Visi komentāri - 57% autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis

57% autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 17.februāris 2025 12:24

Vairāk nekā puse (57%) autovadītāju pirms braukšanas mīnus grādos nepārbauda, vai ceļš ir apledojis, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 32% no viņiem apzinās, ka tas būtu jādara, bet 24% uzskata, ka pietiek tikai ar uzmanīgu braukšanu.

43% autovadītāju vienmēr pārbauda, vai ceļš nav apledojis, iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot. Salīdzinot ar situāciju pērn, šogad nedaudz pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri nepārbauda ceļa apledojumu – pagājušajā ziemā šādu atbildi sniedza 53% šoferi.

Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks norāda: “Ziemā ceļa segums var būt mainīgs, tādēļ autovadītājiem jāseko līdzi āra temperatūrai un pirms brauciena jānovērtē situācija, lai pielāgotu braukšanas stilu apstākļiem. Tāpat jāatceras, ka apledojums bieži veidojas uz tiltiem, viaduktiem, krustojumos un nobrauktuvēs, īpaši intensīvas snigšanas laikā, kad piebraukts sniegs no apakšas pakūst un pēc tam sasalst.”

“Īpašu uzmanību pievēršam savu darbinieku drošībai satiksmē, jo mūsu autoparka vadītāji ik dienu ir arī uzņēmuma vēstneši. Ziemas apstākļos atbildīga braukšana sākas ar situācijas novērtēšanu – izpratni par ceļa stāvokli un āra temperatūru, lai samazinātu risku un izvairītos no neparedzētām situācijām. Ticam, ka atbildīga braukšanas kultūra un regulāra prasmju pilnveide ir atslēga drošākai satiksmei,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Analizējot pētījuma datus, iespējams secināt, ka sievietes daudz retāk pārbauda ceļa apledojumu. 61% sievietes norādīja, ka pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis, kamēr šādu atbildi sniedza 54% vīrieši. Būtiskas atšķirības vērojamas arī analizējot respondentu atbildes dažādās vecuma grupās. Piemēram, vecuma no grupā no 50 līdz 59 gadiem 65% autovadītāju nepārbauda ceļa apledojumu, bet vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem – 54%.

Tikai 38% autovadītāju Rīgā vienmēr pārbauda, vai ceļš ir apledojis. Tas ir zemāks rādītājs, nekā citos reģionos un varētu būt saistīts ar pilsētas infrastruktūru un augstāku uzticēšanos tam, ka ielas tiek uzturētas atbilstoši laikapstākļiem. Reģionos ar mazāk intensīvu satiksmi (Latgalē un Vidzemē) autovadītāji biežāk pārbauda ceļa stāvokli.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gadā, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 17.februāris 2025 12:44
4 1 Atbildēt

Kas maksāja par balsojumu/aptauju? Kārtējā Lohu līdzekļu izniekošana. D.

Kanibaals 17.februāris 2025 14:30
5 2 Atbildēt

Carlsberg jau tikai pāķi dzer, kurš tādu čurūdeni var iedzert.

650 17.februāris 2025 14:06
4 0 Atbildēt

Lohi maksāja (un maksās arī Turpmāk/Vairāk/Biežāk!!!).

Kas te neskaidrs- pirms Brauciena izkāp ārā un uzmiiz uz assfalta- ja kūp, nu ta laikam i dsā..

imzz 17.februāris 2025 15:16
3 0 Atbildēt

ceļš 1 gab. pirms braukšanas. Attiecībā uz pilsētu, viens ceļš, resp. iela var būt klāta ar sālījumu, kamēr tai pieguļošā gozēties visā neskarta pieblietēta sniega skaistumā :-/

kā dziesmā 17.februāris 2025 19:04
3 0 Atbildēt

Izdomātas muļķības bērniem prātus jauc.Lai aptauja būtu reprezentatīva,cik daudz alus ir jāizdala?Pat Opim jāsmejas tā,ka neko neraksta.

garšo alus 17.februāris 2025 23:20
0 0 Atbildēt

Pirmā gramba man parādīs,kā slīd.Pirmā bedre - asa bremzēšana,un redzēs,kā slid.Ko tie dāņu alus dzērāji te muld!BTW,Aldara lietais Carlsber samazga vien ir!

nosist gulbi? 17.februāris 2025 23:21
1 0 Atbildēt

iAuto paģiras-visautiskākās iespējamās.

Bradypus 18.februāris 2025 10:47
0 0 Atbildēt

Un tagad visi tie, kas atbildēja, ka pirms braukšanas pārbauda, vai ceļš ir apledojis, pastāsta, kā tieši to dara visā plānotajā maršrutā.

Sviesc 18.februāris 2025 15:31
0 0 Atbildēt

takš vienkārši! ieskrienies un bremzē, ieskrienies, bremzē. un tā līdz brīdim kamēr neatraujies pa muti no citiem braucējiem vai neie.is grāvī.

Bradypus 18.februāris 2025 15:38
0 0 Atbildēt

Iebrauci auzās. Ieskriešanās ir braukšana. Aptaujātie apgalvo, ka pārbaudot PIRMS braukšanas.

Sviesc 18.februāris 2025 16:57
2 0 Atbildēt

nu pirms  braukšanas var pielikt mēli pie braucamās daļas. ja ierauga Rīgu, tad slidens.

es 19.februāris 2025 9:41
0 0 Atbildēt

Labāk ir braukt uz 20 km/h, tad neslīdēs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti