Visi komentāri - LVC aicina arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas aprīkot ar ziemas riepām

LVC aicina arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas aprīkot ar ziemas riepām 34

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 22.novembris 2024 12:16

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) aicina aprīkot transportu ar ziemas riepām, tostarp arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas.

LVC pārstāvji aģentūrai LETA norāda, ka atbilstoši meteorologu prognozēm šonedēļ naktīs daudzviet gaisa temperatūra būs zem nulles, kas nozīmē, ka ceļi var apledot. Tāpat gaidāmi nokrišņi lietus un slapja sniega veidā, kas vēl vairāk apgrūtinās braukšanas apstākļus.

Kompānijā skaidro, ka šādos mainīgos laika apstākļos transporta līdzekļi, kas nav aprīkoti ar ziemas riepām, nav droši. Tādējādi LVC aicina izvērtēt nepieciešamību piedalīties satiksmē ar automašīnām, kuras nav atbilstoši sagatavotas un aprīkotas braukšanai ziemas apstākļos.

Lai arī transportlīdzekļiem, tostarp sabiedriskajam transportam, kura pilna masa lielāka par 3,5 tonnām, ziemas riepu lietošana normatīvos nav noteikta kā obligāta, LVC aicina autopārvadātājus rūpēties par satiksmes drošību un aprīkot autobusus ar ziemas apstākļiem atbilstošām riepām.

Pēc kompānijā paustā, īpaši svarīgi tas ir transportlīdzekļiem, kas veic pārvadājumus pa valsts autoceļiem ar mazu satiksmes intensitāti, tostarp vietējās nozīmes autoceļiem ar grants segumu, kas ziemā tiek uzturēti ar piebraukta sniega kārtu, jo atkušņa periodos tie var būt slideni, un braukšanas apstākļi var būt ļoti apgrūtināti.

LVC atzīmē, ka mainīgajos laika apstākļos un ziemas sezonā autovadītājiem ir jāplāno ceļam papildu laiks. Savukārt, lai nodrošinātu labu redzamību caur automašīnas vējstikliem, ir jāpārliecinās par tīrīšanas slotiņu kvalitāti. Tāpat vēlams savlaicīgi nomainīt logu mazgāšanas šķidrumu uz neaizsalstošo, kā arī pārliecināties, vai mašīnā ir ledus skrāpis un sniega tīrāmā slotiņa.

LVC atgādina, ka no šā gada oktobra ir spēkā Ceļu satiksmes noteikumu papildu prasības transportlīdzekļu ziemas riepu marķējumam periodā no 1.decembra līdz 1.martam - automobiļu un autobusu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un marķētas ar apzīmējumu "kalns un sniegpārsliņa".

Starptautiskais apzīmējums "kalns un sniegpārsliņa" norāda, ka riepai ir veikti noteikti testi, un tā ir atzīta par piemērotu braukšanai sniega, ledus un apledojuma apstākļos. Ja šajā ziemas periodā transportlīdzeklis būs aprīkots ar riepām bez jaunā marķējuma "kalns un sniegpārsliņa", tās netiks uzskatītas par ziemas periodam atbilstošām riepām, un šādu riepu lietošana ziemas periodā nav atļauta, uzsver LVC.

Vienlaikus LVC norāda, ka minimālajam protektora dziļumam ziemas riepām vieglajiem auto ir četri milimetri (mm), turklāt šādam rādītājam ir jābūt nevis tad, kad rudenī tiek uzmontētas ziemas riepas, bet arī pavasarī, kad tās ņem nost. Savukārt riepas ar radzēm satiksmē atļautas no 1.oktobra līdz 1.maijam.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.
 

 
Visi komentāri
 
didzisk 22.novembris 2024 12:29
5 0 Atbildēt

Kā var būt tā, ka autobusam nav obligātas ziemas riepas? Ja viens vieglais ielido Daugavā, beigti ir ne vairāk kā 5 cilvēki, bet pilns autobuss piebeigs visus 50, ja vēl kādu vieglo pa ceļam nenoslaucīs.

Un smago uz ledus es arī negribētu sastapt!

Nja 22.novembris 2024 12:35
0 0 Atbildēt

Ne tikai pasažieru skaits ir vienīgā atšķirība šiem transportlīdzekļiem, ir vēl daudzas citas, kas ietekmē braukšanu ziemā.

uupis 22.novembris 2024 12:58
0 2 Atbildēt

219. Laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam automobilim un autobusam, kura pilna masa NEPĀRSNIEDZ 3,5 t, jābūt aprīkotam ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos.

imzz 22.novembris 2024 13:21
2 2 Atbildēt

Masa, resp. spiediens uz riepām pastiprina saķeri. Tāpēc arī ir tās 3.5 t noteikumos. 

Vēl, ja būtu obligātas ziemas riepas smagajam transportam, tas būtu pamatīgs trieciens dabai, jo būtu daudz papildu gumijas jāsaražo, un to nodiluma dēļ radušies putekļi u.c. atliekas vairāk piesārņotu šoseju malām pieguļošās teritorijas.

Sergejs 22.novembris 2024 16:06
2 0 Atbildēt

Izdalot to papildus svaru uz kontakta laukumu tā starpība nav tik liela. Tukšā smagais spolē lieliski pat uz līdzenas vietas, ar karavu jā, iet uz priekšu krietni labāk, bet arī kinētiskā enerģija ko jādzēš bremzējot ir krietni lielāka.

 Tur vairāk jautājums par izdevumiem ko būtu jauzliek uz tiem pārvadātājiem, kam nav sliņķums var parēķināt cik tas riepu komplekts fūrei sanāk. Bet ir arī tie kurus šīs grūtības neattur no ziemas riepu uzlikšanas, darbs ir tāds ka gana daudz tos smagos ikdienā redzu.

Nja 22.novembris 2024 19:46
0 0 Atbildēt

Man šķiet tas ir tāpat, kā vieglajiem ar radzēm. Cilvēkiem jāspēj izvērtēt kur viņi brauc un tie kas brauc tālu uz ziemeļiem, tie liek ziemenes un vēl ķēdes līdzi. Ne visiem tās ziemas riepas ko mainītu. Bet vietējie kapeikpiseju kantori, ko var gribēt no tiem. Viss lētākais. Bet visvairāk esmu dzirdējis neapmierinātību no ta, ka smagajiem neļauj miksēt riepas pa asīm, Skandināvijā drīkst, pie mums nevar.

uupis 22.novembris 2024 12:59
1 0 Atbildēt

Visi kas ir virs 3,5t dara ko grib!

ZZZZ 22.novembris 2024 13:08
1 1 Atbildēt

Varbūt pareizāk notīrīt ceļu, bet pieturvietās ierīkot sliežu vietās apsildi? Gan apstāties, gan uzsākt kustību galvenais.

Sergejs 22.novembris 2024 16:13
0 0 Atbildēt

Kausēt pieturas, it īpaši ārpus pilsētas, būs tā kā nezaļi... Un snigšanas laikā kā tīrīsim? 

 Tas ka snigšanai beidzoties pieturām būtu jābūt tīrām pāris stundu laikā tas gan, bieži ārpus pilsētas tur ir 3.14zdec vēl nedēļu kopš snigšanas beigām

0pis 24.novembris 2024 11:56
1 0 Atbildēt

Nu, protams. No atkausētās pieturas ūdens gan jau vismaz daļēji iztecēs neapsildītās brauktuves virzienā, kur tas piesals un veidosies fizikas paradokss - no auksta ledus būs Siltas Ūzas.

darklight 22.novembris 2024 14:12
3 0 Atbildēt

Ziemas vai ne ziemas, bet kaut kas ar tām fūru riepām būtu jādara. Pagājšziem novēroju skatu: praktiski tīrs asfalts, ne ledus, ne sniegs, ceļš nelielā slīpumā un lūk - fūra apstājas pie luksofora un nekur vairs netiek. Spolē uz vietas ar vasaras slikiem. Tā viņš ilgi tur taisīja sastrēgumu, kamēr atbrauca cita fūre un pavilka šamo uz priekšu. Un tas tikai viens gadījums ar bet šādas spolējošas fūres ar plikām riepām var redzēt cauru ziemu. Tas, ka smagie pie katra sniedziņa masveidā lido grāvjos, arī nešķiet normāli. Ar pasažieru autobusiem tik traki nav, tur laikam kaut kāda iekšējā kontrole eksistē.

eseris 22.novembris 2024 17:35
0 0 Atbildēt

kas traucē likt  velkošajiem riteņiem ķēdes ?!

ZZZZ 22.novembris 2024 17:54
3 0 Atbildēt
WALA 22.novembris 2024 14:57
1 1 Atbildēt

Latvijā objektīva vajadzība pēc ziemas riepām kravas transportam NAV - nav mums tādu kalnu un nav mums tādu ziemu. Problēma ir faktā ka vēl joprojām pietiek vadītāju kas ir ļoti neuzmanīgi satiksmē, t.i. rezēm uz ceļu vispār neskatas, un kur nu vēl vērtētu vai ātrums atbilst ceļa seguma slīdamībai.  Visiem citiem gadijumiem pie mums palīdz spainis ar smilti. Esmu pat izlīdzējies ar pelniem, kad US RWD busu  (A la Ford Econoline)  bija jāmēģina pie slapja ledus dabūt kalnā ...

john 22.novembris 2024 17:34
1 1 Atbildēt

Kopš uzsniga sniegs neesmu redzējis nevienu ceļu uzturēšanas/kaisīšanas tehnikas vienību, bet pirms sniega, kad bija +10 grādi, tad gan redzēju. Laikam jau visu naudu ceļu uzturēšanai ziemas apstākļos ir jau iztērājuši😂

Nja 22.novembris 2024 19:47
3 0 Atbildēt

Tev viņi obligāti jāredz? Man pietiek pabraukt pa to sāls šļuru lai zinātu ka viņi tur bija.

reku 22.novembris 2024 21:06
0 0 Atbildēt

Vo malacis! Pareizi esi novērojis.

reku 22.novembris 2024 21:08
2 0 Atbildēt

Protams neredzēsi jo tu vēl bezdē gultā kad viņi ir beiguši .

650 22.novembris 2024 18:33
2 0 Atbildēt

Nu gan jau Pirmais (Pirmajā iepirkumā iepirktais) sāls vilciena sastāvs ir jau Pirmajās pussniega dienās izkaisīts/ēterā.Ja vēl (šo ziem) pāris d snigs, būs d/ā. Jā.

Kāpēc vieni smagie "var" pabraukt ar "neziemas" riepām, ta\ci līdzigi citi nepakam nevar?

darklight 22.novembris 2024 20:03
1 0 Atbildēt

Pieļauju, ka zināmu lomu spēlē riepu stāvoklis kā tāds, ne tikai ziemas/ neziemas.

uupis 22.novembris 2024 22:03
1 0 Atbildēt

Ir tāds jēdziens kā radiālās riepas un aksiālās!

650 23.novembris 2024 2:30
0 0 Atbildēt

Nu gan jau vēl viņiem ir arī diagonanomālās "ar atļautajiem mm", ar kurām brauc onanamālisti.Šonedēļ pusnaktī redzēju, ka viens tāds Tāla Ceļa Jūtīs sparīgi aizmauca Bauskass virzienā pa Maūkusalas apli- tam dega viens ilukturis un 2 igabarīti augšā uz ikabīnes...

1984 23.novembris 2024 23:51
1 0 Atbildēt

Neviena cita lampiņa/lukturis nedega? Es pirms gadiem 25 apmēram šādā novembra tumsībā pēdējā mirklī pamanīju pretimbraucošu motociklu, kuram vienīgais gaismas ķermenis bija kvēlojošs smēķis vadītāja zobos...

reku 22.novembris 2024 21:11
2 0 Atbildēt

Smagajiem un autobusiem galvenais nosacījums lai ziemā būtu normāls protektors,ar dilumu ne lielāku kā 30-40%

Rubio 22.novembris 2024 22:06
0 0 Atbildēt

Nesen uzmetu aci savā smagā riepām, ir gan kalni, gan sniegpārslas. Takā viss štokos, šī diskusija ir lieka.

0pis 24.novembris 2024 11:59
1 0 Atbildēt

"Attēli ir ilustratīvi" kā mēdz būt piezīmēts sīkajā drukā. Ja būs Sūdi, tad Kalni un Sniegpārslas nelīdzēs.

uupis 22.novembris 2024 22:12
0 0 Atbildēt

Galvenās radiālo riepu priekšrocības, salīdzinot ar diagonālajām:

lielāks transporta ātrums;

lielāka kravnesība;

mazāka riepas rites pretestība, labāka nodilumizturība;

lielāks riepas saķeres laukums ar ceļu, labāka stabilitāte un labāka stūrējamība.

uupis 22.novembris 2024 22:15
0 0 Atbildēt

Un pohuj ka tev uz ledus tajās rievās savācās ūdens un strādā kā akumulators labākai slīdēšanai!

hm 22.novembris 2024 22:47
0 0 Atbildēt

Daudz ir atkarīgs no transporta vadītāja. Ir tādi, kuriem riepas netraucē. Un ir tādi, kuri domā ka viņi labi autobusu vai fūres vadītāji. Iedod viņiem labas ziemas riepas un tāpat viņi nepabrauks.

650 23.novembris 2024 3:00
0 0 Atbildēt

Ir arī tādi, kuriem ne tikai ka riepas netraucē- viņus neaizkavēs nu pilnīgi nekas: www.facebook.com/reel/465869463193051

Nja 23.novembris 2024 10:06
1 0 Atbildēt

Eiropā tikai Skandināvijā noteiktos mēnešos autobusiem un kravas mašīnām obligāti ir vajadzīgas ziemas riepas. Savukārt Somijā tikai velkošajiem riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Transportlīdzekļiem Latvijā to būtu ieteicams darīt.

Pie mums Somijas variants vispār skaitītos legāls?

0pis 24.novembris 2024 12:00
1 0 Atbildēt

Ar pakaļējo piedziņu jau nav velkošo riteņu 😊

Nja 24.novembris 2024 15:24
1 0 Atbildēt

A ja velk kravu? Piepišanās vārdiem, bet cik zinu pie mums, neiet cauri šis variants, uz vienas ass vasaras riepas un uz citas ziemas. Ja nāktu pretī un smagajiem atļautu likt uz vienas ass ziemas riepas, varbūt kāds % to arī darītu, drošāk visiem, it kā.

masteryx 24.novembris 2024 21:55
0 0 Atbildēt

Varbūt arī zirgiem vajag ziemas pakavus ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sākumā Model 3 – virzienrādītāja svira atgriezīsies Tesla automobiļos 2

Pēc saņemtām klientu kritikas, Tesla veiks izmaiņas Model 3 konstrukcijā un moderno, taču neparocīgo virzienrādītāja podziņu risinājumu nomainīs ar īstu virzienrādītāja sviru. Lasīt vairāk

 

Pie Biķernieku apļa Opel vadītājs 2.2 promiļu reibumā ietriecas BMW - 23.08.2025 (+ VIDEO) 8

Pirms Biķernieku ielas apļa neregulētās gājēju pārejas Rīgā notikusi 2 auto sadursme - 23.08.2025! Paldies iAuto aculieciniekam par iesūtīto video, sūti arī Tu! Lasīt vairāk

 

Jauns rekords – elektriskais Xpeng P7 diennaktī nobrauc 3961 kilometrus 1

Xpeng P7 pārspējis Xiaoi YU7 iepriekšējo 24 stundu rekordu par 17 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Varen kupla ģimenīte? – Slovākijā aptur Škoda mazauto ar 18 braucējiem 9

Izmēros nelielajā un pavecajā Škoda pārvietojās vadītājs un 17 pasažieri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti