…diemžēl…Ja nākas kaut kur braukt nedēļas nogalēs vai svētku dienās, tad tā ir katastrofa. Reizēm šķiet, ka visas pasaules bremzes ir izvilkušas savus braucamrīkus un nu kaut kur mēģina ar tiem aizstūrēt. Godīgi? Man ir reāli bail no viņiem. Braukšanas stils saraustīts, nepārliecinošs, pagriezienrādītāju ieslēgšana novēlota, bremzēšana pirms nogriešanās novēlota un sekojoši neadekvāti asa. Spoguļos ieskatās reti vai nemaz. Sēdeklis piebīdīts max tuvu stūrei…

A 17.novembris 2024 21:21
1 1 Atbildēt

Kāpēc distanci neievēro, ja jau "bail"?

felix65 16.novembris 2024 8:11
0 0 Atbildēt

Pēc pieredzes zinu, ka esot atvaļinājumā gadās neapsēsties pie stūres i nedēļu, i divas. Pēc tam izbraucis jūties kā mērkaķis.

Bradypus 16.novembris 2024 10:38
1 0 Atbildēt

Diezgan stulbs pētījums. Nebraucu katru dienu, bet tad kad braucu, tad lielus attālumus, visdažādākajos apstākļos ar dažādiem auto. Un tas nekādi nav salīdzināms ar kādu, kas ar vienu un to pašu auto katru dienu atsēž sastrēgumā vienu un to pašu maršrutu, kuru brauc pēc ieraduma un nav spējīgs pat pamanīt, ja kāda jauna zīme uzstādīta.

Vakar sanāca no čaka ielas uzbraukt uz Zemitānu pārvada - tur dēļ pārvada remonta šobrīd labā josla braukšanai taisni ir tikai sabiedriskajam, kas ir norādīts ar autobusa kontūras uzlīmi un zīmes taisnā virzena bultiņas. VISI, izņemot mani, kurš vienīgais aizbrauca pēc CSN, stāvēja labajā rindā un škērsoja krustojumu pa sabiedriskā transporta joslu. 

Līdzīgi, kā salīdzināt sieviešu un vīriešu izraisīto avāriju skaitu tikai pēc dzimuma, nevērtējot nobrauktos kilometrus.

W12 16.novembris 2024 12:58
1 0 Atbildēt

Ikdienā braucu daudz. 50% sanāk braukt pa zināmiem maršrutiem, 50% pa retāk brauktiem vai jauniem. Manuprāt, pieredzējušiem autovadītājiem, ar piezīmi, kas ar auto pārvietojas ikdienā, absolūti nesagādā problēmas jaunu maršrutu izbraukšana droši un ar salīdzinoši augstu vidējo ātrumu. Bet vispār derētu papētīt mazliet dziļāk, kas, piemēram, ir tie personāži, kas braucot pa vairākjoslu ceļiem ārpus apdzīvotām vietām spītīgi brauc pa kreiso malējo joslu ar ātrumu, kas ir zem atļautā sekojoši bremzējot normālu auto plūsmu. Man kaut kā tas viss neliekas kopā. Nu ja Tu nevari, vai arī negribi braukt ar atļauto ātrumu, tad kādēļ Tu nepārkārtojies malējā labajā joslā. Tā ir elementāra pieklājība pret pārējiem satiksmes dalībniekiem. Tas būtu tas pats, ja es apstātos lielveikala ieejas durvīs un lēnām bez steigas sāktu tur šņorēt sava zābaka šņores Nu normāls adekvāti domājošs cilvēks taču tā nedara, vai ne!?

... 16.novembris 2024 12:23
1 0 Atbildēt

Par precizitāti te nav problēmas, jo tā ir tīrākā matemātika, kas ir jau sen pierādīta. Ja šo pašu jautājumu pildītu citi 1000 respondenti, "cik bieži vada auto?". Viņi būtu +/- 3% robežā no pirmā rezultāta, ko saņēma. Un ja to atkārtotu vairākas reizes, tas pats būtu.

P.s. Šie jautājumi notiek caur internetu, nevis uz ielas vai zvana pa telefonu. Piemērs kā tas notiek. Aptauju kompānijai ir sadarbība ar kādu mājaslapu. Ieejot mājaslapā vajag vienreiz uzkļikšķināt uz jebkuru vietu un iemetīs aptaujā. Kur tad var pildīt vai nepildit. Un uzreiz izsijā vai ir mērķauditorija uz konkrēto jautājumu.

imzz 16.novembris 2024 14:33
0 0 Atbildēt

Nevajag aizmirst, ka tagad uz ceļa var būt arī cilvēki kuriem pašiem auto nav, bet paretam izmanto koplietošanas auto un vispār nebrauc regulāri.

650 16.novembris 2024 16:35
0 0 Atbildēt

Uz Dzirciema ielas centra virzienā ir sab transa josla līdz pat pašam krustojumam ar Jūrmalas lohgatvi.Pirms krestojma NAV nekādu atribūtu, kuri tā skaidri saprotami liecinātu par sabtransa joslas "izbeigšanos".

 Ja Lohs vēlas šajā krustojumā nogriezties pa labi (piem uz imantas tilt viadukt pārvadu) - no KURAS joslas viņam ir jāgriežas? No tās ar to draudīgo sabtransa zīmi apzīmētās, jeb no (jebno..) tās, pa kuru pārējie (lohi) brauc Taisni?

Vernons 17.novembris 2024 13:04
0 0 Atbildēt

CSN 70. punkts, no labā stāvokļa joslā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 4

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

MG Motors oficiāli pieteicis sevi Latvijā(+ VIDEO) 3

Augusta viducī Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja tā dīleris Latvijā Autobrava Motors. Par godu svinīgajam notikumam Rīgā bija ieradies MG zīmola vadītājs Mants Trakšelis (Mantas Trakšelis). Lasīt vairāk

 

Dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā no 3 līdz 5 eiro; ko par to domā iAuto.lv (+ VIDEO) 74

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz 5 eiro, liecina sabiedriskajai apspriešanai nodoto saistošo noteikumu grozījumu projekts. Lasīt vairāk

 

Tagad hibrīds - Jeep Cherokee sasniedz sesto paaudzi (+ FOTO) 4

Jeep iepazīstinājis ar jaunās paaudzes Cherokee, publicējot attēlus un tehnisko informāciju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti