Visi komentāri - Par četriem miljoniem eiro palielina atbalstu iedzīvotājiem videi draudzīgu auto iegādei

Par četriem miljoniem eiro palielina atbalstu iedzīvotājiem videi draudzīgu auto iegādei 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.decembris 2024 16:42

Iedzīvotājiem jaunu vai lietotu elektroauto, kā arī jaunu ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei kopējais pieejamais finansējums palielināts par četriem miljoniem eiro, otrdien nolēma valdība.

Tāpat par gadu pagarināts atbalsta programmas termiņš - līdz 2025.gada 31.decembrim.

Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM) norāda, ka kopš atbalsta programmas sākšanas, teju trīs gadu laikā, Latvijā ar valsts atbalstu iegādāti 2865 videi draudzīgi auto par kopējo atbalsta summu 12,2 miljoni eiro. No kopējā Latvijā reģistrēto elektroauto skaita apmēram 34% elektroauto ir iegādāti ar valsts atbalstu Emisijas kvotu izsolīšanas instrumentā (EKII).

Līdz ar atbalsta programmas izmaiņām paplašināts arī atbalsta saņēmēju loks, proti, paredzot iespēju saņemt lielāku atbalstu ne vien daudzbērnu ģimenēm, bet arī ģimenēm, kurās ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa.

Atbalsta programmas jaunums ir iespēja iedzīvotājam ar valsts atbalstu iegādāties vairāk nekā vienu videi draudzīgu transportlīdzekli. Līdzšinēji šāda priekšrocība atbalsta programmas ietvaros netika sniegta.

Prognozēts, ka ar papildu finansējumu varēs iegādāties apmēram 730 līdz 960 videi draudzīgu transportlīdzekļu, tādējādi samazinot siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas 4800 līdz 6300 tonnu oglekļa dioksīda. Pieņemot, ja emisijas kvotas cena ir 64,4 eiro, veidojas 309 000 līdz 405 000 eiro izmaksu ietaupījums, norāda KEM.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) akcentē, ka iedzīvotāji, īpaši daudzbērnu ģimenes aktīvi izmanto iespēju aizstāt veco iekšdedzes dzinēja auto ar ilgtermiņā ekonomiski izdevīgu, videi draudzīgu transportlīdzekli. Tostarp lielākā interese iedzīvotāju vidū ir tieši par jaunu elektrouto iegādi.

Melnis prognozē, ka arī turpmāk interese iegādāties videi draudzīgus transportlīdzekļus saglabāsies un būs augsta.

 
Visi komentāri
 
imzz 17.decembris 2024 17:20
12 3 Atbildēt

Apzīmējums "Latvijas Klimata ministrs" ir anekdote kā tāda.

Krotow 17.decembris 2024 18:19
5 0 Atbildēt

Nākamais būs "Saulrieta reģistrācijas direktors".

Sergejs 19.decembris 2024 10:58
1 0 Atbildēt

Anekdote ne anekdote, bet algu viņam mēs ar tevi maksājam...

Original Nja 18.decembris 2024 9:41
6 2 Atbildēt

Varēja to naudu labāk novirzīt smieklīgajām drošības/izglītības struktūru algām, nevis lobēt elektromēslu iegādi, no kā labums ir tikai auto tirgotājiem un pseidoekoloģiski domājošajiem (lasīt - pozeriem)...

Sergejs 19.decembris 2024 10:59
1 0 Atbildēt

Par ko tiem ugunsdzesējiem maksāt algu ja šie to EV nodzēst tāpat nemāk🤔

 (tiem kas tankā - melnais sarkasms)

hue 18.decembris 2024 10:11
1 0 Atbildēt

Lietotiem EV jau tik zemas cenas, ka neredzu jēgu no tā atbalsta.

GTD2 18.decembris 2024 13:53
7 1 Atbildēt

Ļoti zaļa ministrija, kas subsidē ievest lietotus el auto, izveidojot eiropas nolietoto es auto svalku, laikam par maz mums tie vecie lūžņi, ka vēl ar kompensācijām jāatbalsta to ievešana, par emisiju apjomu  arī sasapņojušies , nerēķina ,ka elektrauto nenobrauc tik daudz cik iekšdedzes dzinēju auto

0pis 18.decembris 2024 16:21
3 0 Atbildēt

Ko īsti nozīmē "videi draudzīgs auto", kāds var paskaidrot? To klātbūtne veicina dabiskos procesus, varbūt?

W12 18.decembris 2024 21:35
6 1 Atbildēt

Teikšu kā ir - esmu pret šādiem valsts atbalstiem no visu mūsu kopīgās nodokļu naudas. Un pateikšu kāpēc. 1) Tiek subsidētas bagātas un turīgas ģimenes, kas jau tāpat var mierīgi atļauties izmantojot līzingu iegādāties hibrīdus vai elektroauto. Es zinu pat vairākus piemērus, kur šādi personāži jau sāk shēmot: valsts atbalsts + atbalsts kā daudzbērnu ģimenei utt. Vienkārši pretīgi paliek to visu klausīties. Un kā jūs domājat, uz kādas cenu kategorijas auto šie tēmē? Pareizi - 50000 EUR un vairāk…Tas visu izsaka. 2) Nu kāds tur videi draudzīgs auto, ja tas pats hibrīds vai plug-in hibrīds ārpus pilsētas uz štrāses strebj visus 7 litrus benzīna uz 100 km, ja tai pat laikā jaunākās paaudzes dīzelis patērēs 5 litrus dīzeļdegvielas. Varbūt nevajag pašiem sevi mānīt. Prātīgāk būtu novirzīt šo atbalsta naudu smagi slimu cilvēku ārstēšanai, jo kā zināms, tad slimot mūsu laikos ir dārgi un ne kurš katrs to var atļauties.

Mk 23.decembris 2024 0:06
1 0 Atbildēt

Nemaz bankas,kuriem jau  50 neko neaizdod vairāk  par 18t Varam braukt vienīgi ar ekoragaviņām uz mežu.

Tas nozīmē,ka ekonomika stāv uz vietas.Bet ierauj parādos jaunos cilvēkus.Valstij gan vajadzēja attīstīties citā virzienā arī.Bet tādu cilvēku ir maz,kas saprot,ka pagaidām mums nav pa kabatai pirkt elektroautomobiļus.Jo lai atdotu parādus,tad kāds atkal izbrauks uz ārzemēm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h

Pa automaģistrāli, kas savieno Prāgu un Lincu vieglās automašīnas un motocikli varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 150 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 

Opel parāda Corsa GSE Vision Gran Turismo (+ FOTO)

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo koncepta pirmizrāde notiks IAA Mobility autoizstādē, septembra sākumā, taču žurnālisti ar to var iepazīties jau tagad. Lasīt vairāk

 

Pilnībā jaunais elektriskais Audi maksās mazāk par 30 000 eiro, bet – tikai Ķīnā (+ FOTO) 9

Ķīniešiem par Ķīnas cenām. Audi paziņojis, cik maksās jaunizveidotā zīmola AUDI pirmais modelis AUDI E5 Sportback. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 Pro var kļūt jaudīgāks – ja vien klients gatavs maksāt 15

Volkswagen piedāvās programmatūras atjauninājumu modelim ID.3 Pro, kas uzlabos tā veiktspēju, ja vien īpašnieks būs gatavs ražotājam par to samaksāt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti