Visi komentāri - Vairāk nekā puse (61%) autovadītāji nav droši par savām prasmēm vadīt auto ziemā

Vairāk nekā puse (61%) autovadītāji nav droši par savām prasmēm vadīt auto ziemā 16

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 20.novembris 2024 12:10

Ziemas sezona nav aiz kalniem, taču vairāk nekā puse (61%) autovadītāju norāda, ka nav pārliecināti par savu prasmi vadīt auto ziemā – 9% no viņiem norāda, ka ziemā pārsvarā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet 1% ziemā nebrauc vispār.

Tikai 39% šoferu ir pārliecināti par savām braukšanas prasmēm jebkuros laika apstākļos, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pērnā gada datiem, iespējams secināt, ka nedaudz (par 3%) pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri vērtē savas braukšanas prasmes kā atbilstošas jebkuriem laikapstākļiem, bet vienlaikus par 2% pieaudzis arī to šoferu skaits, kuri ziemā izvēlas braukt tikai gaišā un sausā laikā. Jau vairākus gadus pēc kārtas saglabājas augsts to autovadītāju skaits, kuri ziemā nejūtas pārliecināti par savām braukšanas prasmēm. Arī šogad pētījuma dati liecina, ka sievietes biežāk jūtas nepārliecinātas par savu spēju droši vadīt auto arī ziemā (74%), salīdzinājumā ar vīriešiem (50%).

“Gatavojoties ziemas sezonai, lielākajai daļai autovadītāju nepieciešams uzlabot divas būtiskas prasmes – stūrēšanu un bremzēšanu. Pārāk bieži pārspīlējam ar stūres griešanu lielos leņķos. Tipiska situācija uz slidenas ceļa virsmas veidojas tad, ja vadītājs pagriež stūri, taču auto nereaģē, un viņš turpina to vēl vairāk grozīt, kas ir kļūda. Otra svarīga lieta ir bremzēšana – daudzi baidās, ka ieslēgsies ABS sistēma, tādēļ vilcinās bremzēt nepieciešamības gadījumā, kaut arī šādos gadījumos ir svarīgi ātri un izšķirīgi bremzēt. Bieži tiek pieļauta arī kļūda, neizvērtējot ceļa seguma stāvokli. Uz apledojuša ceļa būtiski ir jau iepriekš izvēlēties drošu braukšanas ātrumu un saglabāt lielāku distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim, lai ārkārtas situācijā varētu labāk kontrolēt automašīnu,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

“Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas uzsver: “Spēja droši vadīt automašīnu arī sarežģītos apstākļos ievērojami samazina riskus uz ceļa. Tādēļ uzņēmumiem, kuriem ir autoparki, ir svarīgi rūpēties par autovadītāju prasmju un zināšanu attīstīšanu. Ziemas mēnešos, kad biežāk sastopams apledojums, tumsa, lietus un sniegs, katram vadītājam ir nepieciešams būt gatavam kontrolēt transportlīdzekli tikpat droši un pārliecinoši kā vasarā, kad ceļi ir sausi un laikapstākļi – labvēlīgāki.”

Nepieciešamību gatavoties ziemas sezonai, pilnveidojot prasmes vadīt auto arī sniega un apledojuma laikā, apliecina arī ceļu satiksmes negadījumu statistika. Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka pērn novembrī uz ceļiem bojā gājuši 16 cilvēki, bet vēl gadu iepriekš – 15, savukārt, 2023. decembrī ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 11 cilvēki, bet 2022. gadā – 4.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada rudenī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
Visi komentāri
 
BMW 20.novembris 2024 12:45
1 2 Atbildēt

Šiem auto vadītājiem ziemā vajadzētu pārsēsties uz sabiedrisko transportu. No tā iegūtu visi!

Sergejs 20.novembris 2024 12:58
2 1 Atbildēt

Un rallistiem uz ko un kur pārsēsties, tiem kas neatšķir trasi no koplietošanas ceļiem? Ne mazāk bīstama kategorija kā tie kas no vienas sniegpārsliņas jau raustās. 

 Esmu ievērojis ka uz ceļa ir vai nu gliemeži vai nu lidotāji un tikai viens normāls braucējs...

ZZZZ 20.novembris 2024 16:53
0 1 Atbildēt

Iesēsties vari, bet tad reizēm vai vai nevarēsi vai vai varēsi kur BMW aizbraukt. Tie reizēm  paliek arī mežū...ūūū.

anonimikis 20.novembris 2024 12:58
2 0 Atbildēt

Pārējiem pārliecinātajiem ir šis fakts jāņem vērā, ka vismaz 61% brauks uzmanīgāk un drošimvien lēnāk kā vasarā.

uupis 20.novembris 2024 13:14
0 1 Atbildēt

Kā tā - lēnāk!!! Traucēs pārējiem braukt ar +10??? Provocēs uz apdzīšanām pārliecinātos???

Kad reiz sodīs tos gliemežus, kuri traucē normāli braukt (atvilkt)???

Nja 20.novembris 2024 13:24
1 1 Atbildēt

Man škiet tie tavi skrējēji un kam visi citi traucē, kā reizi ir šajos 61%. Jo lielāks skrējējs, jo vairāk aste kājstarpē ieraugot jebkāda veida radaru. Sniegs uz dažiem iedarbojas vēl efektīvāk kā radars.

uupis 20.novembris 2024 13:50
1 1 Atbildēt

Bet kur tad palikuši visi sektas "Jābrauc tik ātri cik rakstīts zīmē" adepti?

Tagad viņi traucē man braukt ar MAKSIMĀLI ATĻAUTO!!! Vai viņi paši nevēlas samaksāt sodu par pārāk lēnu braukšanu???

Sergejs 20.novembris 2024 14:26
0 1 Atbildēt

Nekur neesam palikuši, esi pāris vārdus aizmirsis par vilkšanos bez iemesla un tam līdzīgus. 

 Mana P89 šorīt ap 8-00 bija bez problēmām braucama ar atļautiem 90, vai ar 4.2mm vajadzētu iet uz apdzīšanu pāri šļurgas kārtai jau ir cits jautājums.

uupis 20.novembris 2024 15:29
1 1 Atbildēt

Tātad vilkies, ja nevarēji apdzīt.

uupis 20.novembris 2024 15:22
1 1 Atbildēt

Nu un kāds tad tev bija iemesls, ka nevarēji apdzīt?

Sergejs 21.novembris 2024 11:02
0 0 Atbildēt

1. Nekur nav teikts ka es par sevi runāju kā par 4.2mm lietotāju. 

 2. Iemesls banāls - tajā virzienā nebija neviena ko apdzīt, kā arī principiālas vajadzības to darīt 5 km posmā ko man jābrauc, neesmu no tiem dauņiem kas apdzen uz pēc 500m veic kreiso pagriezienu.

 3. Uupis kūda uz noteikumu pārkāpumu? Esmu skaidri uzrakstijis ka man nebija problēmu braukt ar 90 km/h - aizej palasi CSN, atsvaidzini zināšanas par atļautiem braukšanas ātrumiem.

W12 20.novembris 2024 15:42
4 0 Atbildēt

Iesākumam pilnīgi pietiks ar to, ka ja neesi tik ļoti pārliecināts par savām spējām, tad esi tik labs un vismaz nevelcies pa malējo kreiso joslu. Pats jutīsies drošāk un arī citiem netraucēsi. Nākamais ieteikums būtu ziemā atslēgt joslu asistentus utml. drošības sistēmas.

uupis 20.novembris 2024 22:35
0 3 Atbildēt

Un ko tu darīsi, ja kāds brauc pa otro vai trešo joslu ar MAKSIMĀLO atļauto ĀTRUMU? Nu piemēram pie zīmes 70 ar 69, bet tu gribi pārkāpt un vilkt ar 120? Kurš ir vainīgs šādā situācijā?

650 20.novembris 2024 15:43
3 1 Atbildēt

Kā (visdrīzāk) sauc to Vadītāju, kuŗš par kaut/ko ir pārliecināts par visiem 100% ?

msh 20.novembris 2024 17:49
6 1 Atbildēt

Sekas tam ka braukšanas iemaņu uzlabošana tiek klasificēta kā "agresīva braukšana"...

Onsis 21.novembris 2024 8:43
0 2 Atbildēt

Sekas tam, neesi pārliecināts, nebrauc!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sākumā Model 3 – virzienrādītāja svira atgriezīsies Tesla automobiļos 2

Pēc saņemtām klientu kritikas, Tesla veiks izmaiņas Model 3 konstrukcijā un moderno, taču neparocīgo virzienrādītāja podziņu risinājumu nomainīs ar īstu virzienrādītāja sviru. Lasīt vairāk

 

Pie Biķernieku apļa Opel vadītājs 2.2 promiļu reibumā ietriecas BMW - 23.08.2025 (+ VIDEO) 8

Pirms Biķernieku ielas apļa neregulētās gājēju pārejas Rīgā notikusi 2 auto sadursme - 23.08.2025! Paldies iAuto aculieciniekam par iesūtīto video, sūti arī Tu! Lasīt vairāk

 

Jauns rekords – elektriskais Xpeng P7 diennaktī nobrauc 3961 kilometrus 1

Xpeng P7 pārspējis Xiaoi YU7 iepriekšējo 24 stundu rekordu par 17 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Varen kupla ģimenīte? – Slovākijā aptur Škoda mazauto ar 18 braucējiem 9

Izmēros nelielajā un pavecajā Škoda pārvietojās vadītājs un 17 pasažieri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti