Plānojot jaunas automašīnas iegādi, ir vērts padomāt arī vairākus soļus uz priekšu pēc auto iegādes. Cik ilgi ir paredzēts ar to braukt - trīs, piecus vai desmit gadus? Kādu auto izvēlēties, lai tas strauji nezaudētu savu vērtību un to vēlāk varētu izdevīgi pārdot, skaidro Citadele Leasing eksperti.
Nosakot jaunas automašīnas atpakaļpirkuma vērtību, līzinga kompānijas ņem vērā tādus aspektus kā nobraukums, auto stāvoklis un vecums, kā arī tirgus situāciju. Parasti jaunas automašīnas pirmajā gadā zaudē aptuveni 20% no sākotnējās vērtības, un pēc pieciem gadiem - vidēji 40% no sākotnējās cenas. Taču noteikti auto zīmoli un modeļi saglabā savu vērtību ilgāk.
Izmantojot vēsturiskos lietotu automašīnu cenu datus, ir izstrādāts uz algoritmiem balstīts automašīnu atlikuma vērtības prognozēšanas modelis. Šis modelis analizē tirgū esošo automašīnu tehniskās īpašības un nolietojuma līmeni, sniedzot atlikuma vērtības prognozi.
"Datu bāze tiek atjaunināta katru mēnesi, un pašlaik modelī ir vairāk nekā 11 miljoni datu punktu. Šis ir ievērojams datu apjoms, kas ļauj veikt pamatotas prognozes," norāda Pēteris Plaudis, Citadele Leasing vadītājs Latvijā.
Dati liecina, ka visilgāk savu vērtību saglabā hibrīdie apvidus auto jeb SUV, piemēram, Toyota RAV4, Ford Kuga Hybrid, Toyota CH-R, Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai e-POWER. Šie transportlīdzekļi, ja gadā vidēji nobrauc ap 20 tūkstošiem kilometru, pēc pieciem gadiem var saglabāt pat 55 - 60% no sākotnējās vērtības.
"Ja, izvēloties nekustamo īpašumu, bieži tiek novērtēts tā investīciju atdeves potenciāls, tad, pērkot automašīnu, iedzīvotāji vairāk koncentrējas uz izmaksām. Tomēr ir svarīgi novērtēt arī citus parametrus, piemēram, finansēšanas izmaksas, sākotnējās apdrošināšanas cenas, amortizāciju un konkrētā zīmola automašīnu vērtības saglabāšanu. Padziļināta analīze ļauj pieņemt racionālāku lēmumu, un, ja nepieciešams, pārdot automašīnu, lai kompensētu radušās ekspluatācijas izmaksas. Analizējot datus, redzam, ka, meklējot zemu emisiju transportlīdzekli, lētāk ir iegādāties SUV ar hibrīddzinēju, salīdzinot ar uzlādes hibrīdiem vai pilnībā elektriskajām automašīnām. Turklāt ar šāda veida dzinēju iedzīvotājiem nav jāuztraucas par uzlādes stacijām, jo automašīna pati uzlādē akumulatoru," saka Pēteris Plaudis.
Jauno automašīnu tirgus statistika liecina, ka Toyota, Volkswagen un Škoda ir trīs populārākie zīmoli līzingā iegādāto automašīnu kategorijā Latvijā.
Godīgi sakot, nav saprotams, kurš pērk tos gandrīz 10 gadīgos krosoverus, ar 150tkm un vairāk nobraukumu, ja par par to pašu cenu var nopirkt tās pašas markas 3 lidz 5 gadīgu hecbeku vai universāli, ar max 50tkm nobraukumu.
Saprātīgs cilvēks krossoveru pērk ,ja viņam tāds nepieciešams, piemēram jabrauc pa meža ceļiem
Pa mežu ar jaunu/mazlietotu bez rāmja krossoveru? Lai tur visus plastmasas ūdiņus atrautu un apakšā, kas tur ķerās norautu? Lielpils un sēta īstāka vieta tādam.
4r jo vecāks jo vienkāršāks pareizais granD pielietojums.
Es cnerakstīju pa mežu bet pa meža ceļu, mežā krossoveram ātri vien kaput, ja domā Lielpilsētu Rīgu tad jā tur ar krossoveru drošāk, laikam citās pilsētās gan nav nepieciešams
Nepareizi. Ja krāns vairs nestāv vai krānu aiz vēdera nevar saskatīt, vai pupi noļukuši, vai nemāk braukt -> "džips". Tevis piesauktajām lietām augsta kulba nav vajadzīga, tur pietiek ar parastas mašīnas klīrensu.
Pa to naudu nav nopērkams universāls ar labu komplektāciju... maksās 25-35000€.